Hei!
Minun piti rueta tekemään sitruunalimonadia mutta reseptilappusta ei tietenkään löydy mistään. Tarkoitan ohjetta johon tulee sitruunahappoa.
Olisiko kenelläkään ohjetta? Jossain kirjassa se on nimeltään mummon sitruunalimonadi. Olis äärettömän ystävällistä jos joku voisi reseptin minulle kirjoittaa.
Itsetehty sitruunalimonadi
6
1681
Vastaukset
- ...
...mutta minulla on kyllä luullakseni toisenlainen ohje, sellainen johon tulee muutaman sitruunan kuoret ja yhden mehu, vettä ja sokeria. jos kiinnostaa, niin ei siinä muuta kuin keittää sitruunan kuoria sokerin kanssa vedessä puolisen tuntia pienellä tulella. en oikein tiedä tuosta sitruunahaposta mitä se tarkalleen ottaen on ja mikä sillä halutaan, mutta sitruunan mehun happoisuus aikaansaa tuosta mainitsemastani juomasta jonkin verran hapokasta, suuremmalla määrällä mehua tietenkin enemmän hapokasta. kannattaa keittää vahvaa tököttiä ja lisätä juomis- tai tarjoiluvaiheessa kylmää vettä maun mukaan.
- löytänyt
kyseistä limonadi ohjetta.mutta käviskö tälläinen:mummolan limonadi 2dl mustaherukkamehu tiivistettä, 1,5l sitruunalimonadia.sekoitetaan keskenään ja nautitaan.
- mutta ei mullakaan ole ohjetta
Siinä oli vettä, sokeria, elintarvikeväriä ja makuesanssia, ja sitten sitä kiteistä sitruunahappoa. Sitä mökillä sekoiteltiin, oli ihan kelpo juomaa kun tehtiin raikkaaseen lähdeveteen.
- Kuka muistaa?
Aiheen vierestä, mutta 70-luvun mainitseminen tulvahdutti mieleen muistot tästä jauhemaisesta mehujuomasta, jota retkillä sekoiteltiiin, siis Rymd. Muistaako joku muukin vai uneksinko? Kiitos!
- kyllä minäkin
Kuka muistaa? kirjoitti:
Aiheen vierestä, mutta 70-luvun mainitseminen tulvahdutti mieleen muistot tästä jauhemaisesta mehujuomasta, jota retkillä sekoiteltiiin, siis Rymd. Muistaako joku muukin vai uneksinko? Kiitos!
muistan tuon juomajauheen.joskus 70-luvulla penskana tuli juotua.taisi olla silloin aika hyvääkin.
- oli kauhean makuista
Kuka muistaa? kirjoitti:
En pitänyt siitä itse lainkaan, ikää oli silloin jotain 10 v. Naapurin likat tekivät sitä usein, silloin varmaan Tupperware löi itsensä läpi, kun jossain kannussa sitä jääkaapissa säilytettiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236809Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää391209Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka241013- 75881
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47814Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59804Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93774Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38761Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14716- 43713