Eilisessä ajankohtaisohjelmassa hoitaja raakkui lisää rahaa. Rahaa ja rahaa, aina vaan rahaa.
Hän katselee kokoajan hommia, missä saisi paljon rahaa!
Hirveetä, pelottavaa vanheta; tämmöisten rahanahneiden hoidokiksi!
rahanahneet
72
1520
Vastaukset
- Ajankulu
Onkos sulla tietoa mitä se hoitotyö pitää sisällä? Et taida todellakaan olla tietoinen, et jokaisena päivänä kun hoitaja on työssä, hän on vastuussa jokaisen hoidettavan hengestä ja hyvinvoinnista! Jos jotain teet väärin, niin sitä virhettä ei korjata kuin tietokoneella: Mitätöidään aiemmin tehty ja korjataan virhe! Vaan se mitä teet, on hoitajan vastuulla, hoidettavan hengestä! Ja fyysinen rasittavuus siihen lisäksi: Mitä luulet, et kun päiviä nostelet ihmisiä, ja muistat et pudottaa ei saa, vaan voimia on oltava, vaikka kuinka väsynyt olet, niin se on todella raskasta.
Mene kouluun, valmistu hoitoalalle, sitten ehkä tiedät mitä se työ on todella!- vastuulla
nehän tekee hoitovirheitä ihan sikana, päivät pullollaan, ja oikeesti, eivät todellakaan joudu minkäänlaiseen vastuuseen tekosistaan vaikkapa tappaisivat/rampauttavat/aiheuttavat vaikka minkämoista hallaa.
Jotta se siitä vastuusta. OIKEASTI.
SAMA KOSKEE LÄÄKÄREITÄ: voisin kertoa todella maukkaita esimerkkejä mutta enpä enää edes jaksa.
- tehdä yhtäpaljon
virheitä ammatissani kuin hoitajat ja lääkärit, minulla olisi suojatyöpaikka.
Tämä on totinen tosi.
Sitten vielä kehdataan meuhkata ammatin vaativuudesta.
Pelkkä kylmä raha niillä mielessä on. Ja kun virhe sattuu, (ja niitä sattuu usein) koko porukka koittaa kätkeä ja peittää sen mahdollisimman hyvin, jottei potilas ikinä saisi minkään moista korvausta. Eli tosi reilua porukkaa, kai uskot henkesi heidän käsiinsä?- Ajankulu
pien selvennys asiaan! Olen itse hoitoalalla, kukaan ei vielä ole käsieni kautta kuolllut, mut se paine ja tunne, että mikä on päivä kun senkin tulen kokemaan, on aina painolastina mielessä! Miettikääs ny sitä, et kuinka moni niistä jotka todella kuolevat ns. hoitovirheen vuoksi, ovat hakeutuneet liian myöhään hoitoon! Ja ny ei auta sanoa, että kun ei päässeet hoitoon aiemmin. Ei kaikkea mikä voi aiheuttaa kulemaan johtavan komplikaation, voida ennustaa! Ja moniko potilas kertoo totuuden siitä, miten he elävät, hyvin harva. Kertokaa totuus hoitoon tullessa, niin riskit voidan minimoida, se auttaa molempia osapuolia, niin hoidettavia, kun hoitohenkilöitäkin.
- Ajankulu
sinua on kieltänyt hakeutumasta hoitoalalle? Ei varmaan kukaan, mut pieni palkka ja olemassa olevat riskit varmaan on sen tehneet! Kouluttaudu vuosia alalle, ja kokeile! Tule sit kertomaan kuinka asiat oikeen on!
- lakana silmille
Hoitajan virheelle tempaistaan amulla vaan lakana silmille ja kutsutaan ruumisauto.
Jokainen opiskelemaan lähtevä tietää ammattinsa palkkatason. - Ajankulu
lakana silmille kirjoitti:
Hoitajan virheelle tempaistaan amulla vaan lakana silmille ja kutsutaan ruumisauto.
Jokainen opiskelemaan lähtevä tietää ammattinsa palkkatason.vielä paljon opittavaa elämästä! Mut kait sun silmät aukenee, kun itse olet siellä hoitajien puolella.
Todella tietää palkkatason, mut halu auttaa ihmisiä, se vie varmaan voiton! Ilmanhan kansa vaatii et sitä työtä pitää tehdä, vuorotta!
Jokaiselle tehdään ruumiinavaus, ja se mikä kuolinsyy on selviää omaisille sen jälkeen! Se on totuus, vain ja ainoastaan totuus. Olkoonkin sit kyse siitä hoitovirheestä, tai jostain muusta aiemmasta, tietymättömissä olevasta syystä. Kun tää ihmisen keho ei ole se, mitä pidetään käynnissä nappia painamalla. - tiedän,
Ajankulu kirjoitti:
pien selvennys asiaan! Olen itse hoitoalalla, kukaan ei vielä ole käsieni kautta kuolllut, mut se paine ja tunne, että mikä on päivä kun senkin tulen kokemaan, on aina painolastina mielessä! Miettikääs ny sitä, et kuinka moni niistä jotka todella kuolevat ns. hoitovirheen vuoksi, ovat hakeutuneet liian myöhään hoitoon! Ja ny ei auta sanoa, että kun ei päässeet hoitoon aiemmin. Ei kaikkea mikä voi aiheuttaa kulemaan johtavan komplikaation, voida ennustaa! Ja moniko potilas kertoo totuuden siitä, miten he elävät, hyvin harva. Kertokaa totuus hoitoon tullessa, niin riskit voidan minimoida, se auttaa molempia osapuolia, niin hoidettavia, kun hoitohenkilöitäkin.
joissa tapauksissa ei ole mitenkään myöhään hoitoon saavuttu, vaan hoitovirhe on ollut kyllä ihan kiistaton, ja väärän hoiton aiheuttama.
Silti kukaan ei todellakaan joudu vastuuseen. Eikä edes myönnetä, tai anteeksi pyydetä. - ruumiinavauksessa
Ajankulu kirjoitti:
vielä paljon opittavaa elämästä! Mut kait sun silmät aukenee, kun itse olet siellä hoitajien puolella.
Todella tietää palkkatason, mut halu auttaa ihmisiä, se vie varmaan voiton! Ilmanhan kansa vaatii et sitä työtä pitää tehdä, vuorotta!
Jokaiselle tehdään ruumiinavaus, ja se mikä kuolinsyy on selviää omaisille sen jälkeen! Se on totuus, vain ja ainoastaan totuus. Olkoonkin sit kyse siitä hoitovirheestä, tai jostain muusta aiemmasta, tietymättömissä olevasta syystä. Kun tää ihmisen keho ei ole se, mitä pidetään käynnissä nappia painamalla.olisikin ihan aito hoitovirhe, niin sama henkilökunta senkun nauttii "luottamusta" ja jatkaa työtään kuin ei mitään. Ja sitä kuolluttahan ei takaisin saa. Eikä muuten mitään korvaustakaan.
- Asiaa,
Ainakin minun kohdallani ei ollut kysymys siitä ettäkö olisin tullut hoitoon liian myöhään, hoidettiinpa vain kaksi vuotta täysin väärin. Syötettiin kaksi vuotta tulehduskipulääkkeitä pelkästään vaikka ei ollut edes tulehdusta.
Vika oli luustollinen, ja leikattiin kun muutin pääkaupunkiseudulta maaseudulle ja kävin siis uudella lääkärillä, Valitin edellisestä omalääkäristäni ihan virkateitse, eiköhän se saanut paijausta päähänsä, ja taputuksia otsalleen. ei muuta.
Mutta minä en saanut kahteen vuoteen tukkaani kammattua....- muut vaikutukset
tälläisellä huonolla/väärällä hoidolla on.
Kaksi vuotta olin siis myös työkyvytön. Ja ihan suotta.
Tosi hyvä juttu kansantaloudellisestikin? eikö totta.
Ei, ei hoitohenkilökunnalla ole mitään vastuuta/vastuuntuntoa, ei minun silmissäni, vaikka mitä sanoisit. - Ajankulu
kiesus! Jos kerran tuntu että et saanut apua, olisti vaihtanut lääkäriä! Ei ole pakko olla sen ns. omalääkärin hoidossa, vaan on oikeus valita lääkäri! Eikös tämä jo osoita sen että potilas ei itsekkään ota vastuuta itsestään, jos kerran hoito ei auta, pitää mennä rohkeasti ja vaihtaa hoitopaikkaa, eikä jäädä kipujensa kanssa odottamaan ihmettä! Kerroppas mikä luustollinen vaiva ei aiheuta tulehdusta ja kipua! Kun minä en tiedä ainakaan yhtään luustoperäistä sairautta mikä olisi kivuton!
Sanot että jäit ilman korvauksia? Tee valitus, ja vaadi oikaisua saatuun päätökseen! Valitettavasti en voi auttaa, vaikka sen niin mielelläni tekisinkin, siis oikaisuvaatimuksen merkeissä! - että,
muut vaikutukset kirjoitti:
Ei, ei hoitohenkilökunnalla ole mitään vastuuta/vastuuntuntoa, ei minun silmissäni, vaikka mitä sanoisit.kaksi vuotta turhaa kipua on helvetin pitkä aika?
- Ajankulu
muut vaikutukset kirjoitti:
Ei, ei hoitohenkilökunnalla ole mitään vastuuta/vastuuntuntoa, ei minun silmissäni, vaikka mitä sanoisit.nyt hoitohenkilökunnasta, vai lääkäreistä? Ne kun on kaksi aivan eri ammattiryhmää! Ei hoitaja määrää lääkitystä, vaan toteuttaa sen mitä lääkäri on ohjeistanut! Sulla tais nyt mennä vellit ja keitot sekasin, vai? Lääkäreiden vastuu on siinä mitä HE tekevät, ja hoitajat tekevät sen kuinka ohjeet ja lääkitykset on määrätty! Ymmärsitkö nyt!
- vaan kerta
Ajankulu kirjoitti:
kiesus! Jos kerran tuntu että et saanut apua, olisti vaihtanut lääkäriä! Ei ole pakko olla sen ns. omalääkärin hoidossa, vaan on oikeus valita lääkäri! Eikös tämä jo osoita sen että potilas ei itsekkään ota vastuuta itsestään, jos kerran hoito ei auta, pitää mennä rohkeasti ja vaihtaa hoitopaikkaa, eikä jäädä kipujensa kanssa odottamaan ihmettä! Kerroppas mikä luustollinen vaiva ei aiheuta tulehdusta ja kipua! Kun minä en tiedä ainakaan yhtään luustoperäistä sairautta mikä olisi kivuton!
Sanot että jäit ilman korvauksia? Tee valitus, ja vaadi oikaisua saatuun päätökseen! Valitettavasti en voi auttaa, vaikka sen niin mielelläni tekisinkin, siis oikaisuvaatimuksen merkeissä!kerran jälkeen ohjattiin omalääkärille, ja sanottiin että kun on jo hoitanut niin jatkaa...
Ja kivusta: Kyllä sitä oli, muttei lääkäri suostunut lähettämään kuvauksiin, ei ollut aihetta hänen mielestään. Syöttipä vaan tulehduskipulääkkeitä vaikkei käsi enää juurikaan noussut minnekkään.
En minä mikään lääkäri ole, jos lääkäri sanoo ettei mitään voida tehdä, mistäs minä sen paremmin tietäisin? Ja mihinkään ei siis lähetettä laittanut, ei edes sinne röntkeniin....
Vaihdettuani paikkakuntaa panivat heti tulehdus verenkuvaan ja mitään tulehdusta ei siis edes ollut, ja lääkäri kysyi minulta että miksi syön tulehduskipulääkkeitä ilman tulehdusta? Olipa siihen kiva vastata.
Sitten kuvasivat olkapään ja kalkki oli valloittanut koko nikaman ympäriinsä.
Oikealla hoidolla siis minulla on tänäpäivänä kaksi aivan toimivaa ja tervettä kättä, olisi ollut jo paljon aiemmin jos edes jotain vastuuntuntoa lääkärikunnalla olisi. - sulle myöntää
Ajankulu kirjoitti:
nyt hoitohenkilökunnasta, vai lääkäreistä? Ne kun on kaksi aivan eri ammattiryhmää! Ei hoitaja määrää lääkitystä, vaan toteuttaa sen mitä lääkäri on ohjeistanut! Sulla tais nyt mennä vellit ja keitot sekasin, vai? Lääkäreiden vastuu on siinä mitä HE tekevät, ja hoitajat tekevät sen kuinka ohjeet ja lääkitykset on määrätty! Ymmärsitkö nyt!
asian oikea laita, Ihan samalaisia esimerkkejä mulla hoitajista löytyy. En vaan ole vielä kerennyt kirjoittamaan. Kas ihminen pystyy vain asian kerrallaan.
Montako tapausta hoitsuista haluat? täältä kyllä pesee! valitettavasti. - hoitaja
sulle myöntää kirjoitti:
asian oikea laita, Ihan samalaisia esimerkkejä mulla hoitajista löytyy. En vaan ole vielä kerennyt kirjoittamaan. Kas ihminen pystyy vain asian kerrallaan.
Montako tapausta hoitsuista haluat? täältä kyllä pesee! valitettavasti.merkitsi äitiyskorttiini väärän veriryhmän, mistä aiheutui kaikenlainen sotku kertakaikkiaan....
- sain hassua
hoitaja kirjoitti:
merkitsi äitiyskorttiini väärän veriryhmän, mistä aiheutui kaikenlainen sotku kertakaikkiaan....
neuvoa myrkytyskeskuksen hoitajalta.
Olin saanut hiivaa antibioteista alapäähäni ja käytin gynodagtarinia hoitaakseni sitä hiivaa, mutta se aiheutti minulle supistuksia/kouristuksia ja soitin myrkytyskeskukseen, josta (miespuolinen) neuvoja kysyi että: Oletteko jo oksentaneet sen lääkkeen ylös?
Kyllä minä tiedän että minulla on aika simppeli keho, mutta tuohon minäkään en kyllä pysty. - Ajankulu
hoitaja kirjoitti:
merkitsi äitiyskorttiini väärän veriryhmän, mistä aiheutui kaikenlainen sotku kertakaikkiaan....
se veriryhmän tieto tulee!!!! Kysy sieltä kuin väärä ryhmä määritetty!
- labrassa väärin
Ajankulu kirjoitti:
se veriryhmän tieto tulee!!!! Kysy sieltä kuin väärä ryhmä määritetty!
vaan ihan oikein. Mites sen selität?
- Ajankulu
vaan kerta kirjoitti:
kerran jälkeen ohjattiin omalääkärille, ja sanottiin että kun on jo hoitanut niin jatkaa...
Ja kivusta: Kyllä sitä oli, muttei lääkäri suostunut lähettämään kuvauksiin, ei ollut aihetta hänen mielestään. Syöttipä vaan tulehduskipulääkkeitä vaikkei käsi enää juurikaan noussut minnekkään.
En minä mikään lääkäri ole, jos lääkäri sanoo ettei mitään voida tehdä, mistäs minä sen paremmin tietäisin? Ja mihinkään ei siis lähetettä laittanut, ei edes sinne röntkeniin....
Vaihdettuani paikkakuntaa panivat heti tulehdus verenkuvaan ja mitään tulehdusta ei siis edes ollut, ja lääkäri kysyi minulta että miksi syön tulehduskipulääkkeitä ilman tulehdusta? Olipa siihen kiva vastata.
Sitten kuvasivat olkapään ja kalkki oli valloittanut koko nikaman ympäriinsä.
Oikealla hoidolla siis minulla on tänäpäivänä kaksi aivan toimivaa ja tervettä kättä, olisi ollut jo paljon aiemmin jos edes jotain vastuuntuntoa lääkärikunnalla olisi.Siis yhäkö syytät hoitajia siitä että sua on hoidettu väärin!! Menes ny peilin eteen ja kysy sieltä et ketä syyllistää pitää! Ei hotaja voi määrittä sulle röntgen passia, usko jo helvetissä! Mene siihen asiaan mistä tää alkokin! Lääkärit on ihan eri ammattiryhmä kun paskasen työn tekijä elikkä HOITAJA!
- koska olen
labrassa väärin kirjoitti:
verenluovuttaja, tiesin oikean veriryhmäni, hoitaja ei vaan uskonut että hän voi olla väärässä ja kinasi hyvä tovin kanssani kun vaadin häntä korjaamaan virheensä.
- Ajankulu
labrassa väärin kirjoitti:
sä edes noin kysyt? Mitäs helvetissä mä voin jos joku toinen on sen virheen tehny! Oletkos ihan varma et labra ei sitä virhettä tehny, tulos oli ihan ok., mut ilmotus sit olikin väärään veriryhmään!
- kerralla
koska olen kirjoitti:
verenluovuttaja, tiesin oikean veriryhmäni, hoitaja ei vaan uskonut että hän voi olla väärässä ja kinasi hyvä tovin kanssani kun vaadin häntä korjaamaan virheensä.
hoitaja lähti kahville/tauolle kun minut olisi pitänyt ommella leikkausen (synnytyksen) jälkeen kiinni, ja tuli sitten aikanaan takaisin ja totesi että oletpas vuotanut paljon, oho.
- tietää ettei
Ajankulu kirjoitti:
sä edes noin kysyt? Mitäs helvetissä mä voin jos joku toinen on sen virheen tehny! Oletkos ihan varma et labra ei sitä virhettä tehny, tulos oli ihan ok., mut ilmotus sit olikin väärään veriryhmään!
virhe ollut labran koska kyseessä oli jo toinen lapsi, ja se tieto oli jo kerran ollut ihan oikein.
- antaa ajan
Ajankulu kirjoitti:
Siis yhäkö syytät hoitajia siitä että sua on hoidettu väärin!! Menes ny peilin eteen ja kysy sieltä et ketä syyllistää pitää! Ei hotaja voi määrittä sulle röntgen passia, usko jo helvetissä! Mene siihen asiaan mistä tää alkokin! Lääkärit on ihan eri ammattiryhmä kun paskasen työn tekijä elikkä HOITAJA!
muulle lääkärille jos olis jotenkin välittänyt.
Mutta ei, kun ne ovat vain "töissä täällä" - Ajankulu
antaa ajan kirjoitti:
muulle lääkärille jos olis jotenkin välittänyt.
Mutta ei, kun ne ovat vain "töissä täällä"Siis vain töissä täällä? Arvaas montako sataa ihmistä päivittäin on jonossa ja odottaa vastaanotolle pääsyä!
- asiassa,
Ajankulu kirjoitti:
Siis yhäkö syytät hoitajia siitä että sua on hoidettu väärin!! Menes ny peilin eteen ja kysy sieltä et ketä syyllistää pitää! Ei hotaja voi määrittä sulle röntgen passia, usko jo helvetissä! Mene siihen asiaan mistä tää alkokin! Lääkärit on ihan eri ammattiryhmä kun paskasen työn tekijä elikkä HOITAJA!
samaa mieltä: että paskasti tehdystä työstä paska palkka. Siellä tosiaan viihdyttävät suojatyöpaikassa IHAN KOHTUU LIKSALLA muuten.
Myyvät pelkkää ei oota lääkäri aikojen suhteen, ja lörpöttelevät keskenään.
Lääkärit taasen kun tekevät vain kalliita yksityisvastaanottojaan, eipä tavallisista terveyskeskuksista heitä juuri löydä. - Ajankulu
tietää ettei kirjoitti:
virhe ollut labran koska kyseessä oli jo toinen lapsi, ja se tieto oli jo kerran ollut ihan oikein.
vaikka kymmenes lapsi, mutta jos labrassa liimataan väärä lappu koeampulliin, niin eikös se sillon ole labran henkilökunnan syytä, ei hoitajien! Koska labran hekilökunta on ihan eri sektori kun hoitohenkilökunta!
- odottaa kun
Ajankulu kirjoitti:
Siis vain töissä täällä? Arvaas montako sataa ihmistä päivittäin on jonossa ja odottaa vastaanotolle pääsyä!
niitä ei hoideta terveiksi, vaan pyöritetään vaan luukuta luukulle väärän hoidon turvin.
Sillähän se jono aikaan saadaan.
Työllistetään itse itseään.
Kuuleppas, kun mä olin leikkauksessa sitten yhden kerran, niin nepä kutsui mut leikkaukseen toisenkin kerran ihan samasta asiasta. Eivät itsekkään siis tienneet mitä omassa sairaalassaan tapahtui, ja kuinka monta jäi taas leikkaamatta kun näin näitä asioita söhlivät? - lappu sisälsi
Ajankulu kirjoitti:
vaikka kymmenes lapsi, mutta jos labrassa liimataan väärä lappu koeampulliin, niin eikös se sillon ole labran henkilökunnan syytä, ei hoitajien! Koska labran hekilökunta on ihan eri sektori kun hoitohenkilökunta!
oikeaa tietoa, ainoa joka oli tyrinyt tuota tietoa siirtäessään oli hoitaja. Minkäs teet?
- tuotankin
Ajankulu kirjoitti:
Olen jälleen raskaana.
- Ajankulu
tuotankin kirjoitti:
Olen jälleen raskaana.
osaa, että taas!
- Ajankulu
odottaa kun kirjoitti:
niitä ei hoideta terveiksi, vaan pyöritetään vaan luukuta luukulle väärän hoidon turvin.
Kuuleppas, kun mä olin leikkauksessa sitten yhden kerran, niin nepä kutsui mut leikkaukseen toisenkin kerran ihan samasta asiasta. Eivät itsekkään siis tienneet mitä omassa sairaalassaan tapahtui, ja kuinka monta jäi taas leikkaamatta kun näin näitä asioita söhlivät?nyt ihan tottakaan? Siis samasta syystä uudelleen, ei varmaan o tosi, kun ei sitä ensimmäistäkään kertaa tahdo päästä, niin ei varmasti toista kertaa pyydetä, saman asian vuoksi!
- ja pahaa
Ajankulu kirjoitti:
osaa, että taas!
toivovan ja ilkeän luonteesi julki tuot.
Sivistynyt ihminen olisi onnitellut!
Mutta hyvähän se on karvansa paljastaa. - valkoisella
Ajankulu kirjoitti:
nyt ihan tottakaan? Siis samasta syystä uudelleen, ei varmaan o tosi, kun ei sitä ensimmäistäkään kertaa tahdo päästä, niin ei varmasti toista kertaa pyydetä, saman asian vuoksi!
tuosta asiasta. Että silleen.
- Ajankulu
odottaa kun kirjoitti:
Kuuleppas, kun mä olin leikkauksessa sitten yhden kerran, niin nepä kutsui mut leikkaukseen toisenkin kerran ihan samasta asiasta. Eivät itsekkään siis tienneet mitä omassa sairaalassaan tapahtui, ja kuinka monta jäi taas leikkaamatta kun näin näitä asioita söhlivät?Siis kuka se väärän diaknoosin antaa??? Hoitaja vai lääkäri??? Mites sä ny olet asiat oikein käsittäny, taas meni velli ja keitto sekasin! Mieti ny hetkonen ja jatka sitten!
- Ajankulu
ja pahaa kirjoitti:
toivovan ja ilkeän luonteesi julki tuot.
Sivistynyt ihminen olisi onnitellut!
Mutta hyvähän se on karvansa paljastaa.et kuinka uskallat tehdä lisää lapsia, kun kaikki hoidotkin menny jo sulla pieleen. Onnittelut toki uuden elämän puolesta, mutta tää hoito kun on niin ala-arvosta et miksi ottaa lisää riskejä!
- minä kyllä
Ajankulu kirjoitti:
et kuinka uskallat tehdä lisää lapsia, kun kaikki hoidotkin menny jo sulla pieleen. Onnittelut toki uuden elämän puolesta, mutta tää hoito kun on niin ala-arvosta et miksi ottaa lisää riskejä!
uskallan elää toisten virheistä huolimatta. Hittojako minä omaa elämääni siksi pilaamaan. Eihän se tosiasioita miksikään muuta. Vääryyksiä tässä maailmassa täytyy vaan pala-palalta korjata, pikkuhiljaa. Ei vaan auta se että ne haudataan maton alle. Sieltä ne kuitenkin löytyvät.
Kyllä meistä ihmisistä aina vikaa löytyy, kaikista. Jopa hoitajistakin. Mutta yhdessä keskustelemalla epäkohdista, ja vastuista, saattaa olla että saisimme myös jotain parempaa aikaan.
Terveys on tärkeä asia meille kaikille. Ja olenkin sitä ihmetellyt, että miksi, meillä "hyvinvointi Suomessa" on terveyden huolto niin huonoissa kantimissa, koska ystäväni maailmalta esim, groatia, tsekki, saksa,unkari, viestittävät että heillä on hoito ja lääkkeet paljon paremmin saatavilla kuin täällä. Mikä täällä siis on mennyt pieleen.
Viime talvena tyttäreni sai kurkkutulehduksen ja tsekki ystäväni kanssa jouduimme lopulta viemään lapsen sairaalaan (crp 190).
Lapsi sijoitettiin tulo-aulaan jossa sängyillä oli 8 potilasta samassa aulassa vain verhojen takana. Vieressä vaikersi keski-ikäinen liikuntarajoitteinen nais-potilas tosi pitkään ennenkuin kuunneltiin että hänellä oli kakkahätä.
Ja hänelle tuotiin siihen alus-astia, ja siinä hän vaan joutui ponnistamaan...ja haju levisi ylitse aulan, voimme kaikki jo huonosti, sekä terveet että sairaat.......
Kyllä tsekki ihmetteli näitä Suomen touhuja tosissaan. - yritit kommentoida?
Ajankulu kirjoitti:
Siis kuka se väärän diaknoosin antaa??? Hoitaja vai lääkäri??? Mites sä ny olet asiat oikein käsittäny, taas meni velli ja keitto sekasin! Mieti ny hetkonen ja jatka sitten!
Eikös ne ole ne hoitajat jotka niitä hoito-aikoja varaavat ja kirjeitä lähettelevät? Ei kai lääkärien kallista aikaa niihin tuhlata? vai?
Eihän tossa mistään väärästä diaknoosista ollut kysymys? tai sitten sä vastasit väärään ketjuun. - tuollaisella moraalilla
Ajankulu kirjoitti:
et kuinka uskallat tehdä lisää lapsia, kun kaikki hoidotkin menny jo sulla pieleen. Onnittelut toki uuden elämän puolesta, mutta tää hoito kun on niin ala-arvosta et miksi ottaa lisää riskejä!
joudatkin sitä seikkaa ihmettelemään. Ja ihan hoitoalan ihminen, ei uskoisi.
- blackwomans
mahtava provo sulla,mut en voi olla vastaamatta.
Tiedät sä minkälaisessa palkkakuopassa hoitsut tänäpäivänä on?
kuka sua hoitaa,kun oot vanha tai sun omaisia,sä vai?
Entäs kun sä tai lapsesi sairastuu?
miten sä selviät omin avuin,jos sun pumppusi meinaa tiltata tai verenpaineesi alkaa nousemaan kohti huippua?
Sun kinttu katkeaa,ym ym.
Tiedät sä miten arvokasta duunia terveydenhoito henkilöstö todella tekee,miten monen ihmishengen elämän ne on pelastanu?
Mitä niihin hoitovirheisiin tulee,ihmisiä ne hoitsut ja lekurit kuitenkin vaan on.
hoitovirheitä ei sais sattua,sehän on selvää.
suodaan kuitenkin heille se palkan korotus:))- blackwomans
Dj Pervo kirjoitti:
Pitää saada kanssa muutos...
http://www.youtube.com/watch?v=r01I6JwACDU&mode=related&search=Voi mun käy sääliksi setää.
Mitenhän me sen oloa parannettais??
Annetaaks sille lisää juotavaa:
http://users.tkk.fi/~avehvila/blogikuvat/juhannus/olut.jpg
- Alien-8
hoitajat tekevät,mutta eikös se pääasiallinen syy ole jaksaminen töissä?Miten raha sen muka korvaa?
Minun mielestäni varoja saisi sijoittaa ensisijaisesti perus- ja lähihoitajien määrän lisäämiseksi.Suurempi hoitajien määrä olisi etu kaikille,niin sairaan- kun vanhustenhuoltoonkin. - muihin naisvaltaisiin
aloihin nähden ihan hyvin.
Se on ammatin vailntakysymys.
Pareneeko hoito, jos rahaa tulee lisää?
Ei.
Saavat vain enemmän rahaa säästöön ja jäävät vuorotteluvapaalle, hyvillä ansioilla.- Ajankulu
mistä ne palkanlisät tulee??? Ne tulee siitä et valvotaan yöt, tehdään viikoloput ja juhlapyhät! Ei ole sitä päivää vuodessa jolloin ei hoitajilla työvuoroa ole! Teetkös itse mitä ammatiksesi? Kerro rehellisesti!
- pienempi
eikä montaa saumaa tarvitse väärin ommella, kun on työtön.
- Ajankulu
mutta siinähän ei olekkaan ihmisen henki kyseessä, vai onko? Mietis pikkasen, joohan!
- blackwomans
Ajankulu kirjoitti:
mutta siinähän ei olekkaan ihmisen henki kyseessä, vai onko? Mietis pikkasen, joohan!
Hatun nostoinen juttu sulle Ajankulu:)
Pidä puoliasi vaan,sun jutut on todella järkeviä.
Jes niin sitä pitää.... - mutta virheitä ei
Ajankulu kirjoitti:
sallita, toisin kun hoitsuille, vaikkapa on se henkikin kyseessä toisinaan.
Kumpis se mahtaakaan olla väärin? - Ajankulu
blackwomans kirjoitti:
Hatun nostoinen juttu sulle Ajankulu:)
Pidä puoliasi vaan,sun jutut on todella järkeviä.
Jes niin sitä pitää....Mä olen itse just parasta aikaa saikulla, huonompi juttu menossa, mut se onki jo toinen juttu. Fyysistä puolta repii, puukolla hoidetaan! Ja mitä noihin tinkaajiin tulee, kukas heiltä on kieltäny oikeuden kouluttautua alalle, ei varmaan kukaan, tai mikään, mut palkka kun on ihan hanurista, niin kukas se paskaa lapioi, ja viel halvalla menee, mut menköön, kun on mennäkseen,,)))!
- blackwomans
Ajankulu kirjoitti:
Mä olen itse just parasta aikaa saikulla, huonompi juttu menossa, mut se onki jo toinen juttu. Fyysistä puolta repii, puukolla hoidetaan! Ja mitä noihin tinkaajiin tulee, kukas heiltä on kieltäny oikeuden kouluttautua alalle, ei varmaan kukaan, tai mikään, mut palkka kun on ihan hanurista, niin kukas se paskaa lapioi, ja viel halvalla menee, mut menköön, kun on mennäkseen,,)))!
Lapioitu on jo yli 20 vuotta:)
keskittyen välillä ihmisen yläpään ongelmiin,välillä alapään.
Kuitenkaan en ole koskaan ymmärtänyt syyllistämistä,jos joku on saanut huonoa kohtelua,puretaan se kaikkiin hoitsuihin.
miksi yleistää ihmisiä?
Hoitovirheitä en ole koskaan tehnyt,onneksi.
Monen montaa ihmistä olen elämäni aikana hoitanut,erilaisia tunteen purkauksia saanut.hyviä etupäässä,mut joukkoon onmahtunut niitä huonojakin.
suodaan se ihmisille kuitenkin.
Voi harmi sen sun saikun takia,toivotaan,et kaikki menee hyvin ja toivut:)
Lämpimiä ajatuksia lähettelen:))) - Ajankulu
blackwomans kirjoitti:
Lapioitu on jo yli 20 vuotta:)
keskittyen välillä ihmisen yläpään ongelmiin,välillä alapään.
Kuitenkaan en ole koskaan ymmärtänyt syyllistämistä,jos joku on saanut huonoa kohtelua,puretaan se kaikkiin hoitsuihin.
miksi yleistää ihmisiä?
Hoitovirheitä en ole koskaan tehnyt,onneksi.
Monen montaa ihmistä olen elämäni aikana hoitanut,erilaisia tunteen purkauksia saanut.hyviä etupäässä,mut joukkoon onmahtunut niitä huonojakin.
suodaan se ihmisille kuitenkin.
Voi harmi sen sun saikun takia,toivotaan,et kaikki menee hyvin ja toivut:)
Lämpimiä ajatuksia lähettelen:)))kukaan ole työssään virheetön!! Jokainen varmaan mokaa joskus, ala kun ala, mu me ei voidakkaan ottaa sitä tietsikkaa esille, vaikka salaa, ja ottaa aikasempi tieto pois, ja laittaa uus tieto, vaan se on ja pysyy.
Miks arvostella sitä mihin ei itse kykene lainkaan? Minä en arvostele edes kaupan myyjiä, koska en ole varma kykenisinkös edes myymään mitään, mut ala millä nyt ole, sen hallitsen!
Kyllä tää tästä, kunha taas kerran,,,no kaikki aikanaan,,))) huuleen, vai kuin? - kbasa
mutta virheitä ei kirjoitti:
sallita, toisin kun hoitsuille, vaikkapa on se henkikin kyseessä toisinaan.
Kumpis se mahtaakaan olla väärin?kun stalinistisen arvomaailman olet päällesi vetässyt...?
- vain on omakohtaisia
kbasa kirjoitti:
kun stalinistisen arvomaailman olet päällesi vetässyt...?
todellisia kokemuksia asiasta.
- stalinin jo levätä
kbasa kirjoitti:
kun stalinistisen arvomaailman olet päällesi vetässyt...?
haudassaan, voi ihmisillä olla erilaisia mielipiteitä ilman että ne olisivat samoja kuin sinun.
- kielibasa
stalinin jo levätä kirjoitti:
haudassaan, voi ihmisillä olla erilaisia mielipiteitä ilman että ne olisivat samoja kuin sinun.
noine kommentteinesi. rauhallisempikin mies kiehahtaa kun tuollaista paskaa lukee.. jos täällä provoat voit odottaa että kommentoidaan.. eikä tässä ole kyse mielipiteiden rikkaudesta vaan sun provokatiivisuudestasi
jos jotkut on rahanahneitä...käännäs katsees tonne eduskunnan puolelle....niillä ne palkkapussit pullottaa ja eivät mitään saa aikaseksi....
mä oon ollu omaishoitajana ja mun työ oli 24h vuorokaudessa... ja sillä palkalla ei vuokria edes maksettu...joten lopeta hyvän sään aikaan siinä....!!!!!!!!!- Ajankulu
Eikös ny vaikuta siltä toi alotus jo et puhuja ei vaan ole perillä mistä puhuu! Kannattaa tutustua ensin asioihin, ennenkun alottaa edes. Sä olet tehny kyllä timanttien arvoisen työn, siitä hatunnosto, ja syvä kunnioituksen kumarrus.
Ajankulu kirjoitti:
Eikös ny vaikuta siltä toi alotus jo et puhuja ei vaan ole perillä mistä puhuu! Kannattaa tutustua ensin asioihin, ennenkun alottaa edes. Sä olet tehny kyllä timanttien arvoisen työn, siitä hatunnosto, ja syvä kunnioituksen kumarrus.
provo....ja *nolona...* mie niihin mukaan aina tyhmä ku oon niin lähden......
oon sitä mieltä että kaikkea työtä pitää arvostaa on kyseessä sitten roskakuski tai tavallinen lastenhoitaja....kaikkia meitä tarvitaan...=:0))))- Ajankulu
BBrunetti kirjoitti:
oon sitä mieltä että kaikkea työtä pitää arvostaa on kyseessä sitten roskakuski tai tavallinen lastenhoitaja....kaikkia meitä tarvitaan...=:0))))sä mikään tyhmä ole, uskallat tuoda mielipitees esille,,, rohkeemmin kun moni muu,,,))),,
jatka samaan malliin, sun kaltasia tarvitaan,,,))! Ajankulu kirjoitti:
sä mikään tyhmä ole, uskallat tuoda mielipitees esille,,, rohkeemmin kun moni muu,,,))),,
jatka samaan malliin, sun kaltasia tarvitaan,,,))!samaa vois siusta sanoo...joten annetaas kummatkin palaa...=;0))))
- kielibasa
BBrunetti kirjoitti:
oon sitä mieltä että kaikkea työtä pitää arvostaa on kyseessä sitten roskakuski tai tavallinen lastenhoitaja....kaikkia meitä tarvitaan...=:0))))kusipäisiä ajatuksia maailma pullistelee..
kaikki kunnia omaishoitajuudestasi! - erilaisia tuolla
kielibasa kirjoitti:
kusipäisiä ajatuksia maailma pullistelee..
kaikki kunnia omaishoitajuudestasi!kusipäisyydelläsi
- kerroppa paikallinen
kielibasa kirjoitti:
kusipäisiä ajatuksia maailma pullistelee..
kaikki kunnia omaishoitajuudestasi!tilanne sieltä, toimiiko siellä terveydenhuolto, pääseekö leikkauksiin tarvittaessa? Täällä Suomessa voi mennä yli vuosikin.
Entä onko hammaslääkärille kans puolen vuoden jono, ja tarkastuskäynnistä seuraavaa venytetään kans monilla kuukausilla?
Miten on Puolassa? Olis kiva tietää? - taida tietää
kerroppa paikallinen kirjoitti:
tilanne sieltä, toimiiko siellä terveydenhuolto, pääseekö leikkauksiin tarvittaessa? Täällä Suomessa voi mennä yli vuosikin.
Entä onko hammaslääkärille kans puolen vuoden jono, ja tarkastuskäynnistä seuraavaa venytetään kans monilla kuukausilla?
Miten on Puolassa? Olis kiva tietää?ulkoSUOMALAISENA, kuinka ne alkuperäiskansaa kohtelee....
- kbasa
provoilet.. muuten sanon sulle kuten luutnanttimme aikanaan armeijassa: jos te sanotte minulle että perä jää niin minä sanon teille että haistakaa vittu!
t. hoitsun broidi - J-H-VIKI
ihmeellistä tarinaa ne hämmästyttää kumastuttaa
pientä kulkijaa.
Vai rahanahneita.- kunnollisiakin
Hyvä, että löytyy suurin osa ihan kunnolisiakin hoitajia. Tämä ohjelmaan revitty oli rahanahneudessaan pöyristyttävä.
En uskalla vanheta, jos vaipanvaihtajalla pelkästään sokea rahanahneus kiiltää silmissä.
Tälläiset rahaatahkoavat , miksi olette alalle pyrkineet? - Ajankulu
Oikein sanottu, kyllä palkat on niin syvältä hanurista kun olla voi! Jos ei jaksa tai voi olla vuoroissa, niin ei jää käteen kun tyhjää, ja vastuu on kova! En ole enää laitospuolella, vaan avohoidon puolella, mut siellä se kaikki kaatuukin kylmänä ja raakana totuutena eteen!
- vastuu on kova?
Ajankulu kirjoitti:
Oikein sanottu, kyllä palkat on niin syvältä hanurista kun olla voi! Jos ei jaksa tai voi olla vuoroissa, niin ei jää käteen kun tyhjää, ja vastuu on kova! En ole enää laitospuolella, vaan avohoidon puolella, mut siellä se kaikki kaatuukin kylmänä ja raakana totuutena eteen!
pelkkää sananhelinää. Ei todellista vastuuta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1272004
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1011772Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?831591Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy611444Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M331142- 1101073
Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm511053Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s471036- 731026
Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet44983