On sanottu että uskonto on kuin oopiumia kansalle.Toisinaan minulle on puhuttu kuin edustaisin kaikkia uskontoja.
Jos haluat tietää miten asia menee buddhalaisuudessa tai islamissa kysy niitten uskontojen edustajilta.
Oikea kristillisyys on kuin onkin täyttä riippuvuutta Jeesuksesta. Jeesuksen sanoista seuraajilleen.
"ilman minua ette voi mitään tehdä"
"kaikille jotka ottivat Hänet vastaan Hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi"
"Totisesti että näe Taivaan valtakuntaa ellette synny uudesti".
Oikea kristillisyys on sitä että Jeesuksen voimasta ollaan riippuvaisia, eikä kukaan pysty itseään uudesti synnyttämään.
Kyllä suhteeni Kristukseen on nimenomaan riippuvaisuutta Hänestä, ilman Häntä en saa aikaiseksi paljon mitään,jos alan luulla että pärjään ilman Häntä silloin asiat alkavat mennä pieleen.Ja jos aikoo elää Jeesuksen tahdon mukaista elämää se on MAHDOTONTA OMIN VOIMIN mutta JEESUKSEN VOIMAN AVULLA MAHDOLLISTA.
Ja tässä riippuvaisuudessa aion pysyä koska Kristuksen ulkopuolella on elämää hyvin vähän.
Riippuvaisuus
23
887
Vastaukset
- tuota
asiaa voi paremmin sanoa!!:=)
uskis - Hoh.Hoh
Good for You. Ja miksi halusit tämän ihan omalla avauksella tiedoittaa ateismi-palstalla? Oliko sinulla muuta motivia kuin oman pelastusintosi osoittaminen lahkosi jäsenille?
- ertert
L.J.H kirjoitti:
mielenkiintoista nähdä minkä reaktion aiheuttaa kun kertoo suoraan asian todellisen laidan.
Kyllä se on kauna tiedetty, että uskovaiset ovat tunteillaan sitoutuneita uskontoonsa.
Tuo sinun höpinäsi todellisesta uskosta Jeesukseen ja sen erottelu ikäänkuin se olisi jotenkin erityinen muihin uskontoihin verrattuna oli taas sitä samaa oman uskontosi sisältä kumpuavaa ylimielisyyttä, jolla yrität jotain todistella, mutta se on huuhaata. Huuhaa yleinsä ei saa aikaiseksi mitään kovin kunnioittavaa reaktiota, mutta luultavasti sinä otat senkin jonkinlaisena uskonvahvistuksena. - ertert
ertert kirjoitti:
Kyllä se on kauna tiedetty, että uskovaiset ovat tunteillaan sitoutuneita uskontoonsa.
Tuo sinun höpinäsi todellisesta uskosta Jeesukseen ja sen erottelu ikäänkuin se olisi jotenkin erityinen muihin uskontoihin verrattuna oli taas sitä samaa oman uskontosi sisältä kumpuavaa ylimielisyyttä, jolla yrität jotain todistella, mutta se on huuhaata. Huuhaa yleinsä ei saa aikaiseksi mitään kovin kunnioittavaa reaktiota, mutta luultavasti sinä otat senkin jonkinlaisena uskonvahvistuksena.Tästä päästäänkin siihen, että olen monien kristittyjen kohdalla törmännyt siihen älyvapaaseen logiikkaan, että kun heidän hölmöihin väittämiin ei suhtauduta kovin kunnioittavasti, niin he pitävät sitä merkkinä siitä, että he ovat oikeassa.
On aikamoinen aivopesusysteemi rakennettu... ertert kirjoitti:
Tuo sinun höpinäsi todellisesta uskosta Jeesukseen ja sen erottelu ikäänkuin se olisi jotenkin erityinen muihin uskontoihin verrattuna oli taas sitä samaa oman uskontosi sisältä kumpuavaa ylimielisyyttä, jolla yrität jotain todistella, mutta se on huuhaata. Huuhaa yleinsä ei saa aikaiseksi mitään kovin kunnioittavaa reaktiota, mutta luultavasti sinä otat senkin jonkinlaisena uskonvahvistuksena."erityinen muihin uskontoihin verrattuina"
Erityinen.Koska se on enemmänkin elävä suhde Vapahtajaan kuin uskonto.Ja kaiken lisäksi minulla on uskossani kohteena ainoa oikea Jumala.- Huhhahhei
L.J.H kirjoitti:
"erityinen muihin uskontoihin verrattuina"
Erityinen.Koska se on enemmänkin elävä suhde Vapahtajaan kuin uskonto.Ja kaiken lisäksi minulla on uskossani kohteena ainoa oikea Jumala.huumori on melkein poikkeuksetta sitä parasta huumoria.
- On kuitenkin...
Huhhahhei kirjoitti:
huumori on melkein poikkeuksetta sitä parasta huumoria.
liian säälittävä ollakseen hauska :(
"Oikea kristillisyys on kuin onkin täyttä riippuvuutta Jeesuksesta. Jeesuksen sanoista seuraajilleen.
"kaikille jotka ottivat Hänet vastaan Hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi"
"Totisesti että näe Taivaan valtakuntaa ellette synny uudesti". "
Nähtävästi ns. "oikeaan kristillisyyteen" kuuluu myös Raamatun jakeiden irrottaminen asiayhteydestään.
Paitsi elää hyvä, onnellinen ja tuottava elämä sekä antaa panoksensa sekä yhteiskunnan että ihmiskunnan kehitykseen.- jaskajuuso
"Paitsi elää hyvä, onnellinen ja tuottava elämä sekä antaa panoksensa sekä yhteiskunnan että ihmiskunnan kehitykseen."
kritisoin tuota, vaikken itse ole mikään kristitty tai muunkaan uskonnon seuraaja, asia silti pistää silmään.
elämän voi elää hyvin, vaikka kuuluisi uskontoon tai ei, se ei ole este sellaiselle, vaikka niin luuletkin, ja niille keille se on, he varmasti tulevat huomaamaan sen. toki, on ihmisiä, jotka eivät ihan sisäistä asioita joissa uskonnoissa on kysymys, vaan toimivat erittäin inhottavasti muita ihmisiä kohtaan.
minkä takia elämän pitää olla tuottava? mitä tarkoitusta varten? miten se vaikuttaa laajemmin, jos jokainen yrittää olle tuottava, ja tuottaa mitä? miten se vaikuttaa ympäristöön?
miten ihmiskunta kehittyy? tieteen ja sen luoman tekniikan avullako? mielestäni ei, vaan ainoastaan tekniikka kehittyy ja on tähänkin asti kehittynyt, mutta ihminen ei ole muuttunut, lainkaan. sen tähden tarvitaan jotain ,mikä avaisi ihmisten näkökantoja minä keskeisyydestä laajemmallekin. jaskajuuso kirjoitti:
"Paitsi elää hyvä, onnellinen ja tuottava elämä sekä antaa panoksensa sekä yhteiskunnan että ihmiskunnan kehitykseen."
kritisoin tuota, vaikken itse ole mikään kristitty tai muunkaan uskonnon seuraaja, asia silti pistää silmään.
elämän voi elää hyvin, vaikka kuuluisi uskontoon tai ei, se ei ole este sellaiselle, vaikka niin luuletkin, ja niille keille se on, he varmasti tulevat huomaamaan sen. toki, on ihmisiä, jotka eivät ihan sisäistä asioita joissa uskonnoissa on kysymys, vaan toimivat erittäin inhottavasti muita ihmisiä kohtaan.
minkä takia elämän pitää olla tuottava? mitä tarkoitusta varten? miten se vaikuttaa laajemmin, jos jokainen yrittää olle tuottava, ja tuottaa mitä? miten se vaikuttaa ympäristöön?
miten ihmiskunta kehittyy? tieteen ja sen luoman tekniikan avullako? mielestäni ei, vaan ainoastaan tekniikka kehittyy ja on tähänkin asti kehittynyt, mutta ihminen ei ole muuttunut, lainkaan. sen tähden tarvitaan jotain ,mikä avaisi ihmisten näkökantoja minä keskeisyydestä laajemmallekin."elämän voi elää hyvin, vaikka kuuluisi uskontoon tai ei, se ei ole este sellaiselle, vaikka niin luuletkin,"
Ei jason noin väittänyt, hiukan luetun ymmärtämistä ja vähemmän olettamuksia toisen puolesta, sitä ei uskonto estä sinunkaan mielestäsi, jos ymmärsin oikein.
"minkä takia elämän pitää olla tuottava? mitä tarkoitusta varten?"
Laumaeläiminä tarvitsemme yhteisön jotta selviämme elämästä ja kykenemme jatkamaan sukua.
Yhteisön täytyy tuottaa vähintään se mitä kuluttaa, muutoin populaatio pienenee, tosin tuottavuus voi jakautua epätasaisesti lauman sisällä.
"miten ihmiskunta kehittyy? " Jos kehtistys jatkuu kuten tähänkin asti, niin kulttuurievoluution keinoin.jaskajuuso kirjoitti:
miten ihmiskunta kehittyy? tieteen ja sen luoman tekniikan avullako? mielestäni ei, vaan ainoastaan tekniikka kehittyy ja on tähänkin asti kehittynyt, mutta ihminen ei ole muuttunut, lainkaan. sen tähden tarvitaan jotain ,mikä avaisi ihmisten näkökantoja minä keskeisyydestä laajemmallekin."elämän voi elää hyvin, vaikka kuuluisi uskontoon tai ei, se ei ole este sellaiselle, vaikka niin luuletkin, ja niille keille se on, he varmasti tulevat huomaamaan sen."
Kritisoin erästä Raamatun kohtaa, vaikka se olikin asiayhteydestään irrotettu, jonka mukaan ihminen ei kykene mihinkään ilman Jeesusta (eli ei-kristittynä). Minä tiedän, että ihmiset kykenevät moniin asioihin riippumatta heidän uskonnostaan tai sen olemattomuudesta.
"minkä takia elämän pitää olla tuottava? mitä tarkoitusta varten? miten se vaikuttaa laajemmin, jos jokainen yrittää olle tuottava, ja tuottaa mitä? miten se vaikuttaa ympäristöön?"
En määritellyt mitä tuottavuus tarkoittaa enkä tehnyt sitä syystä. Jokainen ihminen on tuottava jollain tapaa. Jotkut perustavat perheitä, jotkut tutkivat, eräät rakentavat, toiset ovat tukemassa muita ihmisiä vain olemassa heidän kavereita ja ystäviä. Jokaisen ihmisen olemassaolo vaikuttaa muiden ihmisten olemassaoloon ja täten vaikuttaa yhteiskuntaan ja ihmiskuntaan.
"miten ihmiskunta kehittyy? tieteen ja sen luoman tekniikan avullako? mielestäni ei, vaan ainoastaan tekniikka kehittyy ja on tähänkin asti kehittynyt, mutta ihminen ei ole muuttunut, lainkaan. sen tähden tarvitaan jotain ,mikä avaisi ihmisten näkökantoja minä keskeisyydestä laajemmallekin."
Ihmiskunnan kehittyminen voi olla tieteen, taiteen, talouden tai teknologian kehittymistä. En taaskaan määritellyt mitä kehittyminen on, koska en halunnut puhua vain yhdenlaisesta kehityksestä.
- agnostikko___
Linus Pauling ainakin ihan hyvin pystyi voittamaan kaksi Nobelia.. .. koska oireet mielukivitusolennon tappamisesta olisvat liian rankat.
Ennemmin kuuppa täyteen satua ja menoksi.
Ihan hyvä, yhteiskunta tarvitsee nöyriä ja kuuliaisia ihmisiä jotka tekevät töitä ja pysyvät pois rikoksen polulta.- ateismiin
Miten tämäkin viesti liittyy palstan otsikkoon, joka on ateismi. Kirjoita juttusi johjonkin uskontopalstalle.
- ertert
"On sanottu että uskonto on kuin oopiumia kansalle."
Niin onkin sanottu ja sinä et tekstistäsi päätellen ole ollenkaan ymmärtänyt, mitä sillä haettiin takaa. Sivistä itseäsi. - ertert
"Ja tässä riippuvaisuudessa aion pysyä koska Kristuksen ulkopuolella on elämää hyvin vähän."
Jatkat siis oopiumin käyttöä. Kyllä, ei paljon järki päätä pakota.- jaskajuuso
siitä, että ihmiskunta kehittyy tai ihmiset siinä, kun kehitämme kulttuuria, tai tekniikkaa tai muuta sellaista?
emme me ihmiset siinä kehity, kulttuurin muuttuessa muuttuu tapamme reagoida ja toimia elämässämme, arvot ja muu muuttuu ja vaihtuu. silti, me ihmiset emme ole tuo kulttuuri, vaan kulttuuri on vain se, mitä me omaksumme maailmankuvaksemme siitä ympäristöstä missä elämme.
tai entä tieteellinen tekniikan kehitys? Me ajattelemme, että tiede ja sen saavutukset edustaa meitä, toki, mutta, me emme ole tuo tiede, vaikka kuinka samaistamme itseämme siihen. kenelle me edustamme itseämme tieteen avulla? se on aika illuusio itsemme kehittymisestä. Se on vain työkalu, asia, tuo tiede siis, jonka avulla me tutkimme asioita, ja opimme tietämään lisää jostain, siis pukemaan sanoiksi ja tuottamaan uusia värkkejä. siltikin Me emme siinä itse kehity, vaan se millä edustamme itseämme.
kuinka monella ihmisellä on tulevaisuudessa aikaa oppia kaikki se, mitä olemme kehittäneet ja oppineet. huomaatteko, miten ihmiselämä muuttuu konemaiseksi, kun pitää oppia aina vain lisää ja lisää, joka sukupolven enemmän ja enemmän, mitä enemmän tietoa on, jotta voimme jatkaa kehityksen tiellä.. meistä on tullut tämän suunnan ja talouskasvu suunnan orjia, koska haluamme edustaa itseämme niillä asioilla muille, ollaksemme "parempia" tai saada välineitä hallitaksemme muita, heikompia.. tie mihin tämä johtaa, ei näytä kovin kauniilta. :( - ertert
jaskajuuso kirjoitti:
siitä, että ihmiskunta kehittyy tai ihmiset siinä, kun kehitämme kulttuuria, tai tekniikkaa tai muuta sellaista?
emme me ihmiset siinä kehity, kulttuurin muuttuessa muuttuu tapamme reagoida ja toimia elämässämme, arvot ja muu muuttuu ja vaihtuu. silti, me ihmiset emme ole tuo kulttuuri, vaan kulttuuri on vain se, mitä me omaksumme maailmankuvaksemme siitä ympäristöstä missä elämme.
tai entä tieteellinen tekniikan kehitys? Me ajattelemme, että tiede ja sen saavutukset edustaa meitä, toki, mutta, me emme ole tuo tiede, vaikka kuinka samaistamme itseämme siihen. kenelle me edustamme itseämme tieteen avulla? se on aika illuusio itsemme kehittymisestä. Se on vain työkalu, asia, tuo tiede siis, jonka avulla me tutkimme asioita, ja opimme tietämään lisää jostain, siis pukemaan sanoiksi ja tuottamaan uusia värkkejä. siltikin Me emme siinä itse kehity, vaan se millä edustamme itseämme.
kuinka monella ihmisellä on tulevaisuudessa aikaa oppia kaikki se, mitä olemme kehittäneet ja oppineet. huomaatteko, miten ihmiselämä muuttuu konemaiseksi, kun pitää oppia aina vain lisää ja lisää, joka sukupolven enemmän ja enemmän, mitä enemmän tietoa on, jotta voimme jatkaa kehityksen tiellä.. meistä on tullut tämän suunnan ja talouskasvu suunnan orjia, koska haluamme edustaa itseämme niillä asioilla muille, ollaksemme "parempia" tai saada välineitä hallitaksemme muita, heikompia.. tie mihin tämä johtaa, ei näytä kovin kauniilta. :(Miten tuo viestisi liittyy millään tavalla tähän ketjuun?
Kuka on väittänyt, että ihmiset kehittyisivät, kun kehitämme kulttuuria?
- aina vaan
"koska Kristuksen ulkopuolella on elämää hyvin vähän."
Kummallista. Minun tietääkseni esimerkiksi Kiinassa ja Intiassa on elämää aika hemmetin paljon, varmaankin joku viidesosa koko maailman ihmisistä, eikä noissa maissa pahemmin Jeesusta kumarrella.- julma-ölkky
Uskovainen määrittelee elämän eri lailla kuin sinä. Hänen määritelmänsä mukaan Kiinassa ja Intiassa saattaa hyvinkin asustella pari miljardia zombieta. Saattaa kuulostaa oudolta, mutta asiasta on turha ryhtyä väittelemään, sillä uskovaisilla on tapana pitää määritelmistään lujasti kiinni.
- jaskajuuso
julma-ölkky kirjoitti:
Uskovainen määrittelee elämän eri lailla kuin sinä. Hänen määritelmänsä mukaan Kiinassa ja Intiassa saattaa hyvinkin asustella pari miljardia zombieta. Saattaa kuulostaa oudolta, mutta asiasta on turha ryhtyä väittelemään, sillä uskovaisilla on tapana pitää määritelmistään lujasti kiinni.
ennemmin suvaitsematon uskovainen?
- uskontunnustus
Sinulla ei ole elämää omilla eväillä. Olet näitä addikteja jotka ovat vaihtaneet/valinneet ripustuskohteekseen jeesusmyytin.
yritä silti ymmärtää että meillä ei-addikteilla on muutakin elämän sisältöä kuin pakkomielteinen olemattoman palvominen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle513326Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖472782Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt1412573Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle572291Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3552014- 1511634
- 761485
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231308Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.351258- 241164