Mistä kiilatyyny refluksitaudista kärsivälle?

Nukkumalla parempi olo

Onko kellään tietoa, mistä voisi saada sängyn pääpuolelle tulevan koroketyynyn? Sellaisen kiilan mallisen, joka on sängyn levyinen ja toisesta päästä korkea.

Refluksitaudissahan olisi hyvä, jos ruokatorven yläosa olisi mahalaukkua korkeammalla. USA:ssa näkyi olevan tähän tarkoitukseen nettimyynnissä kaikenlaisia tyynyjä, löytyy esim. hakusanalla MedSlant Googlesta. Mutta Suomesta ei ole löytynyt. Tosin voisihan USAstakin tilata, mutta helpompaa olisi jos löytyisi Suomesta vastaava.

Kaupoissa ehdotetaan tähän tarkoitukseen moottorisänkyä, mutta se on aika kallis. Olen huomannut, että kun patjan alle rakentaa korokkeen esim. vaahtomuovikappaleista, niin ei tule yhtään mahanestettä suuhun yöllä. Tämä oma viritelmä vaan ei ole yhtä mukava kuin luulisin että oikeat tyynyt on. Ja kunnon tyynyllä haluaisin nukkua ettei tule pidemmän päälle hartiat tms. kipeäksi.

Joka tapauksessa suosittelen pääpuolen korottamista kunnolla kaikille refluksitaudista kärsiville! Mulla se ainakin auttoi.

12

8033

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itse niin toiminut...
      • Nukkumalla parempi olo

        Tuo ei tullutkaan mieleen. Kiitos vinkistä! Paljonko tyyny suunnilleen maksoi?

        Muitakin tietoja tyynyistä otetaan edelleen vastaan!


    • Mistähän sit...

      Eipä myy enää hoppari.

    • rk

      Viime vuonna Etola tai mikä tahansa vaahtomuovipaikka (niitä on ollut ihan tavallisena tuotteena myynnissä ainakin isoimmissa kaupungeissa) .... Muutama vuosi sitten n 20 - 30 e, tyynynpäällinen vaahtomuovipaikasta melkein kalliimpi kuin itse tyyny.

      Lisäkokemuksia tyynyn käytöstä (http//www.refluksi.fi) sivustolta.

    • rk

      Ihan peruskeinona on myös se koko sängyn päätypuolen kohotus ( yleensä ehdotetut 10-20cm) kirjoin, puupalikoin ym jalkojen alle. Itselläni tämä ok eikä jumita paikkoja. Kiilatyynykin on mutta huonompi nukkua ja niskat tulee kipeäksi.

      • Anonyymi

        Ne ei pysy paikoilaan. ja kuka jaksaa nostaa sänkyä ja samaan aikaan laittaa kirjoja tai puuta sinne alle.


    • Pipimasu
    • Reija66

      Torin sivulla on yhdellä sellainen 5€ . Suht suuri kylläkin. Itsellä sama vika mutta epäilempä auttaako IBS se mulla oikeasti on mutta samat keinot välillä auttaa.

    • parastalaatua

      Ikeassa on ollut ainakin ennen edullisia sängynpohjia moottorilla,ostimme aikoinaan vuosia sitten ja hyvin vielä toimivat.Ovat kestäneet 4 muuttoakin.Kanhattaa investoida koska vaiva on pysyvä.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Kiitos vinkistä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4925
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3114
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1621
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1233
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1207
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1197
    Aihe