Sillä,
sikisikö Jeesus neitseellisesti vai ei,
tekikö hän ihmeitä vai ei,
nousiko hän todella kuolleista..
ei ole mitään merkitystä.
Nuo asiat todistettuina
todeksi tai epätodeksi
eivät lisäisi tai vähentäisi
Jeesuksen sanojen merkitystä pisaraakaan.
Jeesuksen sanat ovat elävien ihmisten
sisäistä ja ulkoista puolta varten:
sitä, miten asioiden tulee olla sisälläsi tässä muodossasi,
ja millaisiksi sinun tulee muuttaa maailman ulkoisia puitteita ollessasi siinä.
Jeesuksen ihmeistä jne.
21
858
Vastaukset
- "muuttumaton"
Hahahhaahhaaa ..prööt :)
- vesitomu
Joo, huumori on tärkeä osa
oikeanlaista mielenlaatua elämässä.
Mukavaa, että sinua naurattaa! - "parempaa"
vesitomu kirjoitti:
Joo, huumori on tärkeä osa
oikeanlaista mielenlaatua elämässä.
Mukavaa, että sinua naurattaa!minun huumorini, vaiko sinun huomiosi siitä ;)
- vesitomu
"parempaa" kirjoitti:
minun huumorini, vaiko sinun huomiosi siitä ;)
Miksi vertailla?
Nautitaan molemmista - vertailla?
vesitomu kirjoitti:
Miksi vertailla?
Nautitaan molemmistamä oon veemäinen kaveri ja haluan selvittää voittajan! Häviäjäksi suostun :)
- tomu-usva
uusiksi toi viimeinen kappale, jotta siitä saisi jotain tolkkua.
Alku oli ihan lupaava:)- vesitomu
Ihan varteenotettava neuvo, mutta tähän on tullut jo niin laadukkaita vastauksia, etten raaski poistaa koko ketjua.
- tomu-usva
vesitomu kirjoitti:
Ihan varteenotettava neuvo, mutta tähän on tullut jo niin laadukkaita vastauksia, etten raaski poistaa koko ketjua.
tietenkin. Laadukkaat vastaukset ja varsinkin lukuisat sellaiset piristävät aina mieltä.
Mutta jos leikitään, että olen kiinnostunut, niin mitä sillä viimeisellä kappaleella sitten oikein tarkoitit?:) - hah
vesitomu kirjoitti:
"en raaski poistaa koko ketjua."
Kummalle nauretaan; mulle vai sulle ;) - vesitomu
tomu-usva kirjoitti:
tietenkin. Laadukkaat vastaukset ja varsinkin lukuisat sellaiset piristävät aina mieltä.
Mutta jos leikitään, että olen kiinnostunut, niin mitä sillä viimeisellä kappaleella sitten oikein tarkoitit?:)Siis ihan yksinkertaisesti sitä,
että ne ohjeet ovat tarkoitettu
oikeaan toimintaan omassa mielessä, sekä
oikeaan toimintaan maailmassa.
Mielessä voi joku tehdä vaikka minkälaista hyvää tekemättä sitä koskaan kuitenkaan maailmassa,
ja maailmassa voidaan tehdä hyvää vain ja ainoastaan saadakseen
ihailua osakseen. (jolloin palkkasi teostasi on siis ihailu) - tomu-usvakin
vesitomu kirjoitti:
Siis ihan yksinkertaisesti sitä,
että ne ohjeet ovat tarkoitettu
oikeaan toimintaan omassa mielessä, sekä
oikeaan toimintaan maailmassa.
Mielessä voi joku tehdä vaikka minkälaista hyvää tekemättä sitä koskaan kuitenkaan maailmassa,
ja maailmassa voidaan tehdä hyvää vain ja ainoastaan saadakseen
ihailua osakseen. (jolloin palkkasi teostasi on siis ihailu)ymmärsi, mitä tarkoitit:)
Asia erikseen on sitten se, että onko niitä ohjeita tarkoitettu niinkuin sinä sanot tarkoitetun. Vai johonkin muuhun.
Minun on vaikea uskoa kovin korkeita teksteistä, jotka selvästi pohjautuvat härskille valehtelulle.
Kuten aikoinaan KOP:n mainos "Tosi on!"
taitaa kulkea ihan omissa sfääreissä?
- Kas näin
"Jeesuksen sanat ovat ... sitä, miten asioiden tulee olla sisälläsi ... ja millaisiksi sinun tulee muuttaa maailman ulkoisia puitteita."
Jaahas, ja entä miksi ihmeessä oman nupin selvittämiseen ja maailman muuttamiseen tarvitaan juuri raamattua? Miksei suuren Konfutsen sanat kelpaa? Tai Nietzhen? Tai Darwinin? Tai Stalinin?
Kyllä se niin vaan on, että jos perustat maailmanparantamisideologiasi pelkkään raamattuun, olet melko lailla vielä metsän siimeksessä, sillä kyllä hyviä ideoita on keksitty jälkeenkinpäin erittäin paljon. Humanismin etsiminen raamatusta on sama kuin putsaisit tikkua paskasta."Humanismin etsiminen raamatusta on sama kuin putsaisit tikkua paskasta."
Ei ole koska tuossa se tikku kuitenkin löytyy, kunhan jaksaa raaputtaa, homma ei jää pelkäksi paskan pyörittämiseksi.- pyöritystä pelkkää:
Nas.se kirjoitti:
"Humanismin etsiminen raamatusta on sama kuin putsaisit tikkua paskasta."
Ei ole koska tuossa se tikku kuitenkin löytyy, kunhan jaksaa raaputtaa, homma ei jää pelkäksi paskan pyörittämiseksi.älä tapa ?
- vesitomu
Suosittelen, että luet tekstini uudelleen.
Missään en mainitse raamattua.
Itse en ole kristitty, enkä raamattua lukenut.
Oman nupin selvittäminen voi käydä ilman kirjojakin, tietysti. Itse olen kokenut vuorisaarnan mielenkiintoisena, vahvistavana, selkiinnyttävänä ja hyvänä luettavana.
Vuorisaarna löytyy ihan helposti, ei tarvitse laisinkaan etsiä "paskan seasta":
http://www.piksu.fi/spiritual/tekstit/vuorisaarna/vuorisaarna.html
Olen samaa mieltä, ettei sillä ole väliä, kuka sanat on sanonut, tai mistä kirjasta ne löytyvät,
vaan mitä on sanottu, ja miten oppimalla niistä sanoista voimme luoda tasapainoa ja hyvyyttä maailmaan ja itseemme.
Hmm. Darwin ja Stalin taitavat puhua melko lailla eri aihepiireistä.
Nietsellä oli samansuuntaisia ajatuksia,
sekä aiheen vierestä. Vuorisaarna on minusta suoraan sanottuna selkeämpi ja (omassa aihepiirissään) kokonaisvaltaisempi->
hieman hyödyllisempi kuin Nietsen tekstit.
Mutta mitä väliä sillä on, kun molemmat voi lukea.
Mikäs Konfutsesta suuren tekee, oliko hän erityisen lihava vai :) ? Konfutsea muistaakseni joskus lueskelin, mutta en ymmärtänyt paljoa.
Ehkä pitää käydä kirjastossa tutustumassa uudelleen. - Kas näin
pyöritystä pelkkää: kirjoitti:
älä tapa ?
"Sanaa humanismi käytetään
yleisnimityksenä erilaisille aatteille, joiden katsotaan kunnioittavan ihmistä tai ihmisyyttä
kuvaamaan renessanssiajalle ominaista antiikin kulttuurin harrastusta ja tutkimusta
kuvaamaan ns. humanististen tieteiden eli kielitieteiden, historian ja sen lähitieteiden sekä teologian harrastusta ja tutkimusta"
http://fi.wikipedia.org/wiki/Humanismi
Alkeellinen käsky "älä tapa" kuvastaa vanhakantaista autoritäärisyyteen nojaavaa yhteiskuntaa, jossa ihmisille annettiin selkeitä ohjeita joita noudattaa, ristiriidoista ei niin väliä.
Klassinen testikin tästä on:
Työskentelet ratapihan junavaihteen hoitajana.
Näet edessäsi junanraiteen, jolla työskentelee joukko miehiä. Vieressä on myös pistoraide, jolla työskentelee yksi mies. Näet, että juna on syöksymässä kohti miesjoukkoa. Sinulla on mahdollisuus kääntää juna pistoraiteelle, jolloin yksi mies kuolee, mutta miesjoukko pelastuu. Käännätkö vaihdetta? Uskallatko tehdä tietoisen päätöksen surmata yksi ihminen? - "eskoseni"
Kas näin kirjoitti:
"Sanaa humanismi käytetään
yleisnimityksenä erilaisille aatteille, joiden katsotaan kunnioittavan ihmistä tai ihmisyyttä
kuvaamaan renessanssiajalle ominaista antiikin kulttuurin harrastusta ja tutkimusta
kuvaamaan ns. humanististen tieteiden eli kielitieteiden, historian ja sen lähitieteiden sekä teologian harrastusta ja tutkimusta"
http://fi.wikipedia.org/wiki/Humanismi
Alkeellinen käsky "älä tapa" kuvastaa vanhakantaista autoritäärisyyteen nojaavaa yhteiskuntaa, jossa ihmisille annettiin selkeitä ohjeita joita noudattaa, ristiriidoista ei niin väliä.
Klassinen testikin tästä on:
Työskentelet ratapihan junavaihteen hoitajana.
Näet edessäsi junanraiteen, jolla työskentelee joukko miehiä. Vieressä on myös pistoraide, jolla työskentelee yksi mies. Näet, että juna on syöksymässä kohti miesjoukkoa. Sinulla on mahdollisuus kääntää juna pistoraiteelle, jolloin yksi mies kuolee, mutta miesjoukko pelastuu. Käännätkö vaihdetta? Uskallatko tehdä tietoisen päätöksen surmata yksi ihminen?Lapsikin ymmärtää päätään kummoisemmin vaivaamatta kyseisen vaihtoehdon pelastamalla yhden kyseisessä tilanteessa, missä valtiomahdissa tahansa, pääset itse hengestäsi tai saat elinkautisen suunnitellusta hengenriistosta. Laki on ehdoton tälläisissa asioissa, valtiossa kuin valtiossa. Humanismia tai ei, niin teko on aina teko vaikka voissa paistaisi, eikö vain ?
- Kas näin
"eskoseni" kirjoitti:
Lapsikin ymmärtää päätään kummoisemmin vaivaamatta kyseisen vaihtoehdon pelastamalla yhden kyseisessä tilanteessa, missä valtiomahdissa tahansa, pääset itse hengestäsi tai saat elinkautisen suunnitellusta hengenriistosta. Laki on ehdoton tälläisissa asioissa, valtiossa kuin valtiossa. Humanismia tai ei, niin teko on aina teko vaikka voissa paistaisi, eikö vain ?
Nimittäin seisoa tumput suorana tekemättä mitään, ja antaa tapahtuman (jumalan tahdon?) kulkea omaa rataansa (pun intended) :)
Silloinhan et olisi vastuussa mistään, ja voisit jälkikäteen sanoa, että et ole vastuussa *kenenkään* kuolemasta :)
- dfshgtsdfhdj
merkitystä paljonkin, vaikka positiivinen kaveri olikin. Jumalan poika vaiko ei? Vanhaan kirjaan täynnä mitä sattuu ei ole kuitenkaan rankemmin uskomista.
- vaan olemaan
sen kaiken olennaisen perusta. Kai sillä jotain merkitystä on.
Minä kuulin, kuinka taivaassa sanottiin kovalla äänellä: -- Nyt on pelastus tullut, meidän Jumalallamme on kuninkuus ja mahti ja hänen Voidellullaan valta. Nyt on Syyttäjä syösty alas, tuo, joka meidän Jumalamme edessä syytti veljiämme päivin ja öin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3648203Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1592572- 73905
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta60853- 55823
- 25816
- 64812
- 12790
- 46776
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss68713