Sampo luopuu pankkikikorteistaan

Puhelinpankki

Sampo Pankki tulee luopumaan Q3 - Q4/2007
aikana uusien pankkikorttien myöntämisestä sekä
nykyisen kannan uusimisesta. Pankkikortin tulee
korvaamaan MasterCard Maestro (vastaa Visa
Electronia) jonka myöntäjänä on Sampo Kortit Oy.

Jos asiakas haluaa mielummin Visa Electronin
se tulee tilata verkkopankin / konttorin /
puhelinpankin kautta. Mitään erittyisiä Debit
kortteja ei tule, vaan Debit on ominaisuutena
uusista Credit MasterCard / Visa korteista alkaen
2/2008. Debit vastaa korttiveloitusta suoraan
tililtä, nykyisen pankkikortin tavoin.


varsinaista luottokorttia (Credit) edellytyksenä
on:

* Hyväksyttävä luottohistoria
* Katkeamaton työhistoria vähintään 8 - 15.V
* Ei tilinylityksiä
* KK tulot vähintään 2 500,00 EUR/kk


Nykyiset Credit kortit uusitaan vaikka edelläolevia
ehtoja ei täytyisikkään, jos luotto ongelmia
niin siirto Maestro / Electron luokkaan.


Vain Credit toiminnallisuudella on
luottokorttijärjestelmän suoja huijareita
vastaan. Veloitus / Debit puolella ei asiakkaalla
ole kiistomahdollisuutta. Visa Electron / MC
Maestro luokitellaan teknisesti Debit korteiksi
jolloin tapahtumat tulee aina varmentaa. Näin
poistuu pankkikorttien epävirallinen luotto /
credit toiminnallisuus lopullisesti.
Asiakkaalle MC Maestro on Maestro kortti
jolla tilillä täytyy olla katetta kun sitä
höylää.



Sampo Puhelinpankki / DankeBank
xxxxxxx

4

2394

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lopettavat

      perinteisten kotimaisten pankikottien myöntämisen. Tämä johtuu siitä, että Suomi liittyy yhtenäiseen eurooppalaiseen maksualueeseen. Liittymisen myötä kansalliset kortit muuttuvat kansainvälisiksi maksukorteiksi, jotka toimivat muuallakin euroopassa.

      • Puhelinpankki

        :Kaikki pankit lopettavat perinteisten kotimaisten
        :pankikottien myöntämisen. Tämä johtuu siitä, että
        :Suomi liittyy yhtenäiseen eurooppalaiseen
        :maksualueeseen. Liittymisen myötä kansalliset
        :kortit muuttuvat kansainvälisiksi maksukorteiksi,
        :jotka toimivat muuallakin euroopassa.

        Niin, uutinen oli _se_ että Sammon kortti onkin
        Maestro eikä mikää MasterCard / Visa Debit.
        Debit toiminnallisuus tulee Visa & MasterCard
        luottokorteille. Maksupisteessä pääte kysyy Debit /
        Credit tai suomeksi Luotto (kortti) vai
        tiliveloitus jos on useampia toiminnallisuuksia kortilla. Muille tarjoamme vain MC Maestroa
        tai Visa Electronia. Suoraa Debit korttia ei tule
        laisinkaan, joka estää tilinylitykset tehokkaasti.


        Mikään nykysin liikenteessä oleva luottokortti ei
        ole SEPA yhteensopiva suomessa viellä, vaikka
        olisikin EMV sirukortti. Debit ohjelma on vasta
        testauksesta. Varsinaiset SEPA kortit tulee
        Q4/2007 tai Q1/2008 mennessä aktiivimarkkinointiin.



        Lidl kauppaketju tulee hyväksymään tulevaisuudessa
        vain MC Maestro & Visa Electronit, kuihtuvien
        pankkikorttinen lisäksi.


      • Puhelinpankki kirjoitti:

        :Kaikki pankit lopettavat perinteisten kotimaisten
        :pankikottien myöntämisen. Tämä johtuu siitä, että
        :Suomi liittyy yhtenäiseen eurooppalaiseen
        :maksualueeseen. Liittymisen myötä kansalliset
        :kortit muuttuvat kansainvälisiksi maksukorteiksi,
        :jotka toimivat muuallakin euroopassa.

        Niin, uutinen oli _se_ että Sammon kortti onkin
        Maestro eikä mikää MasterCard / Visa Debit.
        Debit toiminnallisuus tulee Visa & MasterCard
        luottokorteille. Maksupisteessä pääte kysyy Debit /
        Credit tai suomeksi Luotto (kortti) vai
        tiliveloitus jos on useampia toiminnallisuuksia kortilla. Muille tarjoamme vain MC Maestroa
        tai Visa Electronia. Suoraa Debit korttia ei tule
        laisinkaan, joka estää tilinylitykset tehokkaasti.


        Mikään nykysin liikenteessä oleva luottokortti ei
        ole SEPA yhteensopiva suomessa viellä, vaikka
        olisikin EMV sirukortti. Debit ohjelma on vasta
        testauksesta. Varsinaiset SEPA kortit tulee
        Q4/2007 tai Q1/2008 mennessä aktiivimarkkinointiin.



        Lidl kauppaketju tulee hyväksymään tulevaisuudessa
        vain MC Maestro & Visa Electronit, kuihtuvien
        pankkikorttinen lisäksi.

        "Lidl kauppaketju tulee hyväksymään tulevaisuudessa vain MC Maestro & Visa Electronit, kuihtuvien pankkikorttinen lisäksi."

        No mikä tuossa oli se uutinen? Noinhan se on ollut tähänkin saakka. Joka kassalla on tarra, jossa sanotaan, että maksuksi kelpaa MaestroCard, Visa Electron ja suomalainen pankkikortti.


      • enemmän?
        Puhelinpankki kirjoitti:

        :Kaikki pankit lopettavat perinteisten kotimaisten
        :pankikottien myöntämisen. Tämä johtuu siitä, että
        :Suomi liittyy yhtenäiseen eurooppalaiseen
        :maksualueeseen. Liittymisen myötä kansalliset
        :kortit muuttuvat kansainvälisiksi maksukorteiksi,
        :jotka toimivat muuallakin euroopassa.

        Niin, uutinen oli _se_ että Sammon kortti onkin
        Maestro eikä mikää MasterCard / Visa Debit.
        Debit toiminnallisuus tulee Visa & MasterCard
        luottokorteille. Maksupisteessä pääte kysyy Debit /
        Credit tai suomeksi Luotto (kortti) vai
        tiliveloitus jos on useampia toiminnallisuuksia kortilla. Muille tarjoamme vain MC Maestroa
        tai Visa Electronia. Suoraa Debit korttia ei tule
        laisinkaan, joka estää tilinylitykset tehokkaasti.


        Mikään nykysin liikenteessä oleva luottokortti ei
        ole SEPA yhteensopiva suomessa viellä, vaikka
        olisikin EMV sirukortti. Debit ohjelma on vasta
        testauksesta. Varsinaiset SEPA kortit tulee
        Q4/2007 tai Q1/2008 mennessä aktiivimarkkinointiin.



        Lidl kauppaketju tulee hyväksymään tulevaisuudessa
        vain MC Maestro & Visa Electronit, kuihtuvien
        pankkikorttinen lisäksi.

        Muualla Keski-Euroopassa vanhat Eurocheque-kortit saivat tuon Maestro-tunnuksen muutama vuosi sitten.Itselläni on saksalaisen pankin Maestro-kortti ja minun käsittääkseni tilin katetta ei tarkisteta maksettaessa vaan siinä on samanlainen aikaviive kuin suomalaisissa pankkikortissakin.
        Niin,tämä ei olekaan sitten debit-kortti?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1218
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1071
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      134
      959
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      302
      772
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe