Menin sairaalaan tapaamaan kerran aikaa sitten tuttuani. Istui tuomiotaan Turun keskusvankilassa, Kakolassa. Vankeusaikanaan hänellä todettiin syöpä ja se ehti niin pitkälle ettei ollut juurikaan mitään tehtävissä. Lopputuomiosta presitentti armahti hänet, joka ei silloin ollut Tarja Halonen. Hän pääsi kotikaupunkiinsa sairaalaan, josta nyt kerron.
Puhuimme uskonasioista ja myös muustakin. Tuo kerran niin riskin näköinen nuorimies oli kuin nälkää näkevä TV,n uutisissa Afrikasta.
Istuin sänkyn vierellä ja siinä oli ikkuna josta mietteissäni katsoin. Yht´äkkiä mies kysyi; no, mitä sinulle kuuluu? Hätkähdin sillä ihmettelin kuinka kuolevaa voi kiinnostaa minun asiat. Olimme kyllä samaa ikäluokkaa silloin ja samoissa selleissä vankilassa asuneet.
Vastasin kysymykseen.
Luin Raamattua ja rukoilimme. Mies vain sitä valitti; onko se oikein enää tulla Jeesuksen luo tässä vaiheessa? On, vastasin monta kertaa. Rukoilimme ja julistin synnit anteeksi. Ei tullut itselleni asiasta varmuutta oliko enää vastaanotto kunnossa. Siksi parasta onkin tulla uskoon hyvinä päivinä.
Kuolevan kysymys
11
453
Vastaukset
että kuolevalla miehellä ei ollut tukenaan kuin mytologia ja siihen hurahtanut lahkojeesus.
- Kamppi ,
nassen lähipiiriä ei tarvitse sääliä koska sitä ei ole.
Kamppi , kirjoitti:
nassen lähipiiriä ei tarvitse sääliä koska sitä ei ole.
Taidat joutua vielä harjoittelemaan...
Ei säälittävää, vaan paras mahdollinen tilanne; ensinnäkin koska on tarjolla, edes viime hetkillä, jonkun uskovan välityksellä, saada osakseen syntien anteeksi saamisen julistaminen, Jeesuksen Kristuksen nimessä!
-Toiseksi, koska moni kuolee ilman että on ketään rinnalla ja käy katsomassa.ET PUUTTU ASIOHIN KUN SULLA EI OO MITÄÄN SANOTTAVAA,ELÄKÄ PUHU MITÄÄN SANANVAPAUDESTA,KUN SUN KIRJOUTUKSET EI OO MISTÄÄN KOTOISIN.MEEN VAIKKA ULOS KÄVELYLLE KUN TEKEE MIELI LAUKOA NOITA MITÄ OOT LAUKONUT,KIITOSS
- herramrks
"ainut toivo on minulla täällä että armo voittaa oikeuden..."
Bass´n helenin hopeinen risti-biisistä.
Soisi sitä jokaiselle "hyvinä aikoina" uskoon tulemisen. Monet tuntuvat vain tarvitsevan "kunnon herättelyä". Muistan tuossa taannoin "varsin paha mies" tuli uskoon vasta maatessaan halvaantuneena sairaalassa. Meillä on monesti niin pää täynnä kaikkea muuta ettei nämä "perimmäiset" kysymykset saa tilaa.
"...varmuutta oliko enää vastaanotto kunnossa. "
Tarkoititko tuolla sitä että olikohan hän enää täysissä järjissään tms?- Amos7
Kyllä hän järjissään oli, mutta pääsikö sana sydämeen asti ja tapahtuiko uudestisyntyminen jäi minulle mietityttämään.
- herramrks
Amos7 kirjoitti:
Kyllä hän järjissään oli, mutta pääsikö sana sydämeen asti ja tapahtuiko uudestisyntyminen jäi minulle mietityttämään.
Lopulta sen kuten kaikkien muidenkin "taivaspaikat" saamme tietää sitten ajallaan, kun aikaa ei enää ole.
Mä luulen näin että jos tämä ihminen pyysi niin kyllä Jeesus pitää lopusta huolen. Jeesus näkee kuitenkin sydämeemme ja tuntee tien sinne. - että..
Amos7 kirjoitti:
Jeesus vähän funtsii ja sanoo että "kyllä tää nyt tais jäädä vähän vajaaks, siinä ja siinä oli mutta kyllä tästä nyt kuitenkin taitaa rapsahtaa se ikuinen kadotus, että silleen. Seuraava!"
- Peku `
Se on tosiaan täysin moraalitonta touhua tehdä Pinochetit kuolinvuoteella.
Tosin siinä mielessä se on ihan sama kun ateistina tiedän koko homman olevan mielikuvitusta ilman totuuspohjaa.
"julistin synnit anteeksi"
Mitähän Jumalas tai Jeesus ajattelee kun sinä julistat synnit anteeksi.
Olet siis ottanut Jumalan paikan.- herramrks
Kristityllä on lupa julistaa synnit anteeksi Jeesuksen nimessä. Tai siis UT:n pohjalta on....
Ei se Jumalaksi asettumista ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 544806
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot1754319- 1343977
- 673922
Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti
Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans493711Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe793528- 993074
- 542905
- 252736
Korjaamo suositus
Vahva suositus Kumpulaisen korjaamolle vanhan 5-tien varrelta! Homma pelaa ja palvelu ykköslaatuista. Mukavaa kun tuli p172514