Miksi Raamattua ei opeteta??

Kummaa.

Minkä vuoksi Helluntailaisuudessa (kokoukset) ei anneta juuri ollenkaan arvoa raamatun opettamiselle?? Näyttää että raamattu on sivuseikka helluntailaisille. Pääpaino on tunne-elämyksien hankkimisessa ja muussa huuhaassa. Miksi??

9

467

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kummempaa

      Eikös se ole vielä kummempaa?

    • opetetaan.

      Meille riittää se, että tärkeimmät asiat opetetaan. Eli uskoon tuleminen, uskovien kaste, Pyhän Hengen kaste, kielilläpuhuminen sekä se, mikä on syntiä jota pitää välttää. Pahimmat synnit ovat luterilaisuus, homoseksuaalisuus, alkoholin käyttö, tupakointi ja esiaviollinen sekä avioliiton ulkopuolinen seksi. Tässä pahuusjärjestyksessä.

      • unohtui

        henkinen manipulointi.


      • ohjaamista?
        unohtui kirjoitti:

        henkinen manipulointi.

        Tarkoitat kai sitä, että seurakunnan johto ja julistajat ohjaavat hengellisesti niitä, jotka ovat eksyneet? Se ei ole henkistä manipulaatiota, vaan hengellistä ohjaamista ja johtamista takaisin Jeesuksen, armahtajan, luo.


      • Markku Tampio

        nimenomaan juuri nuo paheellisuudet, koskapa moni pari solmii avioliiton ns. 'pakkoavioliittona'.

        Nykyajan helluntailaistrendiinhän näkyy kuuluvan tällainen kuvio, että vaimoksi valittu neiti-immeinen tulee raskaaksi ennen avioliittoon vihkimistä?

        Ei kai nyt sentään luterilaisuus ole synniksi luokiteltu asia, koska suuri osa helluntailaisista kuuluu helluntailaisuutensa ohella myös luterilaisen kirkon jäsenyyteen..

        Kuinkahan sen alkoholin käyttö ja asioihin suhtautuminen synnillisessä mielessä lienee, kun moni helluntailainen ottaa silloin tällöin ne saunaolvit tai lasillisen viintäkin..

        Ettei sentään aivan kaikki helluntailaiset nyt suinkaan mitään 'siveyden sipuleita' ole, vaikka noin annetaan asiat ulkopuolisten ymmärtää..


      • HAHAHAHAAA!!!!
        Markku Tampio kirjoitti:

        nimenomaan juuri nuo paheellisuudet, koskapa moni pari solmii avioliiton ns. 'pakkoavioliittona'.

        Nykyajan helluntailaistrendiinhän näkyy kuuluvan tällainen kuvio, että vaimoksi valittu neiti-immeinen tulee raskaaksi ennen avioliittoon vihkimistä?

        Ei kai nyt sentään luterilaisuus ole synniksi luokiteltu asia, koska suuri osa helluntailaisista kuuluu helluntailaisuutensa ohella myös luterilaisen kirkon jäsenyyteen..

        Kuinkahan sen alkoholin käyttö ja asioihin suhtautuminen synnillisessä mielessä lienee, kun moni helluntailainen ottaa silloin tällöin ne saunaolvit tai lasillisen viintäkin..

        Ettei sentään aivan kaikki helluntailaiset nyt suinkaan mitään 'siveyden sipuleita' ole, vaikka noin annetaan asiat ulkopuolisten ymmärtää..

        Totta virkot, veliseni.

        Potku nivusille?
        -Saa valittaa.


    • esim meidän seurakunnassa on hyvää raamatun opetusta sunnuntaisin,ja melkein kaikiila on Raamattu mukana.ter:aki

      • OPETUKSESTA

        Mitä hyötyä on hyvästä opetuksesta kun käytössä on väärennetty raamattu ja opettajana murhaajan ja murhauttajan edustaja???

        Tuon kysymyksen asetin esiin kristinuskon murhaajan historian valossa.
        Mielestäni on pahempi synti tukea murhaajaa kuin olla epätietoinen Jumalan ja Jeesuksen tahdosta jota kristinusko ei koskaa ole kunnoittanut.
        Koska Jumala on älä tapa käskyn meille antanut ja Jeesus on sen vahvistanut niin on selvää, että kaikki nämä kristinuskon tekemät ja teettämät murhat ovat Jumalan ja Jeesuksen vastaisuuksia eli todistetavasti kristinusko on aina ollut saatananpalvelja.
        - Jeesusta seuranneiden murhat Paavalinkin tuella
        - mustasurma
        - ristiretket murhineen
        - pakanavainot murhineen
        - noitavainot murhineen
        - intiaanien murhat
        - orjakauppojen aikaiset murhat
        - etelä amerikassa tehdyt murhat
        - kristinuskon poliittisin perustein suorittama murhat
        (esimerkiksi suomen sisällissota 1918)
        Siis satoja vuosia jatkuneet ihmisten murhaamiset kristinuskon taholta.


    • ...

      mun seurakunnassa on paljon Raamatunopetusta. Etköhän nyt liioittele kommentissasi? Käyn myös välillä muissa h.srk:ssa, ja niissäkin on Raamatunopetusta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2165
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1188
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      751
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      567
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      540
    Aihe