YLIOPPILASHATTU

jessi---

tarttisin pikaisesti apua! tietääkö kukaan saako ylioppilashattua muokata? esim. lisätä siihen omia härpäkkeitä yms.. onko se iso etiketti virhe tai muuten vaan kiellettyä? varsinkin kun hattu ei olisi menossa ylioppilas, vaan valmistujaishatuksi

27

7347

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...............

      Miksikä valmistut. Eikö teille ole omia lakkeja? Mä valmistuin aikoinani merkantiks ja meillä on semmoset lakit mis on vihreä tupsu.

    • vaan ylioppilasLAKKI

      ja jos valmistut vaikka lähihoitajaksi ,se on tupsullinen malli

    • YLIOPPILAS-

      lakki, etkä saa käyttää sitä muuhun!!!

    • tuleva ylioppilas

      Todellakaan lakkia ei saisi käyttää muualta kuin lukiosta valmistuvat, eikä siihen todellakaan saa lisäillä mitään! Eri paikoista valmistuvat saavat erilaiset hatut, yo-lakki on vain ja ainoastaan ylioppilaita varten!

      • jesssssi

        noni kiitos. tämä riittää.. lakki sitten.


      • ........

        kyllä huomaa taas kuinka lukiolaiset on NIIIN ylpeitä käytyään lukion.. huoh.. ärsyttää se, kun lukiolaiset luulevat olevansa PAREMPIA.. vaikka eivät olekaan.


      • on yhtä

        tyhjän kans. Teistä harvoin mitään tulee.


      • löysin
        on yhtä kirjoitti:

        tyhjän kans. Teistä harvoin mitään tulee.

        Kerrankin joku joka ajattelee samalla tavalla :D


      • meme.
        löysin kirjoitti:

        Kerrankin joku joka ajattelee samalla tavalla :D

        On kyllä ihan faktaa että lukion käyneenä mahdollisuudet päästä jatkamaan opintoja ja sitä kautta yletä helpommin työelämässä ovat suuremmat kuin ammattikoulun käyneillä, elleivät amiskalaiset jatka ammattikorkeassa. Riippuu kuitenkin siitä miten lukion käy :P

        Ja totta hemmetissä siitä lakista ylpeä on kun se on se ainut näkyvä palkinto kolmen vuoden vittumaisesta tauottomasta lukemisesta :) Amiskassa sentään on jonkinlaista työelämää siinä välissä, eli yrittäkää nyt vähän ottaa perspektiiviä. Me todella ollaan tehty sen lakin eteen töitä, sen takia se halutaan pitää ihan meidän juttuna :P


      • Markus
        ........ kirjoitti:

        kyllä huomaa taas kuinka lukiolaiset on NIIIN ylpeitä käytyään lukion.. huoh.. ärsyttää se, kun lukiolaiset luulevat olevansa PAREMPIA.. vaikka eivät olekaan.

        >kyllä huomaa taas kuinka lukiolaiset on NIIIN
        >ylpeitä käytyään lukion.. huoh.. ärsyttää se, kun
        >lukiolaiset luulevat olevansa PAREMPIA.. vaikka
        >eivät olekaan.

        Korostan, että me olemme ylioppilaita, te ette. Ihan sama kuin minä rupeaisin kanniskelemaan jotain sähköasentajan tutkintotodistusta näkyvästi... YO-lakki on meidän tutkintomme ulkoinen tunnusmerkki, teidän tutkintojenne kanssa sillä ei ole yhtään mitään tekemistä.

        Ja jos me emme ole parempia kuin te, miksi te hiileätte jostain yo-lakeista?


        Ja topicin aloittajalle, älä viitsi tehdä niin. Tilaa mieluummin oikea lakki täältä, säästät huomattavasti aikaa ja häpeää. Kannattaa kuitenkin ehkä käydä jossain kokeilemassa myynnissä olevilla yo-lakeilla mikä on oikean kokoinen, niin ei tule siinäkään väärää kokoa otettua.

        https://www.salon.fi/catalog/


      • riitelyä..
        Markus kirjoitti:

        >kyllä huomaa taas kuinka lukiolaiset on NIIIN
        >ylpeitä käytyään lukion.. huoh.. ärsyttää se, kun
        >lukiolaiset luulevat olevansa PAREMPIA.. vaikka
        >eivät olekaan.

        Korostan, että me olemme ylioppilaita, te ette. Ihan sama kuin minä rupeaisin kanniskelemaan jotain sähköasentajan tutkintotodistusta näkyvästi... YO-lakki on meidän tutkintomme ulkoinen tunnusmerkki, teidän tutkintojenne kanssa sillä ei ole yhtään mitään tekemistä.

        Ja jos me emme ole parempia kuin te, miksi te hiileätte jostain yo-lakeista?


        Ja topicin aloittajalle, älä viitsi tehdä niin. Tilaa mieluummin oikea lakki täältä, säästät huomattavasti aikaa ja häpeää. Kannattaa kuitenkin ehkä käydä jossain kokeilemassa myynnissä olevilla yo-lakeilla mikä on oikean kokoinen, niin ei tule siinäkään väärää kokoa otettua.

        https://www.salon.fi/catalog/

        Kaikki ammattiin valmistuvat eivät ole sähköopiskelijoita tms. tyypillisiä "amis"tyyppejä. Monet menevät lukioon, koska eivät tiedä mitä muutakaan tekisi (itsekin olin menossa, kunnes löysin paremman vaihtoedon), ja se on ihan ymmärrettävää niin nuorena (ja kuinka moni tietää missään vaiheessa mitä haluaisi "isona" tehdä..?).

        Itse valmistun ensi viikolla taloushallinnon merkonomiksi, eli tie ei minullakaan ole ollut mitenkään kivetön saavuttaakseni tämän.. mutta olen erittäin tyytyväinen valinnastani, ala on mielenkiintoinen ja on hyvät etenemismahdollisuudet.

        Kuitenkaan yksi asia ei lakkaa häiritsemästä minua; se, että lukiolaiset automaattisesti ajattelevat kaikkia muita perusamiksiksi. Ei ne amiksetkaan huonoja ole :D (vaikka itse olenkin kauppiksesta..amishan toki sekin..)

        Ai niin ja.. meillä on tupsulakit.. :D


      • Markus
        riitelyä.. kirjoitti:

        Kaikki ammattiin valmistuvat eivät ole sähköopiskelijoita tms. tyypillisiä "amis"tyyppejä. Monet menevät lukioon, koska eivät tiedä mitä muutakaan tekisi (itsekin olin menossa, kunnes löysin paremman vaihtoedon), ja se on ihan ymmärrettävää niin nuorena (ja kuinka moni tietää missään vaiheessa mitä haluaisi "isona" tehdä..?).

        Itse valmistun ensi viikolla taloushallinnon merkonomiksi, eli tie ei minullakaan ole ollut mitenkään kivetön saavuttaakseni tämän.. mutta olen erittäin tyytyväinen valinnastani, ala on mielenkiintoinen ja on hyvät etenemismahdollisuudet.

        Kuitenkaan yksi asia ei lakkaa häiritsemästä minua; se, että lukiolaiset automaattisesti ajattelevat kaikkia muita perusamiksiksi. Ei ne amiksetkaan huonoja ole :D (vaikka itse olenkin kauppiksesta..amishan toki sekin..)

        Ai niin ja.. meillä on tupsulakit.. :D

        Olen tietoinen kyllä tuosta :P Sähkömies oli puhdas esimerkki, ei mitään muuta.

        Ymmärrät kuitenkin pointtini, samalla lailla halveksuisin sinua jos olisit niitannut yo-lakkiin tupsun (tekkareilla voi olla paljon sanottavaa tuosta) ja muuttanut sen nauhan värin.

        Jos haluaa valmistujaislakin, saisi mun mielestäni hankkia oikean valmistujaislakin, eikä ruveta modaamaan yo-lakkia. Osoittaa mun mielestäni arvostusta jota osoittaa sekä omaa tutkintoaan että yo-tutkintoa kohtaan.

        Ja onnea minunkin puolestani uudelle kaupallisen alan ammattilaiselle :)


      • riitelyä
        Markus kirjoitti:

        Olen tietoinen kyllä tuosta :P Sähkömies oli puhdas esimerkki, ei mitään muuta.

        Ymmärrät kuitenkin pointtini, samalla lailla halveksuisin sinua jos olisit niitannut yo-lakkiin tupsun (tekkareilla voi olla paljon sanottavaa tuosta) ja muuttanut sen nauhan värin.

        Jos haluaa valmistujaislakin, saisi mun mielestäni hankkia oikean valmistujaislakin, eikä ruveta modaamaan yo-lakkia. Osoittaa mun mielestäni arvostusta jota osoittaa sekä omaa tutkintoaan että yo-tutkintoa kohtaan.

        Ja onnea minunkin puolestani uudelle kaupallisen alan ammattilaiselle :)

        :D kiitoksia :) ja onnea sinullekin jos nyt pääset ylioppilaaksi :D


      • Yo-08

        Hahah, no voihan nyt, sitä ei todellakaan saa käyttää kukaan muu kuin lukion käynyt, voi kauhia sentään. Lukio on niin vitun lässy että aivan sama käyttääkö sitä rupusta lakkia kuka. Siis sillä "tutkinnolla" ei saa rahaa eikä aivoja ja ellei siitä sais lisäpisteitä yliopistoon se olis yhtä tyhjän kanssa. Miks Suomessa edes on sellanen kun muissa maissa annetaan viattomien oppilaiden keskittyä rauhassa sitten vaikka niihin Harvardin pääsykokeisiin yms.


      • Yo-08
        ........ kirjoitti:

        kyllä huomaa taas kuinka lukiolaiset on NIIIN ylpeitä käytyään lukion.. huoh.. ärsyttää se, kun lukiolaiset luulevat olevansa PAREMPIA.. vaikka eivät olekaan.

        Kuules nyt. Luuletko ettei lukiolaisilla ole tarpeeksi murehdittavaa jo siinä että a)joutuu opiskelemaan 3 vuotta kaikkee paskaa josta korkeintaan 50% on käyttökelpoista tietoa b)me ei valmistuta siitä mihinkään ammattiin, eli ei tuo rahaa vaan päinvastoin, eli ärsyttää ilmankin että joku ongelmainen diskriminoi väittämällä että ylioppilaat kuvittelee olevansa parempia...


      • Aion ainakin "modata...
        Markus kirjoitti:

        Olen tietoinen kyllä tuosta :P Sähkömies oli puhdas esimerkki, ei mitään muuta.

        Ymmärrät kuitenkin pointtini, samalla lailla halveksuisin sinua jos olisit niitannut yo-lakkiin tupsun (tekkareilla voi olla paljon sanottavaa tuosta) ja muuttanut sen nauhan värin.

        Jos haluaa valmistujaislakin, saisi mun mielestäni hankkia oikean valmistujaislakin, eikä ruveta modaamaan yo-lakkia. Osoittaa mun mielestäni arvostusta jota osoittaa sekä omaa tutkintoaan että yo-tutkintoa kohtaan.

        Ja onnea minunkin puolestani uudelle kaupallisen alan ammattilaiselle :)

        Ei se ylioppoilastutkinto nyt niin mahtava saavutus ole että pitäisi kunnioittaa pyhää lakkia sellaisenaan kuin se on... -.-'' Se ei ole kaikkien makuun.


      • Mietis
        on yhtä kirjoitti:

        tyhjän kans. Teistä harvoin mitään tulee.

        nyt, eihän ideana olekaan valmistua lukiosta ammattiin vaan siitä jatketaan eteenpäin suuntaan mihin halutaan.


      • tosiaankaan
        meme. kirjoitti:

        On kyllä ihan faktaa että lukion käyneenä mahdollisuudet päästä jatkamaan opintoja ja sitä kautta yletä helpommin työelämässä ovat suuremmat kuin ammattikoulun käyneillä, elleivät amiskalaiset jatka ammattikorkeassa. Riippuu kuitenkin siitä miten lukion käy :P

        Ja totta hemmetissä siitä lakista ylpeä on kun se on se ainut näkyvä palkinto kolmen vuoden vittumaisesta tauottomasta lukemisesta :) Amiskassa sentään on jonkinlaista työelämää siinä välissä, eli yrittäkää nyt vähän ottaa perspektiiviä. Me todella ollaan tehty sen lakin eteen töitä, sen takia se halutaan pitää ihan meidän juttuna :P

        se lakki mikään palkinto ole. Ja mikä "meidän" juttu.. Mun juttu on päästä ulos hyvin paperein ja päästä vihdoin lukemaan sitä mikä oikeasti merkitsee. Ja mitä oikeasti haluaa. Vittuun koko lakki.


      • ...
        on yhtä kirjoitti:

        tyhjän kans. Teistä harvoin mitään tulee.

        Olen aina ulkomailla ihmetellyt suomalaisten huonoa kielitaitoa, ei osata puhua juuri mitään vierasta kieltä, mutta nythän mä hokasin: nää amispellet ei ole koskaan lukeneet ajatuksella mitään vierasta kieltä: englantia, ruotsia, saksaa, ranskaa, espanjaa, italiaa.......
        ja tuolla matkailupalstalla kysellään että minkä matkatoimiston oppaat päivystää, kun on huono tuo kielitaito, ettei selvitä kanarialla tai Egyptissä........

        Ei se lakki ketään pelasta tai tee arvokkaammaksi, ja yo-lakin voi ostaa kaupasta kuka tahansa. Itse en muista milloin viimeksi olen pitänyt sitä, kentien kuitenkin 2000-luvun alkupuolella, Vappuna tietty, kun mentiin Vappupäivänä torille kaupunkiin, alkumatka polkupyörillä ja sitten linja-autolla.


    • Valmistuessa käytettävä päähine riippuu täysin opintojen alasta. YO-lakkia käyttävät vain lukion käyneet, tupsulakkia vain dippa-inssit (no on kai niitä kopioita nykyään muillakin), jne. Jos opistolla ei ole omaa lakkia, sellaista ei sitten käytetä (tietenkään).

      Lakkien tuunaus on aika iso etikettirike, meillä otaniemessä jopa pyhäinhäväistys :D

    • jjiojioooijiojiojio

      mikä hiton ylioppilasvillitys on oikeesti? :D missään ei koskaan lue "onneksi olkoon, valmistuville" musta ammattiin valmistuminen on hieno asia.. hähää!

      LUKEKAA TE LUKIOLAISET VIELÄ MONTA VUOTTA ET PÄÄSETTE MUUALLEKI TÖIHIN KU KAUPAN KASSALLE :D

      amiksessa on kyllä kaikkea muutaki.. RAVINTOLAKOKKEJA.. ne tekee hyvää ruokaa!
      jos ei ois autokorjaajia ni kuka teiän autot korjais?
      nii ja parturi-kampaajat ja kosmetologit valmistuu amiksesta.. on se jännä ku ei noita naisellisia aloja oteta koskaan huomioon amiksis.. ikuiset PERUSAMIKSET eli sähkömiehet tulee vaan mieleen! joo tokihan ois kiva kattella ku pakan muijat kävelis isois pilotti takeis ja lippis takaraivol :D

      mut toi lakki.. mikä hemmetin arvo sil on? niit saa citymarketist parilkympil ihan kuka vaan.. :D noit amislakkei ei saakaan ku tilaamal..

      ei mut onnee ylioppineille.. ja ERITYISESTI onnea kaikille AMMATTIIN valmistuville, ootte tehny hienon työn

      • =))

        KERRANKI JOKU PUHUU ASIAA =)


      • lollipop amikset
        =)) kirjoitti:

        KERRANKI JOKU PUHUU ASIAA =)

        Onpas vanha ketju mutta ite oon ainakin ehdottomasti sitä mieltä että amikset on mitä on ja lukio jyrää. Tieto on valtaa ja lukiossa viisatutaan. ON se hyvä että valmistuu amiksia jotka sitten palvelee lukiolasia. Eihän tosin kaikki lukiolaiset ole fiksuja ja monet häpeäksi koko porukalle mutta amikset kyykkyyn ja lukio on pop. Ja korkeintaan suostun räkäsemään halpojen data- ja merkonomilakkien päälle. Olaan yo-lakista näköjään sen verran kateellisia että on yritetty tehdä jotain halpoja kopioita.


      • minä :)
        lollipop amikset kirjoitti:

        Onpas vanha ketju mutta ite oon ainakin ehdottomasti sitä mieltä että amikset on mitä on ja lukio jyrää. Tieto on valtaa ja lukiossa viisatutaan. ON se hyvä että valmistuu amiksia jotka sitten palvelee lukiolasia. Eihän tosin kaikki lukiolaiset ole fiksuja ja monet häpeäksi koko porukalle mutta amikset kyykkyyn ja lukio on pop. Ja korkeintaan suostun räkäsemään halpojen data- ja merkonomilakkien päälle. Olaan yo-lakista näköjään sen verran kateellisia että on yritetty tehdä jotain halpoja kopioita.

        Ihan tiedoksi sinulle, niin merkonomin tutkinto on OPISTOPOHJAINEN ei ammattikoulupohjainen. Ja toiseksikin ; jos lue historiaa pidemmälle, tiedät, että merkonomien lakit olivat käytössä aikanaan jo ennen yo-lakkeja !


      • ennimenni
        minä :) kirjoitti:

        Ihan tiedoksi sinulle, niin merkonomin tutkinto on OPISTOPOHJAINEN ei ammattikoulupohjainen. Ja toiseksikin ; jos lue historiaa pidemmälle, tiedät, että merkonomien lakit olivat käytössä aikanaan jo ennen yo-lakkeja !

        Huhhuh! En ole koskaan tajunnut sitä, että "amikset" mollaa lukiolaisia ja lukiolaiset taas "amiksia". Eikös jokainen voi valita mieleisensä tien. Tuntuu huvittavalta, että pitää mollata toista. Eikö ole itseluottamusta? Itse olen käynyt lukion ja olen ylioppilas, enkä kadu pätkääkään. Silti minulla ei ole minkäänlaista tarvetta mollata ammattikoulun käyneitä. Miksi olisi? Poikaystäväni on kokkilinjalla ammattikoulussa, ja oon tosi ylpeä hänestä. Itsekin olisin voinut mennä ammattikouluun, mutta en mennyt, vaan menin lukioon. Ihan älytöntä tollanen toisten arvostelu.


      • pekkapottu
        ennimenni kirjoitti:

        Huhhuh! En ole koskaan tajunnut sitä, että "amikset" mollaa lukiolaisia ja lukiolaiset taas "amiksia". Eikös jokainen voi valita mieleisensä tien. Tuntuu huvittavalta, että pitää mollata toista. Eikö ole itseluottamusta? Itse olen käynyt lukion ja olen ylioppilas, enkä kadu pätkääkään. Silti minulla ei ole minkäänlaista tarvetta mollata ammattikoulun käyneitä. Miksi olisi? Poikaystäväni on kokkilinjalla ammattikoulussa, ja oon tosi ylpeä hänestä. Itsekin olisin voinut mennä ammattikouluun, mutta en mennyt, vaan menin lukioon. Ihan älytöntä tollanen toisten arvostelu.

        samaa mieltä siitä, että se jatkuva mollaaminen on ihan tyhmää... Sekä lukio, että esim. kauppiksen käyminen, ovat molemmat keskiasteen opintoja. Merkonomin tutkinnon pohjalta pääsee nykyisin - on päässyt jo yli 10 vuotta - kirjoittamaan yo-kirjoituksia; tosin yleensä suositellaan muutaman lukiokurssin opiskelua ennen kirjoituksia ;)

        Mitä tulee lakkijuttuihin, niin merkonomin lakki on ollut olemassa jo 1800-luvulla, eli ei ole uusi asia; eikä myöskään "halpisjuttu": joskus pari vuosikymmentä sitten sai yo-lakin kaupasta satasella (FIM), mutta merk.lakki maksoi kolmisensaataa markkaa... - että se siitä halpuudesta ;)


    • Anonyymi

      vastatkaa pian odotan!
      jessi---

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      19
      1651
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1066
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe