Tyhmän kysymyksen heitän tähän, mutta kun askarruttaa sellainen asia, että lasketaanko ensiasunnon ostajaksi sellainen joka on asunut pari vuotta vuokralla vai tarkoittaako tuo, että muuttaa suoraan vanhempien luota omistusasuntoon?
Ensiasunnon ostaja?
Mökliäinen
3
987
Vastaukset
- eikö se
Muistaakseni menee näin että pitää olla < 40 v. ja vuokralla asuminen ei tietysti vaikuta asiaan kun asunto ei ole omasi.
Ensiasunto on ensimmäinen omistusasunto, ei koske vuokrasuhteita tai kotona asumista. Huomioithan myös huomattavan verovähennysoikeutesi ensiasunnon suhteen, 30% korkomenoista. Kannattaa lasketuttaa verokorttinsa oston jälkeen uudelleen mahdollisimman pian!
Nim. Ensiasunnossaan elävä:)- Mökliäinen
Ihanaa, kiitos asiallisista vastauksista!
Terveisin tuleva ensiasunnon ostaja :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 712973
- 462574
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322235- 792138
- 951956
- 321712
- 121536
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171487Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?271302Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil201222