Ei kaikki asiat mitkä kohdistuu ulkomaisiin ole rasismia. Lapualaiset voivat aivan perustellusti kysyä kuka maksaa,mitä maksaa ja mitä yritykset maksaa venäläisille. On kaupungin ja oppilaitoksen asia sitten selittää lapualaisille nämä asiat, mutta tähän mennessä siellä on vain vaiettu eikä ole otettu kantaa ollenkaan rasismiin.
Pohjanmaalla on rasismia tai paremminkin ennakkoluuloja ja tätä epätietoisuutta voitaisiin helpottaa avoimella tiedottamisella. Suurin ongelma pohjanmaan pitäjissä on se, että kaupunkeja hallitaan edelleen isäntätyylin "ristus mä en rengille selittele mitään". Mikäli pohjanmaalle halutaan sivistystä olisi syytä aloittaa päättäjistä ja niin kouluttamisesta.
EI KAIKKI OLE RASISMIA
5
1170
Vastaukset
- väeltä
pitääs kysyä mielipidettä ja keskustella, ennenku tehdään jotain näinkin suuria päätöksiä. Kaikki on sitte ulukona niinku lumipallot, kun asiat tuloo vasta valoon.
Ookko muuten tämä palstan sheriffi mave?? Yhtäkkiä vaan tuli mieleen?- sgfhsgfhsgh
vaikka ollakkin.
- Top secret operation
Pohjanmaalle on tuotu satoja venäläisiä ja virolaisia ilmaiseen koulutukseen kaikessa hiljaisuudessa, kysymättä ihmisiltä mitään. Me tämän lystin maksamme, joten olisi ollut kohteliasta järjestää asiasta edes jonkinlaista julkista keskustelua. Mutta ei...
Tiedotusvälineet ovat kertoneet pohjanmaalla asuvista ulkomaalaisista opiskelijoista vasta sitten kun rasismisyytökset pulpahti pintaan. - paatos
Kyllähän se näin on. Mitä isotpäät edellä niin pienet perässä.. Se onkin sitten toinen juttu alkaa nuota päättäjien aivoituksia muuttaan. Helpommin onnistuisi, kun kylmästi tehtäisiin nuorennusleikkaus, mutta kukapa niitä nuoria sinne äänestäisi. Vanhuksia suurin osa asukkaista..
- mietittävää ja vielä mietit...
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 952006
- 571939
- 121586
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351