pitäisi toinen akku saada säästettyä vaan koneen tarpeille !! joten viihde aukku erikseen !
tuossa veneliikkeessä kun kävin niin oli vaan joku kolmivaihekatkaisin järjestelmä .. en ala pelleilemään milläin katkaisimilla !!
eiköst autoihin saa sellaisia jotka toimii automaatilla eli päästää lataus virta läpi mutta ei enää toiseen suntaan...
miten toiminta varmoja nuo automaattiset mahtaa olla? ja millä nimellä mahtaa liikkua moinen väli palikka
2 akku järjestelmä
10
1876
Vastaukset
- Kapu III
Laitat vaan lataus diodin tai lataus releen akkujen välille niin molemmat voivat latautua mutta eivät syö toisiaan ja siis toisesta akusta kaikki käyttövirta toinen vain startille.
Ideahan siinä katkaisija systeemissä onkin, että jos startti akku on jostain ihme syystä tyhjä mutta käytöakulla onkin virtaan niin voi katkaisian vääntää asentoon molemmat akut niin voi sit saada koneetkäymään ja matkan jatkumaan.- Sene
Jos toinen akuista on päässyt tyhjäksi, niin en kyllä kytkisi akkuja rinnan, ennen kuin kone on käynnissä. Eli startti vain yhdellä akulla, ettei tyhjä akku pääse purkamaan sitä, jossa on vielä virtaa.
- Sene
Sene kirjoitti:
Jos toinen akuista on päässyt tyhjäksi, niin en kyllä kytkisi akkuja rinnan, ennen kuin kone on käynnissä. Eli startti vain yhdellä akulla, ettei tyhjä akku pääse purkamaan sitä, jossa on vielä virtaa.
Noh, ei sitten niin väliä ole, jos diodit on asenettu. Eli käsitin varmaan väärin.
- Kapu III
Sene kirjoitti:
Noh, ei sitten niin väliä ole, jos diodit on asenettu. Eli käsitin varmaan väärin.
toista tyhjennä jos se käännetään päälle kytkimestä ja startataan vaikkei diodeja olisikaan, ainakaan ihan heti ???
- diodit turhia
Kapu III kirjoitti:
toista tyhjennä jos se käännetään päälle kytkimestä ja startataan vaikkei diodeja olisikaan, ainakaan ihan heti ???
Kolmeasentoisessa pääkytkimessä on vaihtoehtoina ykkösakku, kakkosakku, molemmat päällä ja molemmat pois. Eikös tämä ole maailman hienoin systeemi. Voit itse valita kummasta akusta otat virtaa satamassa huvilaitteille, ja voit itse kokeilla kummassa akussa on enemmän virtaa käynnistykseen. Tai voit kääntää molemmat akut antamaan virtaa käynnistykseen, jos tarvii pitkään sahailla. Ajossa kääntää kytkimen molempien akkujen asentoon, niin kumpikin latautuu.
Mikä ihmeen tarve on tehdä helpot asiat vaikeiksi latausdiodeilla. Joku suomalainen ilmiö tämäkin. Jos huviakku on vain huvilaitteille ja käynnistysakku vain moottorille, niin meillä voi olla joskus tyhjäksi sahattu käynnistysakku, ja vieressä täysinäinen huviakku, mutta eipä vaan saada moottoria käyntiin. Eihän siinä ole mitään järkeä. Pahimmassa tapauksessa kun koittaa käynnistää tyhjällä starttiakulla molempien akkujen pääkytkimet päällä, sen 70 amppeerin latausreleen läpi saattaakin kulkea 500 amppeeria käynnistysvirtaa huviakusta käynnistysakun suuntaan, ja hienot suomalaiset latausreleasennukset häipyvät savuna ilmaan.
Että eiköhän se näin järjellä ajatellen ole kuitenkin viisaampi ratkaisu se useampiasentoinen pääkytkin, mitä sivistyneessä maailmassa on käytetty siitä asti kun akku keksittiin. - heh
diodit turhia kirjoitti:
Kolmeasentoisessa pääkytkimessä on vaihtoehtoina ykkösakku, kakkosakku, molemmat päällä ja molemmat pois. Eikös tämä ole maailman hienoin systeemi. Voit itse valita kummasta akusta otat virtaa satamassa huvilaitteille, ja voit itse kokeilla kummassa akussa on enemmän virtaa käynnistykseen. Tai voit kääntää molemmat akut antamaan virtaa käynnistykseen, jos tarvii pitkään sahailla. Ajossa kääntää kytkimen molempien akkujen asentoon, niin kumpikin latautuu.
Mikä ihmeen tarve on tehdä helpot asiat vaikeiksi latausdiodeilla. Joku suomalainen ilmiö tämäkin. Jos huviakku on vain huvilaitteille ja käynnistysakku vain moottorille, niin meillä voi olla joskus tyhjäksi sahattu käynnistysakku, ja vieressä täysinäinen huviakku, mutta eipä vaan saada moottoria käyntiin. Eihän siinä ole mitään järkeä. Pahimmassa tapauksessa kun koittaa käynnistää tyhjällä starttiakulla molempien akkujen pääkytkimet päällä, sen 70 amppeerin latausreleen läpi saattaakin kulkea 500 amppeeria käynnistysvirtaa huviakusta käynnistysakun suuntaan, ja hienot suomalaiset latausreleasennukset häipyvät savuna ilmaan.
Että eiköhän se näin järjellä ajatellen ole kuitenkin viisaampi ratkaisu se useampiasentoinen pääkytkin, mitä sivistyneessä maailmassa on käytetty siitä asti kun akku keksittiin.Samaan toiminnalliseen tulokseen pääsee varustamalla vene kahdella akulla ja laittamalla molemmille oma pääkytkin. Pääkytkimiä vääntelemällä voi sitten valita mikä akku milloinkin on käytössä ja latauksessa.
Täytyy myöntää, että se neliasentoinen ja kallis voi olla helpompi merkonomin käytettäväksi. diodit turhia kirjoitti:
Kolmeasentoisessa pääkytkimessä on vaihtoehtoina ykkösakku, kakkosakku, molemmat päällä ja molemmat pois. Eikös tämä ole maailman hienoin systeemi. Voit itse valita kummasta akusta otat virtaa satamassa huvilaitteille, ja voit itse kokeilla kummassa akussa on enemmän virtaa käynnistykseen. Tai voit kääntää molemmat akut antamaan virtaa käynnistykseen, jos tarvii pitkään sahailla. Ajossa kääntää kytkimen molempien akkujen asentoon, niin kumpikin latautuu.
Mikä ihmeen tarve on tehdä helpot asiat vaikeiksi latausdiodeilla. Joku suomalainen ilmiö tämäkin. Jos huviakku on vain huvilaitteille ja käynnistysakku vain moottorille, niin meillä voi olla joskus tyhjäksi sahattu käynnistysakku, ja vieressä täysinäinen huviakku, mutta eipä vaan saada moottoria käyntiin. Eihän siinä ole mitään järkeä. Pahimmassa tapauksessa kun koittaa käynnistää tyhjällä starttiakulla molempien akkujen pääkytkimet päällä, sen 70 amppeerin latausreleen läpi saattaakin kulkea 500 amppeeria käynnistysvirtaa huviakusta käynnistysakun suuntaan, ja hienot suomalaiset latausreleasennukset häipyvät savuna ilmaan.
Että eiköhän se näin järjellä ajatellen ole kuitenkin viisaampi ratkaisu se useampiasentoinen pääkytkin, mitä sivistyneessä maailmassa on käytetty siitä asti kun akku keksittiin.Olipa selvästi sanottu. Viisitoista vuotta
olen käyttänyt em. järjestelmää ilman pie-
nintäkään ongelmaa.
Jos haluaa automatisoida latausta noilla
dioteilla, niin kynnysjännitteen takia ei
akkuja ikinä saa täyteen ladattua. Pitää
rakentaa sitä varten lisäksi diodin
ohitusreleistö, jolloin akkujen jännite saa-
daan latauksessa nousemaan maksimiinsa eli
akut täyteen.- 2 akkua
diodit turhia kirjoitti:
Kolmeasentoisessa pääkytkimessä on vaihtoehtoina ykkösakku, kakkosakku, molemmat päällä ja molemmat pois. Eikös tämä ole maailman hienoin systeemi. Voit itse valita kummasta akusta otat virtaa satamassa huvilaitteille, ja voit itse kokeilla kummassa akussa on enemmän virtaa käynnistykseen. Tai voit kääntää molemmat akut antamaan virtaa käynnistykseen, jos tarvii pitkään sahailla. Ajossa kääntää kytkimen molempien akkujen asentoon, niin kumpikin latautuu.
Mikä ihmeen tarve on tehdä helpot asiat vaikeiksi latausdiodeilla. Joku suomalainen ilmiö tämäkin. Jos huviakku on vain huvilaitteille ja käynnistysakku vain moottorille, niin meillä voi olla joskus tyhjäksi sahattu käynnistysakku, ja vieressä täysinäinen huviakku, mutta eipä vaan saada moottoria käyntiin. Eihän siinä ole mitään järkeä. Pahimmassa tapauksessa kun koittaa käynnistää tyhjällä starttiakulla molempien akkujen pääkytkimet päällä, sen 70 amppeerin latausreleen läpi saattaakin kulkea 500 amppeeria käynnistysvirtaa huviakusta käynnistysakun suuntaan, ja hienot suomalaiset latausreleasennukset häipyvät savuna ilmaan.
Että eiköhän se näin järjellä ajatellen ole kuitenkin viisaampi ratkaisu se useampiasentoinen pääkytkin, mitä sivistyneessä maailmassa on käytetty siitä asti kun akku keksittiin.Jos vain 2 akkua, niin kytke molempiin oma 4 - asentoinen päävirtakytkin 1, 2, mol ja off.
Kytke 2:een toisen pääkytkimen both.
Nyt on turvallinen ja yksinkertainen ja varma ratkaisu. - Nimetön
diodit turhia kirjoitti:
Kolmeasentoisessa pääkytkimessä on vaihtoehtoina ykkösakku, kakkosakku, molemmat päällä ja molemmat pois. Eikös tämä ole maailman hienoin systeemi. Voit itse valita kummasta akusta otat virtaa satamassa huvilaitteille, ja voit itse kokeilla kummassa akussa on enemmän virtaa käynnistykseen. Tai voit kääntää molemmat akut antamaan virtaa käynnistykseen, jos tarvii pitkään sahailla. Ajossa kääntää kytkimen molempien akkujen asentoon, niin kumpikin latautuu.
Mikä ihmeen tarve on tehdä helpot asiat vaikeiksi latausdiodeilla. Joku suomalainen ilmiö tämäkin. Jos huviakku on vain huvilaitteille ja käynnistysakku vain moottorille, niin meillä voi olla joskus tyhjäksi sahattu käynnistysakku, ja vieressä täysinäinen huviakku, mutta eipä vaan saada moottoria käyntiin. Eihän siinä ole mitään järkeä. Pahimmassa tapauksessa kun koittaa käynnistää tyhjällä starttiakulla molempien akkujen pääkytkimet päällä, sen 70 amppeerin latausreleen läpi saattaakin kulkea 500 amppeeria käynnistysvirtaa huviakusta käynnistysakun suuntaan, ja hienot suomalaiset latausreleasennukset häipyvät savuna ilmaan.
Että eiköhän se näin järjellä ajatellen ole kuitenkin viisaampi ratkaisu se useampiasentoinen pääkytkin, mitä sivistyneessä maailmassa on käytetty siitä asti kun akku keksittiin.Itsellä amerikalainen vene, kolmella akulla toimiitaan, kaksi konetta joille on omat starttiakkunsa, sen lisäksi on hupiakku.
hupiakun ja starttiakkujen väliin on kytketty solenoidi, jota ohjataan katkaisimella, tämän nimi on "hätäkäynnistys", eli kaikki akut saadaan rinnan jos sattuu tarvetta olemaan... - Duutsonni
diodit turhia kirjoitti:
Kolmeasentoisessa pääkytkimessä on vaihtoehtoina ykkösakku, kakkosakku, molemmat päällä ja molemmat pois. Eikös tämä ole maailman hienoin systeemi. Voit itse valita kummasta akusta otat virtaa satamassa huvilaitteille, ja voit itse kokeilla kummassa akussa on enemmän virtaa käynnistykseen. Tai voit kääntää molemmat akut antamaan virtaa käynnistykseen, jos tarvii pitkään sahailla. Ajossa kääntää kytkimen molempien akkujen asentoon, niin kumpikin latautuu.
Mikä ihmeen tarve on tehdä helpot asiat vaikeiksi latausdiodeilla. Joku suomalainen ilmiö tämäkin. Jos huviakku on vain huvilaitteille ja käynnistysakku vain moottorille, niin meillä voi olla joskus tyhjäksi sahattu käynnistysakku, ja vieressä täysinäinen huviakku, mutta eipä vaan saada moottoria käyntiin. Eihän siinä ole mitään järkeä. Pahimmassa tapauksessa kun koittaa käynnistää tyhjällä starttiakulla molempien akkujen pääkytkimet päällä, sen 70 amppeerin latausreleen läpi saattaakin kulkea 500 amppeeria käynnistysvirtaa huviakusta käynnistysakun suuntaan, ja hienot suomalaiset latausreleasennukset häipyvät savuna ilmaan.
Että eiköhän se näin järjellä ajatellen ole kuitenkin viisaampi ratkaisu se useampiasentoinen pääkytkin, mitä sivistyneessä maailmassa on käytetty siitä asti kun akku keksittiin."Pahimmassa tapauksessa kun koittaa käynnistää tyhjällä starttiakulla molempien akkujen pääkytkimet päällä, sen 70 amppeerin latausreleen läpi saattaakin kulkea 500 amppeeria käynnistysvirtaa huviakusta käynnistysakun suuntaan, ja hienot suomalaiset latausreleasennukset häipyvät savuna ilmaan."
Minulla ainakin menee startille virta erijohdoissa kuin laturista akuille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle1115017Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖493302Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle853049Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku342001- 811777
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.411530450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1211444Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1181130- 161099
Miehen taloudellinen tilanne ja
halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah431057