Mikä on mielestänne kaunein äitienpäivälaulu?
Onhan niitä montakin kaunista ja koskettavaa ,mutta itse pidän eniten Jari Huhtasalon laulamasta laulusta:"äideistä parhain".
kaunein laulu
12
23275
Vastaukset
- makunsa kullakin
liian tekopyhä. En pidä siitä, että lapset laitetaan laulamaan sanoilla, joiden todellista merkitystä ja tunnepohjaa he välttämättä eivät vielä ole tulleet ymmärtämään.
- se on todella ällöttävä
Oikein kaikkien tekopyhyyksien äiti, koen näin vaikka olen itsekin äiti ja mummi. Mutta IKINÄ en toivoisi että lapsi tai lapsenlapsi sitä minulle joikaisi. Laulu on samaa luokkaa "äiti armas monta yötä valvonut..." No totta kai, mutta entä sitten. Sehän kuuluu äitiyteen, ei sitä tarvi siirapilla pilata.
- Anne vm.58
...on minun mielestäni kaunein äitienpäivälaulu.
Maan päällä paikka yksi on
niin pyhä armas verraton,
mi tarjoo lemmen turvaisan
ja kätkee onnen kalleimman.
Vain sydän äidin, tunnet sen,
näin hellä on ja lämpöinen.
Se riemuitsee sun riemustas
ja tuntee huoltas, tuskias.
Tääl' ihmismielet vaihtelee,
tääl' kiitos kaikuu, vaikenee.
Tääl' poljetaan ja moititaan,
jäät yksin yöhön unholaan.
On paikka missä lohdun saa,
sua sydän äidin rakastaa.
Voit hellään helmaan painaa pään
ja itket murheen lientymään.
Pois moni kaunis mennyt on,
sä kauan tunsit kaipion.
Muun korvas aika minkä vei,
sydäntä äidin konsaan ei.
(sanat Lydia Koidula, suom. Hilja Haahti)- laulaaa
Ehdottomasti kaikkien aikojen paras äitienpäivälaulu minustakin on se "Maan päällä paikka yksi on". Itse kuitenkin äitinä koen hieman "alamittaisuutta" laulun pyhän sydämen kohdalla. Tulee mieleen ne hetket, jolloin on tullut huudettua lapsille. Tuntuu, että ehkä sittenkään en ole niin hyvä äiti.Vaikka kyllä haluaisi ja parhaansa yrittää. Nykypäivän maailma on niin kova ja vaativa ja täynnä väkivaltaa. Jos onnistuisin siirtämään lapsille uskon ja turvan Jumalassa ja voisin suojella heitä lankeamasta päihteisiin, olisin onnellinen. Jos vielä aikuisenakin mielellään tulisivat käymään kotona.Ja puhevälit säilyisivät vaikeissakin tilanteissa.
- Sydämeni laulu
laulaaa kirjoitti:
Ehdottomasti kaikkien aikojen paras äitienpäivälaulu minustakin on se "Maan päällä paikka yksi on". Itse kuitenkin äitinä koen hieman "alamittaisuutta" laulun pyhän sydämen kohdalla. Tulee mieleen ne hetket, jolloin on tullut huudettua lapsille. Tuntuu, että ehkä sittenkään en ole niin hyvä äiti.Vaikka kyllä haluaisi ja parhaansa yrittää. Nykypäivän maailma on niin kova ja vaativa ja täynnä väkivaltaa. Jos onnistuisin siirtämään lapsille uskon ja turvan Jumalassa ja voisin suojella heitä lankeamasta päihteisiin, olisin onnellinen. Jos vielä aikuisenakin mielellään tulisivat käymään kotona.Ja puhevälit säilyisivät vaikeissakin tilanteissa.
Toivoisin konserttia missä laulettaisiin äideille ja paras voittaisi. Menisin kuuntelemaan ja voisin vaikka esittää laulunkin.
- Anonyymi
Tästä mä tykkään. Laulettiin sitä aina äidille pieninä.
- Dementatiivinen
Mikä mahtoi olla 1960-luvulla suositun äitienpäivälaulun nimi? Sanat menivät jotenkin: ...vain yksi paikka on maailmassa ... saat itkeä joka aikana... jne. En muista sanoja enempää. Sävel löytyy Youtubesta Maksim Gavrilovin kantele-esityksestä: https://www.youtube.com/watch?v=qBeFhHHEQdI kohdasta 4:30 nimellä "Jos voisin laulaa".
- minä03
äidin ruusut
- Äideille
https://www.youtube.com/watch?v=hHKUQj8T3CE
Jope Ruonansuu - Äiti <3 - Pikkukakkosenposti
"Maan päällä yksi on" Hilja Haahti. Sitä sitä meillä lauletaan jo kolmannessa polvessa...
- Lelel
Ihan helmi- Robin
- Yksitoistalastenlasta
Tuo "Maan päällä..." on myös minulle hyvin muistorikas lapsuudesta.
Noin reilut 20 vuotta sitten,silloin teini-ikäinen tyttäreni halusi minun lähtevän äitienpäivänä kanssaan kirkkoon. Niin tein. Tyttäreni "katosi" johonkin. Hetken päästä alkoi laulu, uruilla säestettynä "Paljon on aihetta lapsella kiittää..." (jotenkin siihen tapaan) . Se hetki sykähdytti - tyttäreni lauloi kaikille äideille. Se on jäänyt lämpimänä muistona muistojen tarhaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124570MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar912356Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5641785Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1011491- 91453
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671187Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331118Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt219990Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o64967Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3948