Mistä kiilatyyny refluksitaudista kärsivälle?

Nukkumalla parempi olo

Onko kellään tietoa, mistä voisi saada sängyn pääpuolelle tulevan koroketyynyn? Sellaisen kiilan mallisen, joka on sängyn levyinen ja toisesta päästä korkea.

Refluksitaudissahan olisi hyvä, jos ruokatorven yläosa olisi mahalaukkua korkeammalla. USA:ssa näkyi olevan tähän tarkoitukseen nettimyynnissä kaikenlaisia tyynyjä, löytyy esim. hakusanalla MedSlant Googlesta. Mutta Suomesta ei ole löytynyt. Tosin voisihan USAstakin tilata, mutta helpompaa olisi jos löytyisi Suomesta vastaava.

Kaupoissa ehdotetaan tähän tarkoitukseen moottorisänkyä, mutta se on aika kallis. Olen huomannut, että kun patjan alle rakentaa korokkeen esim. vaahtomuovikappaleista, niin ei tule yhtään mahanestettä suuhun yöllä. Tämä oma viritelmä vaan ei ole yhtä mukava kuin luulisin että oikeat tyynyt on. Ja kunnon tyynyllä haluaisin nukkua ettei tule pidemmän päälle hartiat tms. kipeäksi.

Joka tapauksessa suosittelen pääpuolen korottamista kunnolla kaikille refluksitaudista kärsiville! Mulla se ainakin auttoi.

12

12504

Vastaukset 12

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itse niin toiminut...
      • Nukkumalla parempi olo

Tuo ei tullutkaan mieleen. Kiitos vinkistä! Paljonko tyyny suunnilleen maksoi?

Muitakin tietoja tyynyistä otetaan edelleen vastaan!

• Mistähän sit...

Eipä myy enää hoppari.

• rk

Viime vuonna Etola tai mikä tahansa vaahtomuovipaikka (niitä on ollut ihan tavallisena tuotteena myynnissä ainakin isoimmissa kaupungeissa) .... Muutama vuosi sitten n 20 - 30 e, tyynynpäällinen vaahtomuovipaikasta melkein kalliimpi kuin itse tyyny.

Lisäkokemuksia tyynyn käytöstä (http//www.refluksi.fi) sivustolta.

• rk

Ihan peruskeinona on myös se koko sängyn päätypuolen kohotus ( yleensä ehdotetut 10-20cm) kirjoin, puupalikoin ym jalkojen alle. Itselläni tämä ok eikä jumita paikkoja. Kiilatyynykin on mutta huonompi nukkua ja niskat tulee kipeäksi.

• Anonyymi

Ne ei pysy paikoilaan. ja kuka jaksaa nostaa sänkyä ja samaan aikaan laittaa kirjoja tai puuta sinne alle.

• Pipimasu
    • Reija66

Torin sivulla on yhdellä sellainen 5€ . Suht suuri kylläkin. Itsellä sama vika mutta epäilempä auttaako IBS se mulla oikeasti on mutta samat keinot välillä auttaa.

• parastalaatua

Ikeassa on ollut ainakin ennen edullisia sängynpohjia moottorilla,ostimme aikoinaan vuosia sitten ja hyvin vielä toimivat.Ovat kestäneet 4 muuttoakin.Kanhattaa investoida koska vaiva on pysyvä.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Kiitos vinkistä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ny se loppuu ( Kuhmo)

Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.
      Kuhmo
      63
      1969
    2. Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan

Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt
      Kemi
      28
      1546
    3. Harmi että välimme

Menivät niin solmuun.
      Ikävä
      99
      1102
    4. Hei sinä rakas mies.

Milloinkaan kohdataan? Toivottavasti pian....❤️
      Ikävä
      45
      840
    5. Ajatuksia

Mitä ajatuksia hän herättää tänään?
      Ikävä
      87
      783
    6. Kaivattusi tärkein ulkoinen tuntomerkki

Onko jokin muu kuin yleinen kuten kaunis, laiha. hyväkroppainen jne.
      Ikävä
      21
      632
    7. Mille kirjaimelle

toivotat hyvää yötä , kuka on mielessäsi kun menet nukkumaan?
      Ikävä
      29
      610
    8. Nainen, miten suhtautuisit

Jos mies ehdottaisi tapaamista? Entä siihen, jos mies kertoisi tapaamisessa tunteistaan ja haluaisi seurustella?
      Ikävä
      56
      538
    9. Katse

Miltä se tuntuu, kun hän katsoo sinua?
      Ikävä
      31
      533
    10. Äimän käki

Olen vähää vaille viisikymppinen mies, ja olen elellyt ilman parisuhdetta parisen vuotta. Nyt vihdoin ja viimein tuntuu,
      Sinkut
      120
      500
    Aihe