USKONNOT PAHIMPIA VALLANKÄYTÖN VÄLINEITÄ

Jussi Siitarinen

Kun ihmiset eivät ole ymmärtäneet asioita tarpeeksi hyvin he ovat tyytyneet uskomaan.

Uskominen ei riitä. TÄYTYY TIETÄÄ JA YMMÄRTÄÄ.

Jos tyytyy vain uskomaan voi joutua uskomaan mitä tahansa.

Mihin uskonnollisten kirjoitusten erilainen tulkinta ja niiden sokea noudattaminen on johtanut?

Kuinka monta surmatyötä on tehty uskon turvin?

• Tavoitteenaan valta ja raha, kirkko, uskonnot sekä erilaiset uskonnolliset lahkot ovat harhaanjohtaneet, syyllistäneet ja peloitelleet ihmisiä kautta historian. Ne ovat aiheuttaneet valtavasti kärsimystä ja ovat todellinen uhka henkiselle kehitykselle.

• Kukaan EI VOI rajoittaa sinun tietoisuuttasi. Ainoastaan sinä itse voit rajoittaa omaa tietoisuuttasi esimerkiksi uskomalla valheisiin sekä uskomalla ja pelkäämällä että asiat menevät pieleen.

• KÄYTÄ OMAA INTELLEKTIÄSI

• Uskonnoilla ei ole juuri koskaan mitään tekemistä Universumin ja Tietoisuuden Todellisen luonteen kanssa.

Thomas J. Chalkon kirjassa The Freedom of Choice TODISTETAAN MIKSI Universumi on olemassa, MIKÄ on Olemassaolon Tarkoitus ja MIKSI jokaisella Yksilöllä TÄYTYY olla rajoittamaton Valinnanvapaus.



KRISTINUSKO VALLANKÄYTÖN VÄLINEENÄ

Kristinusko syntyi sen jälkeen kun Kristus sai toiminnallaan joitakin ihmisiä ajattelemaan itsenäisesti ja ymmärtämään Universumin ja Tietoisuuden Todellisen luonteen eli valaistumaan.

Koska oikeasti valaistunutta ei voi millään tavalla peloitella eikä hallita, olivat Kristus ja hänen oppinsa uhka tuon ajan instituutioille ja vallanpitäjille. Kristuksen sanottiin ”villinneen ihmisiä”. Häntä syytettiin jumalanpilkasta ja Hänet teloitettiin.

Raamatun sisältöä on ajan kuluessa vääristelty ja siitä puuttuvat esimerkiksi Tuomaan kirja sekä Tuomaan evankeliumi, joiden sanottiin olevan harhaoppisia.

Tuomaan evankeliumin painotus ihmisen henkilökohtaisesta henkisyydestä on todennäköisesti liian kiusallista kirkon intresseille. Miksi asioita vääristellään ja salaillaan? Ketkä hyötyvät sellaisesta toiminnasta?

Antamatta mitään todellisia vastauksia elämän kaikista olennaisimpiin kysymyksiin papit ja uskovaiset sanovat että ihminen on syntinen ja vain uskomalla ja uskonsa tunnustamalla voi pelastua, muuten joutuu helvettiin. Mikä logiikka siinä on? Ketkä hyötyvät sellaisesta toiminnasta?

Jos synnillä tarkoitetaan pahoja ajatuksia ja tekoja, niin loppuvatko ne uskomalla? Ketkä hyötyivät ristiretkistä? Miksi espanjan kristityt ryöstivät ja tappoivat azteekkeja? Jumala on kieltänyt tappamisen, mutta juuri kirkon turvin on tehty suurimmat veriteot. Edelleen papit ”siunaavat” tappamaan lähteviä sotilaita.

Kirkko kävi aikoinaan anekauppaa. Sanottiin, että kirkolta saa syntinsä anteeksi rahalla. Kristus kehoitti maallisen omaisuuden sijasta henkisen rikkauden kartuttamiseen. Voiko sitä ostaa ja myydä?

Ristiä palvotaan ja sitä kuvaavia koruja pidetään kaulassa. Risti oli teloitusväline.

Papit saarnaavat että Jumalaa tulee pelätä.

Millainen isä haluaisi lastensa pelkäävän häntä?

Millainen isä haluaisi lastensa palvovan häntä, polvistuvan hänen edessään ja tekevän rituaaleja hänen vuokseen?

Millainen isä haluaisi lastensa perustavan uskontoja sekä rakentavan alttareita ja kirkkoja hänen vuokseen?

Jumala on itse kieltänyt kaikenlaisen palvonnan.

• Todellinen Rakkaus on mahdollista vain TÄYDELLISESSÄ Valinnanvapaudessa ilman ehtoja

• Millainen isä haluaisi lastensa luopuvan itsenäisestä ajattelusta ja antavan muiden ihmisten peloitella ja hallita heitä?

Ketkä hyötyvät sellaisesta tilanteesta?
Kristus itse varoitti vääristä profeetoista.

Jussi Siitarinen http://VALINNANVAPAUS.COM

16

3658

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Moongate

      Amen

    • valon poika

      Asiaa! Kiitokset sinulle!

    • Telegod

      Ihan hyviä pointteja...

    • Tara

      Sangen kiintoisaa tekstiä sinulla. Kävin myös lukemassa muitakin kirjoituksiasi ja täytyy sanoa, että sinulla on sana hallussa.

      Herätit uteliaisuuteni siinä määrin, että olisi mielenkiintoista tietää, mitä mieltä sinä kenties henkisyydestä kiinnostuneena ihmisenä (?) olet mieltä Ihmeiden Oppikurssista? Ajattelin vain, että jos Tuomaan evankeliumi kiinnostaa, voisi myös tuo "tiiliskivikin" kolahtaa.

      • JussiSiitarinen

        En ole lukenut sitä. Oletko sä?


      • JussiSiitarinen

        The Freedom Of Choicessa on jo niin paljon vaikka se onkin melko "pieni" kirja, koska sen kysymykset laittavat ajattelemaan.

        Se on myös siinä mielessä ERITTÄIN mielenkiintoinen että kun sitä lukee eri elämänvaiheissa niin joka kerralla siitä löytyy inspiraatiota ja se auttaa näkemään tilanteet niin mielenkiintoisesta näkökulmasta.

        Sen saa ILMAISEKSI osoitteesta http://TheFreedomOfChoice.com


      • Tara
        JussiSiitarinen kirjoitti:

        En ole lukenut sitä. Oletko sä?

        Olen lukenut vasta parisensataa sivua. Teos koostuu tekstiosasta, oppilaan työkirjasta sekä opettajan käsikirjasta. Pelkästään tekstiosassa on 769 sivua, ja teksti on jotenkin vaikeaa, ja käsittelee loppujen lopuksi uudelleen ja uudelleen samoja perusteemoja eri puolilta katsottuna. Varsinkin luvut 1-5 takkusivat itselläni kovasti vastaan, mutta sen jälkeen teksti on mielestäni helpottunut. Mutta valtaosa on mullakin yhä lukematta...

        Kysehän on siis psykologista nimeltään Helen Schucman, joka siis väitti saaneensa kirjan tekstin saneluna itse Jeesukselta. Minusta kyllä tuntuu, että kirja on kyllä psykologin kirjoittama, "käsialasta" päätellen ainakin :) Mutta on tekstin alkuperä sitten mikä hyvänsä, teos on kuitenkin tutustumisen arvoinen. Toiset ylistävät sitä, monet uskovat taas pitävät kirjaa harhaoppisena tai suorastaan saatanallisena, mutta mielestäni on paras tutustua ennen kuin kannattaa olla mitään mieltä...


      • Tara
        JussiSiitarinen kirjoitti:

        The Freedom Of Choicessa on jo niin paljon vaikka se onkin melko "pieni" kirja, koska sen kysymykset laittavat ajattelemaan.

        Se on myös siinä mielessä ERITTÄIN mielenkiintoinen että kun sitä lukee eri elämänvaiheissa niin joka kerralla siitä löytyy inspiraatiota ja se auttaa näkemään tilanteet niin mielenkiintoisesta näkökulmasta.

        Sen saa ILMAISEKSI osoitteesta http://TheFreedomOfChoice.com

        Jep, sainkin juuri äsken koneelleni Freedom Of Choicen PDF-tiedostona, mutta voih, kun tuo englanti ei ole parhaita puoliani... No, täytynee perehtyä siihen, mutta se voi viedä aika kauan aikaa... :)


      • Tara
        Tara kirjoitti:

        Olen lukenut vasta parisensataa sivua. Teos koostuu tekstiosasta, oppilaan työkirjasta sekä opettajan käsikirjasta. Pelkästään tekstiosassa on 769 sivua, ja teksti on jotenkin vaikeaa, ja käsittelee loppujen lopuksi uudelleen ja uudelleen samoja perusteemoja eri puolilta katsottuna. Varsinkin luvut 1-5 takkusivat itselläni kovasti vastaan, mutta sen jälkeen teksti on mielestäni helpottunut. Mutta valtaosa on mullakin yhä lukematta...

        Kysehän on siis psykologista nimeltään Helen Schucman, joka siis väitti saaneensa kirjan tekstin saneluna itse Jeesukselta. Minusta kyllä tuntuu, että kirja on kyllä psykologin kirjoittama, "käsialasta" päätellen ainakin :) Mutta on tekstin alkuperä sitten mikä hyvänsä, teos on kuitenkin tutustumisen arvoinen. Toiset ylistävät sitä, monet uskovat taas pitävät kirjaa harhaoppisena tai suorastaan saatanallisena, mutta mielestäni on paras tutustua ennen kuin kannattaa olla mitään mieltä...

        Siis kirjoitin vahingossa väärin, Helen Schucman olikin kliinisen psykologian professori. Sori!


      • Kaskuin
        Tara kirjoitti:

        Siis kirjoitin vahingossa väärin, Helen Schucman olikin kliinisen psykologian professori. Sori!

        Ei ollut kuiteskaa Schumacher.Ois kyyti kovaa


      • Törkyturpa
        Kaskuin kirjoitti:

        Ei ollut kuiteskaa Schumacher.Ois kyyti kovaa

        Kaikkee sitä pittää maailmassa nähä,mut jokainen taaplaa tyylillään.


      • Ich liebe dich!
        Tara kirjoitti:

        Olen lukenut vasta parisensataa sivua. Teos koostuu tekstiosasta, oppilaan työkirjasta sekä opettajan käsikirjasta. Pelkästään tekstiosassa on 769 sivua, ja teksti on jotenkin vaikeaa, ja käsittelee loppujen lopuksi uudelleen ja uudelleen samoja perusteemoja eri puolilta katsottuna. Varsinkin luvut 1-5 takkusivat itselläni kovasti vastaan, mutta sen jälkeen teksti on mielestäni helpottunut. Mutta valtaosa on mullakin yhä lukematta...

        Kysehän on siis psykologista nimeltään Helen Schucman, joka siis väitti saaneensa kirjan tekstin saneluna itse Jeesukselta. Minusta kyllä tuntuu, että kirja on kyllä psykologin kirjoittama, "käsialasta" päätellen ainakin :) Mutta on tekstin alkuperä sitten mikä hyvänsä, teos on kuitenkin tutustumisen arvoinen. Toiset ylistävät sitä, monet uskovat taas pitävät kirjaa harhaoppisena tai suorastaan saatanallisena, mutta mielestäni on paras tutustua ennen kuin kannattaa olla mitään mieltä...

        Itekkii oon ramattua lukenut On niin sekava kirja.
        Pelko ainut millä kurissa pidetään.Ei kolahtanut kaaliin.Kukin uskokoon mihin haluaa oli se Budda,Jehova,Karhu,Susi,Aurinko,Kuu,Mars ties sitte mönkiäiset.


    • m....

      Olet perehtynyt aiheeseen. Todella hyvä kirjoitus.

    • Miss.HighLander

      Hienoa kun näistä kirjoitetaan !Kristinuskon varjolla on tehty hirveyksiä! Eikö kirkko poistanut raamatun teksteistä myös jälleensyntymisopin? Ja istutti meihin kuoleman pelon, jotta voisi hallita meitä....

    • HaLlAbUd

      Ilman uskontoa maailma olisi jo nykyään rauhallisempi paikka. Kaikki vallanpito järjestelmät perustuvat uskolle. Heitetään sekaan ensin kaikkien yhteisesti hyviksi tunnettuja arvoja ja sen jälkeen säännöt, rituaalit ja sosiaalinen kontrolli järjestelmä, jossa ilmoitetaan ehtolauseessa mitä pitää tehdä, mitä ei pidä tehdä, mitä saa ajatella, mitä ei saa ajatella ja sen jälkeen luetellaan ne hyvät ja ihanat asiat joita seuraa kun tottelee jumalan sanaa ja rangaistukset jotka seuraavat jos ei tottele. Pahimmat rangaistukset seuraavat yleensä kuoleman jälkeen. Elossa ollessa voi joutua erotetuksi yhteisöstä tai jopa tapetuksi jos uskaltaa olla eri mieltä. Yleensä ei voi itse päättää mihin uskoon kuuluu, koska on automaattisesti samaa uskoa kuin vanhemmatkin. Ja on myös tärkeää, että uskonnon kuoleman jälkeiset kauhut aivopestään riittävän vahvasti lapsen tajuntaan, jotta tämä ei koskaan edes uskaltaisi pohtia onko tämä satu totta. Sitten nämä onnettomat kulkevat koko elämänsä läpi ajatellen esimerkiksi hiekka aavikon heimojon satujen ajatuksia ja kieltävät itseltään "väärät" ajatukset. Äly taantuu kun sen ei sallita ajatella vapaasti erilaisia asioita. Uskovainen ajattelee muiden valmiiksi ajateltuja ajatuksia ominaan ja työntää syrjään itsensä. Elämä kapenee ulkoa ohjatuksi varjoelämäksi jossa pelko on aina läsnä. Opportunismi ja pelko valtaa mielen ja on aina läsnä kaikissa rukouksissa ja messuissa. Ei ole rauhaa vaan ainainen epätieto, turha nöyristely ja sosiaalinen teatteri kirkoissa, moskeijoissa yms teltoissa ja temppeleissä. Yhteisö valvoo, jumala valvoo. Uskovainen pelkää. Ja näkee paholaisen (jota ei ole edes olemassa) joka paikassa vaanimassa onnetonta sieluaan. Kontrolloimalla itseään uskovainen elää itse siten, että vallan pitäjä pystyy käskemään parhaimmillaan hänet vaikka minkälaisiin mielipuolisuuksiin. Uskovaisesta on tullut käyttökelpoinen työkalu vallanpitäjälle. Hiljainen, nöyrä, pelokas ja samalla harhaisen ylemmyyden tuntoinen orja joka tarpeen tullessa on valmis vaikka polttamaan lippuja, ampumaan vääräuskoisia ja räjäyttämään itsensä tarpeen vaatiessa. Miten muuten taikauskovainen voi tietää että toinen taikauskovainen on vääräuskoinen?

    • minä66..

      Olen samaa mieltä kanssasi. Olen eronnut kirkosta yli 15 vuotta sitten, ja en ole siitä henkisestä väkivallasta vieläkään täysin toipunut. Kirkon toiminta vahigoittaa esim. lasten ja nuorten henkistä kehitystä. Kuinka paljon aiheetonta huolta "synnistä", jota ei ole tehnyt, kuinka paljon kaikenlaisia estoja, kun lähes kaikki on kiellettyä tai likaista.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4853
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2300
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1826
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      37
      1520
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1338
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1257
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1166
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1161
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1136
    Aihe