Olen ostamassa autoa A1-rahoituksella, joka on käsittääkseni Nordean myöntämä rahoitus. Jännittää vähän siinä sitten odotella rahoituspäätöstä, kun minulla on Nordean myöntämää Inde-luottoa 3000 € sekä Aktiiviraha-kortti, jolla on luottoa 600 €. Kyseessä on auto, jonka rahoitettava osuus on n. 10000 €. Onko kokemuksia, kuinka helposti tuon autorahoituksen saa? Kyse ei siis ole siitä, ettenkö pystyisi lyhennyksiä hoitamaan mutta tuli vain mieleeni, että estääköhän tuo nykyinen 3600 € velkani Nordea-rahoitukselle auton oston? Tarkoitan tällä sitä, että katsovatkohan he minulla olevan jo tarpeeksi velkaa... Asiallisia näkemyksiä asiaan, kiitos.
A1-autorahoitus
8
5928
Vastaukset
- ...
Joku voisi sanoa, että riippuu siitä mistä roikkuu. Kohtuullinen lainamäärä kun riippuu talouden tuloista, säännöllisistä menoista, perheen koosta ja niin edelleen. 13000 euron laina ei vielä ole mitenkään erityisen iso.
- tuloista
Vinkkinä kuitenkin, että totesin autokauppoja tehdessäni, että auton hinnasta tippui reilusti (melkein 2000€) käteiskaupalla...
- Vuosi 2007
Ihmiset jostain syystä edelleen uskoo, että käteisalennuksia myönnetään. Todellisessa maailmassa nykypäivänä alennuksista voi paremmin keskustella mikäli otat autoliikkeen rahoituksen, koska liike tekee tiliä myös sillä. Käteisasiakas on huonompi asiakas liikkeen kannalta. Autoliikkeen rahoitus on toisaalta asiakkaalle järkevä, sillä se on kiinteäkorkoinen, ei vaadi erillisiä vakuuksia ja päätöksen saa parissa minuutissa. Osamaksun voi katkaista milloin tahansa ilman erillisiä kuluja ja kk-erän voi rukata omalle maksukyvylle sopivaksi. Nykyään todelliset vuosikorot ovat kohtuulliset verrattuna jopa pankkien vaihtuvakorkoisiin lainoihin (josta et ikinä järjestelykuluineen tiedä mitä ne maksavat nyt, saati tulevaisuudessa)
- vähän miettimään
Kannattaako ottaa kaikkea lainaa, mitä saa?
Eikö noin persaukisen kannattaisi vähän hillitä tuota lainan ottoa, vaikka firmat lainaa sinulle työntäisivätkin. Maksat vipeistäsi korkoja ja kuluja yhden auton hinnan verran muutamassa vuodessa. - riihiukko
Olen ostamassaA1-rahoituksella 2000 euron auton.Olen vielä reilut puolitoistavuotta velkajärjestelyssä,onko se este?
- Pitäisi_olla
Yksi kerta ei siis riittänyt takomaan päähän velanoton varjopuolia. Muista nyt kuitenkin, että se oli viimeinen velkajärjestelysi.
- Jenniina11111
Juuri näin. Sinä säästät tuon 2000 euroa ja ostat sitten auton. Jos et pysty säästämään, et pysty sitä poiskaan maksamaan korkoineen.
- chippellistrust
Jos suoraa haet vaikka Nordeasta lainaa, niin kyllä ne sanoo jos se on tapissa..... ja kyllä jos liikkeessä haet lainaa ja liike sitten selvittää asiaa luottokunnasta ( next?), niin kyllä se luottokuntakin sen asian sit ilmaisee päätöksellään...
Mutta koska itse asiaa askaroit noin, niin kaiketi sinäkin sitä jo mietit onko velkasi tapissa... ja ehkä sit kuitenkin laskisin vielä kolme tai kuusi kertaa... Itse teet päätöksen jonka sitten kannat... ja ainhan sen auton saa muutettua lihaksi jos se sille tuntuu...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e2416746Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne664154Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1313165- 1562322
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla181860Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1701597- 821484
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o301461Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https371379Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.1111061