Onko käyttökokemuksia TOLEDO 1.9TDI:stä?

PreAntiXsaristi

Citikan laaduttomuuteen kyllästyneenä olen kiinnostunut Toledon vahvoista ja heikoista puolista.
Eli kannattaako ajaa kyseisellä autolla yli 40tkm vuodessa 4 vuoden ajan vai rupeeko tulemaan ongelmia?

9

2881

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Seatisti

Toledo 1.9 TDI:llä (vm 2001) perheemme ajoi kolme vuotta, noin 24.000 km/v. Sinä aikana ei mitään murheita, kulutuskin jäi 5 litran pintaan, vaikka kaupungissakin pörrättiin paljon. Ja vaihto tietenkin Seatiin!

• urrijo

Itsellä jo toinen seatti, -04 toledo 130- heppasella diiselillä. Hyvin on palvellut, eikä vikoja ole ollut. Harmi vaan kun uusi toledo on niin ruma, että octavia tahi passatti lienee seuraava vaihdos.

• mikkix
        urrijo kirjoitti:

Itsellä jo toinen seatti, -04 toledo 130- heppasella diiselillä. Hyvin on palvellut, eikä vikoja ole ollut. Harmi vaan kun uusi toledo on niin ruma, että octavia tahi passatti lienee seuraava vaihdos.

jakaa mielipiteet ulkonäön suhteen. Minulla shamppanjan värinen, jossa krommipeilitaukset, 17 ""alut, Kromi tuplaputket jne. Moni on parkissa jäänyt juttelemaan ja ollut kiinnostunut ja juuri ulkonäön vuoksi. Kauneus katsojan silmässä! Vikoja ei ole ollut. Suorituskyky yläkantissa (81kw/267Nm/1923rpm penkissä).

• pusteri

Mulla on toledo 1.9 tdi -99(uudempi korim.), olen ajanut autolla nyt 2v ja 5kk,ostohetkellä autolla oli ajettu 174 000km,nyt mittarissa on 326 000 km. Autolla on paljon ajettu hiekkateitä,pysähdyksiä jarrutuksia(postinjakoa). siihen nähden auto on pelannut hyvin. oon joutunu vaihtamaan joitakin kulutusosia mm. oikea etup.laakeri, taka-akselin puslat, alapallo- ja raidet.nivelet, käsijarruvaijerit, kertaalleen.Iskarit ,etujarrupalat,kytkin edelleen samat,ei oo tarvinnu vaihtaa.Auto on edelleen hyvässä kunnossa. Ajoon nähden toiminu tod. hyvin. Ehkä seuraavakin auto seat.

• -96

Ostin juuri toledon jossa kone todella pahasti keitetty,mutta muuten toimiva ja nyt kone vaihdossa. On ajettu jo 517tkm.

• tohelo tdi

Seat toledo 1.9 tdi ostettu heinäk.2004 (uusimaa)
        -Elokkuu 2006, muun korjauksen ohessa,pyydetty
        tarkastamaan ohjaus (auton myyneessä liikkeessä)
        -vaihdettu raidetanko oikea,maahantuoja maksoi
        osasta 50% (37.62 eur.)vaikka takuu oli päättynyt yli kuukautta aikaisemmin.
        -Omat kulut; vaihtotyö,pyörien suuntaukset, puolet osasta, n. 175eur.
        - autolla ajettu 6400 km.
        -kesäkuu 2007 ajettu ;89000 km jakopään hihnan
        vaihdon, ja 90 000 huollon yhteydessä asentaja huomautti ohjausvaihteesta valuvasta öljystä,
        -auto saatu myyjäliikkeeseen tarkistukseen seur. viikolla.
        -tarkistuksen tulos: koko ohjausvaihde vaihdettava uuteen , hinta: 475 eur.töineen
        n. 800eur. osa saadaan paikalle vähän yli viikossa, ajamista ei suositella.
        -sijaisautoa, ei tarjottu,kerrottu kyllä pitkästä
        työmatkasta,n 250 km.
        -nyt sitten odotellaan, auton käyttö pääasiassa
        uusimaa-Turku, ja uusimaa-Rauma välillä.
        -onko muilla ongelmia ohjauksen kanssa?
        -muuten tyytyväinen autoon.

• Toledokuski

Ostin v.2004 Seat Toledo 1.9TDi:n, jolla oli ajettu n. 87000 km. Viikonloppuna pamahti vaihdelaatikko rikki kilometrilukeman ollessa n. 152 000. En tiedä miksi, kun auton vuosimallikin on niinkin tuore kuin 2003 enkä ole liikoja edes kiihdytellyt autolla saati kohdellut muutoin kaltoin vaihteistoa.

• t_impe

Mulla on tdi -03 110hv, ostin lokakuu 06 oli sillion ajaettu 118thkm nyt 152thkm naftaa tankkiin ja ölynvaihdot ei muuta ja lämmintäkin riitti viimetalvena!!
        Keväällä kun vaihdoin kesärenkaille auto oli levoton ajaa normaaleilla paineilla, nosti paineita 0.3bar! johan muuttui taas junaksi vaikkakin on misukat alla jotka eivät ole autonrenkaat vaan vanteensuojat...:))
        eli hyvä peli... parempi ajaa kuin bora joka vastaa volkkarilla toledoa.. voipi olla että seuraavakin auto on seatti.. ehkä leon tdi??

• ymmällään

Itse ajellut Toledo 1,9Tdi v.99 nyt kolmisen vuotta.. hienosti on toiminut, vähä kulutuksinen perus auto. Ainostaan nyt toissapäivänä poltti vilkun sulakkeen jonka jälkeen sammui kesken ajon... teki saman myös eilen... onko kellään ideoita mikä voisi olla? Naftasuodatin yms. polttainepuoli katsottu..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2671
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1228
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1125
    4. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      998
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      964
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      939
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      13
      865
    8. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      845
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      845
    10. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      39
      822
    Aihe