Itsetehty sitruunalimonadi

Sumpeli

Hei!
Minun piti rueta tekemään sitruunalimonadia mutta reseptilappusta ei tietenkään löydy mistään. Tarkoitan ohjetta johon tulee sitruunahappoa.
Olisiko kenelläkään ohjetta? Jossain kirjassa se on nimeltään mummon sitruunalimonadi. Olis äärettömän ystävällistä jos joku voisi reseptin minulle kirjoittaa.

6

1699

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

...mutta minulla on kyllä luullakseni toisenlainen ohje, sellainen johon tulee muutaman sitruunan kuoret ja yhden mehu, vettä ja sokeria. jos kiinnostaa, niin ei siinä muuta kuin keittää sitruunan kuoria sokerin kanssa vedessä puolisen tuntia pienellä tulella. en oikein tiedä tuosta sitruunahaposta mitä se tarkalleen ottaen on ja mikä sillä halutaan, mutta sitruunan mehun happoisuus aikaansaa tuosta mainitsemastani juomasta jonkin verran hapokasta, suuremmalla määrällä mehua tietenkin enemmän hapokasta. kannattaa keittää vahvaa tököttiä ja lisätä juomis- tai tarjoiluvaiheessa kylmää vettä maun mukaan.

• löytänyt

kyseistä limonadi ohjetta.mutta käviskö tälläinen:mummolan limonadi 2dl mustaherukkamehu tiivistettä, 1,5l sitruunalimonadia.sekoitetaan keskenään ja nautitaan.

• mutta ei mullakaan ole ohjetta

Siinä oli vettä, sokeria, elintarvikeväriä ja makuesanssia, ja sitten sitä kiteistä sitruunahappoa. Sitä mökillä sekoiteltiin, oli ihan kelpo juomaa kun tehtiin raikkaaseen lähdeveteen.

• Kuka muistaa?

Aiheen vierestä, mutta 70-luvun mainitseminen tulvahdutti mieleen muistot tästä jauhemaisesta mehujuomasta, jota retkillä sekoiteltiiin, siis Rymd. Muistaako joku muukin vai uneksinko? Kiitos!

• kyllä minäkin
        Kuka muistaa? kirjoitti:

Aiheen vierestä, mutta 70-luvun mainitseminen tulvahdutti mieleen muistot tästä jauhemaisesta mehujuomasta, jota retkillä sekoiteltiiin, siis Rymd. Muistaako joku muukin vai uneksinko? Kiitos!

muistan tuon juomajauheen.joskus 70-luvulla penskana tuli juotua.taisi olla silloin aika hyvääkin.

• oli kauhean makuista
        Kuka muistaa? kirjoitti:

En pitänyt siitä itse lainkaan, ikää oli silloin jotain 10 v. Naapurin likat tekivät sitä usein, silloin varmaan Tupperware löi itsensä läpi, kun jossain kannussa sitä jääkaapissa säilytettiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä olet epävakaa

tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all
      Ikävä
      46
      2140
    2. Mieti miten paljon yritin

Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔
      Ikävä
      57
      1859
    3. Yksi viesti häneltä ja ottaisin takaisin

Mutta ei sitä tule. Ja ehkä parempi niin, tein jo valintani. En saanut häneltä tarpeeksi, kaikki muu meni minun edelle j
      Ikävä
      46
      1791
    4. Kurkkiiko myyrä jo

Milloin tulee kolostaan?
      Ikävä
      36
      1554
    5. Kaikki on hyvin rakkaani

Ja tulee olemaan.
      Ikävä
      78
      1258
    6. En enää uskalla laittaa sulle viestiä

Naiselta miehelle ****
      Ikävä
      63
      1172
    7. Keskisarjan puheet

Onko kansanedustajan sopivaa puhua tuollai vai pitäisikkö potkia pois eduskunnasta?
      Suomussalmi
      233
      1120
    8. En ikinä koskaan

En tule ikinä hyväksymään!
      Tunteet
      63
      982
    9. Sovitaanko ja halataanko?

Pyydetään toisiltamme anteeksi...❤️
      Ikävä
      49
      943
    10. Olen selvästi rikki

Narsistiset ihmiset jotenkin koukuttaa minut.
      Ikävä
      24
      914
    Aihe