Lääkitys auttoi ujouteeni

Mika.

Sain lääkitykseni kautta avun elinikäiseen ujouteeni. Sen avulla olen kuin normaali sosiaalinen ihminen ja pystyn luomaan kontaktejakin. Elämäni suunta on siis muuttunut. Tämä lääke on erityisluvallinen Dexedrine.

36

8715

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1 ujo

      Onko kallistakin tuo lääke? Vois olla käyttöä meikäläisellekin.

      • Kysyjä nro 1234
        amfetamiinia kirjoitti:

        ...vaikkakin laillista sellaista......

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Deksamfetamiini


        http://www.paihdelinkki.fi/keskustelu/viewtopic.php?t=6429&sid=5fb96e5e4dd6b6093995ee620e623b12

        Eli käytät varmaan säännöllisesti tuota? Kävin tuon linkin katsomassa ja siellä luki että se vaikuttaa mm. noradrenaliiniin. Onko sulla silmän mustuaiset nykyään huomattavan suuret? Mulla on auttanut sosiaaliseen pelkoon venlafaksiini, joka myös vaikuttaa noradrenaliinin liikkeeisiin. Se antaa "potkua" ja rohkeutta, mutta mustuaiset aika isot 8). Pelottaa että ihmiset huomaavat ja luulevat narkkariksi.


      • Mika.
        Kysyjä nro 1234 kirjoitti:

        Eli käytät varmaan säännöllisesti tuota? Kävin tuon linkin katsomassa ja siellä luki että se vaikuttaa mm. noradrenaliiniin. Onko sulla silmän mustuaiset nykyään huomattavan suuret? Mulla on auttanut sosiaaliseen pelkoon venlafaksiini, joka myös vaikuttaa noradrenaliinin liikkeeisiin. Se antaa "potkua" ja rohkeutta, mutta mustuaiset aika isot 8). Pelottaa että ihmiset huomaavat ja luulevat narkkariksi.

        Käytän tätä lääkettä arkisin säännöllisesti, ilman sitä en kykene edes asunnostani ulos. Silmien mustuaiset eivät suurene minulla yhtään lääkkeen vaikutuksen aikana, olisikohan sillä laittomalla katuaineella sellainen vaikutus?


      • tuijottavakatse
        Kysyjä nro 1234 kirjoitti:

        Eli käytät varmaan säännöllisesti tuota? Kävin tuon linkin katsomassa ja siellä luki että se vaikuttaa mm. noradrenaliiniin. Onko sulla silmän mustuaiset nykyään huomattavan suuret? Mulla on auttanut sosiaaliseen pelkoon venlafaksiini, joka myös vaikuttaa noradrenaliinin liikkeeisiin. Se antaa "potkua" ja rohkeutta, mutta mustuaiset aika isot 8). Pelottaa että ihmiset huomaavat ja luulevat narkkariksi.

        Citalopramista samanlainen vaikutus eli isot mustuaiset, katseeni on tuijottava. Huomaan ihmisten tuijottavan silmiini.


      • Kysyjä nro 1234
        Mika. kirjoitti:

        Käytän tätä lääkettä arkisin säännöllisesti, ilman sitä en kykene edes asunnostani ulos. Silmien mustuaiset eivät suurene minulla yhtään lääkkeen vaikutuksen aikana, olisikohan sillä laittomalla katuaineella sellainen vaikutus?

        Kiitos vastauksesta. Ja on hienoa että oot saanut apua ujouteesi ja pystyt menemään ulos. Lääkkeiden avulla saa rohkeutta mennä ulos ja tehdä sellaisia asioita, joita yleensä ihmiset tekevät. Optimaalisimmassa tapauksessa lääkkeet voidaan jättää joskus pois.


      • Mika.
        Kysyjä nro 1234 kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta. Ja on hienoa että oot saanut apua ujouteesi ja pystyt menemään ulos. Lääkkeiden avulla saa rohkeutta mennä ulos ja tehdä sellaisia asioita, joita yleensä ihmiset tekevät. Optimaalisimmassa tapauksessa lääkkeet voidaan jättää joskus pois.

        Aiemmin olin kuin vanki, jolla oli kalterit ympärillä eristämässä muusta maailmasta. Lääkityksen avulla vapauduin vankilastani ja voin vihdoin kokea mitä on oikea vapaus, se on ihanaa elämää. Olen valmis käyttämään lääkitystä vaikka loppuelämäni, jos se sitä vaatii.


    • ........

      Testaamistani erilaisista lääkkeistä yllättäen Subutex auttaa ujouteen ja vähäpuheisuuteen kaikkein parhaiten.
      Dexedrine on vasta 2. sijalla, mutta kyllä sekin auttaa jonkin verran.
      Viina on vasta sijalla 3, mutta sillä on liikaa sivuvaikutuksia joiden takia ujouden vähenemisestä ei ole paljoakaan sosiaalista hyötyä, viinapäissään vain tekee huonon ensivaikutelman.

      • varmaan

        silti on se kaikkein yleisin ujoudenestoon käytetty lääke. On siitä itselläkin jonkin verran kokemuksia. Harmi vaan, kun sen tuottama apu on niin lyhytkestoinen, ja huonompi juttu, jos sitä alkaa tarvita liian usein.
        Edelleen silti olen "rohkaisuryyppyjen" kannattaja, mutta liika on liikaa.


    • Ujo minäkin

      Minua kiinnostaa kovin tuo lääke, olen kokeillut itsekin monia lääkkeitä, eikä mistään ole ollut oikein apua erittäin vakavaan sosiaalisten tilanteiden pelkooni (lamaannun täysin, jos joudun vähänkin vieraiden ihmisten kanssa tekemisiin, kädet puutuvat, samoin kasvot, eikä sanoja vain tule). Luin lääkeselostetta jostakin ja siinä mainittiin, jos en aivan väärin muista, jotakin sellaista, että ko. lääkettä käytetään myös AD/HD-potilaiden hoidossa. Itselläni ei ole mitään muuta ongelmaa, kuin sosiaalisten tilanteiden pelko, joten kannattaako minun kysellä mainitsemastasi lääkkeestä lääkäriltä, vai pitääkö ihmisen kärsiä myös joistakin muista psyykkisistä ongelmista ujouden lisäksi (esim. masennus tms.), jotta lääkettä voidaan määrätä?

      • Mika.

        Olen kuullut, että tätä lääkettä on erittäin vaikea saada Suomessa jostain syystä. Erikoislääkärihän sen päätöksen sitten lopulta tekee (siis sellainen, jolla on lupa kirjoittaa tällaisia reseptejä) ja myös ottaa vastuun hoidosta. Tätä lääkettä määrätään tietääkseni muutamaan eri sairauteen, kuten noi edellä mainitsemasi. Kyllä se auttaa tehokkaasti myös sairaalloiseen ujouteen, keskustele lääkärisi kanssa asiasta. Minä sain avun ja elämäni suunta muuttui.


      • Ujo minäkin
        Mika. kirjoitti:

        Olen kuullut, että tätä lääkettä on erittäin vaikea saada Suomessa jostain syystä. Erikoislääkärihän sen päätöksen sitten lopulta tekee (siis sellainen, jolla on lupa kirjoittaa tällaisia reseptejä) ja myös ottaa vastuun hoidosta. Tätä lääkettä määrätään tietääkseni muutamaan eri sairauteen, kuten noi edellä mainitsemasi. Kyllä se auttaa tehokkaasti myös sairaalloiseen ujouteen, keskustele lääkärisi kanssa asiasta. Minä sain avun ja elämäni suunta muuttui.

        Kiitokset asiallisesta vastauksesta. Kyselen lääkäriltä, jos vaikka minäkin saisin mahdollisuuden kokeilla, kun muut lääkkeet eivät ole mainittavasti tehonneet.


      • Mika.
        Ujo minäkin kirjoitti:

        Kiitokset asiallisesta vastauksesta. Kyselen lääkäriltä, jos vaikka minäkin saisin mahdollisuuden kokeilla, kun muut lääkkeet eivät ole mainittavasti tehonneet.

        Varaudu kuitenkin, että osalla lääkäreistä voi olla selvästi negatiivinen kanta tällaiseen lääkitykseen. Kuitenkaan älä jätä sitä pelkästään yhden lääkärin varaan.


    • jos olen

      työpaikalla tähän saakka ujoillut ja yhtäkkiä alkaisin ottamaan tommosta estot veke-lääkettä ja muuttuisin yhtäkkiä sosiaalimonsteriksi? Ihmettelisköhän porukka yhtään että missähän aineissa tuokin on? Eeei varmaankaan...

      • TäydellinenMuutos

        Eräs hirmu ujo ja hiljainen kaverini muuttui aivan yltiösosiaaliseksi - tosipuheliaaksi oltuaan vuoden USA:ssa eräässä Raamattukoulussa.

        Muutos entiseen oli kertakaikkiaan aivan mykistävä kaikkien ystävienikin mielestä!


    • lääke

      Dexedrine on ymmärtäkseni Ritalinin vaihtoehto, jos Ritalin ei jostain syystä sovi. Molemmat ovat käsittäkseni amfetamiin kaltaisia, ADHD-oireyhtymään tarkoitettuja lääkkeaineita.

      • Mika.

        Ritalin ei ainakaan ole edes amfetamiinijohdannainenkaan, Dexedrine taas taitaa olla sitä itseään..


      • ---------------
        Mika. kirjoitti:

        Ritalin ei ainakaan ole edes amfetamiinijohdannainenkaan, Dexedrine taas taitaa olla sitä itseään..

        susta on ilmoitettu ylläpitoon, jo muillakin palstoilla


      • Mika.
        --------------- kirjoitti:

        susta on ilmoitettu ylläpitoon, jo muillakin palstoilla

        ???


    • tosin eri lääke

      Olen itsekin päässyt ujoudestani lääkityksen avulla, tosin lääkkeenä oli ihan perinteinen masennuslääke sitalopraami. Vaikutuksia sai kyllä sen puolisen vuotta odotella mutta nykyään uskallan olla seurallinen ja itsetuntokin on kohdillaan.

    • Jalo...

      Saako sitä Dexedrineä apteekista?

      • ..?.

        Toki, jos lääkäri kirjottaa reseptin.


      • Jalo...
        ..?. kirjoitti:

        Toki, jos lääkäri kirjottaa reseptin.

        Kiva...


    • EroonUjoudesta

      Vaihtoehto lääkityksellekin löytyy :)

      Olin itse aikoinani äärimmäisen ujo: ihmisten lähestyminen, heille puhuminen, sosiaalisissa tilanteissa oleminen - kaikki ahdisti. Jopa ruokakaupassa käyminen oli koettelemus, sillä myyjiltä ei kehdannut kysyä apua, jos jokin ruokatarvike oli hukassa. Jossain vaiheessa kyllästyin tällaiseen elämään ja aloin opettelemalla opettelemaan rohkeutta ja itsevarmuutta - ja oppihan sitä lopulta, vaikka rankkaa hetkittäin olikin.

      Kirjoitin kokemuksistani ja käyttämistäni metodeista myös kirjan, jonka avulla monet muutkin ovat onnistuneet vapautumaan ujoudestaan :) Se löytyy osoitteesta www.eroonujoudesta.fi

      • EroonUjoudesta

        Mistä sun autenttisuuden voi varmistaa? Jotenkin vaikuttaa vähän huijaukselta.


    • Kukin_tavallaan

      Kemiallisella lobotomialla päätit ratkaista ujoutesi 2007. No, omat keinonsa kaikilla. Aika kova hinta maksaa muulla terveydellään siitä, että ei opettele pois ujoudestaan elämän avulla, mutta eipä ole oma terveys.

      • itsemurhakoparempi

        Kyllä minäkin valitsisin tuon lääkkeen hetkeäkään epäröimättä jos saisin, koska ei tämä ole enää mitään ihmisarvoista elämää.


    • cviu

      Miten lääkityksen saa? Todellakin tarvitsisin dexedrine.

    • littlemisshy

      Kuinkakohan YTHS:llä suhtaudutaan tähän lääkkeeseen? Sain sieltä itse rauhoittavia ja beetasalpaajia jännittämiseen. Beetasalpaajia en ole vielä kokeillut, mutta nuo rauhoittavat lähinnä väsyttivät. Minulla olisi myös todella suuri tarve päästä eroon ujoudesta. Varmaan tein ainakin vaikutuksen lääkäriin kun en vastaanotollakaan saanut sanaa suustani ja nieleskelin itkua, katselin maahan kostuleilla silmillä. Käynnin jälkeen menin suoraan vessaan itkemään.

    • qqwwweeeerrr

      pillu poistaa ujouden kanssa. mutta ongelma on että naiset ei tykkää ujoista joten sitä pillua ei saa. aika harmittava tilanne.

    • Salvaheksaami

      Mulla ujoutta on karsinut psykoosin sairastaminen, tajusin millainen todella olen ja opin katsomaan maailmaa vähän erilaisesta vinkkelistä mitä aiemmin. Olen päässyt hirveästä ylijännittämisestä eroon ja sitä kautta monista harhaluuloista. Lääkkeistä tosin kärsin muutamista haittavaikutksista, pää on kipeä ja pyörryttää.
      Olen kerran aiemmin käyttänyt masennuslääkkeitä, jotka auttoivat jokseenkiin ujouteen.

    • UjoLopunElämää

      Mä oon kohta 46 vuotta ja mun on enää aivan turha ottaa mitään ujouden poistolääkkeitä. Olen todella ujo ja sen takia mulla ei ole koskaa ollut ketään naista, kun en uskalla lähestyä naista, menen täysin lukkoon naisen seurassa, eikä sellainen mies kelpaa naiselle.
      Miehen pitää olla sosiaalinen ja osata puhua naiselle viehättävästi.
      Ei kukaan nainen sellaista miestä huoli, joka ei keksi puhumista.

      Ne on perheen perustamis jutut mun kohdalta auttamattomasti menneitä aikoja, siitähän vaan masentuis, jos jollakin pillerillä ujous poistuisi ja tulis sosiaaliseksi, kun on jo niin vanha, ettei nais seuraa enää tässä iässä voi löytää.

    • 3435

      No oletteko tyytyväisiä nykyaikaiseen lapotomiaan?

    • Anonyymi

      Dexedrineä ujouteen :DD. Jo on maailmankirjat sekasin... Sitä en väitä etteikö auttaisi, koska itse kun aloitin metyylifenidaatin niin luonteeni muuttui aluksi hyvinkin ulospäinsuuntautuneeksi. Tunsin tosin että en ollut enää oikeastaan edes oma itseni. Siitä huolimatta kivaa oli olla hetken "pöllyissä". Valitettavasti tämä vaikutus hiipui hyvinkin nopeasti. Vanha topic, toivottavasti ap on päässyt eroon jo ujoudestaan. Itse odottelen vielä ihmelääkettä.

    • Anonyymi

      Miksi pitää muuttaa itseään joksikin? Yrittäkää enemmän olla sitä mitä olette.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 154
      4493
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      116
      4095
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2740
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      21
      1653
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      92
      1590
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1563
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe