""Jumala on meidän puolellamme.
-Jos Jumala on meidän puolellamme, kuka voi olla meitä vastaan? Hän ei säästänyt omaa Poikaansakaan, vaan luopui hänestä kaikkien meidän tähtemme- eikö hän siis lahjoittaisi meille kaikkea muutakin.
-Kuka uskaltaa syyttää meitä,jotka Jumala on valinnut omikseen?
-Jumala on itse antanut meille syntimme anteeksi, ja julistanut meidät syttömiksi Kristuksen työn tähden.
-Kuka sitten voi tuomita meidät kadotukseen? Kristusko? Ei! Kristus kuoli oikeaan aikaan ja nousi kuolleista meidän tähtemme. Taivaassa Jumalan oikealla puolella hän rukoilee puolestamme.
-Kuka pystyy erottamaan meidät Kristuksen rakkaudesta? Kun olemme vaikeuksissa ja ahdingossa, kun meitä vainotaan tai vahingoitetaan -johtuuko se siitä, ettei hän enää raskasta meitä?
-Jos joudumme kärsimään nälkää, elämään kurjuudessa, (ei sovi tämänpäivän kristitylle)vaaran tai kuoleman uhan alaisina, onko JUmala silloin hylännyt meidät?
-Ei, sillä Raamattu sanoo, että hänen tähtensä meidän on oltava valmiit kuolemaan minä hetkenä tahansa -olemme kuin lampaat, jotka on tuotu teurastettaviksi.
-kaikesta tästä huolimatta saamme loistavan voiton Jeesuksen tähden, sillä hän rakasti meitä niin paljon, että kuoli puolestamme. Olen varma siitä, ettei mikään voi eroittaa meitä Jumalan rakkaudesta.
-Siihen ei pysty kuolema eikä elämä, eivät enkelit, -eivätkä edes helvetin vallatkaan voi tehdä mitättömäksi Jumalan rakkautta meitä kohtaan.
-Ei meidän nykyinen ahdistuksemme, ei epävarma tulevaisuus, ei henkivoimat - ei mikään tässä maailmassa eikä koko maailamankaikkeudessa voi erottaa meitä Jumalan rakkaudesta, jota hän on osoittanut meille antamalla Jeesuksen Kristuksen.""
Elävä uutinen! Raamattua selko kielellä.
12
678
Vastaukset
- tiedoksi.
Jumala ei ole koskaan uskonlahkojen puolella, koska niissä ei ole ollenkaan Jeesusta eikä pelastusta. Lahkoissa on muita henkiä,voimia ja energioita liikkeellä sitäkin enemmän:
"Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'."
Mt.7:22-23- RitariOlevainen
" 1Kor 4:5.5. Älkää sentähden lausuko mitään tuomiota, ennenkuin aika on, ennenkuin Herra tulee, joka myös on saattava valoon pimeyden kätköt ja tuova ilmi sydänten aivoitukset; ja silloin kukin saa kiitoksensa Jumalalta."
- Jeesuksen sanat
RitariOlevainen kirjoitti:
" 1Kor 4:5.5. Älkää sentähden lausuko mitään tuomiota, ennenkuin aika on, ennenkuin Herra tulee, joka myös on saattava valoon pimeyden kätköt ja tuova ilmi sydänten aivoitukset; ja silloin kukin saa kiitoksensa Jumalalta."
"Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut." - ML213
Ajattelen kuitenkin, miten eri yhteisöissä/puolueissa PYhä Henki toimii vielä tänäkin päivänä.Siellä missä on uudestisyntyneitä valvovia ihmisiä, niin heidän arkeaan/seurakuntaa johtaa Pyhä Henki.
Siis ihmisiä on käsiteltävä yksilöllisesti, koska jokaisessa yhteisössä on uudestisyntyneitä valvovia sisaria ja veljiä.
Pyhä Henkihän poistuu viimeisenä yhteisöstä, joka on eroittautunut "maailman menosta" uudestisyntymisen kautta.Eli tämä piskuinen laumakin mahdollistuu maallistumaan, jolloin Pyhä Henki poistuu heistäkin.
"Harvemmin" Pyhä Henki poistuu uskovista ja siirtyy valtion laitokseen. - poikalapsi
RitariOlevainen kirjoitti:
Sinä ihan itse rikot tuota ohetta päivittäin. Minulle mm. olet tuomion kivin ketrtonut, että homous on sinun mielstäsi synti ja että en sinun mielestäsi usko Jumalaan. Nuo ovat molemmat tuon raamatunkohdan uhmaamista. Olet sinä ketku: sinä se saat rikkoa ohjeita - olet jopa ottanut avioeron ja uuden eukon...
Itse vältän näitä vapaita käännöksiä, mutta ehkä ne puhuvat Jumalaa etsiville. En tiedä. Itse tutkin raamattua alkuteksteille uskollisista käännöksistä -jollaisena voidaan pitää vielä esimerkiksi KR 33/38 käännöstä aivan maailmanlaajuisestikin hyvänä tunnustettua- mutta lainaamasi vapaa käännös samoin kuin KR 92 ovat tehty "ihmisille ymmärrettäviksi ilman Hengen apua".
Profetallinen ilmoitus kummastakin viimeeksi mainitusta puuttuu, mutta eiköhän niidenkin avulla Jeesus ole löydettävissä. Mutta ei missään tapauksessa Jumalan Sanan syvällisempi profetaalinen ilmoitus.
Olen aikaisemminkin todennut, että jos EU:n direktiivit käännettäisiin uusimpien raamatunkäännösten tapaan Suomen hallitukselle "vapaina käännöksinä", niin kääntäjä saisi oitis lopputilin. Tekstit tulee kääntää uskollisesti. Jos näin maallisissa niin paljoa enemmän Jumalallisissa.- RitariOlevainen
Raamattuun nähden, mitä alkuperäisempi ja lähinnä alkupergamenttejä, sitä parempi. Joista ehkä parasta on suomekilessä piakkoin valmistuva "Raamattu kansalle" käännös, UT siitä jo onkin ja Psalmit.
-Mutta mitä nyt tulee tähä Elävään uutiseen, niin eihän se mikään varsinainen Raamattu olekkaan vaan siinä kerrotaan kansantajuisesti Ramatun , niin monille vaikeata ymmärtää tekstiä, selkokielellä.
-Enkä kyllä ole havainnut siinä mitään opillisia harhoja, vaikka onkin rahvaanomaisemmin kirjoitettu, kerronnallisesti, pois jäykistä jaekankaeudesta.
Mutta Raamattu on tietenkin aina se paras ja tärkein! Varsinki tällä hetkellä 33/38 käännös!
- eräsajattelija
-Elävä uutinen on kirja jota Jehovat käyttävät omana oppaanaan Raamatun tulkitsemisessa,-omien oppiensa mukaiseksi jne ?
-vai onko olemassa jokin muukin elävä uutinen kirja sen lisäksi...eikö Raamattu ole riittävän selkeä kirjanen ilman mitään sen kummempia sepustusteoksia ?Jehovan todistajat käyttävät pääasiassa "Uuden maailman käännöstä". Uusinta KR 92-käännöstä heidän on entistä helpompi myös lainata sen epätarkkuuksien vuoksi.
- RitariOlevainen
jehovien susiossa, heillä ohän on ihan oma käännösväännös, joka on Amerikasta jaettu jokaiselle Valatkunnasalin kulkijoille!
- RitariOlevainen
jukka.finland kirjoitti:
Jehovan todistajat käyttävät pääasiassa "Uuden maailman käännöstä". Uusinta KR 92-käännöstä heidän on entistä helpompi myös lainata sen epätarkkuuksien vuoksi.
käyttävät myöskin ihan meidän omaa Raamattuamme, tullessaan ovelle, mutta kääntyy tutustumisen jälkeen heidän väännöksen puolelle!
- poikalapsi
Uutiseen kuuluu, että siinä on asiasisältönä jotain UUTTA, päivänkohtaista. Sinun höpinöissäsi ei ole mitään uutta. Se olisi uutinen, jos tunnustaisit lopultakin valehdelleesi ja pyytäisit valheitasi anteeksi. Se olisi uutta ja samalla sinulle askel eheyteen ihmisenä. Nyt olet vain valehteleva helluntailaismies, joka luulee olevansa sopiva tuomitsemaan muita jumalana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2063210Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391620Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951472- 921389
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461334Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1571257Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121188Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231019Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89932Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803