Miksi "Jumala" kutsuu ihmisiä usein "lähetystyöhön" lämpimiin maihin? Esimerkiksi Espanjan aurinkoiset rannikot on jo täynnänsä helluntailaisia saarnamiehiä, vaikka Espanja on yksi Euroopan vanhimpia kristillisiä maita. Miksi Jumala puhuu ihmisille syksyisin kun Suomessa alkaa ilmat viilenemään? Miksi uutterat "lähetystyöntekijät" käyvät vain kesäisin Suomessa keräämässä lisää varoja lomailuihinsa?
Lähetyskutsut
2
468
Vastaukset
- pohjoiseen päin
niin kartalla näkyy pohjoisessa eskimot ja alaska. venäjän siperiaan ei lähetyssaarnaajia hyväksytä.
Siis maantieteellinen sijainti. - Lähetti...
Kyse ei ole siitä että lähetti tahtoisi lämpimään. Kyse on maista joissa on suuri prosentti sellaista kansaa joita ei ole tavoitettu, tai missä on suurin avun tarve, sattumalta suurin nälkäluolleisuus sattuu olemaan Afrikan lämpimissä osissa. Itse tosin olen maassa jossa aurinko harvemmin paistaa, ja talvetkin ovat ruskeita, mutta tiedän ettei lämpimissäkään maissa työ helppoa ole. Suurinosa lämpimissä maissa työskentelevät lähetit asuvat Muslimi kaupungeissa joissa ahdistukset on suuret, kivityksiä ym. Eli ei mitään auringossa lojumista, ei ainakaan mun tuntemat lähetit tälläistä harrasta. Toiseksi syy miksi lähetit tulevat kesällä Suomeen on koska silloin on kouluikäisten lasten lomat, tai työntekijä lomat (määrätään seurakunnasta). Hyvä puoli tässä on myös koska omat sukulaiset ja ystävät Suomessa ovat lomalla kesäisin ja heitä näkee mahdollisimman paljon kesän aikana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."542212Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1992041- 1161382
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711170- 96995
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73929Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78889Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki49872Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933845- 61746