Liberalismi ja islamin haaste

Allahu Akbar!

Islam muodostaa liberalismille ongelman, jota sen on mahdotonta ratkaista. Mitä enemmän Eurooppa liberalisoituu, sitä enemmän tasoitetaan tietä islamin leviämiselle ja liberalismin hautaamiselle. Käsittääkö liberaali miksi näin on? Ymmärtääkö liberaali ylipäänsä maailmasta yhtään mitään?

7

1682

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1 linkki
    • herrarotu

Liberaalit kuvittelevat, että islamilaiset saataisiin luopumaan islamilaisesta fundamenttalismista ja terrorismista sallimalla vapaa kauppa ja kanssakäyminen heidän kanssaan ja kohtelemalla heitä tasavertaisina yksilöinä.

Ihan kuin muka markkinoiden vapautumisesta seuraisi elintason nousua ja koulutustason nousua ja ne muka vähentäisivät uskonnollista radikalismia, niin kuin on tapahtunut aikanaan kristityissä maissa. Ei se siitä ole kiinni, kristityt vain ovat ylivertaisia niihin nähden.

Radikalismi vähenee sillä, että me näytämme niille kuka on isäntä ja kuka alempiarvoinen palvelija. Kyllä se radikalismi hiipuu, kun laulatetaan ruoskaa selkänahassa.

• markkinaliberaali

Vapaa markkinatalous toimii suunnitelmataloutta tai sekataloutta paremmin. En ymmärrä, miten tämän faktan hyväksyminen ja soveltaminen johtaisi siihen, että on pakko päästää miljoonia barbaareja rajojen yli. Markkinoiden lait ovat kuin luonnonlakeja, jotka toimivat niin Pohjois-Koreassa, Zimbabwessa kuin Grönlannissakin. Ei fysiikankaan lakien myöntämisestä voida johtaa sitä, että Keskusta tulee voittamaan vaalit ikuisesti.

Yhteiskunta koostuu ihmisistä. Mitä liberaalimpia ihmisiä yhteiskunnassa, sitä liberaalimpi yhteiskunta. Länsimainen kulttuuri on monin verroin liberaalimpi kuin islamilainen kulttuuri. En ymmärrä, miten tämän selvästi havaittavan faktan hyväksyminen johtaisi siihen, että on pakko päästää miljoonia islamilaisia fundamentalisteja rajojen yli.

• johtaa tuhoon

Johdonmukainen liberalismi tarkoittaa halpatyövoiman silmitöntä ryntäystä Eurooppaan, koska se on markkinoiden (tilapäinen) etu. Liberalismi ei näe muutamaa vuotta pitemmälle tulevaisuuteen.

• heh heh
        johtaa tuhoon kirjoitti:

Johdonmukainen liberalismi tarkoittaa halpatyövoiman silmitöntä ryntäystä Eurooppaan, koska se on markkinoiden (tilapäinen) etu. Liberalismi ei näe muutamaa vuotta pitemmälle tulevaisuuteen.

Sen ei tarvitsekkaan nähdä tulevaisuuteen, koska se ei ole mikään taikauskoisten kristallipallo, kuten sosialismi ja konservatismi näyttävät olevan.

• realisti*

Islamilaisissa maissa on liberaalipuolueita. Monet islamilaiset maat ovat de facto libaraalimpia kuin Suomi. Islam on uskonto ei ideologia.

• Realistisempi

"Islamilaisissa maissa on liberaalipuolueita." Onhan Euroopassakin kommunisti- ja natsipuolueita. Mutta mitkä ovat kannatusluvut?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      183
      1799
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      113
      940
    3. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      114
      840
    4. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      755
    5. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      209
      684
    6. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      135
      646
    7. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      56
      631
    8. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      21
      614
    9. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      51
      572
    10. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      38
      568
    Aihe