voiko joku asiasta tietoinen kertoa, että millaista on yöhikoilu imusolmukesyövässä? onko se ihan huomattavaa, että hikeä on tullut vai voiko se olla vain jotain sellaista, että on kuuma yöllä? ja samoin kutinasta, jos sitä liittyy tähän syöpään. onko kutina todellakin paljon pahempaa kuin "normaali" kutina?
imusolmukesyöpä ja yöhikoilu
13
15448
Vastaukset
- Toiveena
Tyttäreni sairastui imusolmukesyöpään vuosi sitten, eikä tietääkseen ollut koskaan hikoillut yöllä. Kuuma on voinut olla peiton alla, mutta ei hikoilua. Hänellä ei ollut myöskään mitään erityistä kutinaa. Pari kertaa oli outo 'rokko'tyyppinen ihottuma, jota käytiin kyllä näyttämässsä lääkärille, mutta silloin ei ollut muuta sanottavaa lääkärillä kuin että katsellaan. Ei otettu mitään kokeita ja lääkkeeksi tuli kortisonivoidetta silloin toisella kerralla. Syöpälääkärin mukaan saattoi liittyä tautiin.
- katja....
olisi pitänyt muotoilla kysymys eri tavalla. eli JOS on ollut yöhikoilua, niin millaista se on ollut?
- söäkasöldk
mulla hikoilu on ihan ympäri vuorokautista ja kutinakin on semmoista että vasta kun huomaa naarmut jaloissa yms. huomaa raapineensa, eli todella huomaamatonta mutta kovaa ja jatkuvaa. imusolmukesyöpädiagnoosia ei ole itselläni vielä tehty, odotan edelleen tutkimuksiin pääsyä.
- Nimetön
Välillä hikoilu on vähäisempää,mutta mikäli sänkysi kastuu melkeinpä nihkeäksi ja kylmän kosteaksi,niin kannattaa hakeutua ajoissa lääkärin vastaan otolle.Kutinasta kysyit myös,itse alkuun ajattelin olevani,ehkä allerginen jollekkin pesu-aineelle,kutina oli paikallista kaulanalueella,sekä rintojenympärillä.Selkä tuntui usein aamuisin kipeältä,aivan kuin olisin nukkunut liian korkealla tyynyllä.Hakeuduin noin kk sitten terveyskeskuslääkärin vastaan otolle,joka laittoi lähetteen labraan.Otettiin verikokeita ja jo samana iltana lääkärini soitti,että crp arvot olivat koholla,kuten myös leukosyytit ja hän laittaisi lähetteen meilahdenpäivystyspolille.Tänään olen tietoinen siitä,että sairauteni nimi on Hodginintauti joka oli ehtinyt edetä jo 2vaiheeseen eli levinnyt kaulanalueen imusolmukkeisiin sekä kainaloon.Positiivinen uutinen oli ettei ainakaan vielä luuytimeen.Jos epäilet edes hiukan sairastavasi,hakeudu pikimmiten lääkäriin ja kerro kaikki pienimmiltäkin tuntuvat oireet.Voimia sinulle ja pelon takia älä jätä menemättä ainakaan lääkäriin.Itse olen 4 lapsen äiti ja täytän 33 kesällä,toivottavasti.
- Hodginiako?
Paljon oli CRP, entäs leukosyytit? Itselläni on TÄYSIN samanlaiset oireet, mutta leukosyytit oli vain vähän yli viitearvon ja crp alle 10, muuten kuin omasta tarinasta!
- Nimetön
Hodginiako? kirjoitti:
Paljon oli CRP, entäs leukosyytit? Itselläni on TÄYSIN samanlaiset oireet, mutta leukosyytit oli vain vähän yli viitearvon ja crp alle 10, muuten kuin omasta tarinasta!
Crp oli 96 ja lekosyytit olivat 18,6.Päivisin saattoi olla,hiukan väsynyt,jopa niin että oli otettava päiväunet.Helmikuussa olin 3pvä:n kuumeessa,joka ei laskenut edes aamuisin alle 38asteen,soitin t-alle,josta vain todettiin,että kun kuumetta jatkuu 10pvä:ää niin soita uudestaan.Tuolloin olisi itseni pitänyt jo tajuta,että kaikki ei ole kunnossa.Vaadi lääkäriäsi,että kaikki tutkimukset eli laajaverenkuva ja keuhkokuvat otetaan,sillä sinähän olet se joka tunnet kehosi parhaiten ja jos todella edes hiukan epäilet niin kerro lääkärillesi,myös epäilyksestäsi imusolmukesyöpään.Toivottavasti mitään ei löydy,mutta arvailujen varaan ei kannata jättää.Voimaa ja Tsemppiä sinulle.
- Toinen nimetön
Nimetön kirjoitti:
Crp oli 96 ja lekosyytit olivat 18,6.Päivisin saattoi olla,hiukan väsynyt,jopa niin että oli otettava päiväunet.Helmikuussa olin 3pvä:n kuumeessa,joka ei laskenut edes aamuisin alle 38asteen,soitin t-alle,josta vain todettiin,että kun kuumetta jatkuu 10pvä:ää niin soita uudestaan.Tuolloin olisi itseni pitänyt jo tajuta,että kaikki ei ole kunnossa.Vaadi lääkäriäsi,että kaikki tutkimukset eli laajaverenkuva ja keuhkokuvat otetaan,sillä sinähän olet se joka tunnet kehosi parhaiten ja jos todella edes hiukan epäilet niin kerro lääkärillesi,myös epäilyksestäsi imusolmukesyöpään.Toivottavasti mitään ei löydy,mutta arvailujen varaan ei kannata jättää.Voimaa ja Tsemppiä sinulle.
Onko se kutina sellasta ihan oikeeta kutinaa että tekee mieli raapia (vähän kun hyttynen olis pistäny) vai sellasta kihelmöinnin tuntua?
Itelläni on rintakehän alueella ja ylävatsan alueella aamulla sellasta pientä kihelmöintiä, mutta lähtee oikeestaan itestään samantien pois.
Ja yöllä mulla on melkeen aina tosi kuuma, mutta jos otan peiton pois niin tulee tosi kylmä. Ja vähän hikoilen, en nyt tosiaan niin että lakanat kastuis, mutta vähän sellasta kylmänhikeä on melkeen joka yö...
...Oon muista syistä joutunut juoksemaan lääkäreissä viime aikoina ihan hirveesti, ei jaksais enää.... ...mutta kai se on taas mentävä.
Tsemppiä ja voimahaleja sulle Nimetön ja myös alkuperäselle viestin kirjottajalle tsempit täältä! - katja....
sitten paljonkin noita turvonneita imusolmukkeita ja huomasiko ne ihan paljaalla silmällä. kiitoksia Toiselle nimettömälle tsempeistä ja samoin myös takaisin :)
- Non Hodgkin
Hodginiako? kirjoitti:
Minulla oli ympärivuorokautista hikoilua, viime kesän helteissä olo aivan sietämätön. Viime kuun alussa syyksi paljastui follikulaarinen non Hodgkin lymfooma. Levinnyt laajalti vatsan alueelle, keuhkojen kärkeen ja ruokatorven ympärille. Viime kesänä kävin hikoilun takia gynekologilla ja ikä huomioiden (51) määräsi hormoonilaastareita. Nielemis- ja hengitysvaikeuksia hoidettiin aikaisemmin diagnosoidun masennuksen perusteella paniikki-ym. oireina. Nyt kaksi sytostaattijaksoa takana ja lääkärit ovat ainakin toistaiseksi sanoneet, että tämä tauti on hoidettavissa.
Verikokeet aivan normaalit, otettu päivää ennen lymfooman löytymistä, ei mitään poikkeavaa. - Non Hodgkin
Nimetön kirjoitti:
Minulla keuhkokuvassa ei näkynyt mitään kuten ei myöskään verikokeissa. Vatsan ultraäänikuvassa löytyi lymfooma ja keskussairaalassa CT-kuvassa myös muualta. Ei näiden ns. peruskokeiden perusteella ei mitään olisi löytynyt.
- Jenni-74
Toinen nimetön kirjoitti:
Onko se kutina sellasta ihan oikeeta kutinaa että tekee mieli raapia (vähän kun hyttynen olis pistäny) vai sellasta kihelmöinnin tuntua?
Itelläni on rintakehän alueella ja ylävatsan alueella aamulla sellasta pientä kihelmöintiä, mutta lähtee oikeestaan itestään samantien pois.
Ja yöllä mulla on melkeen aina tosi kuuma, mutta jos otan peiton pois niin tulee tosi kylmä. Ja vähän hikoilen, en nyt tosiaan niin että lakanat kastuis, mutta vähän sellasta kylmänhikeä on melkeen joka yö...
...Oon muista syistä joutunut juoksemaan lääkäreissä viime aikoina ihan hirveesti, ei jaksais enää.... ...mutta kai se on taas mentävä.
Tsemppiä ja voimahaleja sulle Nimetön ja myös alkuperäselle viestin kirjottajalle tsempit täältä!Ehdin rekisteröityä eli olen entinen nimetön.Kutina oli sanoisinko pakonomaista ja keskittyi nimenomaan kaulalle.Paras kuvaus mielestäni on koru allergia,alkuun luulinkin että se johtuisi kaulakorusta,koska mielestäni aina kun olin käyttänyt tiettyä korua,niin siitä joko parinpäivän tai jopa saman illan aikana kutina alkoi.Joulun aikaan avopuolisoni muutamaan kertaan kysyi,että onko mun kaula turvoksissa,kun hänen mielestä se näytti solisluiden kohdalta turvonneelta.Silloin kun hakeuduin ensimmäisenkerran T-Alle olivat kaulan alueen imusolmukeet hiukan turvoksissa,sen sijaan Kainaloon oli kasvanut jo isompi solmuke,jonka kyllä itse huomasin,mutta en halunnut edes ajatella,että kyseessä on syöpä.Nyt alan säpistä lasten kanssa,kaikille teille voimia,jotka painitte äärimmäisten kysymyksien kanssa ja toivoa ei saa menettää.
- katja....
Jenni-74 kirjoitti:
Ehdin rekisteröityä eli olen entinen nimetön.Kutina oli sanoisinko pakonomaista ja keskittyi nimenomaan kaulalle.Paras kuvaus mielestäni on koru allergia,alkuun luulinkin että se johtuisi kaulakorusta,koska mielestäni aina kun olin käyttänyt tiettyä korua,niin siitä joko parinpäivän tai jopa saman illan aikana kutina alkoi.Joulun aikaan avopuolisoni muutamaan kertaan kysyi,että onko mun kaula turvoksissa,kun hänen mielestä se näytti solisluiden kohdalta turvonneelta.Silloin kun hakeuduin ensimmäisenkerran T-Alle olivat kaulan alueen imusolmukeet hiukan turvoksissa,sen sijaan Kainaloon oli kasvanut jo isompi solmuke,jonka kyllä itse huomasin,mutta en halunnut edes ajatella,että kyseessä on syöpä.Nyt alan säpistä lasten kanssa,kaikille teille voimia,jotka painitte äärimmäisten kysymyksien kanssa ja toivoa ei saa menettää.
että loppuiko se kutina aina sitten päivän mittaan tai muuten? eli kutinaa ei kuitenkaan ollut jatkuvasti? kiitos paljon kaikille jotka on tähän vastaillut :)
- Jenni-74
katja.... kirjoitti:
että loppuiko se kutina aina sitten päivän mittaan tai muuten? eli kutinaa ei kuitenkaan ollut jatkuvasti? kiitos paljon kaikille jotka on tähän vastaillut :)
Ei se kutina ollut jatkuvaa,se loppui tai sitten kun se kävi sietämättömäksi raavin niin,että se tunne loppuisi.Tosin yleensä kun olin raapinut niin eipä kestänyt kauan kun tunne tulikin jo takaisin.Kaikkea hyvää ja päivän jatkot kaikille.Elämä voittaa,vaikka välillä näytäisikin vaikealta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 225101
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r24553- 1021324
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1361320Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121220- 931094
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike17923viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.168855En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61793- 37779