Miksi "Jumala" kutsuu ihmisiä usein "lähetystyöhön" lämpimiin maihin? Esimerkiksi Espanjan aurinkoiset rannikot on jo täynnänsä helluntailaisia saarnamiehiä, vaikka Espanja on yksi Euroopan vanhimpia kristillisiä maita. Miksi Jumala puhuu ihmisille syksyisin kun Suomessa alkaa ilmat viilenemään? Miksi uutterat "lähetystyöntekijät" käyvät vain kesäisin Suomessa keräämässä lisää varoja lomailuihinsa?
Vastaukset 2
- pohjoiseen päin
niin kartalla näkyy pohjoisessa eskimot ja alaska. venäjän siperiaan ei lähetyssaarnaajia hyväksytä.
Siis maantieteellinen sijainti. - Lähetti...
Kyse ei ole siitä että lähetti tahtoisi lämpimään. Kyse on maista joissa on suuri prosentti sellaista kansaa joita ei ole tavoitettu, tai missä on suurin avun tarve, sattumalta suurin nälkäluolleisuus sattuu olemaan Afrikan lämpimissä osissa. Itse tosin olen maassa jossa aurinko harvemmin paistaa, ja talvetkin ovat ruskeita, mutta tiedän ettei lämpimissäkään maissa työ helppoa ole. Suurinosa lämpimissä maissa työskentelevät lähetit asuvat Muslimi kaupungeissa joissa ahdistukset on suuret, kivityksiä ym. Eli ei mitään auringossa lojumista, ei ainakaan mun tuntemat lähetit tälläistä harrasta. Toiseksi syy miksi lähetit tulevat kesällä Suomeen on koska silloin on kouluikäisten lasten lomat, tai työntekijä lomat (määrätään seurakunnasta). Hyvä puoli tässä on myös koska omat sukulaiset ja ystävät Suomessa ovat lomalla kesäisin ja heitä näkee mahdollisimman paljon kesän aikana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo1491215Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.1191038Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset214780En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58765- 63725
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä25716- 135696
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus57622- 44621
Joko kaupungin johtaja saa iskeä kuokkansa kunttaan
Särkiperällä tapahtuu 25.8 2026 klo.10.00 Fingrid Oy:n ja kahden maanomistajan kanssa maan lohkominen.Mahdollisesti täss58554