suuret

odotukset

Äitienpäivä pelottavan lähellä. Miten MIEHENI muistaa minua ja antaako miten arvokkaan lahjan, keittääkö kahvin ja leipooko kakun ?
Nuorillä äideillä, jotka juuri ovat saaneet enmmäisen lapsensa, on nyt kovat odotukset tulevan päivän varalle.
Osaako mies toimia kuten vastaleivottu äiti on ajatellut. Osaako antaa oikeanlaista huomiota ja kiitosta ja kunniaa ?
Harva heistä osaa. Harva heistä edes tulee ajatelleeksi, että tuoretta vaimoa pitäisi jotenkin muistaa ja hemmotella juuri äitienpäivänä.
Oma äiti on ehdottomasti unohdettava, muutoin saa vaimon vihat niskaan ja mielettömän määrän mökötystä viikoiksi eteenpäin. Onneksi oma äiti ei mitään vaadi eikä odota.

ON TODELLA surullista, että niin hyvä ajatus kun äitienpäivä on aikoinaan ollutkin, siitä on tehty huomionositusten irvikuva.
Jokainen meistä tietää, että nuori äiti, joka juuri on saanut ensimmäisen lapsensa, on mielessän tehnyt niin suuren urotyön ja on ansainnut suuren kunnian MIEHELTÄÄN juuri äitienpäivänä.
Vaikka mies olisi paaponut ja passannut vuoden jokaisena päivänä, se ei nyt riitä, ON ÄITIENPÄIVÄ !
Kaikki minulle, minä olen päivänsankari ja tähti ja kiitos ja kunnia kuuluu MINULLE NYT !
Jos en sitä saa, mieheni tulee kokemaan helvetin kiirastulsen, minä KOSTAN !

Oma äitienpäivänäi on päivä toisten joukossa, kaupallisuus ja pakkomuistamiset ei kiinnosta minua. Lapseni antavat sitä huomiota päivästä riippumatta.

10

2031

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...ei meillä

      olipas ahdasmielistä tekstiä! Eikä varmasti päde useimpiin (nuoriin?!)äiteihin. minusta, nyt jo kolmen lapsen äitinä, kuulosti nuo väitteesi melko liioitelluilta ja ehkä katkeriltakin... minä en ainakaan ole mieheltäni vastaavaa vaatinut, enhän minä hänen äitinsä ole. kiva josko muistavat lasten kanssa askarrella kortin, illemmalla sitten syödään.. yhdessä mummin ja iso-mummin kanssa.

    • sinä

      ole miehesi äiti, ei hänen tarvii sinua muistaa.

      • tuo....

        nuorelle naiselle joka juuri on mennyt naimisiin ja saanut lapsen ! Ei mene jakeluun. Miehen on palvottava häntä äitinä koska hän on sen miehen lapsen äiti. Ei kukaan nuori nainen juuri mentyään naimisiin kestä sitä että HÄNEN mies muistaisikin OMAA äitiään eikä häntä, lapsensa äitiä.


      • äiti minäkin olen
        tuo.... kirjoitti:

        nuorelle naiselle joka juuri on mennyt naimisiin ja saanut lapsen ! Ei mene jakeluun. Miehen on palvottava häntä äitinä koska hän on sen miehen lapsen äiti. Ei kukaan nuori nainen juuri mentyään naimisiin kestä sitä että HÄNEN mies muistaisikin OMAA äitiään eikä häntä, lapsensa äitiä.

        mutta en todellakaan odottanut, että mieheni minua olisi muistanut lapsen synnyttyä. Tärkeintä oli saada sen oman palleron päiväkodissa tuhertama kortti. Niitä on pino edelleenkin kaapissa tallessa, vaikka lapsi on jo iso mies.


    • Kukas tuo yh-äidille sänkyyn kahvi/teetä, leipää ja kakkua? Ei kukaan.. Harmi, että edes äitienpäivä on tai ainakin minun kohdallani..mutta ehkäpä se jossain välissä muuttuu minunkin kohdalla, että joku tuo äitienpäivänä sänkyyn kakkua ja hellii minuakin.
      Poikakin on vielä niin pieni ettei ymmärrä moisesta äitienpäivästä tai muutenkaan päivistä mitää. Mutta on tää joissakin tapauksia surullista olla yh..

    • Vaari ja poika

      Kyllä osuit todella "arkaanpaikkaan", itse oon kohta 60.nen ja en suoraansanoen enää tiedä kuka on kenellekin enempi äiti. IItselläni on kuitenkin vain yksi ÄITI. Vaimoni on äiti, vaimoni äiti on isoisoäiti, tyttäremme on äiti, poikamme vaimo on äiti. Minulle kuitenkin äitienpäivä, on päivä, jonka haluan omistaa OMALLE äidilleni! Joskus tuntuu siltä ,että oikeat asiat unohtuvat.

    • positiivisuutta elämään

      Jokainen kai tekee elämässään niinkuin parhaaksi näkee. Eiköhän jokaisella miehellä ole omat aivot. Hyvää äitienpäivää sinulle ja kaikille muille. :)

    • kunhan elät 55

      Eläpäs ole niin tosikko tossa äitienpäivässäsi.
      Itse olen 55 ja enkä edes odota mieheltä muistamisia.
      Olen itse leiponut sen äitienpäivä paakkelsini edellisenä päivänä ja sitä tarjoilen niille, jotka kukkinensa onnittelevat tai tulevat muuten vain kahveelle.
      Siinä se hiihtelee ukkokultakin mukana, vaikkei se kukkia tai muita lahjuksia ole hommannutkaan.

      Joinakin äitienpäivinä olen häippässyt reissulle Viroon tai Ruotsiin. Niinpä ovat kai lapset ja miniät huokaisseet helpotuksesta.
      Aina ne on muutoin päässeet valmiiseen voileipä ja kermakakkukahveille äitienpäivää viettämään.

      Tänä vuonna taas aattelin, että ensi vuonna nostan äitienpäiväksi kytkintä.
      Kato ei oteta liika vakavasti!

      • sitä........

        rakkautta riitä sekä omalle äidille ja mummeille kuin puolison äidille ja mummeille kuin omalle vaimollekin. Ei huominosoituksen pitåisi olla keneltäkään pois, jos toista muistaa.


      • odotukset

        Olen pari vuotta sinusta nuorempi ja kuten sanoin, itselleni se äitienpäivä ei ole mikään erityinen päivä enkä siltä mitään kummoisia odota. Sen olen tehnyt lapsillekkin selväksi, että minun takiani ei tarvitse stressiä ottaa, halataan jos nähdään.
        Siksi onkin jotenkin surullista huomata noitten vastaleivottujen äiten suhtautuminen ko. päivään. He vaativat ja vaativat MIEHELTÄÄN sitä loputonta paapomista ja huomiota ja jolleivat sitä saa, vihoittelevat viikkokaupalla asiasta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tirkistelijä T...

      Tirkistelijä T... ei ole sokeutunut, vaikka näin juorutaan. Asuu nykyään Limingassa ja jatkaa sekopää touhujaan ainakin
      Haapavesi
      4
      2083
    2. Liian kiltti.. ?

      Tässä jo jonnunaikaa olen tuumaillut tätä kiltti ja kunnollinen juttua. Siis miksi oikeasti kiltit eivät muka kelpaa?
      Sinkut
      256
      1761
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      272
      1724
    4. 1982 syntynyt Mahdi Alcheikh tuomittiin törkeästä lapsenraiskauksesta

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mies-raiskasi-15-vuotiaan-uimahallissa-turussa/8964984 Yli 4 vuotta vankeutta Oike
      Oulu
      66
      1710
    5. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      108
      1546
    6. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      30
      1443
    7. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      52
      1247
    8. Kansan vihaama elokapina aikoo pysäyttää moottoritien ruuhka-aikana

      Mielenosoitus alkaa perjantaina kello 15 Länsiväylän ja Porkkalankadun risteyksessä. On se kummallista, että tuollainen
      Maailman menoa
      291
      1228
    9. Voiko 40 tai yli

      Enää rakastua vai onko se jo game over?!
      Ikävä
      157
      1217
    10. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      66
      1203
    Aihe