Klamydia suusta alapäähän?

BooGaa

Kuten otsikko jo kertoo, mietiskelin, että voiko mies tartuttaa nielussa olevan klamydian naiselle suuseksissä. Onko kenelläkään kokemusta nieluklamydiasta? Monessa paikassa luki, että klamydia voi tarttua myös nieluun (vaikkakin harvoin), mutta en löytänyt mistään tietoa siitä, voiko sen tartuttaa suusta alapäähän.

6

3958

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sama bakteerihan se on

suussa kuin alapäässä. Kuinka todennäköistä - en tiedä.

• BooGaa

Joo, kyllä mä ajattelinkin, että se ois mahdollista. Osaako kukaan kertoa miten todennäköistä on. Mun ymmärtääkseni erittäin epätodennäköistä.

Minulla siis todettiin klamydia. Olemme nykyisen kumppanin kanssa harrastaneet suuseksiä kerran. (minä siis ottavana osapuolena). Nyt pelkään, että olen tartuttanut miehelle klamydian nieluun. Yhdynnässä olemme käyttäneet kondomia.

Millaisia oireita nieluklamydiassa? Voiko olla pitkään oireeton? Voiko jäädä hoitamattomana jotain pysyviä oireita?

• tietoa
        BooGaa kirjoitti:

Joo, kyllä mä ajattelinkin, että se ois mahdollista. Osaako kukaan kertoa miten todennäköistä on. Mun ymmärtääkseni erittäin epätodennäköistä.

Minulla siis todettiin klamydia. Olemme nykyisen kumppanin kanssa harrastaneet suuseksiä kerran. (minä siis ottavana osapuolena). Nyt pelkään, että olen tartuttanut miehelle klamydian nieluun. Yhdynnässä olemme käyttäneet kondomia.

Millaisia oireita nieluklamydiassa? Voiko olla pitkään oireeton? Voiko jäädä hoitamattomana jotain pysyviä oireita?

Useimmat sukupuolitaudit eivät yleensä leviä suuseksissä.
        Klamydia bakteeri on poikkeus (kyseessä on siis bakteeri ei virus) ja se tarttuu myös nieluun, joskin melko huonosti.Oireina on voimakas kurkkukipu,punoitus kurkussa (ei yleensä peitteitä).Aniharvoin oireeton,mutta ilman nieluviljelyä ei väärällä antibioottikuurilla ehkä lähde.

• laboraattori
        tietoa kirjoitti:

Useimmat sukupuolitaudit eivät yleensä leviä suuseksissä.
        Klamydia bakteeri on poikkeus (kyseessä on siis bakteeri ei virus) ja se tarttuu myös nieluun, joskin melko huonosti.Oireina on voimakas kurkkukipu,punoitus kurkussa (ei yleensä peitteitä).Aniharvoin oireeton,mutta ilman nieluviljelyä ei väärällä antibioottikuurilla ehkä lähde.

Äläpä nyt höpötä sontaa. Kaikki sukupuolitaudit voivat tarttua suuseksissä. Esim. herpes melko helpostikin. Tippuri ja klamydia eivät yleensä oireile nielussa tai suun alueella. Samoin kondylooma suun alueella voi olla oireeton.

• ilkka76
        laboraattori kirjoitti:

Äläpä nyt höpötä sontaa. Kaikki sukupuolitaudit voivat tarttua suuseksissä. Esim. herpes melko helpostikin. Tippuri ja klamydia eivät yleensä oireile nielussa tai suun alueella. Samoin kondylooma suun alueella voi olla oireeton.

miulla on hiiva joka paikassa. laitoinkin keskustelun että hiivan tappo neuvoja tai jotain tommosta.

voiko tytölle antaa suuhun jos on alapään hiiva. onko se eri asia kuin yläpään hiiva. limakalvoillehan se tarttuu, mutta kysyn vain vielä.

en ole antanut, vaikka on kovasti halunnut.

• laboraattori
        ilkka76 kirjoitti:

miulla on hiiva joka paikassa. laitoinkin keskustelun että hiivan tappo neuvoja tai jotain tommosta.

voiko tytölle antaa suuhun jos on alapään hiiva. onko se eri asia kuin yläpään hiiva. limakalvoillehan se tarttuu, mutta kysyn vain vielä.

en ole antanut, vaikka on kovasti halunnut.

Jos haluatte päästä hiivasta eroon, niin ei seksiä oireiden aikana. Ei edes suuhoitoa. Ja molemmille lääkitys tai sitten molemmat testeihin ja sitten lääkitys.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      224
      1556
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      29
      1403
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      61
      1269
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1242
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1204
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      75
      1172
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1163
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      998
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      962
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      177
      865
    Aihe