Olisin kiinnostunut millainen paikka Virrat on asua. Millainen mahdollisuus on harrastaa kalastusta ja metsästystä? Millaisia palveluita löytyy? Entäs vuokra-asuntojen saatavuus ja hintataso?
Olen muuttamassa töihin sinne ja olisin kiinnostunut mitä muuta siellä voi tehdä työajan ulkopuolella.
Virrat asuinpaikkana
16
2809
Vastaukset
- kun ennen siellä asuin
ihan ok, mutta tosi pieni paikkahan se on. Luontoa kyllä on ympärillä, mutta missäpä Suomessa ei toisaalta olisi. Palveluita? Normaalit kirkonkylän palvelut, muutama marketti ja yksi ravintola. Kouluja, päiväkoteja. Kohtuullisen uusi kirjasto.
Ilmapiiri on poikkeuksellisen rasistinen, mutta ilmeisesti oletkin kantasuomalainen, joten tämä ei tuottane ongelmia. Asunnot ovat normaalihinnoissa, kyllä niitäkin varmaan saa, kun olet sinne töihin menossa. - kyläläinen
Asuntoja voi tiedustella alkuun kaupungilta,tai voit
laittaa lehteen ilmoituksen.
Loistavat mahdollisuudet on kalastaa ja metsästää,pieniä järviä paljon,esim. Yläinen Toriseva ja isompikin vesi löytyy, koskikalastusta mm.Herraskoski ja Kotalan kosket.
Voit liittyä johonkin metsästysseuraan tai ostaa päivälupia. Käy Virrat nettisivuilla ja klikkaa Kylät, siitä selviää jo paljon.
Rasismia en ole havainnut Virroilla.
Rohkeasti vaan juttelemaan ihmisten kanssa, täällä
on oikein mukavia ihmisiä.- Totta on
kun 90-luvulla käytiin pakolaiskeskustelua. On selvää, ettei Virroilla voi enää mitään välitöntä rasismia olla, kun ei sinne yksinkertaisesti voitu pakolaisia ottaa: argumentointi heitä vastaan oli niin törkeää, verrattuna naapurikuntaan. Asenteet elänevät pinnan alla. Mutta kuten todettua, kantasuomalaisen näköisellä tuskin tulee vaikeuksia, ellei itse ala kantavirtolaisten kanssa paikallisessa räyhätä. Ihmiset ovat kyllä mukavia muuten.
- Virroille
Uskon, että asiasi järjestyvät. Täällä on kaksi
kiinteistönvälittäjätoimistoa, on Op- Kiinteistökeskus ja Erkki Kämärin ja Jussi Mäkitalon yritys, jonka nimeä en muista. He voivat varmasti auttaa sinua asuntoasioissa. Kalastus- ja metsästysmahdollisuudet ovat loistavat kunhan oppii tuntemaan ihmiset, jotka voivat opastaa ja antaa vihjeitä löytämään oikeita kohteita. Virroilla asustelee monesta heimosta koostunut väestö. Meidän kanssamme pärjää kyllä. Palvelut ovat hyvät näinkin pieneen kaupunkiin nähden. Itse olen ylpeä tästä kotiseudustani, vaikka en ole täällä syntynytkään. Minulle pieni on kaunista.
Hyvää kevättä Sinulle ja onnea suunnitelmiisi.- Virroilla on
ja elää monta heimoa, keskisuomalaisia, hämäläisiä ja pohjalaisia eri kylissä. Näistä heimoista osa asuu myös kylällä. Mutta nämä ovat kaikki suomalaisia heimoja.
Toki pieni kaunista on. Kukaan tuskin tässä väittää tai on väittänytkään vastaan. Tai etteikö kantasuomalaisten kanssa "pärjäisi".
- Hopf
Olen käynyt koulut Virroilla, mutta asun nyt muualla.
Kesällä voit suunnistaa Laivarantaan joko uimarannalle
tai seuraamaan rantatouhuja terassilta.
Tarjanne-laiva piipahtaa kesäisin siinä laivalaiturilla.
Talvella on sitten Pukkivuoren rinteet, jos
lasketteluvärkit löytyy. - Metsästys ja fisustus
Kuuppa kuumaksi.
- työn perässä
Asuuko virroilla nuoria n. 20-30v. vai ovatko kaikki jo muutaneet kasvukeskuksiin?
- itsekin 20-30
Kyllä meitä täällä on. ollaan vaan ylimielisiä nirppanokkia ;)
- se 20-30v virtolainen
Mihin menet töihin? Tai mille alalle, jos et halua sanoa yrityksen nimeä..?
- välttää
niin älä ihmeessä muuta Virroille. Täällä suunnitellaan typerää kuntaliitosta Mänttään päin ja tarkoittaa sitä että terveyspalvelujen sekä muiden virastojen pääpaikka tulee olemaan Mänttä. Lisäksi Virrat menettänee nimensäkin, siitä on kaupunginjohtajalla jo domainikin varattuna: yhteenliittymästä tulee TARJANNE.... voi pyhä jysäys!
- vieläkö on
Johtajanne. Oli ainaki joskus, meilläpäin asusti ennen, lihonut oli pirusti päästyään Virroille, onko vielä uskovaisten kirjoissa vai tullut luopio, terveisiä vaan Tapanille & perheelle.
- kyllä.
vieläkö on kirjoitti:
Johtajanne. Oli ainaki joskus, meilläpäin asusti ennen, lihonut oli pirusti päästyään Virroille, onko vielä uskovaisten kirjoissa vai tullut luopio, terveisiä vaan Tapanille & perheelle.
Vai että uskovainen!!!
Vaikka niin se on, että kaikki julmuudet ja
suurimmat sodatkin maapallolla on käyty
uskonnon nimissä. - Tahko Vuori
kyllä. kirjoitti:
Vai että uskovainen!!!
Vaikka niin se on, että kaikki julmuudet ja
suurimmat sodatkin maapallolla on käyty
uskonnon nimissä.Minkäs sortin uskovainen se Leppänen sitten? Ei sitä arjessa huomaa. Ja eikös se kaiken vastustaja ja jarrumies Mäkinenkin ole jonkin sortin uskovainen? Vaan selville ei ole päässyt, mitä lahkoa edustaa.
Jos joskus ihmettelet, miksi joidenkin päättäjien toimissa ei ole mitään logiikkaa tai käännellään takkia sinne tänne niin aika usein syynä on uskonto, seksi (homoseksuallisuus), raha tai salaseuraveljeys. Virroillahan nämä kaikki syyt on nähty. - Killiläinen
Tahko Vuori kirjoitti:
Minkäs sortin uskovainen se Leppänen sitten? Ei sitä arjessa huomaa. Ja eikös se kaiken vastustaja ja jarrumies Mäkinenkin ole jonkin sortin uskovainen? Vaan selville ei ole päässyt, mitä lahkoa edustaa.
Jos joskus ihmettelet, miksi joidenkin päättäjien toimissa ei ole mitään logiikkaa tai käännellään takkia sinne tänne niin aika usein syynä on uskonto, seksi (homoseksuallisuus), raha tai salaseuraveljeys. Virroillahan nämä kaikki syyt on nähty.Hyvä kun joku ottaa esille näitä salaisia, vaiettuja syitä moniin virtolaistenkin päättäjien tekemiin päättömyyksiin. Päättäjien uskonnon ja homoseksuaalisuuden tekojensa vaikuttimena olen jo tiennyt, mutta että salaseuraveljeyskin... mitähän sillä tarkoitit?
- noki.
Killiläinen kirjoitti:
Hyvä kun joku ottaa esille näitä salaisia, vaiettuja syitä moniin virtolaistenkin päättäjien tekemiin päättömyyksiin. Päättäjien uskonnon ja homoseksuaalisuuden tekojensa vaikuttimena olen jo tiennyt, mutta että salaseuraveljeyskin... mitähän sillä tarkoitit?
Onhan se "hyvä veli" periaate ollut aina voimissaan pitkin maailman sivua.
Yksi ryhmittymä lienee Lions Club, johon kutsutaan kelpuutettuja jäseniä. Helppo on sitten hoidella asioita piirin pienen pyöriessä..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723033
- 552685
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322295- 792168
- 951976
- 361803
- 121566
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171517Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301360Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291329