pankkisalaisuuden

rikkominen?

Jos haen pankista lainaa ja sen hakemuksen jälkeen pankkitäti soittaa vanhemmilleni asiasta - niin eikö hän riko silloin pankkisalaisuutta?

9

2193

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jos satut

olemaan alaikäinen.

• alkup.

niin olen yli 18-vuotias eli täysi-ikäinen

• Tee valitus
        alkup. kirjoitti:

niin olen yli 18-vuotias eli täysi-ikäinen

Kuulostaa kyllä varsin törkeältä. Kiinnostaisi kuulla enemmän tilanteesta. Oletan että pankin virkailija on vanhempiesi ystävä/tuttu? Mutta kyllä pankkisalaisuus tietääkseni tarkoittaa sitä että asiakkaan asioista ei kerrota kenellekään ulkopuoliselle (poikkeus tietyt tilanteet joissa viranomaiset voivat saada tietoja).

Mutta jos et ole mitenkään holhouksen alla vaan täysivaltainen ihminen, niin minusta sinun kannattaa ehdottomasti nostaa tästä iso juttu. Teet valituksen ensinnäkin pankinjohtajalle. Onko sinulla mitä todisteita että pankista on soitettu vanhemmillesi? Kuka siitä kertoi sinulle? Vanhempasi?

Epäilen että tässä on jotain muuta takana, miksi muuten pankista soittelisivat. Oletko ennestään kovissa rahavaikeuksissa? Peli- tai huumeriippuvainen?

• samassa veneessä
        Tee valitus kirjoitti:

Kuulostaa kyllä varsin törkeältä. Kiinnostaisi kuulla enemmän tilanteesta. Oletan että pankin virkailija on vanhempiesi ystävä/tuttu? Mutta kyllä pankkisalaisuus tietääkseni tarkoittaa sitä että asiakkaan asioista ei kerrota kenellekään ulkopuoliselle (poikkeus tietyt tilanteet joissa viranomaiset voivat saada tietoja).

Mutta jos et ole mitenkään holhouksen alla vaan täysivaltainen ihminen, niin minusta sinun kannattaa ehdottomasti nostaa tästä iso juttu. Teet valituksen ensinnäkin pankinjohtajalle. Onko sinulla mitä todisteita että pankista on soitettu vanhemmillesi? Kuka siitä kertoi sinulle? Vanhempasi?

Epäilen että tässä on jotain muuta takana, miksi muuten pankista soittelisivat. Oletko ennestään kovissa rahavaikeuksissa? Peli- tai huumeriippuvainen?

Tämä tapahtui jo yli kolmekymmentä vuotta sitten. Olin ensimmäisessä työpaikassani ja tilini meni samaan pankkiin, jota vanhempani käyttivät. Heti ensimmäisen tilini saatuani äitini huomautti jotain rahan käytöstäni, perhetuttu joka oli siinä pankissa töissä, oli informoinut.Kävelin saman tien toiseen pankkiin jonne siirsin pienen palkkani. Ilmoitin myös entiseen pankkiin, miksi tein niin ja sain anteeksipyynnön.No pankkien myllerryksessä paluduin pankkiin, jossa tämä rouva edelleen työskenteli ja työskentelee edelleenkin. Mutta varmaan hänkin oppi jotain.

• Pankkivirkailija on tehnyt rikoksen, asia pitää selvittää miksi virkailija sinun raha asioita kertoo vanhemmillesi.

Pankkilaisilla on ehdoton vaitiolovelvollisuus, jopa sellaset henkilöt jotka ei edes ole pankissa töissä vaan joutuvat työnsä puolesta asioimaan siellä pankkitiskin virkailijoiden puolella ja henkilökunnan tiloissa niin joutuvat allekirjoittamaan paperin, jossa vannovat etteivät koskaan kerro mitä näkevät ja kuulevat pankin tiloissa ollessaan.

• .....

Jos oli, mikseivät voisi soittaa takaajille?

• alkup.

kyse oli lainatarjous pyynnöstä ei siis jo myönnetystä lainasta. Olen 30v vuotias, täysijärkien ja kokopäivätyössä. Vanhempani ovat erittäin hyviä samanpankin asiakkaita...

• alkup.
        alkup. kirjoitti:

kyse oli lainatarjous pyynnöstä ei siis jo myönnetystä lainasta. Olen 30v vuotias, täysijärkien ja kokopäivätyössä. Vanhempani ovat erittäin hyviä samanpankin asiakkaita...

äidiltäni kuulin asiasta kun hänelta "lipsahti" tarkempia kysymyksiä tehdessäni oli selityksen makua, soitin pankkiin virkailijalle, jolle tuli kauhea yskä sekä limaa kurkkuun eli ei voinut puhua!!

• rikkoo...

...mitä tuota kyselemään. Kysymys onkin miksi rikkoi ja jos alat prosessoimaan, tuliko siitä sinulle jotain vahinkoa muuta kuin harmia tai käyttivätkö vanhempasi tietoa jotenkin sinua vastaan. Jos vastaat kumpaankin em. kysymykseen, että ei, niin forget it. Muussa tapauksessa kysy lisää niin vastaan miten toimit.

Juristi41

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      28
      4548
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      34
      3326
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      182
      3135
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      10
      2168
    5. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      157
      1730
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      1718
    7. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      25
      1681
    8. Terveiset kaivatullesi

kesän aluksi tähän ketjuun.
      Ikävä
      101
      1257
    9. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      137
      1097
    10. Mua ei ole rengastettu, vaikka asunkin jonkun kanssa

Siihen on esteitä. Sinä taas olet rengastettu yksilö. En jaa aviovuodetta kenenkään kanssa, enkä mitään muutakaan.
      Ikävä
      14
      954
    Aihe