Öljytikusta ei näy mitään

täynnä vai ei

Mikähän vikana kun öljytikusta ei pysty katsomaan että pitäiskö lisätä öljyä vai ei? Öljyä on vain pitkin vartta eikä selvää kohtaa erotu? Hiljattain olen vaidattanut öljyt merkkihuollossa, oli jo vähän ennen vaihtoakin vaikeuksia nähdä. Auto seisoo parikin päivää eikä senkään jälkeen öljyn rajaa tikussa näy missään.

5

6383

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anal.y.soija

      Onko se tikku öljyinen ensimäistä kertaa ylös vetäessä? Jos öljyä ei ole, tikku on varamasti kuiva...

      Luulen, että sinulla on öljyä yli maksimimäärän. Ja sitten kun vedät tikkua monesti ylös ja alas, et näe enää edes rajaa kun tikku öljyyntyy putkesta.

      • täynnä vai ei

        Kyllä tikussa näkyy öljyä ja sitä on pitkin tikkuakin mutta kun autoa seisottaa päivän tai parikin edelleen sama tilanne, siis selvää rajaa ei näy mistä öljy alkaa. Voi olla, että öljyä on yli mutta luulis että kun moottori jäähtyy nin selkeä raja näkyy tikussa.


    • Toi-ota.

      Minulla ainakin auttaa kun pyyhkii tikusta öljyt pois ja kokeilee uudelleen (joskus muutamaan kertaan pitää tehdä toistoja). Yleensä öljy roiskuu ympäriinsä moottorinkäydessä ja siksi heti sammutuksen jälkeen mitattaessa öljytikkukin on öljyn peitossa. Kannattaa antaa moottorin olla hetkenaikaa sammuksissa, jotta öljy kerkeää valumaan öljypohjaan ja sitten vasta mitata.

      Jos autosi on pari päivää seissyt ja tikku on aivan kuiva öljystä, kannattaa heti lisätä öljyä. Noin pitkän seisonnan jälkeen tikussa pitäisi olla selvä öljypinnan raja. Selvä alitäytön merkki jos tikku on seisonnan jälkeen aivan kuiva.

    • patonkimaan V6

      Itse meinasin lentää selälleni kun tarkistin käytettynä ostetusta V6 koneisesta ranskanpullasta öljyt. Irti nykäisty tikku oli nimittäin täysin kuiva ja olin ehtinyt ajellakin autolla pari kuukautta. Mittaristossa on nimittäin öljynpinnan korkeusmittari joka näytti koko ajan oikeaa korkeutta joten en ollut koskenut tikkuun aiemmin.

      Kun työnsin öljytikun jo hieman vapisevin käsin takaisin ja vedin sen uudestaan ulos, oli tikun päässä kaunis öljykerros melkein ylärajaan asti.

      Jostain syystä näin on ollut joka kerta kun olen tarkistanut öljyt. Oli auto seissyt viikonlopun yli tai juuri sammutettu, on tikku aivan kuiva kun sen vetää ensimmäisen kerran irti mutta kun sen dippaa uudestaan öljypohjaan, tulee siihen kaunis öljykerros kuten pitääkin. Ilmeisesti se tikku istuu jotenkin ilmatiiviisti putkeensa eikä jostain syystä kostu lainkaan öljyyn?

      • Anonyymi

        sama juttu on 2010 2 litraisen flexifuel mondeon kanssa . öljytikku ei ole kastunut kuin ihan muutaman millin yön yli seisseessä moottorissa, mutta kun mittaa heti uudelleen, kas vain öljyn määrä on ihan normaali, (ylärajassa).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      273
      2710
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      208
      1738
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1454
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      1
      1211
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      79
      1166
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      236
      1081
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1012
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      49
      932
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      72
      816
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      730
    Aihe