Onkohan Mazdan huoltosopimuksessa mitään järkeä sellaiselle, joka ajaa alle 20 000 vuodessa? Uusi kutonen on tulossa ja myyjä mainosti kovasti huoltosopimusta. Edellisen auton (länsimaal.) huollot tulivat maksamaan yhteensä reilu 400 euroa vajaassa kolmessa vuodessa, ja mitään vikoja siinä ei vielä ehtinyt olemaan. Mitään vaihtoautoa en huollon ajaksi tarvii. Tämänkin auton pistän kiertoon kahden kolmen vanhana.
Sanokaa jokin hyvä syy, että miksi minun kannattaisi huoltosopimus tehdä?
Huoltosopimuksessa järkeä vähänajavalle?
4
639
Vastaukset
- ottanut
mitään soppareita, koska kutoseen ei tule vikojakaan. Turhaa maksaa turhasta. Myyjäkin sitä mainosti, mutta totesi itse, että eihän ne pyyhkijän sulat kauheesti maksa muutenkaan.
- Esson baarin apuoppilas
Olette te kummaa porukkaa. Ettekö tosiaan osaa itse päättää tuollaista asiaa?
Et kerro huoltosopimuksen hintaa, joka sentään on lähtökohta arviolle. Huoltoja tule yksi vuodessa, joten ilmeisesti huoltosopimus maksaa enemmän vuositasolla. Tuleehan siihen renkaiden kausivaihdot, polttimot, lasinpyyhkimen kumit yms. eikä tarvitse itse liata käsiään niiden vaihdossa. Sulat vaihdetaan kerran vuodessa, renkaat kaksi kertaa ja lamppu tarvittaessa (=harvoin). Jos teet kaiken tuon itse, et tarvitse huoltopimusta. Tämän perusteella huoltosopimus ei ole tarpeen. Ihmettelen vain, miksi aikuinen ihminen tarvitsee mokomaan päättelyyn muiden vahvistuksen.- huolto hoitaa muutenkin
Kyllähän ne huollossa vaihtaa sulat ja polttimot ilman mitään typerää sopimustakin. Laskin, että vuosisopimuksen hinnaksi tulee 420 vuodessa, jos autolla ajetaan 20000 ja sopimus tehdään kahdeksi vuodeksi. Jos huolto maksaa n. 200 euroa, niin pyyhkijöille, polttimoille ja renkaanvaihdoille tulee melkoisesti hintaa :D. Eri juttu tietty olisi, jos tarvitsisi sijaisauton huollon ajaksi, mutta kysyjähän ei tarvitse. Eli ei kannata ottaa...
- 6farkku
Huoltosopimus on siitä vaarallinen että sen hintaa ei tiedä etukäteen. Se saattaa tulla todella kalliiksi jos kilometrisi muuttuu!
Katso viestini:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=572&posting=22000000011611881
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663402Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463222Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1272850- 462579
- 311973
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871525- 391340
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k391321