Miten tämä polkupyörävähennys toimii? Onko mahdollista saada sellaista, jos työmatka on 1 km, ja kuljen sen aina polkupyörällä?
Entä miten tämä kuuluu määritellä veroilmoitukseen?
Polkupyörävähennys
6
7706
Vastaukset
- :::::::::::::
Vähennys polkupyörästä on niin pieni, että omavastuu 500e/vuosi ei ylity
- Vesa
Veroilmoituksessa on kohta 75 EUR, tämähän olisi hyödytön jos 500 EUR:n omavastuuta sovellettaisiin!
- niitä
Vesa kirjoitti:
Veroilmoituksessa on kohta 75 EUR, tämähän olisi hyödytön jos 500 EUR:n omavastuuta sovellettaisiin!
olla muita tulonhankkimiskuluja, joten kyllä sitä omavastuuta valitettavasti sovelletaan !
- samaa ihmettelen
niitä kirjoitti:
olla muita tulonhankkimiskuluja, joten kyllä sitä omavastuuta valitettavasti sovelletaan !
et kun fillarointi matkaa tulee päivässä 7km... niin mistää ei saa mitää vähennyksii.... vai ooks mä tajunnu taas väärin???
- tämmöne
samaa ihmettelen kirjoitti:
et kun fillarointi matkaa tulee päivässä 7km... niin mistää ei saa mitää vähennyksii.... vai ooks mä tajunnu taas väärin???
polkupyörävähennys on keksitty jos siitä mitää ei kerran saa,,,, että pistää taas vihaks.... perkele
- fasasf
tämmöne kirjoitti:
polkupyörävähennys on keksitty jos siitä mitää ei kerran saa,,,, että pistää taas vihaks.... perkele
Ensinnäkin lapset asunnon ja työpaikan väliset matkakulut ja tulonhankkimiskulut ovat kaksi eri asiaa, kuten jo esitäytetyltä veroilmoitukselta käy ilmi.
Vain erityisalalla työskentelevät(esim. kirvesmiehet joilla ei ole varsinaista työntekemispaikkaa) saavat vähentää matkakulut tulonhankkimiskuluina.
Muut vähentävät ne asunnon ja työpaikan välisinä matkakuluina. Omavastuu tällöin on 500 euroa. Polkupyörävähennyksen määrä on 75 euroa eli se jää alle.
Se ei kuitenkaan ole täysin hyödytön. Esimerkkinä tilanne jossa henkilö ajaa kotoaan juna-asemalle autolla, jatkaa siitä junalla ja polkee työpaikkaa lähinnä olevalta asemalta polkupyörällä töihin. Tällöin kulut todennäköisesti ylittävät 500 euroa ja myös polkupyörävähennys tulee käytettyä täysimääräisenä.
Tulonhankkimiskuluista vielä se seikka että jokainen saa automaattisesti tulonhankkimisvähennyksen joka on suuruudeltaan 620 euroa. Tämä sama summa on siis myös omavastuun raja. Jos erityisalalla työskentelevällä ei ole muita tulonhankkimiskuluja kuin matkakulut, kannattaa hänen tällöin vähentää ne matkakuluina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️932099Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia1671540YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä741319Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2361200- 731170
Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan881096Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1511041Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava245984Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.51916Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli88891