Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

tunnettuja ortodoksia

viihdetaiteilijoita

olivat Kirka ja hänen sisarensa ja tietenkin veljensä. Ketä muita on? Urheilijatkin lasketaan viihteentuottajiksi nykyään?

15

6191

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Basso Pasanen

      Yhden hauskimmista urheiluhaastateluista antoi Valentin Kononen eräissä MM-kisoissa: "Ei auttanut vaikka 50 kilometriä seurasin Jeesusta, hopeaa tuli." Muistaakseni joku meksikolainen "Hesus" sen kisan voitti. Siis Vallu on ortodoksi. Muut saavat täydentää listaa tästä lähtökohdasta. :-)

      • hiihtovalmentaja

        Immo (alk. Immanuel) Kuutsa on Ruskealassa syntynyt hiihtourheilumies, maastohiihdon maajoukkueen päävalmentaja ja ampumahiihdon lajipäällikkö 1970-80-luvulta.


    • stadisti

      Useita näyttelijöitä: mm. Ville Virtanen, Eija Vilpas, Birthe Wingren, ...

    • seurakuntaan

      kuuluvat ainakin näyttelijät Hannu-Pekka Björkman ja hänen vaimonsa Minna Haapkylä.

      • Eivät varsinaisesti ole

        viihdetaiteilijoita perimmältä olemukseltaan. Tv viihde on asia erikseen. Olisi aika kornia mainita tässä luettelossa Kalle Holmberg tai joku oopperalaulaja.


      • hortoboxi
        Eivät varsinaisesti ole kirjoitti:

        viihdetaiteilijoita perimmältä olemukseltaan. Tv viihde on asia erikseen. Olisi aika kornia mainita tässä luettelossa Kalle Holmberg tai joku oopperalaulaja.

        Jukka Virtanen onko???


      • mitäs se sitten olisi?
        Eivät varsinaisesti ole kirjoitti:

        viihdetaiteilijoita perimmältä olemukseltaan. Tv viihde on asia erikseen. Olisi aika kornia mainita tässä luettelossa Kalle Holmberg tai joku oopperalaulaja.

        Itse en katso tai kuuntele mitään kevyen musiikin esityksiä tai muuta "viihdettä", joten minulle viihdettä on tämä "vakavampi" taide.


      • kinata
        mitäs se sitten olisi? kirjoitti:

        Itse en katso tai kuuntele mitään kevyen musiikin esityksiä tai muuta "viihdettä", joten minulle viihdettä on tämä "vakavampi" taide.

        olen kuullut jonkun viihtyvän kirkossa kurolaulun vuoksi. Onko siis liturgia viihdettä? Itse kyllä ymmärrän viihteellä enemmän turruttavaa, kuin nostavaa. No, mikä ketäkin viihdyttää!


      • ei ole
        hortoboxi kirjoitti:

        Jukka Virtanen onko???

        ortodoksi


      • korrektia
        ei ole kirjoitti:

        ortodoksi

        onko korrektia, että nimimerkkien taaksi kätkeytyneet tuntemattomat ihmiset tuovat esille nimeltä mainittuja julkisuudenhenkilöitä ja pohtivat heidän uskonnollista vakaumustaan?


    • Ganz alleinen

      Kuuluisia ortodokseja maailmalta ovat mm. näyttelijät Tom Hanks sekä F. Murray Abraham.

      Hanks on tietenkin megatähti, eikä esittelyjä kaipaaisi (esim. Forrest Gump, Saving Private Ryan jne jne...) Abraham sen sijaan on hieman pienempi tähti, mutta muistetaan valkokankaalta ainakin roolistaan Amadeus-elokuvan Salierina.

      Naiskauneutta edustaa näyttelijä Jennifer Aniston. Ortodoksien kauneuskuningattarena hänen kanssaan kilpailee Anna Kournikova, jonka menestys tennisammattilaisena on ollut sikäli vaatimaton, että luen hänet mieluummin viihdetaiteilijaksi... :)

      Muusikko Bob Marley kääntyi hieman ennen kuolemaansa johonkin afrikkalaiseen kirkkoon, jota mm. Ameriikan ihmemaassa pidetään ortodoksisena. En ota kantaa oppikiistoihin - ne kiinnostavat vähemmän kuin Bob M.

      Elokuvamaailmassa kovasti palkittu ohjaaja Emir Kusturica on ortodoksi.

      • maailmalla monia

        jos Bob Marleystä puhutaan, niin tarkoitat varmasti Etiopian kirkkoa, joka on itse asiassa sama kuin koptilainen kirkko, eli aika lähellä ortodoksista uskoa kuitenkin (paljon lähempänä kuin esim. luterilaisuus).
        No pari ulkomaista (viihde)taiteilijaa tulikin samalla mieleen. Toinen on oopperalaulaja Nikolai Gedda, joka on usein ollut myös Uspenskin katedraalin mieskuoron solistina.
        Eikä pidä unohtaa Andy Warholia, amerikkalaista taidemaalaria ja pop-taiteilijaa, joka teki koko elämästään taideteoksen.


      • Ganz alleinen
        maailmalla monia kirjoitti:

        jos Bob Marleystä puhutaan, niin tarkoitat varmasti Etiopian kirkkoa, joka on itse asiassa sama kuin koptilainen kirkko, eli aika lähellä ortodoksista uskoa kuitenkin (paljon lähempänä kuin esim. luterilaisuus).
        No pari ulkomaista (viihde)taiteilijaa tulikin samalla mieleen. Toinen on oopperalaulaja Nikolai Gedda, joka on usein ollut myös Uspenskin katedraalin mieskuoron solistina.
        Eikä pidä unohtaa Andy Warholia, amerikkalaista taidemaalaria ja pop-taiteilijaa, joka teki koko elämästään taideteoksen.

        Kun keskustelun avaaja lukee urheilijatkin viihdetaiteilijoiksi, niin ehkä on syytä mainita jenkeissä NBA:ssa koripalloileva Peja Stojakovic, New York Yankeesissa pelaava baseball-tähti Alex Rodriguez sekä Kreikan jalkapallon EM-kultaan (2004) johtanut futisjoukkueen kapteeni Theodoros Zagorakis.

        Heidän lisäkseen tulee kotimaasta mieleen entinen urheiluselostaja Pekka Tiilikainen.

        Muita ortodoksisia urheilijoita ovat mm. tennistähdet Pete Sampras sekä Maria Sharapova. Heistä jälkimmäinen on myös erittäin kaunis, joka on yllättävän usein toistuva piirre urheilullisissa ortodoksisissa nuorissa naisissa :D

        Näyttelijöistä mainittakoon vielä lukuisien huippu sotaleffojen tähti Telly Savalas. Hän ei ole kaunis, hän on hiton ruma :)

        Jos palaamme naiskauneuteen, tietääkseni molemmat t.a.t.u:n sievistä neitosista (Lena Katina ja Julia Volkova) ovat ortodokseja. Heidän seksuaalisesta suuntautumisestaan ei kukaan ole kysellyt, vaikka tälläkin palstalla näköjään huolehditaan euroviisujen serbiedustajan mielihaluista...

        Sokerina pohjalla on mainittava jazz-pianisti Bill Evans. Tämä vuoroin heroiinista ja kokaiinista riippuvaiseksi jäänyt pianisti oli paitsi Miles Davisin luottomies ja alkoholisti - myös ortodoksi. Evans kuoli maksakirroosiin 1980, mutta jätti jazzpianismiin lähtemättömän jäljen.

        Jos olen tulkinnut meidän suomalaisten pianistien perhesuhteita oikein, myös Olli Ahvenlahti voi olla ortodoksi. Tästä en mene takuuseen, ehkä joku tietää paremmin.


      • Anonyymi
        Ganz alleinen kirjoitti:

        Kun keskustelun avaaja lukee urheilijatkin viihdetaiteilijoiksi, niin ehkä on syytä mainita jenkeissä NBA:ssa koripalloileva Peja Stojakovic, New York Yankeesissa pelaava baseball-tähti Alex Rodriguez sekä Kreikan jalkapallon EM-kultaan (2004) johtanut futisjoukkueen kapteeni Theodoros Zagorakis.

        Heidän lisäkseen tulee kotimaasta mieleen entinen urheiluselostaja Pekka Tiilikainen.

        Muita ortodoksisia urheilijoita ovat mm. tennistähdet Pete Sampras sekä Maria Sharapova. Heistä jälkimmäinen on myös erittäin kaunis, joka on yllättävän usein toistuva piirre urheilullisissa ortodoksisissa nuorissa naisissa :D

        Näyttelijöistä mainittakoon vielä lukuisien huippu sotaleffojen tähti Telly Savalas. Hän ei ole kaunis, hän on hiton ruma :)

        Jos palaamme naiskauneuteen, tietääkseni molemmat t.a.t.u:n sievistä neitosista (Lena Katina ja Julia Volkova) ovat ortodokseja. Heidän seksuaalisesta suuntautumisestaan ei kukaan ole kysellyt, vaikka tälläkin palstalla näköjään huolehditaan euroviisujen serbiedustajan mielihaluista...

        Sokerina pohjalla on mainittava jazz-pianisti Bill Evans. Tämä vuoroin heroiinista ja kokaiinista riippuvaiseksi jäänyt pianisti oli paitsi Miles Davisin luottomies ja alkoholisti - myös ortodoksi. Evans kuoli maksakirroosiin 1980, mutta jätti jazzpianismiin lähtemättömän jäljen.

        Jos olen tulkinnut meidän suomalaisten pianistien perhesuhteita oikein, myös Olli Ahvenlahti voi olla ortodoksi. Tästä en mene takuuseen, ehkä joku tietää paremmin.

        On.


    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1678
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1496
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe