olin tossa muutama viikko sitten pakosta kirkossa ja ajattelin, että tällä kertaa kuuntelen saarnan tarkkaan. En voi käsittää miten pappi ihan tosissaan väittää, ettei uskoa voi olla ilman seurakuntaa. Ja tämän lisäksi ihminen voi pelastua ainoastaan vain seurakunnan avulla. Ollaanko jo kirkon piirissä näin epätoivoisia, että aletaan pelottelemaan ihmisiä tälläisellä asialla?? Itse olen kirkosta eronnut ja minua ei siihen instituutioon enää saa liittymään kirveelläkään. Oma uskoni on oma asiani ja siihen tuskin tarvitaan kirkkoa.
Omituinen saarna papilta
4
488
Vastaukset
- gjjfg
Kirkko kyllä kuolee pois aikanaan. Ei uskonnon harjoittamiseen kirkkoa tarvita.
- Lev Trotskij
pelotteluun. Katsoi kristinuskoa ihan miltä kannalta tahansa. Joko pelastut vain uskon kautta,
teet sitten mitä vaan eli vaikka kuinka oikein tekisit, niin vain uskon kautta tai sitten tekojen
kautta. Ota niistä nyt sitten selvää. tarkoitettu uskovan suojaksi matkalla taivaan kotiin. Jos joku pärjää ilman seurakuntayhteyttä, niin hänellä on vapaus vaeltaa niin. Usko Jeesukseen pelastaa iankaikkiseen elämään. Usko on Jumalan Pyhän Hengen lahja jokaiselle sitä haluavalle.
- Nennette
Jeesukseen uskovat muodostavat Kristuksen ruumiin, jossa Kristus itse on pää. Me Jeesukseen uskovat olemme Morsiusseurakunta. Jotta usko voi säilyä ja vahvistua, tulee tutkia ja lukea Raamattua (sillä ei ihminen elä ainoastaan leivät vaan jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee) ja olla yhteydessä muihin Jeesukseen uskoviin. Tällainen pienikin ihmisryhmä Jeesukseen uskovia voi muodostaa ns. seurakunnan. Suomen ev.lut.srk yms. helluntai-srk:t ja vapaaseurakunnat ovat rekisteröityjä yhdistyksiä, siis ihmisen itsensä luomia järjestöjä, joilla ei periaatteessa tarvitse olla mitään tekemistä uskon kanssa. Ne ovat uskonnollisia yhdyskuntia, joissa on sekä että ihmisiä liittyneinä niihin. Oma henkilökohtainen usko ja suhde Jumalaan on kaikkein tärkeintä. Jumala näkee ja tuntee sinutkin tällä hetkellä. Ole vapaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3998606Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1682941- 131302
- 761018
- 64958
- 25936
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta61913- 55903
- 64852
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss72842