SAPATTISAARNA
Siunattua sapattia niille, jotka tänään sapattia viettävät! Olen kesälaitumilla, mutta päätin tulla kerran kuukaudessa kotiin, kirjoittaakseni sapattisaarnan. (19.5., 16.6., 14.7., 11.8.). Toki luonnon keskelläkin sapattilauantai kivasti hoituu; luonnon keskellä katsellessa, miten kasvua tapahtuu pyhityspäivänäkin. Kesäpaikassa luonto olkoon Herran temppeli, Room 1:20, kotona oma sydän, 1. Kor 6:19.
Jeesus tuli repimään verhot alas, Matt 27:51, ja poistamaan erottavat väliseinät, Ef 2:14 sekä tekemään tyhjäksi järjen päätelmät, 2. Kor 10:5, 1. Joh 3:8.
Huomaa, että SEITSEMÄTTÄ PÄIVÄÄ EI SAA EROTTAA MUISTA, JOS MIELII USKON KAUTTA JOTAKIN AIKAISEKSI SAADA!
Hepr. 11:30 Uskon kautta kaatuivat Jerikon muurit, sittenkuin niiden ympäri oli kuljettu seitsemän päivää.
Mutta muurien kaataminen on Jumalan lasten tehtävä, Hbr 11:30. Alas väliverhot, väliseinät ja muurit! Tyhjäksi perkeleen teot ja järkeisopit! Sen sijaan Jumalan tunteminen arvoonsa: Fil 3:8, Kol 1:10, Jes 53:10-11. Jer 31:34. Enkö Minä puhu Uudesta Liitosta Minun Veressäni myös Dan 11:32 ???
Dan. 11:32
Ja liitonrikkojat hän viettelee luopumukseen houkutuksillaan, mutta niitten joukko, jotka tuntevat Jumalansa, pysyy lujana ja tekee tehtävänsä
Jes 53:10
Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.
Jes 53:11
Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi. Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa.
VAIN UUSI HERRALLE KELPAA, ALATI
Uutta Herramme loi niin pyhänä kuin arkena. Mitäkö uutta? No, Hän pystitti vanhurskauden, ei enempää eikä vähempää. Joku saattaisi väittää, että Jeesus tuli vahvistamaan Moosesta, mutta jo lasten riemusta voidaan päätellä, että Jeesus toi ilon ja vapauden valtakunnan - VAIN lapsenmielisille. Matt 21:12-16, 18:3, 19:14. Luuk 18:15-17.
Usein on kysytty vanha kysymys: "Milloin Jeesus muutti sapatin?" Sapattisaarna on vastaus siihen. Jeesus repi maahan kolmessa päivässä koko vanhan jumalanpalvelusjärjestelmän ja pystytti ruumiinsa temppelin, Mark 13:1-37, Luuk 19:45-48, Joh 2:13-22.
Siinä ei erotella päiviä, ei öitä. Vaan yötä päivää Häntä avuksi huudetaan Hengessä ja totuudessa, Joh 4:23-24, Luuk 18:2-14.
Sapatti on ihmistä varten, kanssaihmistä varten. Vihaisesti puhun kaikkea itsekkyyttä vastaan.
EDELLÄKÄVIJÄ
Johannes Kastaja oli pappi Sakariaan poika, pappi Aaronin sukua. Naisen, Elisabetin kautta, kuten Jeesus Marian kautta. Kaukana Mooseksen lain ja kivittäjien ulottumattomissa, Johannes erämaassa, rukoili ja paastosi, joten Hannas ja Kaifas jouduttiin valitsemaan ylipapeiksi, Luuk 3:2.
Raamattu ei kerro, että nämä olisivat olleet aaronilaisia edes tai leeviläisiä; sillä ei enää ollut merkitystä. Sillä väistämättä nyt tapahtui myös pappeuden muutos, Hbr 7:12. Ei Johannes - kuulijana edes - käynyt sapattikirkossa; tuskin tiesi viikonpäivistä. Uuteen hän katsoi ja kuoletti vanhan järjestelmän. Matt 11:7-19.
Samanaikaisesti Jeesus varttui "iässä ja armossa". Jo 12-vuotiaana Hän valitsi Mooseksen lain, isien - ja Isän välillä, Luuk 2:41-52. Toki hän oli silti mieliksi, kuuliainen. Kuten vartuttuaan, oli mieliksi, mm. kymmenysasiassa ja yleensä maksamisissa, Mark 12:13-17, Matt 17:24-27.
Johannes säästi ylipapin virkansa Jeesukselle - uuden alkajalle. Johannes ei lainkaan vedonnut Moosekseen. Eikä hyväksynyt edes Aabrahamiin vetoamista, Lk 3:8, vaan peräänkuulutti laupeuden evankeliumin noudattamista, Luuk 3. luku, (3:10-14). Matt 3:14-15.
MILLOIN JEESUS MUUTTI SAPATTILAUANTAIN ?
Mutta Jeesus ei ole ihmisjohtajien kysymysten orja, vastausvelvollinen. Niinpä Hän vastaa kysymyksillä ja kysyy vastauksilla. Kuten esim. Eikö Minun edessäni 1000 päivää ole niinkuin yksi päivä? Ja 7 päivää niinkuin yksi päivä? Tai yksi päivä niinkin 7 päivää? Eikö Minun sanani riitä, tämä:
Room. 14:5 "Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä; kukin olkoon omassa mielessään täysin varma."
Tai tämä, että vain hyvää on lupa tehdä ja sitä tulee tehdä JOKA PÄIVÄ? Sillä eihän lepopäivä tarkoita hyvästä lepäämistä, vaan pikemminkin päinvastoin? Eihän itselleen tule elää, ei arkena eikä pyhänä?
Enkö minä olekin ostanut teidät seuraajikseni, tekemään hyvää työtä minulle? Minä odotan kanssaihmisessäsi ja kanssapalvelijassasi sinulta laupeutta - enkös minä niin ole sanonut, Jaak 1:27. Matt 25:34-40.
Joh 6:17 Mutta Jeesus vastasi heille: "Minun Isäni tekee yhäti työtä, ja minä myös teen työtä".
Katso; jo ammoisina aikoina opetin, mitä varten pyhäpäivä on - Jes 58:13 - Jes 58. luku. Katso; Minä teen uutta, ettekö sitä huomaa - nyt se vihdoin puhkeaa taimelle, Jes 43:19, 43:19. Siitä on äitini Marian kiitosvirsi, Jer 31:22 ja Luuk 1:46-56.
Äitini kasvatti veljeni Jaakobin sisälle tähän luomaani uuteen vapauteen Jaak 2:12-13, Jes 58:6-9. Jaakob uskollisena äidilleen ja minulle nousi vaatimaan tätä ikeetöntä laupeuden evankeliumia tarjottavaksi kaikille maailman uskovaisille, Ap.t. 15:13-22.
Kun laupeutta osoitat - sormella-osoittamisen sijaan, Jes 58:6 - niin ikuinen sapatinlepo on sinulle varmasti tuleva.
Hepr. 4:9 Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva.
_AnttiVKantola_
Sapattisaarna
12
223
Vastaukset
- AVK
yhdyn sanomaasi 100%, näin se menee Uuden Testamentin sanoman mukaan, vapauden lain mukaan.
Jumalan hullu - puhu lepopäivästä
mitään Room. 14:5. Hän puhuu paastopäivistä.
- uudelleen
Apostolien tekojen jälkeen Uusi testamentti vaikenee sapatista eikä kerro mitään sapatin viettämisestä eikä sisällä mitään käskyjä tai opetuksia sapatin vietosta, mikä on sangen merkillepantavaa.
Päinvastoin apostoli Paavali korostaa kristittyjen vapautta kaikista päivistä sekä ruokasäännöistä osoittaen, että kristityt elävät lähimmäisen rakkauden ohjaamassa vapaudessa. Room.14:1-14 mukaisesti mikään ruoka ei ole enää "epäpuhdasta" eikä kiellettyä, eikä mikään päivä ole pakollinen noudattaa. Huomattakoon myös, että vegetarismi on "heikkouskoisuutta" Paavalille, eikä suinkaan mikään "kristillinen ruokavalio". Alkukristityt eivät olleet "vegaaneja" eikä vegetaristeja - tämä on riidaton tosiasia.
Eipä löydy sanaa "paasto", kuten adventisti väittää. - Asia kuin asia
Mikä salainen tietolähde sinulle ilmoitti, että Paavali ei puhunut lepopäivästä?
Mikset kysy Pyhältä Hengeltä, joka ilmoittaa soimaamatta, jos jokin Sanassa on jäänyt epäselväksi!
Mutta Paavali ei puhu ainoastaan lepopäivistä tai pyhäpäivistä, vaan myös paastopäiviin ja kaikkiin juhlapäiviin ja kaikkiin viikonpäiviin tuo pätee.
Luepas, mitä muuta Paavali on sanonut siitä, että olemme irti laista!
Tai Jaakob vapauden laista!
Tai Pietari MOOSEKSEN LAISTA, Apt 15. luku!
Palkan saat siitä, jos uskot totuuden.
Tai siitä, että et usko totuutta. - galatalaisille
Asia kuin asia kirjoitti:
Mikä salainen tietolähde sinulle ilmoitti, että Paavali ei puhunut lepopäivästä?
Mikset kysy Pyhältä Hengeltä, joka ilmoittaa soimaamatta, jos jokin Sanassa on jäänyt epäselväksi!
Mutta Paavali ei puhu ainoastaan lepopäivistä tai pyhäpäivistä, vaan myös paastopäiviin ja kaikkiin juhlapäiviin ja kaikkiin viikonpäiviin tuo pätee.
Luepas, mitä muuta Paavali on sanonut siitä, että olemme irti laista!
Tai Jaakob vapauden laista!
Tai Pietari MOOSEKSEN LAISTA, Apt 15. luku!
Palkan saat siitä, jos uskot totuuden.
Tai siitä, että et usko totuutta.Näin piako te menitti vapaudestanne lain tekoihin.
- Ellenismille
galatalaisille kirjoitti:
Näin piako te menitti vapaudestanne lain tekoihin.
GAL 3:1-14 :
1 Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?
2 Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?
3 Niinkö älyttömiä olette? Te alotitte Hengessä, lihassako nyt lopetatte?
4 Niin paljonko olette turhaan kärsineet? -jos se on turhaa ollut.
5 Joka siis antaa teille Hengen ja tekee voimallisia tekoja teidän keskuudessanne, saako hän sen aikaan lain tekojen vai uskossa kuulemisen kautta,
6 samalla tavalla kuin "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi"?
7 Tietäkää siis, että ne, jotka uskoon perustautuvat, ovat Aabrahamin lapsia.
8 Ja koska Raamattu edeltäpäin näki, että Jumala vanhurskauttaa pakanat uskosta, julisti se Aabrahamille edeltäpäin tämän hyvän sanoman: "Sinussa kaikki kansat tulevat siunatuiksi".
9 Niinmuodoin ne, jotka perustautuvat uskoon, siunataan uskovan Aabrahamin kanssa.
10 Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee".
11 Ja selvää on, ettei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä lain kautta, koska "vanhurskas on elävä uskosta".
12 Mutta laki ei perustaudu uskoon, vaan: "Joka ne täyttää, on niistä elävä".
13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme-sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu" -
14 että Aabrahamin siunaus tulisi Jeesuksessa Kristuksessa pakanain osaksi ja me niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen.
Sana - inttäjille (teille)
Ellenismille kirjoitti:
GAL 3:1-14 :
1 Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?
2 Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?
3 Niinkö älyttömiä olette? Te alotitte Hengessä, lihassako nyt lopetatte?
4 Niin paljonko olette turhaan kärsineet? -jos se on turhaa ollut.
5 Joka siis antaa teille Hengen ja tekee voimallisia tekoja teidän keskuudessanne, saako hän sen aikaan lain tekojen vai uskossa kuulemisen kautta,
6 samalla tavalla kuin "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi"?
7 Tietäkää siis, että ne, jotka uskoon perustautuvat, ovat Aabrahamin lapsia.
8 Ja koska Raamattu edeltäpäin näki, että Jumala vanhurskauttaa pakanat uskosta, julisti se Aabrahamille edeltäpäin tämän hyvän sanoman: "Sinussa kaikki kansat tulevat siunatuiksi".
9 Niinmuodoin ne, jotka perustautuvat uskoon, siunataan uskovan Aabrahamin kanssa.
10 Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee".
11 Ja selvää on, ettei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä lain kautta, koska "vanhurskas on elävä uskosta".
12 Mutta laki ei perustaudu uskoon, vaan: "Joka ne täyttää, on niistä elävä".
13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme-sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu" -
14 että Aabrahamin siunaus tulisi Jeesuksessa Kristuksessa pakanain osaksi ja me niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen.
SanaJumala kiroaa jokaisen lain hylkääjän helvettiin. Varokaa vain, että ette ole sinne suoraan menossa.
- niinkö?
inttäjille (teille) kirjoitti:
Jumala kiroaa jokaisen lain hylkääjän helvettiin. Varokaa vain, että ette ole sinne suoraan menossa.
Noinko osaton sinä olet Evankeliumin totuuden ymmärtämisestä? Adventismi ei ole kristinuskoa. Mutta pysy siinä kun et paremmasta välitä, jooko?
- jokaisen lainnoudattajan
inttäjille (teille) kirjoitti:
Jumala kiroaa jokaisen lain hylkääjän helvettiin. Varokaa vain, että ette ole sinne suoraan menossa.
Jaak. 2:10
Sillä se, joka muuten kaikessa noudattaa lakia mutta rikkoo sitä yhdessä kohdassa, on syypää kaikilta kohdin. [Matt. 5:19; Gal. 3:10]
Kristityn vapaus - Gal 5:1-6 :
1 Vapauteen Kristus meidät vapautti. Pysykää siis lujina älkääkä alistuko uudelleen orjuuden ikeeseen. [Joh. 8:32; Room. 6:18, 8:2]
2 Minä, Paavali, sanon teille: jos annatte ympärileikata itsenne, teille ei ole Kristuksesta mitään hyötyä. [Ap. t. 15:11]
3 Vakuutan vielä kerran jokaiselle, joka antaa ympärileikata itsensä, että hän on velvollinen noudattamaan lain kaikkia määräyksiä. [Room. 2:25, 4:4]
4 Te, jotka pyritte vanhurskauteen lakia noudattamalla, olette joutuneet eroon Kristuksesta, armon ulkopuolelle. [Gal. 2:21]
5 Koska me uskosta olemme saaneet Hengen, odotamme hartaasti, että toivomme toteutuisi ja me saavuttaisimme vanhurskauden. [Room. 5:18]
6 Kristuksessa Jeesuksessa on yhdentekevää, onko ihminen ympärileikattu vai ei. Ainoa tärkeä on rakkautena vaikuttava usko. [1. Kor. 7:19; Gal. 6:15; Kol. 3:11].
ALKEISVOIMAT
Galatalaiskirje:
4:3 Samoin mekin; kun olimme alaikäisiä, olimme orjuutetut maailman alkeisvoimien alle.
4:9 Nyt sitävastoin, kun olette tulleet tuntemaan Jumalan ja, mikä enemmän on, kun Jumala tuntee teidät, kuinka te jälleen käännytte noiden heikkojen ja köyhien alkeisvoimien puoleen, joiden orjiksi taas uudestaan tahdotte tulla?
Kolossalaiskirje:
2:8 Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella, pitäytyen ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eikä Kristukseen.
2:20 Jos te olette Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkeisvoimista, miksi te, ikäänkuin eläisitte maailmassa, sallitte määrätä itsellenne säädöksiä.
Tit. 3:9
Mutta vältä mielettömiä riitakysymyksiä ja sukuluetteloita ja kinastelua ja kiistoja laista, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia.
Eristää - Galatalaiskirje:
4:17 Heillä on intoa teidän hyväksenne, mutta ei oikeata; vaan he tahtovat eristää teidät, että teillä olisi intoa heidän hyväksensä.
Jaak. 2:10
Sillä se, joka muuten kaikessa noudattaa lakia mutta rikkoo sitä yhdessä kohdassa, on syypää kaikilta kohdin. [Matt. 5:19; Gal. 3:10] - .......
jokaisen lainnoudattajan kirjoitti:
Jaak. 2:10
Sillä se, joka muuten kaikessa noudattaa lakia mutta rikkoo sitä yhdessä kohdassa, on syypää kaikilta kohdin. [Matt. 5:19; Gal. 3:10]
Kristityn vapaus - Gal 5:1-6 :
1 Vapauteen Kristus meidät vapautti. Pysykää siis lujina älkääkä alistuko uudelleen orjuuden ikeeseen. [Joh. 8:32; Room. 6:18, 8:2]
2 Minä, Paavali, sanon teille: jos annatte ympärileikata itsenne, teille ei ole Kristuksesta mitään hyötyä. [Ap. t. 15:11]
3 Vakuutan vielä kerran jokaiselle, joka antaa ympärileikata itsensä, että hän on velvollinen noudattamaan lain kaikkia määräyksiä. [Room. 2:25, 4:4]
4 Te, jotka pyritte vanhurskauteen lakia noudattamalla, olette joutuneet eroon Kristuksesta, armon ulkopuolelle. [Gal. 2:21]
5 Koska me uskosta olemme saaneet Hengen, odotamme hartaasti, että toivomme toteutuisi ja me saavuttaisimme vanhurskauden. [Room. 5:18]
6 Kristuksessa Jeesuksessa on yhdentekevää, onko ihminen ympärileikattu vai ei. Ainoa tärkeä on rakkautena vaikuttava usko. [1. Kor. 7:19; Gal. 6:15; Kol. 3:11].
ALKEISVOIMAT
Galatalaiskirje:
4:3 Samoin mekin; kun olimme alaikäisiä, olimme orjuutetut maailman alkeisvoimien alle.
4:9 Nyt sitävastoin, kun olette tulleet tuntemaan Jumalan ja, mikä enemmän on, kun Jumala tuntee teidät, kuinka te jälleen käännytte noiden heikkojen ja köyhien alkeisvoimien puoleen, joiden orjiksi taas uudestaan tahdotte tulla?
Kolossalaiskirje:
2:8 Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella, pitäytyen ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eikä Kristukseen.
2:20 Jos te olette Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkeisvoimista, miksi te, ikäänkuin eläisitte maailmassa, sallitte määrätä itsellenne säädöksiä.
Tit. 3:9
Mutta vältä mielettömiä riitakysymyksiä ja sukuluetteloita ja kinastelua ja kiistoja laista, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia.
Eristää - Galatalaiskirje:
4:17 Heillä on intoa teidän hyväksenne, mutta ei oikeata; vaan he tahtovat eristää teidät, että teillä olisi intoa heidän hyväksensä.
Jaak. 2:10
Sillä se, joka muuten kaikessa noudattaa lakia mutta rikkoo sitä yhdessä kohdassa, on syypää kaikilta kohdin. [Matt. 5:19; Gal. 3:10]Orjuutta on synti. Synti tulee lain rikkomisesta, että sitä orjuuttavaa tekijää pitäisi karttaa, kuin ruttoa.
Se tosiaan vie mukanaan helposti koko ihmisen.
Pysykää lujina Kristuksessa, joka on synnin voittanut. Kristus ei tosiaan vie ihmistä laittomuuteen. Takaisin orjuuden pesään, vaan pois sieltä. Kristus on vapauttajamme kadotuksen tuomioilta. - sala-pedofiilit
....... kirjoitti:
Orjuutta on synti. Synti tulee lain rikkomisesta, että sitä orjuuttavaa tekijää pitäisi karttaa, kuin ruttoa.
Se tosiaan vie mukanaan helposti koko ihmisen.
Pysykää lujina Kristuksessa, joka on synnin voittanut. Kristus ei tosiaan vie ihmistä laittomuuteen. Takaisin orjuuden pesään, vaan pois sieltä. Kristus on vapauttajamme kadotuksen tuomioilta.Ja leikkivät lainnoudattajaa.
Aralla tunnolla olevat tietävt, ettei kukaan voi lakia noudattaa sinne päinkään kuin pitäisi, Apt 15:10. Mutta ne jotka kauheuksia salassa tekevät, niistä useimmilal on tapana teeskennellä lainkiivailijaa, jotta slaisuudet säilyisivät.
Eivätkä paljastuisi synnintekijöiksi.
Sitäpaitsi se, joka todelal tietää, mitä synti on - ei siis ole paatunut - se ei osoittele sormella, vaan pikemminkin tahtoisi armahtaa.
Ei ole luottamista sellaisiin, jotka kovasti ovat tuomitsevinaan synnin. Ne ovat jos jonkinlaisissa kahleissa ja KADEHTIVAT tosiuskovaisia - laupeuden astioita, jotka osaavat rakastaa.
GAL 2:4-5
4 Tosin joukkoomme oli tullut eräitä valeveljiä urkkimaan, millaista on se vapaus, jonka me olemme Kristukselta Jeesukselta saaneet. Heidän tarkoituksenaan oli saattaa meidät lain orjuuteen. [Ap. t. 15:24]
5 Mutta me emme hetkeksikään antaneet heille periksi, jotta evankeliumin totuus säilyisi teille puhtaana. - orjuuttaa syntiin
....... kirjoitti:
Orjuutta on synti. Synti tulee lain rikkomisesta, että sitä orjuuttavaa tekijää pitäisi karttaa, kuin ruttoa.
Se tosiaan vie mukanaan helposti koko ihmisen.
Pysykää lujina Kristuksessa, joka on synnin voittanut. Kristus ei tosiaan vie ihmistä laittomuuteen. Takaisin orjuuden pesään, vaan pois sieltä. Kristus on vapauttajamme kadotuksen tuomioilta.SIELUNVIHOLLINEN ORJUUTTAA
Tämän keskusteluaiheen aloitti joku aivan omalla nimellään, rohkean avoimesti. Miten hänelle kävikään - sai vastaansa koko legioonan. Tässähän on kyse taistelusta pimeyden henkiolentoja vastaan, sillä aloitus ei ollut suunnattu ihmisiä vastaan, vaan paholaista. Eikä ihminen, joka uskoo Jumalan olemassaoloon, uskaltaisi omassa voimassaan hyökätä Raamatun totuuksia vastaan.
Mutta perkele sokeuttaa ja antaa sopivasti vihaa. Raamatun totuutta kumoavan nimerkki koostuu 7 pisteestä - ainakin 7 riivaajaa siis on asialla; valheen henki, salakavaluduen henki, itsepetoksen henki, tekopyhyydfen henki, akteuden henki, rakakudettomuduen henki sekä syyttäjähenki.
SYNNIN LAIN VANKI - ROOM 7:23
Yllä mainitsemani vastine todistaa oikeaksi Lutherin opetuksen, että ihmisellä ei ole vapaata ratkaisuvaltaa, vaan tahtimme on myyty synnin orjaksi, Room 7:4, Room 3:9, Ps 51:7. Vain armon Hengellä voidaan kuolettaa pahaa, Room 6:14, Room 7:4, 6, 25, Room 8:7, 26.
Luuk. 8:30
"Mikä sinun nimesi on?" kysyi Jeesus. Mies vastasi: "Legioona*", sillä häneen oli mennyt monta pahaa henkeä. [Ks. selitystä Matt. 26:53.]
--------------------------
VAPAUDEN LAKI KRISTUKSESSA,
Ylläolevaa kohtaahan vastaan saatana kävi "Orjuutta on synti"-vastauksellaan nimimerkki ".....". Tiedä sitten oliko asialla adventistipastori vaiko opettaja, vaiko joku heiltä opetusta saanut.
Mutta minun Herrani ei kumoa sanaansa sanalla, sillä silloinhab Hänen talonsa sortuisi, niin kuin sortuu valheen herran talo.
"Synti tulee lain rikkomisesta", kirjoittaa tuo puoskari, vaikka Sana sanoo, että synti virkoaa eloon nimenomaan laista, Room 7:7-11. Tietysti tuo kirjoittaa omasta kokemuksestaan tämäm: "Synti tosiaan vie helposti mukanaan koko ihmisen". Sillä vilpillisen sydämen omistaja on läpeensä mätä - Jeesuksen ansiota ei lueta sellaisen hyväksi, Room 5:17, Room 8:26, Room 9:15.
Riivaajilta käskynsä saanut siis pyrki kumoamaan Raamatun Sanan, Gal 5:1, (Joh 8:32, Rm 6:18, 8:2) - ikäänkuin Raamatulla, laittamatta kuitenkaan mitään kohtaa todisteeksikaan. Hän kaiketi olisi uskaltanut, mutta riivaajat eivät!
Fariseukset taannoin, uskoon tultuaan ja saatuaan kehotuksen, hylkäsivät Mooseksen lain - Apt 15:6. Vaikka uhkana oli kivittäminen, 5.Ms.28:58. Paavali lienee paras esimerkki täydellisestä muutoksesta, Gal 1:13, Apt 8:3, 1. Kor 15:9, fil 3:6, 1. Tim 1:13. Lukuisa joukko pappejakin oli tullut uskoon, Apt 6:7.
Tuo seitsemän pisteen riivattu (Kirjoittanut: .....) on paatunut fariseus ja voinee vapautua vain tunnustamalla Apt 15. luku ja hylkäämällä Mooseksen lain - johtuen siitä, että hän kieltää Jumalan kirjittaneen Apt 15. luvun - joka luku vaatii hylkäämään Mooseksen lain. Näin Pyhä Henki ja minä olemme hyväksi nähneet. Vedoten Apt 15:28.
Matt. 16:19
Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet. Minkä sinä sidot maan päällä, se on sidottu taivaissa, ja minkä sinä vapautat maan päällä, se on myös taivaissa vapautettu." [Jes. 22:22; Matt. 18:18; Joh. 20:23; Ilm. 3:7]
Miten riivaajaiset sitten pääsevät uskovaisen sydämeen? Väärämielisen päättelyn ts. järjen päätelmien kautta! "Onko Jumala todella kirjoittanut ... Apt 15. luvun?"
Mutta perimmäisenä vaikuttimena tuollaisessa sormella-osoittelevassa kirjoittelussa on se, että tahdotaan kieltää itsessä vikuttava synnin laki sekä peittää moralisoinnilla omat salassa tehdyt ja aiotutkin kauheudet. Kikaan ei näet osaa epäillä lainvaatijaa. Päinvastoin; häntä arvostetaan.
Ei pakanain apostoli ollut ainoa johtava apostoli, joka korosti ns. vapauden lakia. Herran veli Jaakob korosti sitä yli kaiken, (Jaak 2:1-13, Jes 58:6-9)).
JAAK 2:12-13 :
12 Vapauden lain mukaan teidät tuomitaan; pitäkää se mielessänne, mitä puhutte tai teettekin. [Jaak. 1:25]
13 Joka ei toista armahda, saa itse armottoman tuomion, mutta joka armahtaa, saa tuomiosta riemuvoiton. [Matt. 5:7 ]
PS. Jeesus on jo tuomittu ja tapettu Mooseksen lain hylkäämisestä, joten kuolemanpelko on poissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901965
- 1131063
- 1141052
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa21775- 54741
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä32673ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42618Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175564Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528- 9492
