Mun pitäisi luoda yksinkertainen sivu kahden kuvan avulla. Eli toinen kuva olisi taustalla ja toinen kuva tulisi siihen keskitettynä päälle. Sitten siinä keskitetyssä kuvassa olevia tekstien päältä (jotka myös osa kuvaa) kun klikkaa niin sivu vaihtuu. Miten tämä kaikki toteutettaisiin?
Ei pitäisi olla vaikea juttu, mutta kun en vielä kaikkea tajua :)
Nyt olen saanut toimimaan vaan niin, että tämä toinen kuva on vain tietyssä paikassa, mutta eri näyttöresoluutioilla se ei tietenkään näytä keskitetyltä.
Entä miten saisin siis jotkin kuvan osiot toimimaan linkkeinä? Onko tämä ylipäätään mahdollista vai pitääkö minun luoda uudet kuvat noista teksti-kohdista kuvassa ja sitten sovittaa ne samoihin kohtiin(toimimaan linkkeinä)?
Tässä css-koodiani:
html, body {
position: absolute;
background-color: #000000;
background-image:url(tausta.jpg);
background-repeat:no-repeat;
}
#runko {
position: absolute;
top: 100px ;
left: 200px ;
width: 830px;
height: 545px;
background-image:url(kuva.jpg);
background-repeat:no-repeat;
}
kuvien keskitys css:llä ja linkit
5
646
Vastaukset
- as-keetti
yrität hommaa nyt turhan monimutkaisesti
(2 taustakuvaa).
Laita se pikkukuva paikalleen ihan suoraan
vaan html-koodissa "tavallisena" kuvana ja
määrittele paikka prosentteina, ei pikseleinä.
Kuvan osiin saat linkin ns. kuvakarttatekniikalla
tässä ohjeita:
http://www.google.fi/search?hl=fi&q=kuvakartta&btnG=Google-haku&meta=cr=countryFI- css-noviisi
Niin se unohtui mainita, että tämän pienemmän kuvan päälle pitäisi saada vielä teksti asemoitua. Eli onnistuuko se silti vaikka laitan kuvan ihan "tavallisena" kuvana?
- Juu ei
css-noviisi kirjoitti:
Niin se unohtui mainita, että tämän pienemmän kuvan päälle pitäisi saada vielä teksti asemoitua. Eli onnistuuko se silti vaikka laitan kuvan ihan "tavallisena" kuvana?
HTML:llä asetetun kuvan päälle et saa tekstiä.
- css-noviisi
Juu ei kirjoitti:
HTML:llä asetetun kuvan päälle et saa tekstiä.
Niin, eli sama ongelma on siis edelleen :) Eli miten tämä siis pitäisi toteuttaa?
- as-keetti
css-noviisi kirjoitti:
Niin, eli sama ongelma on siis edelleen :) Eli miten tämä siis pitäisi toteuttaa?
tapaa tulee heti mieleen (on niitä varmaan enemmänkin).
-laitat kuvankäsittelyohjelmalla sen tekstin
siihen kuvaan suoraan "osaksi" kuvaa ja sitten
kuvakartalla tekstin paikat linkeiksi.
-Kerrokset (layer) -menetelmä. Kuvat ja teksti eri
kerroksiin.
kts. http://virtuaaliyliopisto.jyu.fi/etusivu/tyopakki/oppimateriaalintuottaminen/wwwtuotanto/fp_ohje2005.doc
etsi kohta
"Sisällön asemointi Kerrosten avulla"
En ole erikoisesti FrontPagen ystävä mutta
ohjettahan voi soveltaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1014368Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743631105- 1861032
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091002Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47891- 64871
Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna82843- 64836
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk10817Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64806