Valitkaa mieluummin sivari

kuin totaali ja vankiselli

Hyvät nuoret asevelvolliset!

Jos teitä ei kiinnosta mennä armeijaan ryömimään jonkun idioottimaisen herra-iso-herran pillin tahtiin paskan keskelle, valitkaa mieluummin siviilipalvelus kuin totaalikieltäytyminen.

Miettikää siviilipalvelusta kokemuksena. Saatte ilmaista työkokemusta 12 kk ja siitä jos mistä voi olla hyötyä tulevaisuudessa. Lapinjärven koulutuskeskuksessa pidettävän kuukauden mittaisen harjoittelujakson aikana saatte koulutusta kriisihallintatehtäviin, mm. ensiapukoulutusta, tulipalojen sammutusta ja ihmisten evakoimista (Ok, en ole varma onko koulutusjakso nykyään tuollainen, mutta ensi vuonna uuden sivarilain myötä näin tulee olemaan).

Entäs totaali?

Menet jonnekin vankilaan näin mitättömän asian takia? Älkääkä puhuko mistään protestista asevelvollisuutta vastaan, totaalit ovat niin PIENI VÄHEMMISTÖ ettei se mihinkään vallanpitäjiin vaikuta millään tavalla.

Amnesty pitää suomalaisia totaaleja mielipidevankeina. No, muistelkaamme muutaman vuoden takaista Jussi Hermajan tapausta. Hermaja haki turvapaikkaa Belgiasta, mutta sitä ei myönnetty. Miksei? Belgian pakolaiskomissio totesi päätöksessään, että Suomen siviilipalvelus ei ole rangaistuksenomainen. Amnestyllä on oma kantansa, Belgian pakolaiskomission kanta oli taas toinen.

Vankila on rikollisille. Se että ei halua tarttua aseeseen ei ole rikos, siksi on sivari ja aseeton palvelus. Totaalikieltäytyminen ei ole mitään muuta kuin sitä samaa kapinaa auktoriteetteja vastaan mitä melkein kaikki harrastavat teini-iässä. Älkää jämähtäkö teineiksi, vaan olkaa aikuisia miehiä.

PS: Voihan ne kuuluisat "hullun paperitkin" toki ottaa, mutta oletko valmis kantamaan niitä elinikäsi? Mieti vielä pari kertaa.

28

1832

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • provoilua

      vailla sen suurempaa informaatioarvoa. Ei silti sillä että sivarissa mitään vikaa olisi.

      Aika harva nykyään enää noista vapautuksen kikkailijoista ottaa itselleen ns. "hullun papereita" kun ne C-paprut saa niin monesta muustakin syystä.

      Vankila on lyhyempi kuin siviilipalvelus. Yhden totaalin kanssa olen keskustellut asiasta syvällisemmin, ja seuraavaa olen kuullut; oikeudenkäynti kestää 5 minuuttia, mitään "kolmannen asteen kuulusteluja" ei ole, viikonloput vapaita, töissä saa käydä, rikosrekisteriin ei jää merkintää. Myöhemmin voi sanoa vaikka että on vapautettu palveluksesta, jos joku asiaa kysyy. Ainoa oikeastaan mikä voi mennä persiilleen on se että jos joutuu tilanpuutteen vuoksi jonnekin suljetulle vankilaosastolle, mutta tätäkin pyritään totaaleiden kohdalla välttämään.

      En silti luonnollisestikaan kehoita tekemään rikoksia.

      • yakuzaaaa

        "Aika harva nykyään enää noista vapautuksen kikkailijoista ottaa itselleen ns. "hullun papereita" kun ne C-paprut saa niin monesta muustakin syystä."

        Voisitko kertoa millaisilla syillä jos ei sitten psyykkisillä vaivoilla?

        "Vankila on lyhyempi kuin siviilipalvelus."

        Onko vankilaan meno silti sen arvoista?

        "Ainoa oikeastaan mikä voi mennä persiilleen on se että jos joutuu tilanpuutteen vuoksi jonnekin suljetulle vankilaosastolle, mutta tätäkin pyritään totaaleiden kohdalla välttämään."

        Korjaa jos olen väärässä, mutta eikös kuuluisa askeettisesti elävä yhteiskuntakriitikko Ville-Veikko Hirvelä lusinut totaalituomionsa Turun lääninvankilassa eli siis suljetulla vankiosastolla? Millaistakohan on totaalin elämä oikein kunnon rikollisten keskellä? Onkohan se yhtä ihanaa kuin kaikilla seksuaalirikollisilla (ne eivät ole suosittuja vankilassa)?
        Eipä silti, kyllä murhamiehiäkin pistetään nykyään avovankilaan. Kunhan vaan lusivat ainakin 10 vuotta ja käyttäytyvät moitteettomasti. Surullisenkuuluissa Juha Valjakkala oli viime syksynä työsiirtolassa (josta karkasi) ja kolme ihmistä Kotkassa lahdannut Mika Muranen on nykyään Laukaan avo-osastolla.

        "En silti luonnollisestikaan kehoita tekemään rikoksia."

        Aseistakieltäytyjäliitto jakelee sivuillaan ohjeita miten totaaliksi ryhdytään. Oikea rikollisjärjestö vai?
        Korjaa jos olen väärässä, mutta eihän totaaliin yllyttämisestä tuomita?

        Jehovien vapautus on suuri vääryys ja täydellisen epätasa-arvoinen juttu. Mutta Jehovien oli aikoinaan helppo ryhtyä totaaleiksi ja saada sitä kautta lakimuutos heidän kohdalleen aikaan. Onhan ne sentään kokonainen uskontokunta. Se on hieman eri juttu kuin se, että joku yksittäinen mies rupeaa kapinoimaan yleistä asevelvollisuutta vastaan.


      • juuhs
        yakuzaaaa kirjoitti:

        "Aika harva nykyään enää noista vapautuksen kikkailijoista ottaa itselleen ns. "hullun papereita" kun ne C-paprut saa niin monesta muustakin syystä."

        Voisitko kertoa millaisilla syillä jos ei sitten psyykkisillä vaivoilla?

        "Vankila on lyhyempi kuin siviilipalvelus."

        Onko vankilaan meno silti sen arvoista?

        "Ainoa oikeastaan mikä voi mennä persiilleen on se että jos joutuu tilanpuutteen vuoksi jonnekin suljetulle vankilaosastolle, mutta tätäkin pyritään totaaleiden kohdalla välttämään."

        Korjaa jos olen väärässä, mutta eikös kuuluisa askeettisesti elävä yhteiskuntakriitikko Ville-Veikko Hirvelä lusinut totaalituomionsa Turun lääninvankilassa eli siis suljetulla vankiosastolla? Millaistakohan on totaalin elämä oikein kunnon rikollisten keskellä? Onkohan se yhtä ihanaa kuin kaikilla seksuaalirikollisilla (ne eivät ole suosittuja vankilassa)?
        Eipä silti, kyllä murhamiehiäkin pistetään nykyään avovankilaan. Kunhan vaan lusivat ainakin 10 vuotta ja käyttäytyvät moitteettomasti. Surullisenkuuluissa Juha Valjakkala oli viime syksynä työsiirtolassa (josta karkasi) ja kolme ihmistä Kotkassa lahdannut Mika Muranen on nykyään Laukaan avo-osastolla.

        "En silti luonnollisestikaan kehoita tekemään rikoksia."

        Aseistakieltäytyjäliitto jakelee sivuillaan ohjeita miten totaaliksi ryhdytään. Oikea rikollisjärjestö vai?
        Korjaa jos olen väärässä, mutta eihän totaaliin yllyttämisestä tuomita?

        Jehovien vapautus on suuri vääryys ja täydellisen epätasa-arvoinen juttu. Mutta Jehovien oli aikoinaan helppo ryhtyä totaaleiksi ja saada sitä kautta lakimuutos heidän kohdalleen aikaan. Onhan ne sentään kokonainen uskontokunta. Se on hieman eri juttu kuin se, että joku yksittäinen mies rupeaa kapinoimaan yleistä asevelvollisuutta vastaan.

        "Voisitko kertoa millaisilla syillä jos ei sitten psyykkisillä vaivoilla?"

        Allergiat, selkäkivut, astma, jalkakivut, paha akne, vaikea ylipaino (tosin menee toistuvasti E-luokkaan, kunnes sitten 28-vuotiaana C-luokka)... melkein mikä vaan, liioittelu on avainsana.

        "Onko vankilaan meno silti sen arvoista?"

        No jos siitä ei jää merkintää, ja sen kokee helpompana ratkaisuna, niin miksei?

        "Korjaa jos olen väärässä, mutta eikös kuuluisa askeettisesti elävä yhteiskuntakriitikko Ville-Veikko Hirvelä lusinut totaalituomionsa Turun lääninvankilassa eli siis suljetulla vankiosastolla?"

        En tiedä, mutta enkö juuri lainaamassasi tekstinpätkässä nimenomaan sanonut että tuo on riskinä?

        "Millaistakohan on totaalin elämä oikein kunnon rikollisten keskellä? Onkohan se yhtä ihanaa kuin kaikilla seksuaalirikollisilla (ne eivät ole suosittuja vankilassa)?"

        Jos luulet että linnakundien joukossa totaalikieltäytyjät ovat jotenkin samassa kastissa kuin raiskaajat ja pedofiilit, niin väärässä olet. Vaikka sinun maailmankuvassasi totaalikieltäytyminen olisi maailman pahimpia rikoksia, niin useimmat ihmiset eivät ole samaa mieltä kanssasi. Luulenpa että vankiloista löytyy aika paljonkin sellaista porukkaa jotka ovat sitä mieltä että asepalvelus on vain turhanpäiväistä kiusantekoa valtion taholta.

        "Aseistakieltäytyjäliitto jakelee sivuillaan ohjeita miten totaaliksi ryhdytään. Oikea rikollisjärjestö vai? Korjaa jos olen väärässä, mutta eihän totaaliin yllyttämisestä tuomita?"

        En tiedä, tuomitaanko, mutta "ei vara venettä kaada" nettikirjoittelussakaan. Siksi pistän asiasta puhuessani mukaan aina saatesanat joissa ilmaisen ettei tarkoitukseni ole kehoittaa rikoksiin.

        "Jehovien vapautus on suuri vääryys ja täydellisen epätasa-arvoinen juttu. Mutta Jehovien oli aikoinaan helppo ryhtyä totaaleiksi ja saada sitä kautta lakimuutos heidän kohdalleen aikaan. Onhan ne sentään kokonainen uskontokunta. Se on hieman eri juttu kuin se, että joku yksittäinen mies rupeaa kapinoimaan yleistä asevelvollisuutta vastaan."

        Niin, näyttää valitettavasti asia olevan tässä maassa sillä tavoin että jos hyvää hyvyyttäsi olet esim. sitä mieltä että tappaminen on väärin, niin se ei ole minkään arvoista, mutta jos muutatkin asian muotoon "kyl mää muuten, mutku Jumala käskee näin", niin sitten yhtäkkiä syysi ovatkin päteviä. Mutta kyllä se asia on niin, että "pelkät" totaalikieltäytyjätkin ovat kyllä jatkuvasti kivenä asevelvollisuusjärjestelmän kengässä. Yleinen ilmapiiri sitten ratkaisee että kuinka suuri se kivi on. Kyllä se asevelvollisuusjärjestelmä vielä käytöstä poistuu ennemmin tai myöhemmin, tavalla tai toisella.


    • laitonta sekin

      Yllytätkö rikokseen?

      Ainoa laillinen syy valita sivari on uskonnollinen tai eettinen vakaumus. Kiinnostuksen puuttetta ryömimiseen tuskin voidaan pitää tällaisena syynä.

      • Anonyymi

        Ukrainan armeijapakolaisia ihaillaan Suomessa yleisesti joten älä lässytä rikosista.


    • on myös

      hyötyä työelämässä ja ihan jokapäiväisessä elämässäkin. Koulutus on myös puolet lyhyempi. Noh, kukin makunsa mukaan. Itse päätin kuitenkin mennä armeijaan vaikka sivariakin harkitsin. Olen kuullut myös tapauksista joissa sivaritausta on ollut työnsaannin esteenä.

      • LaCarna

        "hyötyä työelämässä ja ihan jokapäiväisessä elämässäkin."

        Oppii petaamaan vai? Ala-asteikäisenähän sen jo pitää tehdä, riippuen tietenkin vanhemmista!

        Esteenä ei ole ollut minulla koskaan siviilipalvelus työnsaannin suhteen...olen ollut itsekin melko yllättynyt asiasta vaan se "millainen sä itse olet" on pääasia. Minua olisi vedetty maailmalle työn vuoksi, mutta elämän tilanteeni vuoksi se ei olisi ollut mahdollista. Katsos kun mies saa lapsen naisensa kanssa, niin se on sellainen asia joka rajoittaa elämistä työelämässäkin ja samalla kyllä opettaa miestä viimeiseksi...ainakin myös toivon. Esimerkiksi vastuu on omasta lapsesta paljon suurempi aste kuin tarttua aseeseen valtion vuoksi, kun kysymyksessä on vieläpä tällöin ihmisarvoa ja tasa-arvoa loukkaava asia, jolla ei ole käytännössä myöskään mitään merkitystä ihmiselämän kannalta. Seuraavaksi täällä väitetään kumminkin, että "isänmaa" on tärkein asia. Niille sanoisin, että hankkikaa elämän ja työn!

        LukkiJurpo:
        Kannattaisi sunkin vaan hankkia itselleen kunnollisen työn eikä täällä vaan keskustella paskaa ihmisten erilaisten arvojen puolesta, josta et taida ymmärtää loppujen lopuksi mitään kun elät sen siniristilipun alla ja unelmistasi että Timo Soini saisi täällä valtaa. Silloin ei olisi välttämättä asiat näin hyvin kuin ne ovat tällä hetkellä.


      • LaCarna kirjoitti:

        "hyötyä työelämässä ja ihan jokapäiväisessä elämässäkin."

        Oppii petaamaan vai? Ala-asteikäisenähän sen jo pitää tehdä, riippuen tietenkin vanhemmista!

        Esteenä ei ole ollut minulla koskaan siviilipalvelus työnsaannin suhteen...olen ollut itsekin melko yllättynyt asiasta vaan se "millainen sä itse olet" on pääasia. Minua olisi vedetty maailmalle työn vuoksi, mutta elämän tilanteeni vuoksi se ei olisi ollut mahdollista. Katsos kun mies saa lapsen naisensa kanssa, niin se on sellainen asia joka rajoittaa elämistä työelämässäkin ja samalla kyllä opettaa miestä viimeiseksi...ainakin myös toivon. Esimerkiksi vastuu on omasta lapsesta paljon suurempi aste kuin tarttua aseeseen valtion vuoksi, kun kysymyksessä on vieläpä tällöin ihmisarvoa ja tasa-arvoa loukkaava asia, jolla ei ole käytännössä myöskään mitään merkitystä ihmiselämän kannalta. Seuraavaksi täällä väitetään kumminkin, että "isänmaa" on tärkein asia. Niille sanoisin, että hankkikaa elämän ja työn!

        LukkiJurpo:
        Kannattaisi sunkin vaan hankkia itselleen kunnollisen työn eikä täällä vaan keskustella paskaa ihmisten erilaisten arvojen puolesta, josta et taida ymmärtää loppujen lopuksi mitään kun elät sen siniristilipun alla ja unelmistasi että Timo Soini saisi täällä valtaa. Silloin ei olisi välttämättä asiat näin hyvin kuin ne ovat tällä hetkellä.

        Ehkäpä kaltaisesi itsekkään paskiaisen olisi syy ottaa vastuu ympäristöstään.

        Ja te syyllistyitte jälleen useisiin virheellisiin argumentaatioihin. Teitte kohtuuttomia yleistyksiä ja yrititte levittää perättömiä väitteitä.

        Minä ymmärrän hyvin erilaisia arvoja. Minä en siedä toisten harjoittamaa sortoa ja terroria ja myös puolustaudun niitä vastaan. Onko se muka fasismia että ei siedä sortoa ja suvaitsemattomuutta mitä te epäonnistuvat psykofasistit kiukuttelette?

        Väitteeenne osoittautuivat epätosiksi. Olkaa hyvä ja painukaa tiehenne!


      • LaCarna
        Lukkijurpo kirjoitti:

        Ehkäpä kaltaisesi itsekkään paskiaisen olisi syy ottaa vastuu ympäristöstään.

        Ja te syyllistyitte jälleen useisiin virheellisiin argumentaatioihin. Teitte kohtuuttomia yleistyksiä ja yrititte levittää perättömiä väitteitä.

        Minä ymmärrän hyvin erilaisia arvoja. Minä en siedä toisten harjoittamaa sortoa ja terroria ja myös puolustaudun niitä vastaan. Onko se muka fasismia että ei siedä sortoa ja suvaitsemattomuutta mitä te epäonnistuvat psykofasistit kiukuttelette?

        Väitteeenne osoittautuivat epätosiksi. Olkaa hyvä ja painukaa tiehenne!

        "Minä ymmärrän hyvin erilaisia arvoja. Minä en siedä toisten harjoittamaa sortoa ja terroria ja myös puolustaudun niitä vastaan. Onko se muka fasismia että ei siedä sortoa ja suvaitsemattomuutta mitä te epäonnistuvat psykofasistit kiukuttelette?"

        Sorrosta ja terrorismista ehkä tiedät koska olet niitä kyitä itsekin, mutta se mitä kerrot arvojen tuntemuksesta niin niistä et tiedä hevonpaskaakaan!


      • Jussi Jokinen

        Työnantaja ei lain mukaan saa kysyä työnhakutilanteessa hakijan sotilasarvoa tai palvelustaustaa. Estettä siviilipalveluksesta ei siis työnhaussa pitäisi muodostua.


      • LaCarna kirjoitti:

        "Minä ymmärrän hyvin erilaisia arvoja. Minä en siedä toisten harjoittamaa sortoa ja terroria ja myös puolustaudun niitä vastaan. Onko se muka fasismia että ei siedä sortoa ja suvaitsemattomuutta mitä te epäonnistuvat psykofasistit kiukuttelette?"

        Sorrosta ja terrorismista ehkä tiedät koska olet niitä kyitä itsekin, mutta se mitä kerrot arvojen tuntemuksesta niin niistä et tiedä hevonpaskaakaan!

        On kyllä sivistyksen pintakiilto ohut kun jo nyt hajoaa.

        Todistamisvelvollisuus on teillä. Millä perusteella en tunne empatiaa tai osaa ajatella asioita toisen kannalta?


      • LaCarna
        Lukkijurpo kirjoitti:

        On kyllä sivistyksen pintakiilto ohut kun jo nyt hajoaa.

        Todistamisvelvollisuus on teillä. Millä perusteella en tunne empatiaa tai osaa ajatella asioita toisen kannalta?

        Onko eläimillä muuten pakollista asevelvollisuutta? Tällä haen sitä, että ihminen on ainut "paskiainen", joka on keksinyt tähän maailmaan sodat ja aseet.


      • LaCarna kirjoitti:

        Onko eläimillä muuten pakollista asevelvollisuutta? Tällä haen sitä, että ihminen on ainut "paskiainen", joka on keksinyt tähän maailmaan sodat ja aseet.

        Olet aika naiivi jos luulet simpanssien ja gorillojen elävän ikuisessa onnellisuudessa. Kyllä nekin tappelevat ja käyttävät työkaluja.


    • Siviilipalvelus on täysin rangaistus siitä ettei armeijaa halua käydä. Sivarissa ei ole mitään
      järkeä. Kuka oikeasti haluaa tehdä palkatta työtä kokonaisen vuoden ja elää talousahdingossa. Avovankilasta sentään saa käydä töissä ja opiskelemassa. Itse valitsisin ehdottomasti nyt totaalin jos sivariin verrataan. Ei tarvitsisi kantaa sitä häpeä sivarileimaa loppuelämä mitä tämä valtio tarjoaa. Paljon ylpeämmin sanoisin että olisin totaali. Ihmiset kunnioittavat vuoden tehnyttä sivaria paljon vähemmän kuin vankilassa istunutta totaalia.

      Lisäksi sivari työkokemuksestani ei ollut mitään hyötyä tulevaisuuteni kannalta. Mitä hyötyä minun on ylpeänä esittää työhaastatteluissa että olin sivarissa hoitamassa kehitysvammaisia kun opiskelen tekniikan alalla. Paljon helpompi on sanoa vaikka että on vapautettu niin ei työnantaja katso kieroon, koska suomessa ei arvosteta ilmaisen työntekijöitä.

      "Entäs totaali?

      Menet jonnekin vankilaan näin mitättömän asian takia? Älkääkä puhuko mistään protestista asevelvollisuutta vastaan, totaalit ovat niin PIENI VÄHEMMISTÖ ettei se mihinkään vallanpitäjiin vaikuta millään tavalla."

      Mitätön asia? Onko sinusta mitätöntä että suomessa pakotetaan armeijaan tappamista opettelemaan tai vuodeksi orjatyöhön ja tämä koskee vain manner-suomalaisia miehiä jos ei satu olemaan jehova. Miten joku voi pitää tällaista sortoa mitättömänä asiana. Minulle ainakin ihmisoikeudet ja tasa-arvoisuus on tärkeämpää kuin oma elämäni.

      • -utelias-

        Joko nimim. RauhanPuolesta olet päässyt ulkomaille töihin ja muuttanut sinne?


      • -utelias- kirjoitti:

        Joko nimim. RauhanPuolesta olet päässyt ulkomaille töihin ja muuttanut sinne?

        Ei se koskaan pääse.

        Mikään taho ei tässä maailmassa palkkaa väkivaltaista rasistifasistia ja se on liian täynnä vihaa pystyäkseen toimimaan itsenäisenä yrittäjänä.


      • LaCarna

        "Lisäksi sivari työkokemuksestani ei ollut mitään hyötyä tulevaisuuteni kannalta. Mitä hyötyä minun on ylpeänä esittää työhaastatteluissa että olin sivarissa hoitamassa kehitysvammaisia kun opiskelen tekniikan alalla. Paljon helpompi on sanoa vaikka että on vapautettu niin ei työnantaja katso kieroon, koska suomessa ei arvosteta ilmaisen työntekijöitä. "

        Rehellisesti vaan liikkeelle nimimerkki "RauhanPuolesta" sanomalla työhaastattelussakin vaan se että oot sivari. Rehellisyys maan perii ja voi saada sillä työtäkin, kenties. Itsekin olisin tällä hetkellä Intiassa, jollen olisi nyt isä. Työelämässä on vain nykypäivänä sellaista, että kaikkien miesten tulisi vain olla poikamiehiä ja viis välitetään esimerkiksi isyysloman pitämisistä tai isyydestä yms.

        Politiikassa on minusta täällä Suomessa parantamisen varaa joka suhteessa (ei pelkästään siihen mihin Suomi Nato-keskustelut suuntaa). Meitä siviilejä ei oteta mitenkään huomioon enää, vaan tehtaanjohtajia/osakkeen omistajia, jotka irtisanoo taas 500 työntekijää yrityksestään täältä Suomesta...ihmisarvo näille arvokastako...hah!? Inhottaa ajatellakin, että porvaripuolue on vallassa mitä suurimmassa määrin hallituksessakin. Työttömille se toi jo ongelmia Ruotsissakin. Olisi pitänyt Suomenkin vaan miettiä naapurivaltion kokemuksista, mikä on ehkä tulossa! Porvari oli se marsalkkammekin (valkoisten eli porvareiden puolella). Sanoisin tässä nyt että "kusipäiden" puolella!


      • LaCarna
        Lukkijurpo kirjoitti:

        Ei se koskaan pääse.

        Mikään taho ei tässä maailmassa palkkaa väkivaltaista rasistifasistia ja se on liian täynnä vihaa pystyäkseen toimimaan itsenäisenä yrittäjänä.

        ..itsekään! Oletetusti RauhanPuolesta ei keskustele työhaastattelussaan mistään politiikasta tai sen enempää sivariin suuntautumisesta, kun tavallaan niitä ei saa kysyä sen enempää. Kysytään ehkä vain, oletko käynyt armeijan/sivarin, mutta ei se työhaastattelu siihen tyssää, mikäli on sivari (eletään kuitenkin 2000-lukua eikä mitään 1960-1980-lukua, jolloin saattoi intin käyminen ratkaista jotakin). Tärkeintä työnantajalle on nykypäivänä raha, jonka työnantaja menettää silloin mikäli henkilö joutuu inttiin/sivariin. En usko LukkiUrpo, että pääset itsekään töihin jos olet noin paljon "Hitlerin puolesta puhuja" ja erottelet ihmiset akanoista "paskapuheillasi" työhaastattelussa. Itse kysyisin intin käyneeltä reservin alikersantti/reservin vääpeliltä, miksi päädyit AUK:iin/RUK:iin!? Yhtälailla voisin tälläisen henkilön tunteilla "ääliöksi", joka on jollekin ihmiselle taas jotenkin arvokasta. Mielestäni, jos on asiallinen henkilö työhaastattelussa niin saa paikan. Mutta sellainen joka välttämättä haluaa kituleerata "itsensä parhaaksi ihmiseksi sen vuoksi että on käynyt AUK:in/RUK:in" nykypäivänä, ei pakosti saa työtä kuin ehkä siihen ringastettavissa tehtävissä, joita on poliisi tai Suomen Puolustusvoimissa työskentelevä kantahenkilöupseeri. Yrityksen johtamiseen tarvitaan ihan muunlaista koulutusta!


      • LaCarna kirjoitti:

        ..itsekään! Oletetusti RauhanPuolesta ei keskustele työhaastattelussaan mistään politiikasta tai sen enempää sivariin suuntautumisesta, kun tavallaan niitä ei saa kysyä sen enempää. Kysytään ehkä vain, oletko käynyt armeijan/sivarin, mutta ei se työhaastattelu siihen tyssää, mikäli on sivari (eletään kuitenkin 2000-lukua eikä mitään 1960-1980-lukua, jolloin saattoi intin käyminen ratkaista jotakin). Tärkeintä työnantajalle on nykypäivänä raha, jonka työnantaja menettää silloin mikäli henkilö joutuu inttiin/sivariin. En usko LukkiUrpo, että pääset itsekään töihin jos olet noin paljon "Hitlerin puolesta puhuja" ja erottelet ihmiset akanoista "paskapuheillasi" työhaastattelussa. Itse kysyisin intin käyneeltä reservin alikersantti/reservin vääpeliltä, miksi päädyit AUK:iin/RUK:iin!? Yhtälailla voisin tälläisen henkilön tunteilla "ääliöksi", joka on jollekin ihmiselle taas jotenkin arvokasta. Mielestäni, jos on asiallinen henkilö työhaastattelussa niin saa paikan. Mutta sellainen joka välttämättä haluaa kituleerata "itsensä parhaaksi ihmiseksi sen vuoksi että on käynyt AUK:in/RUK:in" nykypäivänä, ei pakosti saa työtä kuin ehkä siihen ringastettavissa tehtävissä, joita on poliisi tai Suomen Puolustusvoimissa työskentelevä kantahenkilöupseeri. Yrityksen johtamiseen tarvitaan ihan muunlaista koulutusta!

        Minun ei tarvitse uskoa tosiasioita. Niihin eivät uskot vaikuta. Painovoima vaikuttaa vaikka kuinka kieltäisit sen vaikutukset.

        Vastaus kysymykseen: olen. Töissä olen myös.

        Millä perusteella kannatan Hitleriä tai hänen aatteitaan?

        Et ole tainnut tutusta psykofasisti RP:n horinoihin edes pinnallisella tarkkuudella. Ne ovat täynnä vihaa, katkeruutta ja väkivaltaisia marttyyrifantasioita. Lisäksi ne ovat huonosti kirjoitettuja.

        Yritä itse pysyä asiassa ennen kuin nolaat itsesi pahemmin.


      • LaCarna
        Lukkijurpo kirjoitti:

        Minun ei tarvitse uskoa tosiasioita. Niihin eivät uskot vaikuta. Painovoima vaikuttaa vaikka kuinka kieltäisit sen vaikutukset.

        Vastaus kysymykseen: olen. Töissä olen myös.

        Millä perusteella kannatan Hitleriä tai hänen aatteitaan?

        Et ole tainnut tutusta psykofasisti RP:n horinoihin edes pinnallisella tarkkuudella. Ne ovat täynnä vihaa, katkeruutta ja väkivaltaisia marttyyrifantasioita. Lisäksi ne ovat huonosti kirjoitettuja.

        Yritä itse pysyä asiassa ennen kuin nolaat itsesi pahemmin.

        "Painovoima vaikuttaa vaikka kuinka kieltäisit sen vaikutukset. "

        Minä en ole kieltänyt painovoimaa.

        "Vastaus kysymykseen: olen. Töissä olen myös."

        Kertoisitko sitten työnantajasi nimen ja osoitteen, niin voin kertoa ellei jo itse tiedä, että leikittelet hänen kanssaan tekemättä työtäsi...vai onko se sinun työtäsi vauhkoa täällä keskustelupalstoilla muiden tekemisistä tai tekemisistä jättämisistä?

        "Millä perusteella kannatan Hitleriä tai hänen aatteitaan?"

        Hitler sorsi ihmisiä keskitysleiriin ja sinä hakkaat täällä päätäsi seinään tekstien perusteella samaan paikkaan, kun eivät ole sinun kanssasi samanlaisia eli aatemaailmaasi koskettavia ihmisiä...ja ymmärrettävistä perusteista!

        "Et ole tainnut tutusta psykofasisti RP:n horinoihin edes pinnallisella tarkkuudella. Ne ovat täynnä vihaa, katkeruutta ja väkivaltaisia marttyyrifantasioita. Lisäksi ne ovat huonosti kirjoitettuja."

        Itseasiassa olen lukenut niitä ja ymmärrän häntä hyvin! Mielestäni sinun aatemaailmasi perustuu väkivaltaan, eikä juurikaan hänen. Sinä haluaisit Suomen valtion sotatoimiin vaikka heti itärajalle. Rauhoitu hyvä kaveri ennen kuin on hyvin myöhäistä. Nyt on rauhan aika, ei sodan.

        Mitä tulee "vihaan", niin hän on vihainen, mutta eri asioista. Kun näet hieman maailmaa, ilman että äitisi keittää sulle kalasoppaa nii ntulet huomaamaan asioiden realiteetit. Se ei ole valitettavasti se missä elätät toiveita Suomen parasta ajatellen vaan nykyinen kriisi on ihan muualla, esimerkiksi työntekijöiden kilometritehtaalla.


      • LaCarna kirjoitti:

        "Painovoima vaikuttaa vaikka kuinka kieltäisit sen vaikutukset. "

        Minä en ole kieltänyt painovoimaa.

        "Vastaus kysymykseen: olen. Töissä olen myös."

        Kertoisitko sitten työnantajasi nimen ja osoitteen, niin voin kertoa ellei jo itse tiedä, että leikittelet hänen kanssaan tekemättä työtäsi...vai onko se sinun työtäsi vauhkoa täällä keskustelupalstoilla muiden tekemisistä tai tekemisistä jättämisistä?

        "Millä perusteella kannatan Hitleriä tai hänen aatteitaan?"

        Hitler sorsi ihmisiä keskitysleiriin ja sinä hakkaat täällä päätäsi seinään tekstien perusteella samaan paikkaan, kun eivät ole sinun kanssasi samanlaisia eli aatemaailmaasi koskettavia ihmisiä...ja ymmärrettävistä perusteista!

        "Et ole tainnut tutusta psykofasisti RP:n horinoihin edes pinnallisella tarkkuudella. Ne ovat täynnä vihaa, katkeruutta ja väkivaltaisia marttyyrifantasioita. Lisäksi ne ovat huonosti kirjoitettuja."

        Itseasiassa olen lukenut niitä ja ymmärrän häntä hyvin! Mielestäni sinun aatemaailmasi perustuu väkivaltaan, eikä juurikaan hänen. Sinä haluaisit Suomen valtion sotatoimiin vaikka heti itärajalle. Rauhoitu hyvä kaveri ennen kuin on hyvin myöhäistä. Nyt on rauhan aika, ei sodan.

        Mitä tulee "vihaan", niin hän on vihainen, mutta eri asioista. Kun näet hieman maailmaa, ilman että äitisi keittää sulle kalasoppaa nii ntulet huomaamaan asioiden realiteetit. Se ei ole valitettavasti se missä elätät toiveita Suomen parasta ajatellen vaan nykyinen kriisi on ihan muualla, esimerkiksi työntekijöiden kilometritehtaalla.

        Kun kiellät tosiasioita miksi jätät sen puolitiehen?

        "Itseasiassa olen lukenut niitä ja ymmärrän häntä hyvin! "

        Et taida omata riittävän hyvää taitoa lukea rivien välistä. Minä ymmärrän liiankin hyvin ja se ei ole kaunista.

        "Sinä haluaisit Suomen valtion sotatoimiin vaikka heti itärajalle. "

        Yrität saada sanoja suuhuni. Virhe!

        "Rauhoitu hyvä kaveri ennen kuin on hyvin myöhäistä. Nyt on rauhan aika, ei sodan. "

        Minä olen rauhallinen ihminen ja en siedä että rauhaani häiritään.

        "Mitä tulee "vihaan", niin hän on vihainen, mutta eri asioista. "

        Paranoidi misantropia siis.

        "Kun näet hieman maailmaa, ilman että äitisi keittää sulle kalasoppaa nii ntulet huomaamaan asioiden realiteetit. "

        Realiteetit ovat kaikille erilaiset. Älä tee liian nopeaa yleistystä.

        "Se ei ole valitettavasti se missä elätät toiveita Suomen parasta ajatellen vaan nykyinen kriisi on ihan muualla, esimerkiksi työntekijöiden kilometritehtaalla. "

        Mitä yrität sanoa? Senkö että kaltaisesi oikeistolaiset rosvot hallitsevat maailmaa?


      • Daider

        "Kuka oikeasti haluaa tehdä palkatta työtä kokonaisen vuoden ja elää talousahdingossa."

        Mikä talousahdinko? Onko niitä rahoja pakko tuhlata kaikkeen turhaan?

        "Ei tarvitsisi kantaa sitä häpeä sivarileimaa loppuelämä mitä tämä valtio tarjoaa."

        Itse sinä sen leiman otsaasi lyöt jos häpeät valintaasi.

        "Mitä hyötyä minun on ylpeänä esittää työhaastatteluissa että olin sivarissa hoitamassa kehitysvammaisia kun opiskelen tekniikan alalla."

        Koititko edes pyrkiä sivariin tekniikan alan paikkaan?


    • Anonyymi

      Siis mitä tää on sota aivan lähellä ja joku kannattaa siviili palvelusta haloo eipähän siellä voi ainakaan räppää kännykkä ja maata perä kamarin poikana

    • Anonyymi

      Laitetaan sivarit palvelemaan laittomasti maassaolevia vihreiden ystäviä ja paperittomia jotta niille ei tulisi paha mieli..

      • Anonyymi

        varusmiesten homma se on oluut tähänkin asti.


    • Anonyymi

      Kommunistiska pravda liittyykää sosiaslistiseen itsetuhomekanismiin....

    • Anonyymi

      Vedä vittu sivari päähäs

    • Anonyymi

      Kuka enää haluaa kuolla globalistivaltion puolesta joka kaikella tapaa osoittaa halveksivansa omia kansalaisiaan ja pitää heitä orjina?

      Muutama armeijasta innostunut laitetaan uutisiin levittämään valhetta maanpuolustustahdosta.
      Jos oli edes MAA ja kotimaa ja isänmaa olemassa mutta nyt on vain satanistien kone joka riistää raastaa ryöstää ja oruuttaa.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      494
      3581
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      463
      3422
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      141
      3000
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2302
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2170
    6. 210
      1579
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1397
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      99
      1280
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      91
      1274
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1090
    Aihe