pääsiäishaaste uskiksille

Big-H

Tiedän, että uskiksille tarkoitettu viesti ei kuulu tänne, mutta palstan suuren uskismäärän vuoksi uskonen viestin löytävän kohdeyleisönsä.

Dan Barker kehitteli joskus aikoinaan haasteen niille, jotka väittävät raamattua ristiriidattomaksi. Haasteena on kirjoittaa yksiselitteinen ja ristiriidaton kertomus Jeesuksen kuolemanjälkeisistä tapahtumista. Tässä mitä tapahtui raamatun mukaan:

Mihin aikaan naiset vierailivat Jeesuksen haudalla?

- Matt. 28:1 "päivän koittaessa"
- Mark. 16:2 "kohta auringon noustua"
- Luuk. 24:1 "aamuvarhaisella"
- Joh. 20:1 "aamuhämärissä"

Ketkä kuuluivat näihin vierailijoihin?

- Matt. 28:1 "Magdalan Maria ja se toinen Maria"
- Mark. 16:1 "Magdalan Maria, Jaakobin äiti Maria ja Salome"
- Luuk. 24:10 "Magdalan Maria, Johanna ja Jaakobin äiti Maria, ja vielä muitakin oli heidän kanssaan"
- Joh. 20:1 "Magdalan Maria"

Mikä oli heidän tarkoituksensa?

- Matt. 28:1 "katsomaan hautaa"
- Mark. 15:47 olivat jo nähneet haudan, 16:1 "mennäkseen voitelemaan"
- Luuk. 23:55 olivat jo nähneet haudan 24:1 "ottivat hankkimansa tuoksuöljyt mukaan"
- Joh. 19:39,40 ruumis oli jo voideltu

Oliko hauta auki kun he saapuivat paikalle?

- Matt. 28:2 "Herran enkeli laskeutui taivaasta. Hän tuli haudalle, vieritti kiven pois ja istuutui sille."
- Mark. 16:4 "paikalle he huomasivat, että kivi oli vieritetty pois"
- Luuk. 24:2 "kivi oli vieritetty haudan suulta"
- Joh. 20:1 "haudan suulta oli kivi siirretty pois"

Kuka oli haudalla heidän saapuessaan?

- Matt. 28:2-7 "Äkkiä maa alkoi vavahdella ja järistä, sillä Herran enkeli laskeutui taivaasta."
- Mark. 16:5 "Sisälle hautaan mentyään he näkivät oikealla puolella istumassa nuorukaisen, jolla oli yllään valkoiset vaatteet."
- Luuk. 24:4 "heidän edessään seisoi yhtäkkiä kaksi miestä sädehtivän kirkkaissa vaatteissa."
- Joh. 20:12 "siinä, missä Jeesuksen ruumis oli ollut, istui kaksi valkopukuista enkeliä"

Missä "lähettiläät" olivat?

- Matt. 28:2 "Herran enkeli laskeutui taivaasta. Hän tuli haudalle, vieritti kiven pois ja istuutui sille."
- Mark. 16:5 "Sisälle hautaan mentyään he näkivät oikealla puolella istumassa nuorukaisen"
- Luuk. 24:3,4 "he menivät sisälle hautaan", "heidän edessään seisoi yhtäkkiä kaksi miestä sädehtivän kirkkaissa vaatteissa"
- Joh. 20:12 "siinä, missä Jeesuksen ruumis oli ollut, istui kaksi valkopukuista enkeliä"

Mitä nämä lähettiläät sanoivat?

- Matt. 28:5-7
"Älkää te pelätkö. Minä tiedän, että te etsitte ristiinnaulittua Jeesusta.
6 Ei hän ole täällä, hän on noussut kuolleista, niin kuin itse sanoi. Tulkaa katsomaan, tuossa on paikka, jossa hän makasi. [Matt. 12:40, 16:21 ]
7 Menkää kiireesti sanomaan hänen opetuslapsilleen: 'Hän on noussut kuolleista. Hän menee teidän edellänne Galileaan, siellä te näette hänet.' Tämä oli minun sanomani teille."

- Mark. 16:6-7
"Älkää pelästykö. Te etsitte Jeesus Nasaretilaista, joka oli ristiinnaulittu. Hän on noussut kuolleista, ei hän ole täällä. Tuossa on paikka, johon hänet pantiin.
7 Menkää nyt sanomaan hänen opetuslapsilleen, myös Pietarille: 'Hän menee teidän edellänne Galileaan. Siellä te näette hänet, niin kuin hän itse teille sanoi.'"

- Luuk. 24:5-7
"Miksi etsitte elävää kuolleiden joukosta?
6 Ei hän ole täällä, hän on noussut kuolleista. Muistakaa, mitä hän sanoi teille ollessaan vielä Galileassa:
7 'Näin täytyy käydä: Ihmisen Poika annetaan syntisten ihmisten käsiin ja ristiinnaulitaan, mutta kolmantena päivänä hän nousee kuolleista.'"

- Joh. 20:13
"Mitä itket, nainen?" Hän vastasi: "Minun Herrani on viety pois, enkä tiedä, minne hänet on pantu."

Kertoivatko naiset eteenpäin, mitä oli tapahtunut?

- Matt. 28:8 "riensivät viemään sanaa Jeesuksen opetuslapsille"
- Mark. 16:8 "He eivät kertoneet kenellekään mitään, sillä he pelkäsivät."
- Luuk. 24:9,22-24 "Haudalta palattuaan naiset veivät tästä sanan yhdelletoista opetuslapselle ja kaikille muille."
- Joh. 20:18 "Magdalan Maria riensi opetuslasten luo ja ilmoitti: "Minä olen nähnyt Herran!" Sitten hän kertoi, mitä Herra oli hänelle sanonut."

Kun Maria saapui haudalta, tiesikö hän, että Jeesus oli herännyt kuolleista?

- Matt. 28:7-8 kyllä
- Mark. 16:10,11 kyllä
- Luuk. 24:6-9,23 kyllä
- Joh. 20:2 ei

Milloin Maria näki ensimmäisen kerran Jeesuksen?

- Matt. 28:9 ennen kuin oli palannut haudalta opetuslasten luokse
- Mark. 16:9,10 ennen kuin oli palannut haudalta opetuslasten luokse
- Joh. 20:2,14 sen jälkeen kun oli palannut haudalta opetuslasten luokse

Saikoa Jeesusta koskettaa hänen kuolemansa jälkeen?

- Matt. 28:9 "He menivät hänen luokseen, syleilivät hänen jalkojaan"
- Joh. 20:17, Jeesus sanoi: "Älä koske minuun. Minä en vielä ole noussut Isän luo." 20:27 "Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi: tässä ovat käteni. Ojenna kätesi ja pistä se kylkeeni."

Naisten jälkeen, kenelle Jeesus ensimmäisen kerran ilmestyi?

- Matt. 28:16,17 11:lle opetuslapselle
- Mark. 16:12,14 "Tämän jälkeen Jeesus ilmestyi hahmoltaan vieraana kahdelle heistä"
- Luuk. 24:13-36 kahdelle opetuslapselle
- Joh. 20:19,24 10:lle opetuslapselle (Juudas ja Tuomas puuttuivat)
- 1.kor. 15:5 "hän ilmestyi Keefakselle ja sitten niille kahdelletoista." (Miksi 12? Juudashan oli kuollut..)

Missä Jeesus ensimmäisen kerran ilmestyi opetuslapsille?

- Matt. 28:16-17 vuorella: "lähtivät Galileaan ja nousivat vuorelle"
- Mark. 16:12,14 tiellä: "kun he olivat kulkemassa pois kaupungista"
- Luuk. 24:13,31,36 Emmauksen tiellä
- Joh. 20:19 sisällä huoneessa: "opetuslapset olivat illalla koolla lukittujen ovien takana, sillä he pelkäsivät juutalaisia. Yhtäkkiä Jeesus seisoi heidän keskellään"

Uskoivatko opetuslapset niitä kahta miestä jolle Jeesus oli ilmestynyt?

- Mark. 16:13 "mutta heitäkään ei uskottu"
- Luuk. 24:34- kyllä

Mitä tapahtui ilmestymisessä?

- Matt. 28:17-20 "17 Kun he näkivät hänet, he kumarsivat häntä, joskin muutamat epäilivät.
18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin:..."

- Mark. 16:14-19
"Viimein Jeesus ilmestyi myös yhdelletoista opetuslapselleen heidän ollessaan aterialla. Hän moitti heidän epäuskoaan... " "15 Hän sanoi heille:..."
- Luuk. 24:13-51 emmauksen tien ja sen jälkeiset kahden opetuslapsen kanssa tapahtuneet tapahtumat
- Joh. 21:4-23 Jeesus ilmestyy järven rannalla, Pietarin kalansaalis...

Kuinka kauan Jeesus oleskeli maan päällä kuolleista nousemisensa jälkeen?

- Mark. 16:9, 16:14 lähti samana päivänä
- Luuk. 24:50-52 lähti samana päivänä
- Joh. 20:26 yli viikon, 21:1-22
- apost. 1:3 40 päivää

Missä taivaaseen nouseminen tapahtui?

- Matt. ei taivaaseen nousemista, kirja loppuu vuorelle Galileassa lähetyskäskyyn
- Mark. 16:19 Jerusalemissa tai lähellä Jerusalemia, lounaan jälkeen
- Luuk. 24:50-51 "lähelle Betaniaa" (Jerusalemin lähellä)
- Joh. ei mainintaa
- Paavali ei kirjeissään puhu asiasta
- apost. 1:9-12 "Silloin he lähtivät tuolta vuorelta, jota kutsutaan Öljymäeksi"

Siitä sitten vain rustaamaan mitä pääsiäisenä tarkalleen tapahtui...

32

1741

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joku vaan

Raamatussa ei voi olla ristiriitoja, joten mainitsemasi kohdat eivät ole ristiriitaisia. Aamen.

• vesitomu

Ihan hauska juttu kyllä.

Yhtä hyvin voisi miettiä tarkkoja historiallisia faktoja siitä, mitä
      joku esim. "Marbo" niminen tyyppi teki tuiki tavallisena maanantaina 3. heinäkuuta 23jkr.

• Joutsen.

- Mihin aikaan naiset vierailivat Jeesuksen haudalla?

Jeesus rakastaa sinuakin.

-Ketkä kuuluivat näihin vierailijoihin?

Jumalan siunausta.

En pelkää varjoissakaan sillä olet vierelläni Herra.

-Mikä oli heidän tarkoituksensa?

Siunaa Jeesus ruokamme, aamen.

• titio

Itse en ole ainakaan koskaan kieltänyt sitä faktaa etteivätkö evankeliumit olisi monessa kohtaa ristiriidassa keskenään. Minun mielestäni asia on ihan täysin ymmärrettävissä. Kaikki kertovat samasta asiasta, mutta kertovat siitä niin kuin ovat sen itse kokeneet, ja niin kuin he itse sen muistavat.

Raamattu on edelleenkin ihmisten kirjoittama, ja ihmiset eivät ole täydellisiä niin kuin Jumala. Tämän tosiasian olen myöntänyt niin kauan kuin olen ollut uskossa. En väitä että Raamattu olisi täysin ristiriidaton. Väitän että sen punainen lanka "ilosanoma Jeesuksesta" on Jumalan sanaa ihmisille.

• selvä..

totuus kelpaa hihhulille:
        Ei ole kadotusta eikä pelastusta.

• Big-H

tuolla 'Joosef & Maria'-keskustelussa.

Titio: "Monet toisistaan tietämättömät henkilöt ovat ennustaneet Jeesuksen syntymän, eikä sitä tosiasiaa voi kiistää etteivätkö he olisi nimenomaan ennustaneet messiaan syntyvän neitsyestä."

Sano yksikin kohta, Jesajan kiistanalaisen kohdan lisäksi, missä ennustetaan messiaan syntyvän neitsyestä...

• Hetaxi
        selvä.. kirjoitti:

totuus kelpaa hihhulille:
        Ei ole kadotusta eikä pelastusta.

Vielä tuohon ristiriitaisuuteen ja vs. sekä taivas/helvetti kysymykseen. Kun olin luennoilla ja vertailtiin toistemme kirjoituksia jälkeenpäin, huomasimme, että toinen oli pitänyt jotakin muuta asiaa tärkeämpänä kuin minä jne. Niinpä Jeesusta kuunnelleilla on voinut olla sama juttu. Niin kirjoituksiin(muistiinpanoihin) on tullut hieman toisistaan poikkeavaa tekstiä, mutta se "punainen lanka"kaikilla on sama.Otapa selvää, mikä se on!

• titio
        Big-H kirjoitti:

tuolla 'Joosef & Maria'-keskustelussa.

Titio: "Monet toisistaan tietämättömät henkilöt ovat ennustaneet Jeesuksen syntymän, eikä sitä tosiasiaa voi kiistää etteivätkö he olisi nimenomaan ennustaneet messiaan syntyvän neitsyestä."

Sano yksikin kohta, Jesajan kiistanalaisen kohdan lisäksi, missä ennustetaan messiaan syntyvän neitsyestä...

Danielin kirjassa ainakin ennustetaan messiaan syntymä. Sitä en nyt muista että mikä luku ja jae, mutta muistan ainakin että siellä se ennustetaan.

Sitten sakarjan kirjasta löytyy ennustuksia.
        "Iloitse, tytär Siion! Riemuitse, tytär Jerusalem!
        Katso, kuninkaasi tulee. Vanhurskas ja voittoisa hän on, hän on nöyrä, hän ratsastaa aasilla, aasi on hänen kuninkaallinen ratsunsa." Sak 9:9

"Mutta Daavidin sukuun ja Jerusalemin asukkaisiin minä vuodatan armon ja rukouksen hengen. Ja he kohottavat katseensa minuun, kohottavat katseensa häneen, jonka ovat lävistäneet. He surevat häntä, niin kuin surraan ainoaa poikaa, ja valittavat häntä katkerasti, niin kuin esikoista valitetaan." Sak 12:10

muitakin kohtia on.

Jeremian kirjasta:
        Tulee aika, sanoo Herra, jolloin Daavidin suvusta nousee Vanhurskas Verso.
        Hän on kuningas,
        joka hallitsee viisaasti
        ja saattaa maassa voimaan
        oikeuden ja vanhurskauden.
        Hänen aikanaan Juuda saa avun,
        ja Israel elää turvasssa.
        < nimellä:
        "Herra on meidän vanhurskautemme"(Jer. 23: 5-6)

Sakarjan kirjassa on paljon ennustuksia, ja muistaakseni muissakin kohtaa kuin Jesajan kirjassa puhutaan että messias syntyy neitsyestä. Harmi vain että minulla ei ole tällä hetkellä aikaa alkaa selvittämään tätä asiaa. Tässä oli nyt kumminkin muutama kohta jossa ylipäätänsä puhutaan messiaasta.

• titio kirjoitti:

Danielin kirjassa ainakin ennustetaan messiaan syntymä. Sitä en nyt muista että mikä luku ja jae, mutta muistan ainakin että siellä se ennustetaan.

Sitten sakarjan kirjasta löytyy ennustuksia.
        "Iloitse, tytär Siion! Riemuitse, tytär Jerusalem!
        Katso, kuninkaasi tulee. Vanhurskas ja voittoisa hän on, hän on nöyrä, hän ratsastaa aasilla, aasi on hänen kuninkaallinen ratsunsa." Sak 9:9

"Mutta Daavidin sukuun ja Jerusalemin asukkaisiin minä vuodatan armon ja rukouksen hengen. Ja he kohottavat katseensa minuun, kohottavat katseensa häneen, jonka ovat lävistäneet. He surevat häntä, niin kuin surraan ainoaa poikaa, ja valittavat häntä katkerasti, niin kuin esikoista valitetaan." Sak 12:10

muitakin kohtia on.

Jeremian kirjasta:
        Tulee aika, sanoo Herra, jolloin Daavidin suvusta nousee Vanhurskas Verso.
        Hän on kuningas,
        joka hallitsee viisaasti
        ja Israel elää turvasssa.
        < nimellä:
        "Herra on meidän vanhurskautemme"(Jer. 23: 5-6)

Sakarjan kirjassa on paljon ennustuksia, ja muistaakseni muissakin kohtaa kuin Jesajan kirjassa puhutaan että messias syntyy neitsyestä. Harmi vain että minulla ei ole tällä hetkellä aikaa alkaa selvittämään tätä asiaa. Tässä oli nyt kumminkin muutama kohta jossa ylipäätänsä puhutaan messiaasta.

tämäkö ennustaa jeesuksesta??

"Tulee aika, sanoo Herra, jolloin Daavidin suvusta nousee Vanhurskas Verso.
        Hän on kuningas,
        joka hallitsee viisaasti
        ja Israel elää turvasssa."

Ja kun ottaa huomioon että... oletetaan että tämä on jeesuksen aikaa 0-2007... niin missä vaiheessa Israel on elänyt turvassa?? tai ehkä se sitten kun jeesus tulee takaisin..mutta tätä ennustusta voi vasta sitten käyttää "TODISTAMAAN" jotain.

• titio
        rpm kirjoitti:

Hän on kuningas,
        joka hallitsee viisaasti

Ja kun ottaa huomioon että... oletetaan että tämä on jeesuksen aikaa 0-2007... niin missä vaiheessa Israel on elänyt turvassa?? tai ehkä se sitten kun jeesus tulee takaisin..mutta tätä ennustusta voi vasta sitten käyttää "TODISTAMAAN" jotain.

Juuri tämän takia juutalaiset eivät usko että Jeesus oli messias, koska he odottivat kuningasta joka vapauttaa heidät heidän kärsimyksistään. Jeesus kumminkin sanoi että hän tuli antamaan ihmisille pelastumismahdollisuuden ja tuli sillä tavalla pelastamaan koko ihmiskuntaa ja juutalaisia.

Jeesus siis antoi ihmisille mahdollisuuden päästä taivaaseen.

• rpm kirjoitti:

Hän on kuningas,
        joka hallitsee viisaasti

"Hän on kuningas, joka hallitsee viisaasti..."

Jesse ei ollut kuningas, vaan puuseppä.

"...ja saattaa maassa voimaan
        oikeuden ja vanhurskauden."

Jesse ei saattanut voimaan oikeutta eikä vanhurskautta.

• se on täytetty! Ja Jeesus Kristus on ylösnoussut! Me olemme edelleen hänen ylösnousemuksensa todistajia. Kiitos vaan haasteesta! :D

• "Me olemme edelleen hänen ylösnousemuksensa todistajia."

Olitko paikan päällä? Oliko yksikään nykyään elävistä kristityistä paikan päällä?

Jos ette olleet, niin ette ole todistajia millekään. Olette vain kasa höyrypäitä, jotka uskovat vanhaan myyttiin ilman mitään kunnon syytä tai todisteita. Se taas teistä idiootteja eikä kenenkään tulisi ottaa teitä vakavasti.

• jason_dax kirjoitti:

"Me olemme edelleen hänen ylösnousemuksensa todistajia."

Olitko paikan päällä? Oliko yksikään nykyään elävistä kristityistä paikan päällä?

Jos ette olleet, niin ette ole todistajia millekään. Olette vain kasa höyrypäitä, jotka uskovat vanhaan myyttiin ilman mitään kunnon syytä tai todisteita. Se taas teistä idiootteja eikä kenenkään tulisi ottaa teitä vakavasti.

jos olisit kohdannut elävän Jeesuksen jo pikkuskidinä. Sitäpaitsi:nimittely on rumaa, eikä kuulu herrasmiehille...:D

• purje kirjoitti:

jos olisit kohdannut elävän Jeesuksen jo pikkuskidinä. Sitäpaitsi:nimittely on rumaa, eikä kuulu herrasmiehille...:D

Oletko sinä? Muka? Oliko se fyysinen olento vai jokin seurakunnan huumaillassa koettu "kiva tunne"?

• jason_dax kirjoitti:

Oletko sinä? Muka? Oliko se fyysinen olento vai jokin seurakunnan huumaillassa koettu "kiva tunne"?

kun kohtaatte. Olen kohdannut ja jokainen kerta on muuttanut minua ja elämääni enemmän siksi kuin se on tarkoitettu. Elävän Jumalan kohtaaminen on todellakin jotain muuta kuin "kiva tunne". Hänen pyhyytensä ja rakkautensa on niin valtavaa, että siihen voi melkein kuolla ts. tämmöinen tavallinen kuoleva ei sitä kirkkautta ja voimaa paljoakaan kestä, pienen väläyksen vain. Mutta se on hyvin todellista. Tiedät, kun kohtaatte...

• tuo Jeesus
        purje kirjoitti:

kun kohtaatte. Olen kohdannut ja jokainen kerta on muuttanut minua ja elämääni enemmän siksi kuin se on tarkoitettu. Elävän Jumalan kohtaaminen on todellakin jotain muuta kuin "kiva tunne". Hänen pyhyytensä ja rakkautensa on niin valtavaa, että siihen voi melkein kuolla ts. tämmöinen tavallinen kuoleva ei sitä kirkkautta ja voimaa paljoakaan kestä, pienen väläyksen vain. Mutta se on hyvin todellista. Tiedät, kun kohtaatte...

Jakaa rakkauttaan mikkeliläisille perheenäideille, mutta ei korvaansa lotkauta nälkäänäkevien lasten parkunalle.

No, tuntemattomat ovat hänen tiensä:/

• tuo Jeesus kirjoitti:

Jakaa rakkauttaan mikkeliläisille perheenäideille, mutta ei korvaansa lotkauta nälkäänäkevien lasten parkunalle.

No, tuntemattomat ovat hänen tiensä:/

tekevät osuuutensa, myös niiden nälkäänäkevien hyväksi.

• tuo Jeesus
        purje kirjoitti:

tekevät osuuutensa, myös niiden nälkäänäkevien hyväksi.

kaan ei kyllä osaisi lasta imettää, vaikka kuinka olisi Jumalan Poika ja Ihminen samassa paketissa.

Ihmetyttää vain, ettei se viitsi ruokkia niitä väärän värisiä äitejäkään. Ehkä hän on rasisti?

• tuo Jeesus kirjoitti:

kaan ei kyllä osaisi lasta imettää, vaikka kuinka olisi Jumalan Poika ja Ihminen samassa paketissa.

Ihmetyttää vain, ettei se viitsi ruokkia niitä väärän värisiä äitejäkään. Ehkä hän on rasisti?

koska ns. kolmansissa maissa Jeesukseen uskovien määrä kasvaa eniten maailmassa ja mm. Ruandasta tulee jo lähetystyöntekijöitä tänne maallistuneeseen Eurooppaan.

• tuo Jeesus
        purje kirjoitti:

koska ns. kolmansissa maissa Jeesukseen uskovien määrä kasvaa eniten maailmassa ja mm. Ruandasta tulee jo lähetystyöntekijöitä tänne maallistuneeseen Eurooppaan.

Ruanda pelastaa eurooppalaiset?

Kiertelet ja kaartelet koko ajan itse asiaa, joka on siis tämän Jeesuksesi epäoikeudenmukaisuus.

Mutta taidat olla empaattisesti kuollut tuon uskosi takia...No, omaan napaan tuijottaminen on toki myös ateistinen piirre. Emme vain tarvitse siihen mitään jumalia.

• purje kirjoitti:

Et ole oikeasti tavannut ketään tai mitään, sinulle vain tuli euforinen tunne jostain tekijästä tai niiden muodostamasta kokonaisuudesta.

Kerropas, tapahtuvatko nämä "kohtaamiset" uskonnollisissa tilaisuuksissa? Oletko juuri tehnyt jotain uskonnollista, kuten kuunnellut uskonnollista musiikkia tai harrastanut rukoilua?

• tuo Jeesus kirjoitti:

Ruanda pelastaa eurooppalaiset?

Kiertelet ja kaartelet koko ajan itse asiaa, joka on siis tämän Jeesuksesi epäoikeudenmukaisuus.

Mutta taidat olla empaattisesti kuollut tuon uskosi takia...No, omaan napaan tuijottaminen on toki myös ateistinen piirre. Emme vain tarvitse siihen mitään jumalia.

ristiinnaulittu yhdessä Jeesuksen kanssa, joten kuollut, mikä kuollut...:D

• jason_dax kirjoitti:

Et ole oikeasti tavannut ketään tai mitään, sinulle vain tuli euforinen tunne jostain tekijästä tai niiden muodostamasta kokonaisuudesta.

Kerropas, tapahtuvatko nämä "kohtaamiset" uskonnollisissa tilaisuuksissa? Oletko juuri tehnyt jotain uskonnollista, kuten kuunnellut uskonnollista musiikkia tai harrastanut rukoilua?

tuo euforinen tunne. Ehkäpä pelko tai häpeä voivat sellaista aiheuttaa???
        Eka kerran tunsin hänen läsnäolonsa noin viis v. kun kuritin oikein kunnolla pikkusiskoani. Yhtäkkiä koin, että se, mitä tein oli väärin ja lopetin siihen paikkaan. Eka kohtaaminen oli kaheksan v., kun olin yksin soutuveneellä myrskyssä ja minua pelotti. Muistin koulussa kuulemani kertomuksen Jeesuksesta myrskyssä. Sain uutta rohkeutta ja selvisin rantaan. Rannalla kohtasin Jeesuksen.

• tuo Jeesus
        purje kirjoitti:

ristiinnaulittu yhdessä Jeesuksen kanssa, joten kuollut, mikä kuollut...:D

nähdä ne jäljet käsissä ja jaloissa, vai oliko tuo taas jotain paskapuhetta?

• tuo Jeesus kirjoitti:

nähdä ne jäljet käsissä ja jaloissa, vai oliko tuo taas jotain paskapuhetta?

Olet oikeilla jäljillä...

• tuo Jeesus
        purje kirjoitti:

Olet oikeilla jäljillä...

itsesi jossain, vai mitä tarkoitat?

Toisaalta, jos olet jo 8v vanhana alkanut nähdä jeesuksia, kuten tuossa Jasonille kerrot, niin olet kyllä vielä enemmän sekaisin kuin ajattelinkaan. Sorry nyt vaan:)

• tuo Jeesus kirjoitti:

itsesi jossain, vai mitä tarkoitat?

Toisaalta, jos olet jo 8v vanhana alkanut nähdä jeesuksia, kuten tuossa Jasonille kerrot, niin olet kyllä vielä enemmän sekaisin kuin ajattelinkaan. Sorry nyt vaan:)

noi jutut on hengellisiä ja suoraan Raamatusta...Lapset ovat herkkiä myös hengellisille asioille, joten ei tapauksessani ole mitään merkillistä. Olenpahan vain yksi Jeesuksen todistaja sukupolvien ketjussa.

• tuo Jeesus
        purje kirjoitti:

noi jutut on hengellisiä ja suoraan Raamatusta...Lapset ovat herkkiä myös hengellisille asioille, joten ei tapauksessani ole mitään merkillistä. Olenpahan vain yksi Jeesuksen todistaja sukupolvien ketjussa.

Olisi vain ollut mielenkiintoista vaihtaa mielipiteitä joistain "ufo-kokemuksista". Minäkin olen sentään nähnyt ihmisellä auran, vaikka ateisti olenkin.

Mutta päätellään vain tähän. Koetahan pärjätä:D

• Big-H

Uskisten argumentaatiokyvyn taidonnäytteitä:

Joutsen.:
      " - Mihin aikaan naiset vierailivat Jeesuksen haudalla?

Jeesus rakastaa sinuakin.

Jumalan siunausta.

En pelkää varjoissakaan sillä olet vierelläni Herra.

-Mikä oli heidän tarkoituksensa?

Siunaa Jeesus ruokamme, aamen."

tai purje:
      "Tärkein juttu: se on täytetty! Ja Jeesus Kristus on ylösnoussut! Me olemme edelleen hänen ylösnousemuksensa todistajia."

• pyydettäisiin

nimeämään aurinkokuntamme planeetat ja mielellään siinä järjestyksessä kuin ne ovat auringosta, saisimme varmaan seuraavanlaisia vastauksia:

Betlehemin tähti on yksi, muita en muista Raamatusta.

En usko evoluutioteoriaan, joten on vain maa planeetta.

Maa ja se kuu. Ja sitten on Jeesus!!

Jupiter, Satunus, Venus, joku jota en muista, ja sitten tietenkin ne meteoriitit, joita aina välillä enkeleiden toimesta tipahtelee. Silloin saa toivoa. Rukoilla saa muulloinkin...

On vain maakunta, jota aurinko kiertää. Tähdet ovat soihtuja Taivaan Valtakunnasta.

• järjellistä vastausta

mikä taas oli jo etukäteen selvää, eihän uskiksilta koskaan tule ainoatakaan järjellistä vastausta mihinkään.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      385
      8468
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      173
      2820
    3. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      13
      1162
    4. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      76
      998
    5. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      61
      903
    6. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      25
      896
    7. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55
      873
    8. Sano nyt kiertääkö

Huhut meistä tai jostain muusta?
      Ikävä
      64
      832
    9. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      50
      831
    10. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      72
      802
    Aihe