Halpa autoksi tehty ja tarkoitettu Fiat Albea hinnoiteltiin Suomessa kuitenkin liian ylös. Esim. vastaava tuote Renault´lla eli Logan on tosi halpa, tosin sitä ei vielä ole saat Suomeen.
Albeassa perusvarustetaso huomioon ottaen ja suhden tehtaan hintaan nähden, ylihintaa on n. 1500 - 1800€
Albean ylihinta
5
1276
Vastaukset
- Näin on--
--mutta olemmehan jo tottuneet siihen että Teltta-Auto riistää kaikesta mahdollisesta 200% hinnan, vähintään!! Saattaa käydä samoin toki Loganinkin kanssa jahka se Suomeen saapuu.....
- Mareisti
Ihan sama jos Fiatti maksaa 3000 tonnia vähemmän kuin kilpailija, takuun aikana maahantuoja käskee takuun säilyttämiseksi teettämään kaikki huollot Deltassa. Maksat siinä sitten 5 tonnia enempi niistä kuin kilpailijoista, mutta mitäs siitä eipä kirpaise kerralla ja auto näyttää hyvältä:)
Minua kyllä hiukan epäilyttää, ovatko Suomessa myytävät Albeat niitä Loganin kanssa kilpailevia "halpa-autoja". Lukemani mukaan Fiatin pääjohtaja oli sanonut ruokapöydässä viime vuoden joulukuussa, että Fiat alkaa tehdä Albeasta halpamallia. Deltta-Auto esitteli Albean eri puolilla Suomessa myymälöissään jo tammikuun lopulla. Ei kai se pääjohtajan uutena asiana kertoma päätös voinut niin nopeasti toteutua???
- K.Ä.
Nythän Albeassa on kuitenkin edelleen yllättävän hyvä varustelu. Keskuslukitus, ajotietokone, ohjaustehostin, ohjauspyörän korkeussäätö,
kuljettajan istuimen korkeussäätö, ristiseläntuen säätö, kierroslukumittari, savukkeensytytin, tuhkakuppi, mukiteline, ABS, EBD jne...
Suurin osa noista on varusteita, joita ei esimerkiksi ollut Saab 900:n, Volvo 240:n tai MB 190:n vakiovarusteena 1980-luvulla.
Yksittäisenä varusteena sarjatuotannossa joku keskuslukitus ei ehkä paljoa maksa, mutta kun tuon kokoisen auton napit ylettyisi avaamaan kuljettajan paikaltakin. Ajotietokone ja baarivarusteet ovat nekin turhaan nostamassa hintaa ja riittäisi se malliston halvimpaan autoon, kun saisi justeerata joko ratin tai oenkin korkeutta. ABS-jarrut tuovat turvaa, mutta ilman niitäkin Albea olisi turvallisempi kuin pyöreälamppuinen Lada ja nyt Ladan onmistajalla ei ehkä ole varaa vaihtaa Albeaan.
- siinä
päriset. Osta se logan. Ei me Fiateja hinnoitella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131218
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1191062- 134959
- 96802
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten299763Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81686Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48579- 75514