Olen taas kylvänyt monta amppelia ja parvekelaatikkoa täyteen krasseja. Edellisinä vuosinakin ne ovat kasvaneet hyvin, MUTTA ongelmana on ollut, että kun kukinta alkaa, lehdet kellastuvat, vaikka tekisin mitä. Haluaisin sekä oransseja kukkia että vihreitä lehtiä. Minulla tuppaa olemaan oransseja kukkia ja keltaisia lehtiä kohta parin kukkimisviikon jälkeen.
Mitä te teette, että lehdet pysyvät vihreinä?
Miten saatte krassin lehdet pysymään vihreinä?
8
10076
Vastaukset
- punkeli
...ainakin krassit on pysyneet hyvinä koko kesän, aina tosin nykin huonot lehdet pois, kun niihin tulee joku ötökkä joka tekee sellaisia käytäviä lehtiin, mutta nekään ei pääse leviämään kun poistaa niitä aina kun jaksaa.
Onko lannoitetta tarpeeksi ? valoa ? Liikaa kasveja samassa lootassa, nehän rehottaa jos ei harvenna ? - punkeli
...ainakin krassit on pysyneet hyvinä koko kesän, aina tosin nykin huonot lehdet pois, kun niihin tulee joku ötökkä joka tekee sellaisia käytäviä lehtiin, mutta nekään ei pääse leviämään kun poistaa niitä aina kun jaksaa.
Onko lannoitetta tarpeeksi ? valoa ? Liikaa kasveja samassa lootassa, nehän rehottaa jos ei harvenna ?- minä taas
sori ei ensin näyttänyt tätä viestiä
- pms68
yleisin syy on veden puute ja toinen on liian valoisa kasvupaikka. Tosin melkein paikka kuin paikka niin kellastuu enemmän tai vähemmän..
- rassin kasvattaja
Lueskelin näitä juttuja, ja kävi mielessä että olisko sellanen paikka hyvä mihin vain noin 15.00 jälkeen paistaa aurinko? koko loppuillan sitten paistaakin oikein kunnolla, vai pitäiskö olla paremminkin kokoajan sellanen puolivarjo?
Krassi tykkää laihasta maasta, eisiis liikaa lannoitusta, silloin se kukkiikin paremmin eikä vain pukkaa vartta ja lehtiä. Aina osa lehdistä kellastuu, ainakin nyt, jos taimesi ovat ulkosalla, kevätaurinko polttaa ne
- Pihatatar
Juu mut ongelma onkin se, että haluaisin nimenomaan vihreitä lehtiä ja paljon. Kukkia sit siinä sivussa jonkin verran. Mulla kukkia tulee kesäkuun lopussa määrättömästi ja sit lehdet kellastuvat. Kovasti paljon yleensä yritän lannoittaa, mutta ei auta.
- lannoite
Pihatatar kirjoitti:
Juu mut ongelma onkin se, että haluaisin nimenomaan vihreitä lehtiä ja paljon. Kukkia sit siinä sivussa jonkin verran. Mulla kukkia tulee kesäkuun lopussa määrättömästi ja sit lehdet kellastuvat. Kovasti paljon yleensä yritän lannoittaa, mutta ei auta.
voi olla syynä siihen että krassi kellastuu. Multa on jo niin väkevöitynyt, että kasvi ei saa tarvitsemiaan ravinteita ja silloin ylilannoituksen oireet on samat kuin alilannoituksen. Suosittelen nyt pelkästään vesikastelua, ei mitään lannoitteita sekaan. Jos pystyt sekoittamaan kasvualustaan lannoittamatonta ja kalkitsematonta luonnonturvetta varovasti niin hyvä. Ja puolivarjo olisi krassille kuitenkin se paras.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1435982
Maisa Torppa
Voitto oikeudesta. Tässä näkee miten huteralla pohjalla nuo syytökset ovat. Hyvä Maisa 💖. IL2705088Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400002934077- 122111
- 1831942
Nainen, älä tee aloitetta, jos
Jos olet: - ylipainoinen - yksinhuoltaja - tatuoitu - tukassa on varoitusväri - sinulla on muita lävistyksiä kuin korvak1901770- 1041393
Persut palkitsisi verohelpotuksin röökin polton ja ryyppäämisen lopettamisesta
>> Perussuomalaiset ehdottavatkin, että haittaverojen sijaan terveellisestä elämää viettäville ihmisille voitaisii2281339Veronika Honkasalo(vas.)venäjän asialla
Honkasalon mukaan mukaan venäläisiä turvapaikanhakijoita kohdellaan lainvastaisesti. "Vasemmistoliiton varapuheenjohtaj1041257- 661239