Eli haluaisin tietää miten teekuppiin upotettavan sihvilän, jota käytetään irtoteen kanssa, saa puhtaaksi kun se on tummunut? Astianpesukoneessa se ei kirkastu. Omituinen kysymys mutta ehkä joku tietää! :)
Miten tee-sihvilän saa puhtaaksi?
6
2561
Vastaukset
- Pirkkomies
Vedenkeittimeni kirkastui kalkinpoistoaineella.
- Niin se on
Se on siivilä tai sihti, ei "sihvilä" eikä "kihveli"...
- ruokasooda
niillä varmasti lähtee.
- valkaisee
Laimea klorite-liuos voisi tehota, tai konetiskiaine jossa on mukana klooriin perustuvaa valkaisuainetta (esim. Sunlight).
- Pesuainetta
Keitin veden mikrossa, iskin siihen 10 millilitraa valkopyykkiainetta ja liotin vuorokauden. kylläpä puhdistui, oikein säihkyy uutuuttaan.
Joskus aikaisemmin olen käyttänyt tosi hankaliin puhdistustapauksiin kylläistä kuumaa natriumhydroksidi liuosta. Mutta se taas sisältää sitten jo oikeasti omat riskinsä. Pitää myös tietää mitä materiaaleja siihen laittaa, ettei häivy koko esine saman tien.
Parhaiten tuo on soveltunut pahasti pinttyneiden kultaesineiden puhdistamiseen. Toinen tehokas vaihtoehto on tietysti ultraäänipesu. Se ravistaa myös sellaiset ainesosat irti jotka eivät muuten liukenisi vahvoillakaan aineilla. - teenautiskelija
Kastele teesihtisi ja ripottele jokapuolelle ruokasoodaa anna vaikuttaa vähintään puoli tuntia sitte hankaa kevyesti se "karhunkielellä" tai astianpesuharjalla ja huuhtele. Tarvittaessa toista käsittely. Tällä samalla konstilla saat myös vanhat teekuppisi puhtaiksi. Teenautintoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62463- 1161628
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361366Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1571205- 521115
- 1161101
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051054- 571051
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46929- 60892