avoliitto teidän mielestä?
Itse erosin jo 70luvulla ja nyt avoliittoa kestänyt 25 vuotta, eikä ole valittamista.
Kumpi parempi avioliitto
62
3355
Vastaukset
- ota kantaa,
mutta esim. leskeneläkettä maksetaan vain avioliitossa/rek.parisuhteessa olleelle.
http://www.ilmarinen.fi/Production/fi/tietopankki/02_tietoa_elakkeista/001_milloin_elakkeelle/04_perhe_elake/02_leskenelake/index.jsp- Anonyymi
Ei kai sitä nyt kesken eläkkeitä nykyään kukaan ajattele kun on yhdessä jonkun kanssa
Nythän on yhteiskunta niin että kumpikin tienaa omat rahansa , kuka nyt naimisiin menee jonkun leskeneläkkeen toivossa.
Ihmeellinen näkökulma sinänsä . Kun sitä voi sisimmässään testamenttaa monia asioita toiselle jos haluaa .
- olen ollut
avioliitossa 35v:tta, avoliitosta en tiedä mitään.
N.53v.- kokeilla...
avoliittoa johan olisi aika vaihtaa;))
- ei todellakaan
kokeilla... kirjoitti:
vaihtoon,,,,,,jatkamme yhteistä onnellista taivalta. :)) :))
- miksi se
ei todellakaan kirjoitti:
hyvä vaihdossa ainakaan paranisi?! :))
tv. Avioliittoa 30 vuotta.
Voisiko joku sanoa, miksi ei menisi naimisiin? - ei sun..
ei todellakaan kirjoitti:
kannatakkaan vaihtaa kun et kuitenkaan vanhalla vaihdossa mitään saisi:)
- on kamala
ei sun.. kirjoitti:
vaiva. :)
En antaisi minäkään omaa ukkeliani, joka ei ole vielä edes tänne velvoittavassa iässä. - ja mitä sais
ei sun.. kirjoitti:
tilalle.
Ei varmasti sitä, mitä minulla/meillä nyt on. - deia
miksi se kirjoitti:
Voisiko joku sanoa, miksi ei menisi naimisiin?enkä avoliittoonkaan, syistä että
- en jaksaisi mokomaa ruljanssia
- mitä mieltä sotkea omat asiansa, rahat, tavarat jokun toisen kanssa
- miksi tehdä sotkuja perillisille setvittäviksi
- miksi luopuisin vapaudestani
- en haluaisi asua samassa/nukkua kuorsaajan vieressä
- en haluaisi kenenkään puuttuvan ajankäyttööni
- olen tottunut menemään kaikkialle yksin, jopa kävelyt parempia niin
- en halua olla kenellekään tilivelvollinen mistään
- en saisi siitä mitään lisäarvoa
jne jne...piisaako? - perustelusi!
deia kirjoitti:
enkä avoliittoonkaan, syistä että
jne jne...piisaako?2-kymppisenä sitä on vielä niin fleksiibeli.
Kuin kaksi muovailuvahaa, joista muotoutuu yksi, suurempi. - ja hyvä niin
deia kirjoitti:
jne jne...piisaako?minä taas vastaavasti olen onnellinen omassa avioliitossani. Toivottavasti ois jäljellä vielä paljon yhteisiä vuosia, mutta se asia ei ole meidän päätettävissä.
- deia
perustelusi! kirjoitti:
2-kymppisenä sitä on vielä niin fleksiibeli.
Kuin kaksi muovailuvahaa, joista muotoutuu yksi, suurempi.semmonen pienempi :))
Lapset ovat tärkeitä. Olen ollut sekä avo- että avioliitossa (siis se sama mies). Eronneena mutta tyytyväisenä jo hirmu kauan. Jälkipolvessa on sekä avo- että avioliittoja. En tee niiden välillä mitään eroa. En edes aina muista että toiset eivät olekaan vihittyjä.
Meillä on ollut tuo tunnepuoli etusijalla aina :) - kai meitä
deia kirjoitti:
semmonen pienempi :))
Lapset ovat tärkeitä. Olen ollut sekä avo- että avioliitossa (siis se sama mies). Eronneena mutta tyytyväisenä jo hirmu kauan. Jälkipolvessa on sekä avo- että avioliittoja. En tee niiden välillä mitään eroa. En edes aina muista että toiset eivät olekaan vihittyjä.
Meillä on ollut tuo tunnepuoli etusijalla aina :)lapsettomia parejakin yhdessä pitää, ilman pakkoa, alusta asti.
Kun tuntee toisessa sielunystävän, jonka kanssa Himalajan korkuisistakin vaikeuksista on selvitty.
Kyllä naimisissa on MEILLÄ mukavaa. Toisilla toisin. - deia
kai meitä kirjoitti:
lapsettomia parejakin yhdessä pitää, ilman pakkoa, alusta asti.
Kun tuntee toisessa sielunystävän, jonka kanssa Himalajan korkuisistakin vaikeuksista on selvitty.
Kyllä naimisissa on MEILLÄ mukavaa. Toisilla toisin.naimisissaolo mukavaa on, kun on sopiva kumppani ja tasa-arvoinen, kunniottava suhde. Tässä iässä se ei vaan jotenkin enää niin nappaa, niin sanotusti. Tuntuisi omituiselta.
Tuttavani, joka avioitui päälle viisikymppisenä ihmetteli, että olikohan siinä sittenkään paljon järkeä. Olisi kai pärjännyt ilman virallistamistakin.
On todella ilo nähdä vanhoja onnellisia pareja. Niitä vaan on aika harvassa. Paljon runsaammin olen nähnyt tuhlattuja elämiä. - meitä vielä
deia kirjoitti:
naimisissaolo mukavaa on, kun on sopiva kumppani ja tasa-arvoinen, kunniottava suhde. Tässä iässä se ei vaan jotenkin enää niin nappaa, niin sanotusti. Tuntuisi omituiselta.
Tuttavani, joka avioitui päälle viisikymppisenä ihmetteli, että olikohan siinä sittenkään paljon järkeä. Olisi kai pärjännyt ilman virallistamistakin.
On todella ilo nähdä vanhoja onnellisia pareja. Niitä vaan on aika harvassa. Paljon runsaammin olen nähnyt tuhlattuja elämiä.mihinkään vanhoihin pareihin. Ukkokaan ei ole vielä 5-kymppinen.
Eikä varmasti ole luettavissa vanhuksiin vielä satavuotiaanakaan! :)) - deia
meitä vielä kirjoitti:
mihinkään vanhoihin pareihin. Ukkokaan ei ole vielä 5-kymppinen.
Eikä varmasti ole luettavissa vanhuksiin vielä satavuotiaanakaan! :))mutta sellaisia kun näkee puistoissa köpöttelemässä tai kaupoilla toisiaan autellen tai lääkärin vastaanotolla toisistaan huolehtien. Ne on herttaisia.
Mulle passelein olisi kahden asunnon suhde. Puuttuu vaan se sopiva kumppani tai asuu todella kaukana :)
Hyvää jatkoa teille edelleenkin. - sinulle!
deia kirjoitti:
mutta sellaisia kun näkee puistoissa köpöttelemässä tai kaupoilla toisiaan autellen tai lääkärin vastaanotolla toisistaan huolehtien. Ne on herttaisia.
Mulle passelein olisi kahden asunnon suhde. Puuttuu vaan se sopiva kumppani tai asuu todella kaukana :)
Hyvää jatkoa teille edelleenkin.Kiva keskustella ihmisen kanssa, jolla ei ole tarvista vakuuttaa toista omassa epävarmuudessaan!
- deia
sinulle! kirjoitti:
Kiva keskustella ihmisen kanssa, jolla ei ole tarvista vakuuttaa toista omassa epävarmuudessaan!
Hyviä öitä ja unia. Oli kiva rupatella.
- ovat perustelut
deia kirjoitti:
jne jne...piisaako?Minulla on takana pitkä avioliitto. Tästä ihanasta vapaudesta en luovu. Ei tosiaan tarvitse neuvotella tai sovitella menemisiään tai tekemisiään.
- Kaupunkilainen
deia kirjoitti:
jne jne...piisaako?Deia kirjoitti:
Mitähän ruljanssia tarkoitat? Yhteen muuttaminen tietysti on aikamoinen ruljanssi, mutta muuten esimerkiksi suhteen virallistamisen voi hoitaa hyvinkin vaivattomasti. Meillä oli vihkimistilaisuudessa kaksi todistajaa ja tilaisuuden jälkeen neljä vierasta (molempien vanhemmat) kahvilla ja siinä se. Ei ole pakko järjestää isoja häitä.
Niitä sotkuja saa kyllä yksikin ihminen aikaan ihan riittävästi, todistaa nimimerkki "kokemusta on".
Olen asunut puolisoni kanssa yhdessä yhteensä 34 vuotta, mutta kertaakaan en ole tuntenut, että vapauttani jotenkin olisi rajoitettu. Eri asia on sitten, jos vapaudella tarkoitat vapautta harrastaa seksiä useiden partnereiden kanssa, silloin hyväksyn tämän väitteen, koska sitoutuminen tarkoittaa minusta myös uskollisuutta.
Katso edellinen kohta. Meillä molemmat harrastavat mitä haluavat ilman, että toinen siihen puuttuu.
Muuten olen sitä mieltä, että taloudellinen turva on avioliitossa parempi. Lapsettomat aviopuolisot perivät toisensa, avopuolison kuollessa yhteiskunta kohtelee leskeksi jäänyttä kuin kuolleelle ventovierasta (ts. perintövero korkeimman prosentin mukaan), vaikka keskinäinen testamentti olisikin. Sama pätee erossa, avioerossa omaisuus "ositetaan" eli kumpikaan ei jää tyhjän päälle. Avopuolisoiden omaisuuden oletetaan aina olevan yksin sen, jonka nimi on kauppakirjassa. - deia
Kaupunkilainen kirjoitti:
Deia kirjoitti:
Mitähän ruljanssia tarkoitat? Yhteen muuttaminen tietysti on aikamoinen ruljanssi, mutta muuten esimerkiksi suhteen virallistamisen voi hoitaa hyvinkin vaivattomasti. Meillä oli vihkimistilaisuudessa kaksi todistajaa ja tilaisuuden jälkeen neljä vierasta (molempien vanhemmat) kahvilla ja siinä se. Ei ole pakko järjestää isoja häitä.
Niitä sotkuja saa kyllä yksikin ihminen aikaan ihan riittävästi, todistaa nimimerkki "kokemusta on".
Olen asunut puolisoni kanssa yhdessä yhteensä 34 vuotta, mutta kertaakaan en ole tuntenut, että vapauttani jotenkin olisi rajoitettu. Eri asia on sitten, jos vapaudella tarkoitat vapautta harrastaa seksiä useiden partnereiden kanssa, silloin hyväksyn tämän väitteen, koska sitoutuminen tarkoittaa minusta myös uskollisuutta.
Katso edellinen kohta. Meillä molemmat harrastavat mitä haluavat ilman, että toinen siihen puuttuu.
Muuten olen sitä mieltä, että taloudellinen turva on avioliitossa parempi. Lapsettomat aviopuolisot perivät toisensa, avopuolison kuollessa yhteiskunta kohtelee leskeksi jäänyttä kuin kuolleelle ventovierasta (ts. perintövero korkeimman prosentin mukaan), vaikka keskinäinen testamentti olisikin. Sama pätee erossa, avioerossa omaisuus "ositetaan" eli kumpikaan ei jää tyhjän päälle. Avopuolisoiden omaisuuden oletetaan aina olevan yksin sen, jonka nimi on kauppakirjassa.vapaudesta. Sellainen, joka on asunut 34 vuotta jonkun kanssa, ei voi kaiketi käsittää mitä on täydellinen vapaus. On niin tottunut omaan elämäntyyliinsä. Tarkoittaa, että minä en edes halua, että joku näkee ja tietää koko ajan mitä minä teen tai missä olen. Täytyyhän sitä kaverille ainakin lähtiessä sanoa mihin menee tai milloin tulee ym. käytännön järjestelyjä. Teillä se varmaan toimii, en epäile.
Suhteen virallistaminen ei olisi ongelma järjestelyjen puolesta, en kuulu kirkkoon. Mutta jos yhteen muuttaisi, täytyisi hommata isompi asunto.
Periminen ei ole ongelma, ei ole perittävää, luulen niin. Avioerossa ei jääty tyhjän päälle. Jäi joltisenkin paljon velkaa molemmille :)
En halua "outoja" ihmisiä mukaan lapsukaisten elämään. Semmosia sotkijoita ajan käyttööni siinäkin. - Kaupunkilainen
deia kirjoitti:
vapaudesta. Sellainen, joka on asunut 34 vuotta jonkun kanssa, ei voi kaiketi käsittää mitä on täydellinen vapaus. On niin tottunut omaan elämäntyyliinsä. Tarkoittaa, että minä en edes halua, että joku näkee ja tietää koko ajan mitä minä teen tai missä olen. Täytyyhän sitä kaverille ainakin lähtiessä sanoa mihin menee tai milloin tulee ym. käytännön järjestelyjä. Teillä se varmaan toimii, en epäile.
Suhteen virallistaminen ei olisi ongelma järjestelyjen puolesta, en kuulu kirkkoon. Mutta jos yhteen muuttaisi, täytyisi hommata isompi asunto.
Periminen ei ole ongelma, ei ole perittävää, luulen niin. Avioerossa ei jääty tyhjän päälle. Jäi joltisenkin paljon velkaa molemmille :)
En halua "outoja" ihmisiä mukaan lapsukaisten elämään. Semmosia sotkijoita ajan käyttööni siinäkin.Totta puhut, deia - ja kiitoksia, että vastasit asiallisesti etkä provosoitunut, vaikka olemmekin joistakin asioista eri mieltä.
Meillä on asioihin erilainen näkökulma, koska "Sellainen, joka on asunut 34 vuotta jonkun kanssa, ei voi kaiketi käsittää mitä on täydellinen vapaus", kuten kirjoitat. En varmaan osaisikaan olla yksin, olen niin tottunut arjen jakavaan kumppaniin.
Vapauden kääntöpuoli on se, että on yksin vastuussa kaikesta. Toiselle se voi olla pelottavaa, toiselle vapauttavaa. Kyse on myös työnjaosta, ei tarvitse itse tehdä kaikkea. Toisaalta voi olla, että yksinään ollessaan ei olisi yhtä paljon niitä tehtäviä. - Anonyymi
kokeilla... kirjoitti:
Mies yleensä vaihtaa ostamaansa vinosilmäiseen ja nainen mustaan mieheen mies on pilluhullu ja nainen sokee. Mutta kun musta mies jättää vanhan naisen niin on tosi kova paikka kun huomaa että on huijattu. En ikään vois kuvitella mustaa miestä. Jo väri etoo.
- Anonyymi
miksi se kirjoitti:
Voisiko joku sanoa, miksi ei menisi naimisiin?Voi niihin on niin monia syitä ja erilaisia ihmisiä . Jos menet avioon jokun kanssa jota luulet rakastavasi ja mies sitten onkin ihan toinen mitä on ensin luullut , esim tekee velkaa joka paikkaan ja kaikki raha asiat rempallaan ja ottaa ja kuolla kupsahtaa niin se yhteinen omaisuus menee ulosottoon ja hyvässä lykyssä vielä se leskikin joutuu kurjaan tilanteeseen siis puille paljaille . Joten aina paras katsoa kauan ennekö menee ja sitoo itsensä laillisesti toiseen ihmiseen . Siis avoliitto ensin muutaman vuoden että näkee mitä se arkipäivä on miehen kanssa . Ja kun huomaa että sopii yhteen niin avioon. Ja jos huomaa ettei se toinen ollutkaan mitään niin lähtikin on helppoa
- Anonyymi
deia kirjoitti:
jne jne...piisaako?Ihan niin noin olisin minäkin kirjoittanut . Sitten on niitä onnellisia joille avioliitto sopii ja heistä oikein näkee että ovat onnellisia toistensa kanssa siis vakka kantensa valinnut.
Mutta oma vapaus on monelle tärkeä asia , silti voi olla toisen kanssa yhdessä ja tehdä asioita joista kumpikin pitää . Mutta kummallakin oma vapaa aikansa toinen ehkä lähtee kalaan mistä toinen ei pidä ollenkaan , ja kun molemmilla on se oma asunto niin siellä saa sen oman rauhan. Eikä tartte kuorsausta kuunnella eikä itse kuorsata niin että toisen uni häiriintyy - Anonyymi
ja hyvä niin kirjoitti:
minä taas vastaavasti olen onnellinen omassa avioliitossani. Toivottavasti ois jäljellä vielä paljon yhteisiä vuosia, mutta se asia ei ole meidän päätettävissä.
Minä en koskaan ollut onnellinen kun olin avioliitossa , ja mieskin kuoli 12 avioliiton jälkeen äkkinäisesti olimme siin 30 kieppeillä . Mutta sitten menin avoliittoon ja se oli sitä onnellisista aikaa elämässäni , ei mikään vihkikaavat olisi lisännyt onneamme . Meillä oli se tärkein, rakkaus toisiimme
- Anonyymi
deia kirjoitti:
semmonen pienempi :))
Meillä on ollut tuo tunnepuoli etusijalla aina :)Ihan okay pääasia että elää onnellisena Oli yhdessä olon muoto mikä tahansa
- Anonyymi
kai meitä kirjoitti:
lapsettomia parejakin yhdessä pitää, ilman pakkoa, alusta asti.
Kyllä naimisissa on MEILLÄ mukavaa. Toisilla toisin.Vapaa valinta, se mikä sopii yhdelle ei sovi toiselle
- Anonyymi
deia kirjoitti:
naimisissaolo mukavaa on, kun on sopiva kumppani ja tasa-arvoinen, kunniottava suhde. Tässä iässä se ei vaan jotenkin enää niin nappaa, niin sanotusti. Tuntuisi omituiselta.
On todella ilo nähdä vanhoja onnellisia pareja. Niitä vaan on aika harvassa. Paljon runsaammin olen nähnyt tuhlattuja elämiä.Miten niin naimisissa on mukava olla, kos rakastaa toisiaan niin ei se avioliitto sitä rakkautta mukavammaksi tee . Sehän on se rakkaus joka ihmisten välillä on tärkein
- Pirre*
eroa kuin ettei ole automaattista oikeutta toisen omaisuuteen, tai puolikkaaseen yhteisestä omaisuudesta. Kahden ihmisen välinen tunnesidehän se avoliittokin on, mutta ilman vihikimisen tuomaa moraalista "pakkoa" yrittää olla yhdessä, - kun kerran tuli luvattua jne..
- Anonyymi
Aina voi tehdä paperit miten silloin jos toinen kuolee , testamentti on hyvä olemassa varalta, sen voi purkaa jos tuntuu että ei oikein onnistu se suhde . Joten kyllä sille avovaimolla voi kaikki omaisuus jäädä ei siihen avioliittoa tarvista . Toisaalta koska sitä ajattelee mitään omaisuuksia ja lesken eläkkeitä silloin kun on rakastunut, joten vaikuttaa hyvin laakelmoivalta monella nämä avioliiton ihanuudet.
- hildurvonhopsis
Minä ainakin menisin heti avioliittoon kun vain joku älyäis kosia. Enkä valittaisi ikinä mistään.
Hildur von Höpsis- on...
aina enempi tai vähempi pakkoliitto.
Kyllä avoliitto on parempi vaihto ehto ja mitä omaisuuteen tulee niin voi avoliitossa tehdä vaikka millaisen kirjallisen sopimuksen omaisuuden jaosta jos niin haluaa. - Mitähän
on... kirjoitti:
aina enempi tai vähempi pakkoliitto.
Kyllä avoliitto on parempi vaihto ehto ja mitä omaisuuteen tulee niin voi avoliitossa tehdä vaikka millaisen kirjallisen sopimuksen omaisuuden jaosta jos niin haluaa.tarkoitat?
Tv. vasta 30 vuotta avioliittoa. - se on..
niin,että kun kerran avioliitosta olet eronnut niin et heti uudestaan siihen loukkuun mene.
Se on kuin vasaralla sormeen löisi,varmasti varoo,että ei toistakertaa lyö. - että....
Mitähän kirjoitti:
tarkoitat?
Tv. vasta 30 vuotta avioliittoa.avioliitto on jotenkin "pakon"sanelema juttu kun olet kerran erehtynyt sanomaan TAHDON, siitäpä ei niin vain lähdetäkkään minnekkään jos huomaa tehneensä väärän valinnan.
Avoliitosta voi lähteä vaikka samalla sekunnilla eikä siinä sitten mitään. - se. Siis
että.... kirjoitti:
avioliitto on jotenkin "pakon"sanelema juttu kun olet kerran erehtynyt sanomaan TAHDON, siitäpä ei niin vain lähdetäkkään minnekkään jos huomaa tehneensä väärän valinnan.
Avoliitosta voi lähteä vaikka samalla sekunnilla eikä siinä sitten mitään.ihmissuhde hylätään hetken mielijohteesta.
Pitkä avioliitto on hivoutumista, nivoutumista, ja onnea, jota vain pitkä yhdessäolo luo. - hetken...
se. Siis kirjoitti:
ihmissuhde hylätään hetken mielijohteesta.
Pitkä avioliitto on hivoutumista, nivoutumista, ja onnea, jota vain pitkä yhdessäolo luo.mielijohteesta, minäkin avoliitossa 25 v eikä ole tarkoituskaan mennä naimisiin, miksi pitäisi kun suhde toimii näinkin.
- Pirre*
se on.. kirjoitti:
niin,että kun kerran avioliitosta olet eronnut niin et heti uudestaan siihen loukkuun mene.
Se on kuin vasaralla sormeen löisi,varmasti varoo,että ei toistakertaa lyö.se vasara voipi lipsahtaa uudelleen, niin että vannomatta paras :)
- pirre...
Pirre* kirjoitti:
se vasara voipi lipsahtaa uudelleen, niin että vannomatta paras :)
usko että uudelleen menisin naimisiin,ei semmoista mimmiä ole syntynykkään,että hamehäkä niin pahasti päähän menisi,että avioliittoon menisin, en varmasti.
- Pirre*
pirre... kirjoitti:
usko että uudelleen menisin naimisiin,ei semmoista mimmiä ole syntynykkään,että hamehäkä niin pahasti päähän menisi,että avioliittoon menisin, en varmasti.
saahan sitä uhota, sekun rakkaus kerran raapasee, se on menoa eikä nykytystä :)
- pirre...
Pirre* kirjoitti:
ei kaikki ole kuin sinä, minäkin ajattelen omilla aivoilla.
- Pirre*
pirre... kirjoitti:
ei kaikki ole kuin sinä, minäkin ajattelen omilla aivoilla.
ilmeisesti tiedät millainen minä olen, - yritin vain laskea leikkiä, mutta ilmeisesti sinulla on ollut sellainen ero, tai liitto ettei ole leikin sijaa - sori, ei ollut tarkoitus aliarvioida vakaumustasi.
Niin, en tiedä mitä minä tekisin jos, ehkä en menisi vihille enää. - kysyn vaan
että.... kirjoitti:
avioliitto on jotenkin "pakon"sanelema juttu kun olet kerran erehtynyt sanomaan TAHDON, siitäpä ei niin vain lähdetäkkään minnekkään jos huomaa tehneensä väärän valinnan.
Avoliitosta voi lähteä vaikka samalla sekunnilla eikä siinä sitten mitään.noin varuillasi? Että jos ei naama miellytä enää,se on moro.
Löyhissä kantimissa on suhteesi. - avioliittoon
hetken... kirjoitti:
mielijohteesta, minäkin avoliitossa 25 v eikä ole tarkoituskaan mennä naimisiin, miksi pitäisi kun suhde toimii näinkin.
Kokemuksesta tiedän, että nuorena kannattaa mennä avioliittoon. Ei ole kummallakaan omaisuuksia ja yhdessä eteen päin meneminen kasvatta ja lujittaa avioliittoa. Kun toisesta aika jättää saa leski eläkkeen. Avoliitossa ei tule eläkettä ja elämä voi muutenkin hajota, kun ei ole sitä avio-oikeutta.
Lesken ei kannata mennä enää avioliittoon, sillä hän menettää eläkkeen. Toisaalta se on myös selkeämpi perillisten kannalta, jos ei sitten uusia perillisiä synny vielä avoliitossakin. - Miehetön nainen
avioliittoon kirjoitti:
Kokemuksesta tiedän, että nuorena kannattaa mennä avioliittoon. Ei ole kummallakaan omaisuuksia ja yhdessä eteen päin meneminen kasvatta ja lujittaa avioliittoa. Kun toisesta aika jättää saa leski eläkkeen. Avoliitossa ei tule eläkettä ja elämä voi muutenkin hajota, kun ei ole sitä avio-oikeutta.
Lesken ei kannata mennä enää avioliittoon, sillä hän menettää eläkkeen. Toisaalta se on myös selkeämpi perillisten kannalta, jos ei sitten uusia perillisiä synny vielä avoliitossakin.Ainoa järkevä syy mennä avioliittoon on se, kun on lapsi tulollaan. Itse elimme 5 vuotta avoliitossa ja sitten 25 vuotta avioliitossa. Eipä se muoto niitä tunteita takaa, mutta kieltämättä tuntui mukavan turvalliselta kun olin ihan vihitty vaimo.
Itse tuskin enää laittaisin vaatteita samaan komeroon miehen kanssa, saati menisin vihille. Tai jos niin tekisin, ei kyllä järki olisi mukana. Perintöjuttujen vuoksi on selkeintä kun ei mene naimisiin. Ja jos menee, avioehto on ihan ehdoton.
Eipä silti, jos molemmista tuntuu hyvältä mennä vihille niin siitä vaan. Mutta samanlaisia taloudellisia perusteita ei ole kuin nuorilla. Se on sitten sitä rakkautta:D - Anonyymi
se. Siis kirjoitti:
ihmissuhde hylätään hetken mielijohteesta.
Pitkä avioliitto on hivoutumista, nivoutumista, ja onnea, jota vain pitkä yhdessäolo luo.Joo kyllä ne onnet on nähty lähipiirissä . Yhdet tutut jotka ovat olleet yli 50 vuotta yhdessä
Nainen sanoo miten onnellisia ovat ja mis nyökyttää myöntävästi. Nainen päättää kaiken ja sitten mies kertoo miehelleni salaa miten tukahduttavaa avioliitto on ! Ja tämän tästä käy vieraissa. Nainen elää ihan eri maailmassa kun mies siltikin ovat yhdessä .
Toinen pariskunta ihan sama lainen naisen ehdoilla tehdään ihan kaikki ja mies ei uskalla sanoa mitään tekee ihan kun nainen haluaa ja juo salaa iltaisin alkoholia ja pureskelee kahvin papuja ettei viinan haju paljastu. Näin ne onnelliset .
Itse en haluaisi olla avioliitossa mikään ” pomo” ainoastaan tasarvoinen liitto joka on vapaa ehtoinen molempien taholta on minulle se oikea malli suhteesta siis avoliitto - Anonyymi
pirre... kirjoitti:
En minäkään menisi , miksi menisikään, suhde jossa viihtyy toisen kanssa ei tarvitse avioliito papereita .
- Anonyymi
Pirre* kirjoitti:
Ei muuten raapaise niin kovasti että enää haksahtaisin siihe velvoitukseen äkahden ihmisen suhde toimii ihan avioliittokin ihan hyvin
- Anonyymi
avioliittoon kirjoitti:
Lesken ei kannata mennä enää avioliittoon, sillä hän menettää eläkkeen. Toisaalta se on myös selkeämpi perillisten kannalta, jos ei sitten uusia perillisiä synny vielä avoliitossakin.Nykyajan avioparit kätevät paperit omaisuuksiaan kuten he sen haluavat tapahtuvan silloin kun on aika jättää tämä maailma .
Ja lesken eläkkemqlkqq olla vanhentunut käsite jotenkin , enne oli toisin kun naiset olivat kotona ja miehet tekivät työtä . Mutta tänään on naisetkin kokopäivä töissä jantienaavatnihan itse eläkkeensä,.
- mimiliisa
vastaus olisi avioliitto.Ei kai sentään mistään muodoista ole kiinni avo/avio,kyllä se on kahden ihmisen säteily,väreily,rakkaus,sympioosi :)31vuotta takana.
- juuri on.
Miksi nämä omassa suhteessaan epäonnistuneet eivät ymmärrä, että onnellisia ihmisiäkin tässä maailmassa on?
Yhdessä 30 vuotta, eikä suotta!
Mieletäni on avioliitto parempi. Olen ehkä vanhanaikainen, mutta jos olet avoliitossa monet asiat tulkitaan, kuten aviossa. Esim. verotus. Mutta sitten kun kuolema kohtaa et ole samassa asemassa kuin vihitty puoliso. Tässä on mielstäni epäkohta lain kohdalla. Kokenut olen.
pitivät minua niin kovasti kädestä kiinni, että!!!!
En voisi elää suhteessa ilman sitoutumista - ensimmäiset, ihanat kirkkohäät 2000 ( maistraatissa 1981 ...:(((- sydämeni pohjasta
Toivotan sinulle hyvää avioliittoa ja onnea elämääsi. Usko ja Toivo olkoon kanssasi ja usko ja toivo seuratkoon sinua koko elämäsi. Usko elämään ja toivo parasta ! Olen onnellinen puolestasi ihan vilpittömästi.
- en menisi avoliittoon
Jos ei luota toiseen ihmiseen, ei uskalla mennä hänen kanssaan avioliittoon. Silloin ei kannata mennä myöskään avoliittoon. Avoliitossa kaikki yhteinen omaisuus on laitettava molempien nimiin.
Jos kerran kumpikin käy työssä ja hankitaan yhteistä niin molempien nimet kauppakirjoihin.
Avoliitossa ei ole mitään suojaa jos toinen jää avoleskeksi. Tiedän karmeita juttuja jolloin avo"puoliso" on joutunut lähtemään yhteisestä asunnosta, kun se onkin ollut vain toisen nimissä. vanhemmat ihmiset kun jäävät avo"leskeksi" niin vainajan lapset lemppaavat tuon "loiseläjän" heti pois ja vievät "avoparin" omaisuuden.
Yksi tuttu oli avoliitossa 20 vuotta. Hänen katala avo"puoliso" muutti vähitellen kaikki omaisuudet omiin nimiinsä, ettei tuon hölmön luottajan tarvitse maksaa elatusmaksuja lapselleen. 20 vuoden kuluttua tuli ero ja tuo katala ihminen vei kaikki itselleen, kun "nehän ovat hänen nimissään". Tuo luottaja sanoi ajavansa asiaa tuomarin kautta. Katala iljetys lähetti "oman tuomarinsa" ja tuo "tuomari" vei tuolta luottajalta etumaksuna 1000 euroa. Sen jälkeen sitä tuomaria ei näkynyt. Sinne meni luottajan miljoonat. Tuollaisia hölmöjä luottajia kun on vielä. Ihan säälittää tuo petetty ihminen. Vuosien odotuksen jälkeen hän sai pienen osan rahoistaan takaisin ja sai ostettua yksiön.
Itse en menisi millään avoliittoon. Minulla on omaisuutta melko paljon ja tekisin avioliittoon mennessänikin avioehdon. Vaikka kuinka rakastaisin niin tuo rakkaus kyllä kestäisi varmaan luottamuksen arvoisen avioehdon. Kyllä avioliiton siunaaminen kirkossakin on juhlallinen tilaisuus. Jokainen myös varmaan toivoo Jumalan siunausta avioliittoonsa.- tammikuun likka
Tässä kohtaa elämää, jos tai kun, mennään avioliittoon, niin onhan se pakko tehäkin avioehto. Itseni kohdalla ajattelen näin, jospa uudella mahdollisella kumppanillani olisikin enemmän ja paljonkin enemmän omaisuutta, on jo itsensä "suojelemiseksi" tehtävä avioehto. Olkoon sitten kumminpäin tahansa. Näin ei tule kenenkään mieleen, että "on viemässä toisen omaisuutta". Tähän mennes on jo hankittu (tai jätetty hankkimatta) taloudellista omaisuutta se mikä kelläkin on. Vastaukseni on myös avioliitto :)
- mikhaildenisov
selvempi ku tulee perinnöstä kysymys!
- Angel of The Morning
Ei enää naimisiin. Me asutaan yhdessä, eikä olla avio- eikä avoliitossa. Jos joku haluaa meidän olevan jossakin liitossa, niin ei se meitä haittaa. Myös taloudellisesti on kannattavampaa asua yhdessä. Testamentin, ainakin puolet omaisuudestaan voi tehdä kenen vaan hyväksi.
- Anonyymi
Avoliitto on se paras muoto olla yhdessä
- Anonyymi
Tuppaa nuo avoliitot päättyvän aika herkästi eroon. Avoliitossa on toisella aina ikäänkuin laukku valmiiksi pakattuna kaapissa. Toinen on sitoutuneempi kuin toinen, ei siitä mihinkään pääse.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.34286521 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12551Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692328- 1791945
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161522Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91371- 1121337
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181791307RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601300Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421207