Hiukan alempana ketjussa tuli pääaiheesta poiketen puhetta siitä, miksi Joosef ei ollut mustasukkainen Marian yllättävästä raskaudesta.
Miten siis on; oliko Joosef hieman tavallista yksinkertaisempi äijä, hurjaakin hurjemman pyhän hengen vaikutuksen alaisena vai häh.
Luulisi normi-äijän saaneen paskahalvauksen, kun tajuaisi vaimon olevan raskaana ja takana on kuitenkin pitempi selibaatti/seksitön suhde..
Laitan aiheesta aloituksen myös kristinusko-palstalle, mutta jostain syystä luulen, että tänne tipahtelee enemmän vastauksia uskovaisilta..
Joosefin nuppi
61
1711
Vastaukset
- kalastaja–eemeli
heitti Bulgarian jogurttinsa ineen ilman sen kummempia paskahalvauksia ja Maria tuli tiineeksi. Älä Hyvä m-ilian lähde noiden uskisten vedätyksiin megeen!
- m-ilian
Et sie tajjuu; miehän olen ihan hintsula tulla uskoon, jos vain saan epä-naurettavan vastauksen tähän :D
- naurettavia vastauksia
m-ilian kirjoitti:
Et sie tajjuu; miehän olen ihan hintsula tulla uskoon, jos vain saan epä-naurettavan vastauksen tähän :D
..Toivottavasti poskia hieman punottaa ;)
- Veskon Uli
Joosefin nuppi, Marian reikään puuutooosi... =)
- yksinkertainen joosef
missä väitetään että joosef oli selibaatissa?
- Nimetön
En tiiä, ehkä Joosef paneskeli ympäriinsä, mutta se Maria kaiketi oli lisänimeltään Neitsyt.
- siis kertaa kax
Nimetön kirjoitti:
En tiiä, ehkä Joosef paneskeli ympäriinsä, mutta se Maria kaiketi oli lisänimeltään Neitsyt.
Mikä olikaan aloittajan kysymys?
väliintuloa, Joosef olisi hylännyt raskaana olevan Marian kuin kuka tahansa mies.
- m-ilian
..ko se on jo taivaskin? Jumala, pyhä henki, taivas...mitä vielä? O_o
m-ilian kirjoitti:
..ko se on jo taivaskin? Jumala, pyhä henki, taivas...mitä vielä? O_o
tuli taivaasta ja kertoi koko jutun Joosefille sillä seurauksella, että Maria ei jäänyt yksinhuoltajaksi.
- vilkas.
purje kirjoitti:
tuli taivaasta ja kertoi koko jutun Joosefille sillä seurauksella, että Maria ei jäänyt yksinhuoltajaksi.
mielikuvitus :)
Ps. oletkos nähnyt viime aikoina näkyjä? - m-ilian
purje kirjoitti:
..sie ihan käsi sydämellä oikeasti siihen, että pilvistä tuli alas hahmo, joka jutteli Joosefille?
- kalastaja–eemeli
m-ilian kirjoitti:
..sie ihan käsi sydämellä oikeasti siihen, että pilvistä tuli alas hahmo, joka jutteli Joosefille?
vaan taivaasta! Taivaasta puhujia moneen lähtöön.
http://www.taivas.com/
; )) - Milian*
kalastaja–eemeli kirjoitti:
vaan taivaasta! Taivaasta puhujia moneen lähtöön.
http://www.taivas.com/
; ))...Joosef tykkäsi rentoutua bongin kanssa hamppua jumaloiden? ;)
m-ilian kirjoitti:
Yliluonnollisen kokemuksen jälkeen ihminen ei ole enää entisensä, vaan on valmis uusiin haasteisiin niin kuin Joosef tässä tapauksessa.
- Milian*
purje kirjoitti:
Yliluonnollisen kokemuksen jälkeen ihminen ei ole enää entisensä, vaan on valmis uusiin haasteisiin niin kuin Joosef tässä tapauksessa.
Maailmassa ei ole olemassa yliluonnollisia asioita. On vain asioita, joille ei vielä ole ihmistä tyydyttäviä selitylksiä.
Tällä välin ne, jotka pelkuruuttaan kuittaavat kaiken tuntemattoman/selittämättömän jumalan piikkiin, ovat vellipöksyjä ja sulkevat silmänsä todellisuudelta.
- vanhurskas...
mies, joka totteli Herraansa.
Jumala tekee ihmeitä. Ei yhden miehen saaminen Hänen palvelijakseen paljon Herralta vaadi.- Pyhä henki
mutta kyllä Pyhän Hengen puhumiseen on tarvittu tavaran väärään reikään sovittamista. Amen!
- vanhurskas...
Pyhä henki kirjoitti:
mutta kyllä Pyhän Hengen puhumiseen on tarvittu tavaran väärään reikään sovittamista. Amen!
ette usko neitseestä syntymiseen, vaikka maatiloilla on ollut keinosiemmennystä vaikka kuinka kauan. Ja ihmisiäkin koeputkihedelmöitetään.
Mikä on ihmiselle mahdollista, on Jumalalle vain kuin kastepisaran synty kasvin lehdelle kesäaamuna. - Kas näin
vanhurskas... kirjoitti:
ette usko neitseestä syntymiseen, vaikka maatiloilla on ollut keinosiemmennystä vaikka kuinka kauan. Ja ihmisiäkin koeputkihedelmöitetään.
Mikä on ihmiselle mahdollista, on Jumalalle vain kuin kastepisaran synty kasvin lehdelle kesäaamuna.raamattu ei ymmärrä yhtään mitään naisen munasolusta.
Raamatun käsitys raskaaksi tulemisesta on, että mies jättää siemenensä naiseen, josta kasvaa lapsi. Jos lasta ei synny, se on aina naisen vika, silloin nainen on hedelmätön. Raamatun mielestä mies ei voi olla hedelmätön, israelin miehen siemen on aina vahvaa!
Tämä sama täydellinen väärä käsitys paistaa myös messiaskertomuksesta: siinäkin jumala jättää siemenensä naiseen, joka pelkkänä pottumaana kasvattaa sisällään jumalalle lapsen.
Ihmettelen, mikseivät muinaiset israelin äijät suuressa miehuuden ylemmyydentunossaan naiseen naiseen, tuohon vaatimattomaan siemennysastiaan nähden, jättäneet koko naista pois kuviosta ja yrittäneet istuttaa siementään suoraan kasvimaahan! Kas näin kirjoitti:
raamattu ei ymmärrä yhtään mitään naisen munasolusta.
Raamatun käsitys raskaaksi tulemisesta on, että mies jättää siemenensä naiseen, josta kasvaa lapsi. Jos lasta ei synny, se on aina naisen vika, silloin nainen on hedelmätön. Raamatun mielestä mies ei voi olla hedelmätön, israelin miehen siemen on aina vahvaa!
Tämä sama täydellinen väärä käsitys paistaa myös messiaskertomuksesta: siinäkin jumala jättää siemenensä naiseen, joka pelkkänä pottumaana kasvattaa sisällään jumalalle lapsen.
Ihmettelen, mikseivät muinaiset israelin äijät suuressa miehuuden ylemmyydentunossaan naiseen naiseen, tuohon vaatimattomaan siemennysastiaan nähden, jättäneet koko naista pois kuviosta ja yrittäneet istuttaa siementään suoraan kasvimaahan!"Raamatun käsitys raskaaksi tulemisesta on, että mies jättää siemenensä naiseen, josta kasvaa lapsi. Jos lasta ei synny, se on aina naisen vika, silloin nainen on hedelmätön. Raamatun mielestä mies ei voi olla hedelmätön, israelin miehen siemen on aina vahvaa!"
Enpä koskaan ole tajunnut että naisella ei ole mitään osaa eikä arpaa, geneettisessä mielessä.
Nainen on vain kasvatusalusta, josta ei tartu mitään itse lapseen.
Itse naivisti ajattelin että jeesussadussa jeesus on marian ja pyhän hengen lapsi, mutta tuo selittää sen että jesse on vain pyhän hengen lapsi.
Pakko keventää lopuun: normaalin sukurutsan sijasta tuo on jumalallinen sukurutsa, ei yhtään vierasta perimää mukana. Ilmankos viiraa.- vanhurskas...
Kas näin kirjoitti:
raamattu ei ymmärrä yhtään mitään naisen munasolusta.
Ihmettelen, mikseivät muinaiset israelin äijät suuressa miehuuden ylemmyydentunossaan naiseen naiseen, tuohon vaatimattomaan siemennysastiaan nähden, jättäneet koko naista pois kuviosta ja yrittäneet istuttaa siementään suoraan kasvimaahan!Mutta missä kohtaa Raamattua edes väitetään, että Maria olisi ollut neitsyt? Koko juttuhan pohjautuu katolisen kirkon käsitykseen siitä, mitä on ehkä tapahtunut. Ei Raamatun kertomaan.
Näkemys neitsyt-Mariasta on levinnyt katolilaisuuden kautta luterilaiseen uskontunnustukseen myös. Ei uskonpuhdistuskaan kaikkea puhdistanut.
Olen pyrkinyt vain vastaamaan aloittajan väitteisiin. Poltteletteko te ateistit nyt omia olkiukkojanne tässä asiassa? Ainakaan aloittaja ei ole minulle mitään kommentoinut. - Kas näin
Nas.se kirjoitti:
"Raamatun käsitys raskaaksi tulemisesta on, että mies jättää siemenensä naiseen, josta kasvaa lapsi. Jos lasta ei synny, se on aina naisen vika, silloin nainen on hedelmätön. Raamatun mielestä mies ei voi olla hedelmätön, israelin miehen siemen on aina vahvaa!"
Enpä koskaan ole tajunnut että naisella ei ole mitään osaa eikä arpaa, geneettisessä mielessä.
Nainen on vain kasvatusalusta, josta ei tartu mitään itse lapseen.
Itse naivisti ajattelin että jeesussadussa jeesus on marian ja pyhän hengen lapsi, mutta tuo selittää sen että jesse on vain pyhän hengen lapsi.
Pakko keventää lopuun: normaalin sukurutsan sijasta tuo on jumalallinen sukurutsa, ei yhtään vierasta perimää mukana. Ilmankos viiraa.Todella, tuohan jatkaa ideaa upeasti :)
Jumala rakastuu itseensä, onhan hän maailmankaikkduen ainoa täydellinen olento, rakastelee itsensä kanssa ja tekee naisen raskaaksi :)
Koska jeesuksen täytyi olla jumalan tarkka kopio, evankeliumeista lukemamme ihmeteot kertovatkin itse asiassa siitä, millainen jumala oli nuorna miehenä, kun luomisvoimat eivät vielä riittäneet maailmankaikkeuden luomiseen, vaan vain poksauttamaan tyhjästä kala-leipä-menyyn pienehkölle kansanjoukolle :)
Tällä perusteella voinemme siis tulla johtopäätökseen, että maailmankaikkeuden ikä on alkuräjähdys miinus se aika, joka jumalalta kesti kasuta aikuiseksi, kenties 32 vuotta?
Kuka sen jumalan ristiinnaulitsi maailmankaikkeuden alussa? Siitäkö alkuräjähdys lähti liikkeelle :)
Siis kyse on miehen unelmasta synnyttää lapsi, eikös Freud ollut sitä mieltä, että kaikki miehet ovat salaa kateellisia naisille lapsen synnyttämisen ihmeestä :) vanhurskas... kirjoitti:
Mutta missä kohtaa Raamattua edes väitetään, että Maria olisi ollut neitsyt? Koko juttuhan pohjautuu katolisen kirkon käsitykseen siitä, mitä on ehkä tapahtunut. Ei Raamatun kertomaan.
Näkemys neitsyt-Mariasta on levinnyt katolilaisuuden kautta luterilaiseen uskontunnustukseen myös. Ei uskonpuhdistuskaan kaikkea puhdistanut.
Olen pyrkinyt vain vastaamaan aloittajan väitteisiin. Poltteletteko te ateistit nyt omia olkiukkojanne tässä asiassa? Ainakaan aloittaja ei ole minulle mitään kommentoinut."Näkemys neitsyt-Mariasta on levinnyt katolilaisuuden kautta luterilaiseen uskontunnustukseen myös."
Että ev-lut on lahko.- Milian*
vanhurskas... kirjoitti:
Mutta missä kohtaa Raamattua edes väitetään, että Maria olisi ollut neitsyt? Koko juttuhan pohjautuu katolisen kirkon käsitykseen siitä, mitä on ehkä tapahtunut. Ei Raamatun kertomaan.
Olen pyrkinyt vain vastaamaan aloittajan väitteisiin. Poltteletteko te ateistit nyt omia olkiukkojanne tässä asiassa? Ainakaan aloittaja ei ole minulle mitään kommentoinut.>>>Mutta missä kohtaa Raamattua edes väitetään, että Maria olisi ollut neitsyt?
- vanhurskas...
Nas.se kirjoitti:
"Näkemys neitsyt-Mariasta on levinnyt katolilaisuuden kautta luterilaiseen uskontunnustukseen myös."
Että ev-lut on lahko.Aivan lukujenkin valossa asia on juuri noin.
Katolisia on n. miljardi ja meitä luterilaisia, anglikaaninen kirkko mukaan lukien n.100 milj.
Lukuja voi pyöristää ylöspäin, jos haluaa. Suhdeluku on kuitenkin sama. Eli 1/10. Protestantteja on vain Pohjoismaissa ja Saksassa enemmistönä. Brittien kirkko ja Sveitsin kristityt voidaan laskea tuohon kymmenykseen mukaan, ilman että mikään muuttuisi. - vanhurskas...
Milian* kirjoitti:
>>>Mutta missä kohtaa Raamattua edes väitetään, että Maria olisi ollut neitsyt?
"Voisiko siis päätellä, että neitseestä syntyminen on huuhaata, keksittyä satua, jotta tarina saisi lisää potkua vai yhtyikö Joosef sittenkin Mariaan ja siemensi jeesuksen alulle piemässä peiton alla salaa?"
Minkä ihmeen takia Pyhän Hengen olisi tarvinnut suorittaa joku fyysinen suoritus, kun kyse on hengellisestä asiasta. Ihan hyvin Jeesus on voinut saada hengelliset lahjansa suoraan Jumalalta.
Edelleenkään ei löydy Raamatusta kohtaa, jonka mukaan Maria olisi ollut neitsyt synnyttäessään Jeesuksen. Jeesus voi aivan hyvin olla Joosefin ja Marian poika. Polttelet siis olkiukkoja tuossa aloituksessasi.
Ev.lut. kirkko voi ottaa itse kantaa omaan uskontunnustukseensa, se ei kuulu minulle. En tunnusta sitä uskontunnustusta, vanhaa tai uutta. Ei se ole Raamatun mukainen.
Raamatussa ei myöskään sanota, että Paavi olisi Jumalan sijainen maan päällä. Vaikka kirkkokunta näin asian näkeekin. Kirkot eivät ole uskon tyyssijoja. Ateistit taistelevat kirkkoja vastaan, uskolle he eivät voi mitään. - Milian*
vanhurskas... kirjoitti:
"Voisiko siis päätellä, että neitseestä syntyminen on huuhaata, keksittyä satua, jotta tarina saisi lisää potkua vai yhtyikö Joosef sittenkin Mariaan ja siemensi jeesuksen alulle piemässä peiton alla salaa?"
Minkä ihmeen takia Pyhän Hengen olisi tarvinnut suorittaa joku fyysinen suoritus, kun kyse on hengellisestä asiasta. Ihan hyvin Jeesus on voinut saada hengelliset lahjansa suoraan Jumalalta.
Edelleenkään ei löydy Raamatusta kohtaa, jonka mukaan Maria olisi ollut neitsyt synnyttäessään Jeesuksen. Jeesus voi aivan hyvin olla Joosefin ja Marian poika. Polttelet siis olkiukkoja tuossa aloituksessasi.
Ev.lut. kirkko voi ottaa itse kantaa omaan uskontunnustukseensa, se ei kuulu minulle. En tunnusta sitä uskontunnustusta, vanhaa tai uutta. Ei se ole Raamatun mukainen.
Raamatussa ei myöskään sanota, että Paavi olisi Jumalan sijainen maan päällä. Vaikka kirkkokunta näin asian näkeekin. Kirkot eivät ole uskon tyyssijoja. Ateistit taistelevat kirkkoja vastaan, uskolle he eivät voi mitään.>>>Minkä ihmeen takia Pyhän Hengen olisi tarvinnut suorittaa joku fyysinen suoritus, kun kyse on hengellisestä asiasta.>Polttelet siis olkiukkoja tuossa aloituksessasi. >Ateistit taistelevat kirkkoja vastaan, uskolle he eivät voi mitään.
- vanhurskas...
Milian* kirjoitti:
>>>Minkä ihmeen takia Pyhän Hengen olisi tarvinnut suorittaa joku fyysinen suoritus, kun kyse on hengellisestä asiasta.>Polttelet siis olkiukkoja tuossa aloituksessasi. >Ateistit taistelevat kirkkoja vastaan, uskolle he eivät voi mitään.
Minusta Jeesus on syntynyt aivan normaalisti, ja tullut uskoon aivan normaalisti.
Kyse oli siis hengellisestä tapahtumasta, kuten Raamattukin sen sanoo. Se, että enkeli ilmestyi ihmisille, tarkoitti vain sitä, että Jumalan valittu oli syntynyt. Ei Jeesuksessa ollut Jumalan geenejä. Hän oli täysin ihminen, hänen mielensä (ja sielunsa) vain kuului Jumalalle.
Kyllä sinä polttelet olkiukkoja aloituksessasi, koska väität tapahtuneen jotain, mitä Raamattu ei väitä tapahtuneen. Sama kuin minä sanoisin, että ateistien kirjassa sanotaan, että heidän pitää
tappaa ja syödä lapsia. Siispä ateistit ovat kaikki pahoja. Ja ateisti olisi tässä yhteydessä sitten sama kuin satanisti. Sanoilla on helppo leikkiä.
Ei, en aliarvioi ateisteja. Pois se minusta! - Milian*
vanhurskas... kirjoitti:
Minusta Jeesus on syntynyt aivan normaalisti, ja tullut uskoon aivan normaalisti.
Kyse oli siis hengellisestä tapahtumasta, kuten Raamattukin sen sanoo. Se, että enkeli ilmestyi ihmisille, tarkoitti vain sitä, että Jumalan valittu oli syntynyt. Ei Jeesuksessa ollut Jumalan geenejä. Hän oli täysin ihminen, hänen mielensä (ja sielunsa) vain kuului Jumalalle.
Kyllä sinä polttelet olkiukkoja aloituksessasi, koska väität tapahtuneen jotain, mitä Raamattu ei väitä tapahtuneen. Sama kuin minä sanoisin, että ateistien kirjassa sanotaan, että heidän pitää
tappaa ja syödä lapsia. Siispä ateistit ovat kaikki pahoja. Ja ateisti olisi tässä yhteydessä sitten sama kuin satanisti. Sanoilla on helppo leikkiä.
Ei, en aliarvioi ateisteja. Pois se minusta!Siis hetkinen. Jumala on kuitenkin itse jeesus ihmisenä ilmentyneenä, niinhän?
Jo on narsistisuuden huippunäytös, kun itseensä humahtaa uskoon. Ohhoh.
"Ei jeesuksessa ollut jumalan geenejä"
No mutta pakollakin on, josmies on itse jumala ihmisen muodossa maan päälle ilmestyneenä. Niinhän se teidän iso kirjakin sanoo.
Miten mie voin poltella olkiukkoja, kun ensinnäkin KYSYIN, miten mahtaa asian laita olla ja toisekseen, kyseessähän on fiktiiviset hahmot, joten.. - vanhurskas...
Milian* kirjoitti:
Siis hetkinen. Jumala on kuitenkin itse jeesus ihmisenä ilmentyneenä, niinhän?
Jo on narsistisuuden huippunäytös, kun itseensä humahtaa uskoon. Ohhoh.
"Ei jeesuksessa ollut jumalan geenejä"
No mutta pakollakin on, josmies on itse jumala ihmisen muodossa maan päälle ilmestyneenä. Niinhän se teidän iso kirjakin sanoo.
Miten mie voin poltella olkiukkoja, kun ensinnäkin KYSYIN, miten mahtaa asian laita olla ja toisekseen, kyseessähän on fiktiiviset hahmot, joten..rakas Milan, sparrausta aina välillä:
too much work makes olli a trolli
..too much work makes olli a trolli
....too much work makes olli a trolli
Et ole sähköpostaillut, mitä sinulle kuuluu... Toivottavasti et kauheasti pahastunut, vaikka vähän trollasin. On ollut niin tylsää...En minä normaalisti:D;D:D
Mitä teidän projektille kuuluu? On varmaan töitä riittänyt, jos olette jaksanut aineistoa keräillä.
Yst. peri(n)uskoton was here:D
Ai niin, toi mitä tuossa vanhurskaana esitän olisi
kait lähinnä gnostilaisuutta, jossa jesseä ei nähdä jumalana, vaan lähinnä kait filosofina tai jotain sellaista. Ei tämä trollauskaan muuten niin helppoa ole, jos on sattunut syntymään umpilaiskaksi.
Teillä näkyy täällä palstalla menevän ainakin ihan mukavasti. Nasse ja "Kas näin" ainakin ovat entisessä iskussaan;P - Milian*
vanhurskas... kirjoitti:
rakas Milan, sparrausta aina välillä:
too much work makes olli a trolli
..too much work makes olli a trolli
....too much work makes olli a trolli
Et ole sähköpostaillut, mitä sinulle kuuluu... Toivottavasti et kauheasti pahastunut, vaikka vähän trollasin. On ollut niin tylsää...En minä normaalisti:D;D:D
Mitä teidän projektille kuuluu? On varmaan töitä riittänyt, jos olette jaksanut aineistoa keräillä.
Yst. peri(n)uskoton was here:D
Ai niin, toi mitä tuossa vanhurskaana esitän olisi
kait lähinnä gnostilaisuutta, jossa jesseä ei nähdä jumalana, vaan lähinnä kait filosofina tai jotain sellaista. Ei tämä trollauskaan muuten niin helppoa ole, jos on sattunut syntymään umpilaiskaksi.
Teillä näkyy täällä palstalla menevän ainakin ihan mukavasti. Nasse ja "Kas näin" ainakin ovat entisessä iskussaan;PLienee turha perästä sanoa, että kävipäs pieni epäilyksen häivähdys mielessä :D
Projektin kanssa ollaan sekavissa tunnelmissa; Aika ei meinaa riittää millään kaikkeen meneillään olevaan (tuleva kesänäyttely, talon viivästynyt remppa jne) kun tähän päälle päätteeksi mie sain yllätys-asukinkin tuonne sisuksiini (ei pitänyt olla mahdollista enää), niin sitä tässä pyöritään sairaslomalaisena tukkaa pidelleen...ja oksennusta (huono olo koko ajan).
Ajatuksena ja jopa toteutusmahdollisena (tulevaisuudessa)se pyörii mielessä, mutta pakon sanelemana on tipahtanut toistaiseksi sijalle 3.
Vielä me se aikaan saadaan, mutta god knows minä vuonna :D
>>>Teillä näkyy täällä palstalla menevän ainakin ihan mukavasti. - vanhurskas...
Milian* kirjoitti:
Lienee turha perästä sanoa, että kävipäs pieni epäilyksen häivähdys mielessä :D
Projektin kanssa ollaan sekavissa tunnelmissa; Aika ei meinaa riittää millään kaikkeen meneillään olevaan (tuleva kesänäyttely, talon viivästynyt remppa jne) kun tähän päälle päätteeksi mie sain yllätys-asukinkin tuonne sisuksiini (ei pitänyt olla mahdollista enää), niin sitä tässä pyöritään sairaslomalaisena tukkaa pidelleen...ja oksennusta (huono olo koko ajan).
Ajatuksena ja jopa toteutusmahdollisena (tulevaisuudessa)se pyörii mielessä, mutta pakon sanelemana on tipahtanut toistaiseksi sijalle 3.
Vielä me se aikaan saadaan, mutta god knows minä vuonna :D
>>>Teillä näkyy täällä palstalla menevän ainakin ihan mukavasti.Onneksi olkoon tietenkin!!:D
Aivan, projekteilla on tärkeysjärjestyksensä. Pidä vain nyt maha-asukkia hyvänä. Kaikki muu on tietenkin toisarvoista:) - m-ilian
vanhurskas... kirjoitti:
Onneksi olkoon tietenkin!!:D
Aivan, projekteilla on tärkeysjärjestyksensä. Pidä vain nyt maha-asukkia hyvänä. Kaikki muu on tietenkin toisarvoista:)...sairaslomalaisena touhuilisi vaikka mitä, mutta kun huono olo rajottaa menemistä liikaa.
Kiitokset onnitteluista :) m-ilian kirjoitti:
...sairaslomalaisena touhuilisi vaikka mitä, mutta kun huono olo rajottaa menemistä liikaa.
Kiitokset onnitteluista :)rukoilla sun ja asukkisi puolesta, jos olo vähän helpottaisi :)
- Milian*
purje kirjoitti:
rukoilla sun ja asukkisi puolesta, jos olo vähän helpottaisi :)
Haa.
- Huhhahhei
paljoa. Helppo homma. Omituista, että kuitenkin, tuosta huolimatta, ateisteja tms on yhä vain enemmän. Logiikka ei kuulu jumalanne vahvuuksiin.
- Huhhahhei
purje kirjoitti:
rukoilla sun ja asukkisi puolesta, jos olo vähän helpottaisi :)
se huono olo tule ihan selkeästi fyysisitä syistä raskaan ollesa, eikä tukoilun puutteesta. Hiukan voisi verrata ummetukseen (anteeksi vain äideille, ei ole tarkoitus loukata), sekään ei luullakseni helpota rukoilemalla, vaan luonto hoitaa asian. Tokihan voi jättää vessareissun väliin ja kokeilla, josko asia hoituisi rukoilemalla. En kuitenkaan suosittele.
- Huhhahhei
Huhhahhei kirjoitti:
se huono olo tule ihan selkeästi fyysisitä syistä raskaan ollesa, eikä tukoilun puutteesta. Hiukan voisi verrata ummetukseen (anteeksi vain äideille, ei ole tarkoitus loukata), sekään ei luullakseni helpota rukoilemalla, vaan luonto hoitaa asian. Tokihan voi jättää vessareissun väliin ja kokeilla, josko asia hoituisi rukoilemalla. En kuitenkaan suosittele.
Ensimmäinen lause selkokielellä menee näin: "se huono olo tule ihan selkeästi fyysisistä syistä raskaana ollessa, eikä rukoilun puutteesta"
Katkokävelyä sormien ja aivojen välillä. - Milian*
Huhhahhei kirjoitti:
Väittävät, että "mietiskelyllä" voisi hallita jonkin verran olotiloja ja muita ruumiin toimintoja, mutta en jaksa uskoa minäkään, että raskauden aikainen pahoinvointi miksikään muuttuu, vaikka rukoilisi sormet solmussa.
Hormonien kuuluukin jyllätä, verisolujen valmistamiseen menee emohahmolla energiaa ja nestettä monin verroin tavanomaiseen ja kudosten kuuluu pehmetä jne jne.
On muuten jokseenkin huvittavaa, että krisselien jumala halusi tieten tahtoen kostaa naiselle pahuudet tekemällä nimenomaan synnytyksestä tuskaisen yms...eiköhän se ole loppu viimeksi aika lyhykäinen ja helpottava operaatio verrattuna tähän 9kk kestävään yrjösirkukseen.
- Nimetön
Koomikko Jim Gaffigan kerran sen kohtauksen hienosti esitti:
"Tota, Joosef, tiedäthän, ettemme ole koskaan harrastaneet seksiä?"
-Vihaisena: "No tiedän!!"
"Tota, nyt me ollaan raskaana, tadaa!"
Eli siis Maria oli neitsyt ja tuli raskaaksi. Hmm. Ehkä häveliäs Maria selitti miehelleen mitä typerimmän hätävalheen ja miehen ego ei olisi kestänyt, että Maria olisi ollut jonkun toisen kanssa: siispä mies torjuu pettämis-ajatuksen alitajuisesti ja lähtee kaduille kovaan ääneen julistamaan Jumalan poikaa..:P
T.agnostikko___ (miks tää tarjoo mulle koko ajan tätä "Nimetöntä"..)- Kas näin
Missähän iässä seksi mahtoi olla sallittua muinaisessa juutalaisyhteiskunnassa? Tyttöjen Bat Mitzvah-aikuistumisrituaali ainakin suoritetaan kahdentoista vuoden iässä. Kenties Maria oli alle sallitun iän - siihen aikaan kun ei rakkausavioliittoja tunnettu vaan tyttö vain otettiin vaimoksi - ja siksi he olivat aviopari mutta Josef ei vielä saanut näpelöidä muijaansa?
Jos näin, niin siitä syntyy krisseleitten uskontoon kutkuttava, mutta aavistuksen äklö lisämomentti: kuukautisia pidettiin raamatullisina aikoina saastaisena ilmiönä, ja tietysti nainen joka synnyttää paitsi neitsyenä myös ennen kuin kuukautiset ovat edes alkaneet on totisesti puhdas ja hyvä, suorastaan patriarkaalisen sovinistisen seksin-, naisen ominaisuuksien-, rakkauden- ym. vihaajan mielestä parasta mitä voi koskaan tapahtua!
Mitenkähän jeesuksen syntymä tapahtui! Ei kai vain teleportannut suoraan kohdusta mahan päälle, ilman tippaakaan verta, visvaa, kipuja, kyyneliä tai tuskanparkaisuja :)
Elämästä vieraantuneiden, naista vihaavien pappien höpinöitä koko jeesuksen syntymämyytti. - Nimetön
Kas näin kirjoitti:
Missähän iässä seksi mahtoi olla sallittua muinaisessa juutalaisyhteiskunnassa? Tyttöjen Bat Mitzvah-aikuistumisrituaali ainakin suoritetaan kahdentoista vuoden iässä. Kenties Maria oli alle sallitun iän - siihen aikaan kun ei rakkausavioliittoja tunnettu vaan tyttö vain otettiin vaimoksi - ja siksi he olivat aviopari mutta Josef ei vielä saanut näpelöidä muijaansa?
Jos näin, niin siitä syntyy krisseleitten uskontoon kutkuttava, mutta aavistuksen äklö lisämomentti: kuukautisia pidettiin raamatullisina aikoina saastaisena ilmiönä, ja tietysti nainen joka synnyttää paitsi neitsyenä myös ennen kuin kuukautiset ovat edes alkaneet on totisesti puhdas ja hyvä, suorastaan patriarkaalisen sovinistisen seksin-, naisen ominaisuuksien-, rakkauden- ym. vihaajan mielestä parasta mitä voi koskaan tapahtua!
Mitenkähän jeesuksen syntymä tapahtui! Ei kai vain teleportannut suoraan kohdusta mahan päälle, ilman tippaakaan verta, visvaa, kipuja, kyyneliä tai tuskanparkaisuja :)
Elämästä vieraantuneiden, naista vihaavien pappien höpinöitä koko jeesuksen syntymämyytti.Mainitsit, että ehkä Joosef ja Maria "paritettiin" ja vielä mahdollisesti Marian ollessa alaikäinen, eli lapsiavioliitto. Jos nykypäivän kirkko on lapsiavioliittoja ja järjestettyjä avioliittoja vastaan, aika nolo että Jeesus "syntyi" sellaisessa. (Joo, koko tarina on itsessään jo nolo..)
T. agnostikko__ - ope y
Kas näin kirjoitti:
Elämästä vieraantuneiden, naista vihaavien pappien höpinöitä koko jeesuksen syntymämyytti.oli väärin käännetty Jesajan kohta, jonka kristityt lisäksi ottivat irti tekstiyhteydestään (lähi-idän poliittiset mullistukset 700-luvulla e.Kr
http://fi.wikipedia.org/wiki/Aahas - ope y
Nimetön kirjoitti:
Mainitsit, että ehkä Joosef ja Maria "paritettiin" ja vielä mahdollisesti Marian ollessa alaikäinen, eli lapsiavioliitto. Jos nykypäivän kirkko on lapsiavioliittoja ja järjestettyjä avioliittoja vastaan, aika nolo että Jeesus "syntyi" sellaisessa. (Joo, koko tarina on itsessään jo nolo..)
T. agnostikko__syntyä (lähes) lapsiäidille. Maria on hyvin voinut olla 13-14, mutta yhtä hyvin vuotta paria vanhempi. Ikähaarukka 12-16.
on se että krisselismi joutui kilpailemaan "paremmuudestaan" muiden uskontojen kanssa. Ollakseen varteenotettava uskonto, sen tuli tarjota samat ihmeet ja vielä hiukan lisää, kuin kilpailijansa.
Joten mytologiaan on siksi kopsattu aiemmista tuo Jumaln tulo ihmiseksi neitseestä syntymisen kautta.
Myöhemmin, 300-luvulla, asiaan liittyvät ongelmat huomattiin ja tarkoituksenmukaisuussyillä, tosin äänestyspäätöksen jälkeen, luotiin pyhä henki tukemaan tarinaa.- ope y
oli tietoinen tulevasta kristinuskosta ja sen teologiasta neitseestäsyntymisoppeineen, joten ei hänellä ollut sen kummempaa hämmästeltävä kuin muillakaan tulevilla isillä, paitsi jos hän todella oli "tavallista yksinkertaisempi äijä". Sehän selittäisi myös sen miksi Joosef häivytettiin pois tarinasta, pölvästi ei sovellu sankarin isäksi.
Aikalaiset silti tunsivat kuka isä oli: "Kaikki kiittelivät häntä ja ihmettelivät niitä armon sanoja, joita hänen huuliltaan lähti. Kuitenkin he sanoivat: "Eikö tuo ole Joosefin poika?" Kuitenkin....- Milian*
..nauruista! :D
>>>Sehän selittäisi myös sen miksi Joosef häivytettiin pois tarinasta, pölvästi ei sovellu sankarin isäksi.
- Atte Ateisti
Eikös Jeesuksella ollut monia veljiä? Mites se Maria sitten neitsyt oli niiden Jeesuksen veljienkin jälkeen, häh?
- Jsoturi
oli puhetta jostain dokkarista....hehe...tais olla pullsittiä koko juttu.
Ollaan uskisten kanssa saatu nauraa oekeen kunnolla teikäläisten mahtipontisuudelle.
Ei ole sullakaan heleppoo..- J-sotkurin hunsvotti-
veli kyselee:
Kuinkahan paljon me atet ollaan saatu nauraa j-sotkureille. Ei siis jumalakaan teitä puolusta, vaan pitää olla niitä sotkureita sitä varten?
Mitä muuten sun kaatopaikalle kuuluu?
:D - kaatis
J-sotkurin hunsvotti- kirjoitti:
veli kyselee:
Kuinkahan paljon me atet ollaan saatu nauraa j-sotkureille. Ei siis jumalakaan teitä puolusta, vaan pitää olla niitä sotkureita sitä varten?
Mitä muuten sun kaatopaikalle kuuluu?
:Delämä ihan vilisee jaloissa, tai oikeastaan "eläimiä". Siunausta....
- Milian*
..pikku-sotkuri tulla tänne paikalleni kokeilemaan miltä tuntuu toimittaa seuraavaa;
- Vatsassani on "elämää". Pahoinvointi jotain, mitä en ole ikinä kokenut, verenpaine hyvin alhainen eli taju tahtoo karkailla vähän väliä. Hemoglobiini lienee ensi viikolla jo negatiivisen puolella tätä tahtia.
Lantio ja häntäluu särkee sen verran, ettei oikein voi istua. Iskiaskin kiusaa; ei tahdo aamulla päästä sängystä oikein ylös..Seisominen ja kävely luonnistuu..hmmm..vaikeahkosti.
Yön aikana herään vessareissulle ainakin kahdesti ja koska me asumme talossa, jossa ei ole sisävessaa (vrt.kesämökki), on huussille matkaa muutama sata metriä. Nukkuminen on siis pätkittäistä, jos onnistuu ollenkaan. Päivät menee hienoisen sumun peitossa kaikkineen.
- Teen loppuun viimeisiä tavaroita kesänäyttelyä varten. Puuttuu vielä paljon ja huonon voinnin takia inspiraatio otti hatkat jo aikoja sitten.
- Syksyyn mennessä tämä 6 huoneen talo pitäisi olla remonteiltaan valmis (1 huone valmis), ja hei, mikä sen ihanampaa kuin naputella listoja kiinni sanko kaulassa! Maalitkin saa kivoja uusia sävyjä kun oikein pinnistää sappinesteet sekaan :D
- Olen sairaslomalla; tämä on viimeinen kerta kun lasta koitetaan ja minulta on kielletty kaikki raskas työ. Että miten selviydyn noista edellisistä kertomistani touhuista? Helposti; teen kaiken kuin hidastetussa filmissä! Se vain, että aikaakin menee sitten sitä mukaa.
Dokkari on tärkeysjärjestyksessä sijalla 3.
Mille sijalle sinä sen asettaisit nyt kun tiedät elämästäni jotain?
Tiedän, olet trolli ;) - kaatis(Jsoturi)
Milian* kirjoitti:
..pikku-sotkuri tulla tänne paikalleni kokeilemaan miltä tuntuu toimittaa seuraavaa;
- Vatsassani on "elämää". Pahoinvointi jotain, mitä en ole ikinä kokenut, verenpaine hyvin alhainen eli taju tahtoo karkailla vähän väliä. Hemoglobiini lienee ensi viikolla jo negatiivisen puolella tätä tahtia.
Lantio ja häntäluu särkee sen verran, ettei oikein voi istua. Iskiaskin kiusaa; ei tahdo aamulla päästä sängystä oikein ylös..Seisominen ja kävely luonnistuu..hmmm..vaikeahkosti.
Yön aikana herään vessareissulle ainakin kahdesti ja koska me asumme talossa, jossa ei ole sisävessaa (vrt.kesämökki), on huussille matkaa muutama sata metriä. Nukkuminen on siis pätkittäistä, jos onnistuu ollenkaan. Päivät menee hienoisen sumun peitossa kaikkineen.
- Teen loppuun viimeisiä tavaroita kesänäyttelyä varten. Puuttuu vielä paljon ja huonon voinnin takia inspiraatio otti hatkat jo aikoja sitten.
- Syksyyn mennessä tämä 6 huoneen talo pitäisi olla remonteiltaan valmis (1 huone valmis), ja hei, mikä sen ihanampaa kuin naputella listoja kiinni sanko kaulassa! Maalitkin saa kivoja uusia sävyjä kun oikein pinnistää sappinesteet sekaan :D
- Olen sairaslomalla; tämä on viimeinen kerta kun lasta koitetaan ja minulta on kielletty kaikki raskas työ. Että miten selviydyn noista edellisistä kertomistani touhuista? Helposti; teen kaiken kuin hidastetussa filmissä! Se vain, että aikaakin menee sitten sitä mukaa.
Dokkari on tärkeysjärjestyksessä sijalla 3.
Mille sijalle sinä sen asettaisit nyt kun tiedät elämästäni jotain?
Tiedän, olet trolli ;)dokkari ei pitäisi olla millään sijalla. Koita kestää..
- m-ilian
kaatis(Jsoturi) kirjoitti:
dokkari ei pitäisi olla millään sijalla. Koita kestää..
Turha kuvitella, että sellaisen hautaisin suunnitelmista pois.
- kaatis(Jsoturi)
m-ilian kirjoitti:
Turha kuvitella, että sellaisen hautaisin suunnitelmista pois.
vastaan..no siitä vaan
- titio
Et ilmeisesti ole lukenut Raamattua, koska siellä sanotaan että joosef halusi erota mariasta. Joosef ei todellakaan ohittanut asiaa olankohautuksella. Mutta sitten tapahtuikin jotain.
"Hänelle ilmestyi yöllä unessa Herran enkeli, joka sanoi: » Joosef, Daavidin poika, älä pelkää ottaa Mariaa vaimoksesi. Se, mikä hänessä on siinnyt, on lähtöisin Pyhästä Hengestä. Hän synnyttää pojan, ja sinun tulee antaa pojalle nimeksi Jeesus, sillä hän pelastaa kansansa sen synneistä.» Tämä kaikki tapahtui, jotta kävisi toteen, mitä Herra on profeetan suulla ilmoittanut: - Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja hänelle annetaan nimeksi Immanuel - se merkitsee: Jumala on meidän kanssamme. Unesta herättyään Joosef teki niin kuin Herran enkeli oli käskenyt."
Kannattaisi ottaa selvää asioista ennen kuin alkaa kirjoittelemaan tänne.- m-ilian
Eikö kellään muulla pistä silmään tuo sekavuus:
>>>..ja sinun tulee antaa pojalle nimeksi Jeesus..>>...ja hänelle annetaan nimeksi Immanuel..>>Kannattaisi ottaa selvää asioista ennen kuin alkaa kirjoittelemaan tänne. - Tristar
m-ilian kirjoitti:
Eikö kellään muulla pistä silmään tuo sekavuus:
>>>..ja sinun tulee antaa pojalle nimeksi Jeesus..>>...ja hänelle annetaan nimeksi Immanuel..>>Kannattaisi ottaa selvää asioista ennen kuin alkaa kirjoittelemaan tänne.-tie
-totuus
-elämä
-totuus
-messias
-karitsa
-paimen
-viikunapuu
-viiniköynnös
-poika
-ihmisen poika
-kuningas
-jumalan valtakunta
varmasti useampia, en vian muista nitä parhaita ilman lähdeteosta muistuttamaan. Noh, onhan noita. Rakkaalla lapsella...
*** - Milian*
Tristar kirjoitti:
-tie
-totuus
-elämä
-totuus
-messias
-karitsa
-paimen
-viikunapuu
-viiniköynnös
-poika
-ihmisen poika
-kuningas
-jumalan valtakunta
varmasti useampia, en vian muista nitä parhaita ilman lähdeteosta muistuttamaan. Noh, onhan noita. Rakkaalla lapsella...
***En tainnut paneutua asiaan edes alkeellisesti, huomaan :D
- dhjjkdgh
kulttuurissa ois pettänyt nainen kivitetty hengiltä melkoisessa hurmiossa...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 252593
- 951576
- 1211374
- 751150
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa361141Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo25961Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa270931- 52922
MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil216889- 34825