Onko käyttökokemuksia TOLEDO 1.9TDI:stä?

PreAntiXsaristi

Citikan laaduttomuuteen kyllästyneenä olen kiinnostunut Toledon vahvoista ja heikoista puolista.
Eli kannattaako ajaa kyseisellä autolla yli 40tkm vuodessa 4 vuoden ajan vai rupeeko tulemaan ongelmia?

9

2834

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Seatisti

      Toledo 1.9 TDI:llä (vm 2001) perheemme ajoi kolme vuotta, noin 24.000 km/v. Sinä aikana ei mitään murheita, kulutuskin jäi 5 litran pintaan, vaikka kaupungissakin pörrättiin paljon. Ja vaihto tietenkin Seatiin!

      • urrijo

        Itsellä jo toinen seatti, -04 toledo 130- heppasella diiselillä. Hyvin on palvellut, eikä vikoja ole ollut. Harmi vaan kun uusi toledo on niin ruma, että octavia tahi passatti lienee seuraava vaihdos.


      • mikkix
        urrijo kirjoitti:

        Itsellä jo toinen seatti, -04 toledo 130- heppasella diiselillä. Hyvin on palvellut, eikä vikoja ole ollut. Harmi vaan kun uusi toledo on niin ruma, että octavia tahi passatti lienee seuraava vaihdos.

        jakaa mielipiteet ulkonäön suhteen. Minulla shamppanjan värinen, jossa krommipeilitaukset, 17 ""alut, Kromi tuplaputket jne. Moni on parkissa jäänyt juttelemaan ja ollut kiinnostunut ja juuri ulkonäön vuoksi. Kauneus katsojan silmässä! Vikoja ei ole ollut. Suorituskyky yläkantissa (81kw/267Nm/1923rpm penkissä).


    • pusteri

      Mulla on toledo 1.9 tdi -99(uudempi korim.), olen ajanut autolla nyt 2v ja 5kk,ostohetkellä autolla oli ajettu 174 000km,nyt mittarissa on 326 000 km. Autolla on paljon ajettu hiekkateitä,pysähdyksiä jarrutuksia(postinjakoa). siihen nähden auto on pelannut hyvin. oon joutunu vaihtamaan joitakin kulutusosia mm. oikea etup.laakeri, taka-akselin puslat, alapallo- ja raidet.nivelet, käsijarruvaijerit, kertaalleen.Iskarit ,etujarrupalat,kytkin edelleen samat,ei oo tarvinnu vaihtaa.Auto on edelleen hyvässä kunnossa. Ajoon nähden toiminu tod. hyvin. Ehkä seuraavakin auto seat.

    • -96

      Ostin juuri toledon jossa kone todella pahasti keitetty,mutta muuten toimiva ja nyt kone vaihdossa. On ajettu jo 517tkm.

      • tohelo tdi

        Seat toledo 1.9 tdi ostettu heinäk.2004 (uusimaa)
        -Elokkuu 2006, muun korjauksen ohessa,pyydetty
        tarkastamaan ohjaus (auton myyneessä liikkeessä)
        -vaihdettu raidetanko oikea,maahantuoja maksoi
        osasta 50% (37.62 eur.)vaikka takuu oli päättynyt yli kuukautta aikaisemmin.
        -Omat kulut; vaihtotyö,pyörien suuntaukset, puolet osasta, n. 175eur.
        - autolla ajettu 6400 km.
        -kesäkuu 2007 ajettu ;89000 km jakopään hihnan
        vaihdon, ja 90 000 huollon yhteydessä asentaja huomautti ohjausvaihteesta valuvasta öljystä,
        -auto saatu myyjäliikkeeseen tarkistukseen seur. viikolla.
        -tarkistuksen tulos: koko ohjausvaihde vaihdettava uuteen , hinta: 475 eur.töineen
        n. 800eur. osa saadaan paikalle vähän yli viikossa, ajamista ei suositella.
        -sijaisautoa, ei tarjottu,kerrottu kyllä pitkästä
        työmatkasta,n 250 km.
        -nyt sitten odotellaan, auton käyttö pääasiassa
        uusimaa-Turku, ja uusimaa-Rauma välillä.
        -onko muilla ongelmia ohjauksen kanssa?
        -muuten tyytyväinen autoon.


    • Toledokuski

      Ostin v.2004 Seat Toledo 1.9TDi:n, jolla oli ajettu n. 87000 km. Viikonloppuna pamahti vaihdelaatikko rikki kilometrilukeman ollessa n. 152 000. En tiedä miksi, kun auton vuosimallikin on niinkin tuore kuin 2003 enkä ole liikoja edes kiihdytellyt autolla saati kohdellut muutoin kaltoin vaihteistoa.

      • t_impe

        Mulla on tdi -03 110hv, ostin lokakuu 06 oli sillion ajaettu 118thkm nyt 152thkm naftaa tankkiin ja ölynvaihdot ei muuta ja lämmintäkin riitti viimetalvena!!
        Keväällä kun vaihdoin kesärenkaille auto oli levoton ajaa normaaleilla paineilla, nosti paineita 0.3bar! johan muuttui taas junaksi vaikkakin on misukat alla jotka eivät ole autonrenkaat vaan vanteensuojat...:))
        eli hyvä peli... parempi ajaa kuin bora joka vastaa volkkarilla toledoa.. voipi olla että seuraavakin auto on seatti.. ehkä leon tdi??


    • ymmällään

      Itse ajellut Toledo 1,9Tdi v.99 nyt kolmisen vuotta.. hienosti on toiminut, vähä kulutuksinen perus auto. Ainostaan nyt toissapäivänä poltti vilkun sulakkeen jonka jälkeen sammui kesken ajon... teki saman myös eilen... onko kellään ideoita mikä voisi olla? Naftasuodatin yms. polttainepuoli katsottu..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      313
      3757
    2. 208
      3039
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      72
      2584
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      242
      2044
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1475
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1381
    7. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      175
      1380
    8. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1357
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      25
      1334
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1277
    Aihe