Olen helluntalainen muslimin tytär ja ollut koko elämäni kristitty, tosin islam on kiehtonut minua jo yli 10 vuoden ajan.
Isäni on sunnimuslimi ja vahva uskossansa joka on myös syy siihen,että hän ei ole koskaan täysin hyväksynyt minua lapsekseen kristittynä.
Elämäni on kuin Jobin tarina Raamatusta eli olen menettänyt kaiken ja olen usein yrittänyt päästä oman käden kautta pois maanpäällisestä elämästäni.
Tiedän ettei elämäni voi jatkua näin.. erään elämäni kriisin takia olen joutunut pettymään rankasti Jumalaan uskottuani mm. erilaisiin profetioihin että "taivas aukenee ja Jumala auttaa" mitä ei ole koskaan tapahtunut ja asiat ovat menneet vain pahemmiksi.
Uskon kyllä Jeesuksen ristinkuolemaan, mutta en kirkon tekemään varsinaiseen kolminaisuusoppiin siinä muodossa kuin ev.lut.kirkko sen esittää. Eli uskon kyllä Jumalaan, Jeesukseen ja Pyhään Henkeen Raamatun esittämässä muodossa.
Olen väsynyt kuuntelemaan vääriä profetioita ja elämään tunteen mukaan, tarvitsen kongreettisempaa uskoa ja uskonelämää .. kuin pelkää "musta tuntuu/koen juttua".
Minua on myös aikoinaan yritetty käännyttää muslimiksi paistinpannun avulla ja muitakin ikäviä kokemuksia islamista ja muslimeista löytyy.
Toisaalta nyt olen yksin ja toivoisin saavani isäni perheen takaisin, koska minulla ei ole koskaan ollut perhettä niin hylkäämiset sekä perheettömyys ovat suurimmat haavat sisimmässäni.
Olen rukoillut Jumalalta apua jotta saisin perheen mutta sen sijaan asiat ovat ovat vain pahentuneet ja olen sairastunut useampaan vakavaan sairauteen menettäen jopa ammattini.
Nyt olen yrittänyt etsiä vastauksia islamista , mutta en ole saanut täysin vakuutta siintäkään.. tosin en kokenut voivani osallistua myöskään Jeesus-marssiin Vappuna tai ottaa ehtoollista tässä muutama pvä sitten .. koin että se olisi ollut väärin koska en ole varma uskostani Kristukseenkaan.
Olen lukossa ja minun on ahdistaa näin , olen kuin puun ja kuoren välissä.
En tiedä mitä tehdä tai ajatella enää.. mikä on totuus ???
Harkitsen islamia ..
16
851
Vastaukset
- kuin olet,
miksi siis pyrit miellyttämään isääsi tekemällä itsellesi jotakin joka ei ole sinulle luonnollista?
Hanki elämä, unohda uskonnot, ne on kaikki huijausta vallan käyttöä uskonnon varjolla.
Usko on ihmisessä itsessään, ei toisen ihmisen sanelemana.
Itselläni on ihan oma uskonto - ja ainoa sääntö on: ole hyvä ihminen.
Hyvä ihminen ei satuta toista henkisesti tai fyyisesti.- katseet ylös
Ei voi valheprofeetta muhametti/kuuepäjumala allah pelastaa koska meille on annettu vain yksi nimi.
Joh. 14:6
Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani. - kysymyksiä
katseet ylös kirjoitti:
Ei voi valheprofeetta muhametti/kuuepäjumala allah pelastaa koska meille on annettu vain yksi nimi.
Joh. 14:6
Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani."Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani."
Ja luuletko ettei Koraanista löydy vastaavia lauseita, joissa vannotaan Allahin olevan ainoa Jumala? Mistä voit tietää, että juuri Raamattu on oikeassa? Miksi Raamattu on parempi kuin Koraani tai joku muu vastaava kirja? Senkö takia Raamattu on parempi, että sinä satuit syntymään kristittyyn kulttuuriin ja yhteisöön? Onko muita perusteita? Entä jos olisit syntynyt muslimiksi, olisitko silloinkin uskossa Kristukseen? Joutuvatko kaikki muissa uskonnoissa olevat helvettiin? Eivät hekään ole valinneet kulttuuriaan ja uskontoaan, eikö olisi väärin, että vain yksi uskonto on oikeassa?
Entä jos Jumala onkin kaikille yhteinen? Entä jos uskonnot ovatkin vain ihmisten keksintöä? Jumala on hyvä ja rakastava, miksi hän hylkäisi ne, jotka ovat eri uskonnossa kuin sinä satut olemaan? Eikö sinun Jumalasi olisi silloi julma?
- Totuus tuo vapauden
Jumalan Sana on totuus, juuri niin.
Ja tuo Jumalan Sana, jonka kautta kaikki alkuperäinen hyvä on luotu, on juuri tämä Kristus, joka tuli lihaksi ja mahdollisti lunastuksellaan Aadamin jälkeläisille paluun takaisin Isän tykö.
Viimeinen asia, jonka voit hylätä, on Taivaallinen Isä ja Hänen Sanansa, Kristus. Sitä ennen menevät jopa perheenjäsenet. Toivottavasti niin ei kuitenkaan käy.
Kristus teki aikanaan tiettäväksi, että vihollisuuden linja menee jopa perheen sisällä - riippuen siitä, kuka valitsee Kristuksen ja kuka ei.
Et voi pelastaa isääsi hylkäämällä Kristuksen, mutta et ehkä myöskään valitsemalla Kristuksen, tosin se on hyvinkin mahdollista.
Rukoile isäsi ja muiden omaistesi puolesta sekä pyydä Jumalaa Kristuksen nimessä toimimaan heidän pelastamisekseen. Eiköhän jotakin ala tapahtua, mikä on todistuksena heille.
Sinulle on lisäksi luvattu Kristuksessa sisäistä rauhaa, turvaa, terveyttä ja muuta hyvää.
Terveyttä saat lisää noudattamalla Jumalan lakia käskyineen. Jumala ja Kristus on ilmoittanut tahtonsa ja antanut neuvojaan Raamatun kirjoitusten lisäksi lukemattomissa ilmoituksissa uskovilleen. Etsi ja tutki niitä.
Annan samantien sinulle neuvon välttää lihaa, teollisesti pilattua lehmänmaitoa, siirtymään mahdollisimman pitkälle luonnonmukaisesti viljeltyyn kasvisravintoon, välttämään rokotuksia, etsimään puhtaampaa elinympäristöä, liikkumaan riittävästi. Puhdas ravinto on usein parasta lääkettä.
Tässä on vain pieni joukko auttavista neuvoista, johon Jumalan totuus johtaa. Jumala ohjaa siis sinut totuuteen myös paremman terveyden saamiseksi, kunhan sitä pyydät.
Siunausta totuuden tiellä. - M@k3
Jumala on mielikuvitusta.
- Isoveli_from_taivas
Älä ala muslimiksi.
Tämä on käsky.- zanjanah
Isoveli_from_taivas ???
- ...
zanjanah kirjoitti:
Isoveli_from_taivas ???
Kuule, rakas ystävä! Jeesus rakastaa sinua ja on sinun kanssasi. Hän tuntee tuskasi. Lue Raamatusta vaikka Psalmeja. Katso: www.radiodei.fi ja keskiviikko, ilta, siellä on Riku Rinne ja nuoret. Katso ohjelma sieltä, sinne voi lähettää myös rukouspyyntöjä. Älä menetä toivoasi. Kuuntele sitä radio-ohjelmaa. He ymmärtävät nuoria. Rukoile Jeesusta, Häneen et pety koskaan. Rukoile vaikka näin: Jeesus, auta minua, tule sydämeeni, anna syntini anteeksi. Kiitos, että sinä tunnet minut ja olet kanssani. Olet auttajani.'
- lörppö2007
katsoo maailmaa dogmaattisten kilpailevien uskontojen kautta, ei tavoita jumalaa. Ainakaan helposti.
Sinä olet yhtä maailmankaikkeuden kanssa. Samalla olet yhtä Jumalan kanssa ja ilmennät häntä itsesi kautta. Et ehkä vain ole tästä tietoinen, koska et mahdollisesti ole koskaan hiljentynyt ja kuunnellut ylevintä ajatusta sydämessäsi.
Jos mietit mitä tehdä, niin mieti mitä teet pelosta ja hyväksynnän kaipuusta. Silloin et toimi Jumalan mukaisesti. Opi että sydämessäsi kannat samaa viisautta josta kaikki suuret opettajat ovat oppinsa ammentaneet. Voidaksesi hyödyntää sitä sinun tulisi luopua peloista ja ennakkokäsityksistä Jumalasta. Hän on kuitenkin ihan erilainen kokemus mitä sinulle on kerrottu. Kun löydät yhteyden.Pysy siinä. Ihana elämänmittainen ystävyys Jumalan kanssa voi alkaa. sinapinsiemenen kokoinen usko, koska hän tuntee jokaisen ihmisen. Meissä ei ole itsessämme mitään hyvää. Ainoa hyvä tulee taivaasta, Isän valtaistuimelta, Jeesuksen nimessä. Pyhä Henki on jokaisen Jeesukseen uskovan henkilökohtainen auttaja ja opettaja.
Oletko tutustunut Peter Youngrenin palvelutyöhön mm. Indonesiassa. Häneltä on hiljattain ilmestynyt kirja: Muslimiystäväni, joka haastaa näkemään Jeesuksen uusin silmin. Kirjaa voit tiedustella http://www.helmimedia.com. Minua kirja kosketti tosi paljon ja huomasin, että monet ennakkoluuloni muslimeista joutavat roskiin.- kevätsaa
Hei!
Kirjoituksesi oli koskettava. Olet joutunut tosiaan kärsimään paljon elämässä ja myös Kristuksen tähden.
Liiallinen tunteiden ja profetioiden merkityksen korostaminen ei kyllä ole tervettä ja hyvää. Jumala on myös järjen Jumala, profetiat voi koetella. Tosi ikävä, jos aiheuttaneet pettymystä.
Älä kuitenkaan jätä Jeesusta, sillä hän on kärsinyt sinun tähtesi niin paljon, jotta saisit ikuisen elämän. Hän rakastaa sinua valtavasti. (vaikka ei AINA siltä tuntuisi konkreettisesti). Mutta taivaassa ei ole kyyneleitä eikä sairautta,eikä vastaamattomia kysymyksiä. En itsekään ymmärrä miksi täällä joutuu kärsimään, mutta Jeesus ymmärtää miltä tuntuu, koska hän itse kärsi.
Joutui myös Isän hylkäämäksi vähäksi aikaa ottaessaan syntimme, että meillä olisi myös Taivaan Isä.
Joskus tuntuu itsestäkin ikävältä, kun ei ole omaa perhettä, ja on pettynyt täyttymättömiin toiveisiin. Silti en haluaisi mistään hinnasta luopua Jeesusuksesta, jonka antamaa rakkautta suurempaa en ole milloinkaan kokenut. Uskon että Hän tulee pian ja näkee asiat meitä paremmin.
Onko sinulla muuten täällä ystäviä, jotka voi kuunnella/tukea sinua?
Toivon tätä, voimia, jaksamista, iloa ja kaikkea hyvää elämääsi!
Halauksin,siskosi- zanjanah
EI OLE ENÄÄ... kaikki entiset ystävät ovat kadonneet tai perheellistyneet.
Joten olen jäänyt yksin.. varsinkaan uskovia ystäviä ei ole..
- Nimetön
Ei voi muuta sanoa kuin että sääliksi käy. Muslimi-hellari :''( Pääseekö tuollaisesta aivopesuloukusta millään pois?
- zanjanah
Alan saada päätökseen tämän kevään mietteitäni sekä ajatuksiani kokoon..
Olen ymmärtänyt tiettyjä asioita, tosin olen niissä vasta alussa.. suunta alkaa pikkuhiljaa olla selvillä.
Olen ymmärtänyt että olen kokenut hengellistä väkivältää ja joutunut kahden eri uskonnon uhriksi, kummankin kristinuskon sekä islamin puolelta.
Olen tajunnut sen, että lapseni käymäni kasteet kristinuskoon eivät ole olleet oma valintani vaan läheisteni ohjaus ja manipulointi sekä painostus.
Isäni kuiskaama islamilainen rukous korvaani ollessani vauva ei ole ollut myöskään oma valintani.
Tajusin että nyt on kysymys muista elämisen asioista eikä niïnkään uskonnosta ja lisäksi ymmärsin etten voi myöskään laittaa omaa uskoani Jumalaa toisen/toisten ihmisten elämän varaan.
Nyt on vihdoin aika tehdä omia päätöksiä omasta elämästäni !!!- Stevie Wonderer
Hyvä tyttö ! Ajattele omilla aivoilla ja katsele maailmaa näiden aivopestyjen sekopäiden yläpuolelta. Elämässä ei ole tärkeintä vauhkota jonkun profeetan julistusten mukaan, vaan olla hyvä itselleen ja läheisilleen. Jos isäsi suku on niin fundamentalistinen, ettei hyväksy sinua omana itsenään, ei kannata tuhlata aikaa heihin. Nauti elämästäsi, käy matkoilla, tapaa ihmisä ja koe kaikkea mahdollista, niin löydät ilon elämääsi. Unohda uskovaiset, olivat he sitten muslimeja tai krisittyjä. Samaa sontaa tarjoavat eri purkissa. Sinä olet oman elämäsi tähti ja valitset mitä teet. Elä.
- .Jope
voin kyllä koettaa takoa päähäsi järkeä vaikka paistinpannulla, taikka vasaralla.
Oletko harkinnut itsemurhaa? Teepä visiitti alt.suicide.methods-uutisryhmään. Sieltä löytynee hyviä vinkkejä sinunkin vaivaasi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3858468Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1732820- 131162
- 76998
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta61903- 25896
- 55873
- 64832
- 50831
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss72802