Romaanit..

Hyvää jengiä..

Ovatko Romaanit saaneet "ylennyksen" Suomalaisten silmissä kun "tilalle" on tullut maahanmuuttajia???

12

1558

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • On hyviä ja huonoja romaaneja. Tosin viime aikoina lukemiseni on jäänyt vähemmälle.

      • että on hyviä ja huonoja, m...

        ole kuullut yhdestäkään hyvästä? Ei, se ei ollut vitsi...


      • että on hyviä ja huonoja, m... kirjoitti:

        ole kuullut yhdestäkään hyvästä? Ei, se ei ollut vitsi...

        Romaanihan on, kuten varmaan tiedät, laajahko suorasanainen kertomus. Mielestäni esimerkiksi Seitsemän veljestä on hyvä romaani.


      • huomatkaa
        Erasmus kirjoitti:

        Romaanihan on, kuten varmaan tiedät, laajahko suorasanainen kertomus. Mielestäni esimerkiksi Seitsemän veljestä on hyvä romaani.

        vastaisuudessa, että kun halutaan puhua mustalaisista "sivistyneesti", puhutaan romAneista.
        Juurin niin kuin suurvisiiri oppimestari-erasmus minareetistaan opettaa, hän kun on peräti lukenut jonkun kirjan!
        Kumartakaamme nöyrästi hänen viisaudelleen.
        Sen mihin ilmansuuntaan pyllistätte voitte itse valita!


      • huomatkaa kirjoitti:

        vastaisuudessa, että kun halutaan puhua mustalaisista "sivistyneesti", puhutaan romAneista.
        Juurin niin kuin suurvisiiri oppimestari-erasmus minareetistaan opettaa, hän kun on peräti lukenut jonkun kirjan!
        Kumartakaamme nöyrästi hänen viisaudelleen.
        Sen mihin ilmansuuntaan pyllistätte voitte itse valita!

        Meni perille.


    • varatie

      Minusta romaanit puhuvat parempaa suomea kuin monet muut !

      • Rinkeby City

        Kyllä he suomea osaavat puhua,

        mutta miten on kotoutuminen

        suomalaisiin arvoihin ?


    • sun kanssa

      helevetti... mustalaiset ovat olleet samalla tavalla sotimas ku sun isoisäs.. mut mil erol sieltä tultiin takas... suomalaisen sai maata ja mammonaa.. mikä oli mustalaisen kohtalo... lähteä taas tien päälle .. ei tullu sotaveteraanitontteja sun muita etuisuuksia.Missäs Irakis vois poika parka olla jos kaikki suomalaiset ei olis taistelleet ... siis esi-isämme... Sul on lyöty hopea lusikka suuhun ja sanottu et syöhän nyt siitä pikku raukka

      • valkolaisten maat ja mammonat

        ovat täyttä harhaa.
        Rintamamiestontin saivat anoa KAIKKI sodassa olleet, mutta ei sitä kukaan ilmaiseksi saanut, vaan maksaa piti ihan rahalla.
        Sinä sitten sitä velkarahalla rakenettiin jonkinmoinen tönö, ja tehtiin kovasti töitä.
        Useammassa perheessä oli myös aika iso lapsikatras l. elätettäviä riitti. Ei ollut sossua kulman takana jelppimässä.
        Sitä velkaa (tontti & tönö) sitten saikin maksaa vuositolkulla pienen pienistä ansioista.
        Se siitä helposta elämästä. Ei tavallisella ihmisellä ollut hopea- eikä kultalusikoita suuhun vietäväksi, hyvä että edes leipää!


    • viime viikolla

      TV-ohjelmassa Basaari (tms) haastatellut kaksi mustalaisnaista koko ajan puhuivat suomalaisista, kun tarkoittivat kantaväestöä?

      Voisi siis päätellä, että mustalaiset eivät mielestään ole suomalaisia, vaikka sangen mieluusti suomalaisille kuuluvat edut hyödyntävät...

      Toisaalta eräässä Aamu-TVn haastattelussa mustalaisten miesedustaja kovasti toi julki mustalaisten aitoa suomalaisuutta, kun keskusteltiin uudesta Manne-viihdeohjelmasta!

      Koittaisivat nyt päättää ovatko suomalaisia vai eivät.
      Vai onko mielipide aina tilanteen mukainen l. mistä kulloinkin hyötyisi eniten?

    • tiedä

      mutta taitaa uudet maahanmuuttajat pyyhkiä kenkänsä romaneihin yli kävellessään.

    • Gibreel

      Salman Rushdien Saatanalliset säkeet on muuten tosi hyvä maahanmuuttajaromaani.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      114
      1148
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      864
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      689
    4. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      74
      664
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      655
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      82
      629
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    9. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      532
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      94
      465
    Aihe