monesti pettynyt

minä vain

olen helluntalainen, joka on hyvää vauhtia "maallistumassa". Syynä on monen karvaat pettymykset uskovaisiin. Olin naimisissa 5 vuotta uskovaisen kanssa, joka nautti srk:n luottamusta. Kuitenkin hän kulissien takana käytti hyväkseen tytärtäni, paritti ja raiskasi
minua. Sitten kun erosin tästä "hyvästä" miehestä, se tuomittiin ja sanottiin ettei saa ikinä enää mennä naimisiin. Tämä mies elää tätä nykyää avoliitossa uskomattoman kanssa. Itse olen vielä roikkunut srk:sta ja uskonasioista kiinni. Mutta vapauden huumassa olen ruvennut meikkaamaan, käyttämään koruja...jopa otan silloin tällöin alkoholia ja tupakoin. Miesrintamalla on kova haku päällä, eikä suinkaan uskovaisista, sillä olen pettynyt heihin. Ihminen se minäkin olen. Kaipaan ihan normaaleita asioita, kuten lämpöä, rakkautta ja hyväksyntää. Sanokaa nyt hyvät uskovaiset, teenkö minä väärin. Mikä käsitys helluntaisrk:lla on meikkaamisesta, koruista, hiusväreistä, eroamisesta, uudelleen avioitumisesta, alkoholista, tupakasta.

37

1031

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saathan ja voithan

sinä olla just' tuommoinen ja silti uskovainen ja kasvaa edelleen ja varsinkin voisit muuttua uskossasi, sellaiseen luontevaan suuntaan. Minä ei-helluntailaisena tiedän, että usein heillä (riippuu paikallisseurakunnasta) on outoja lakisääntöjä. - Olen laajasti, mutta lujeasti, yhteiskristillinen elävässä uskossa, ollut kymmeniä vuosia ja sanon Sulle: ole huoleti ja vaihda maisemaa. - Kyllä ihminen voi erota, ja kyllä mennä uudelleen naimisiin, mutta se on tärkeää, että menee uskovaisen kanssa, muuten tulee vaikeuksia, sorry. Tietenkään alkoholi ja tupakka pitää pyrkiä poistamaan, siis älä ihmeessä niitä nyt matkaan mukaan ota, se olisi tosi hullua. Mutta kaikki muu kysymäsi on minusta täysin OK, ihan hyvin uskovan kilvoittelevaan elämään useinkin kuuluvaan. Valitettavati meillä täällä ei ole sen helpompaa, samat koukerot kuin muillakin, mutta tärkeää on pitää kiinni Jeesuksesta. Tai paremmin se, että hän pitää kiinni sinusta. Älä tee mitään aktiivista, että yhteys katkeaa, se olisi sinulel haitaksi todella. Mutta ihan vankilassa olet muutoin elänyt. Vapaudu. Vapauteen Kristus vapautti meidät. Vaihda pois hellareista, siellä jotenkin "kapeaa", sorry, en halua loukata ketään, mutta just' siksi ei mitenkään kävisi minulle. Ja olen silti uskossa, Herra ON hyvä. Meitä on moneksi.

• minä vain

Olen pienen ikäni ollut helluntalainen, ja siitä on vaikea irtautua. Se on vahva side. Asun pienellä paikkakunnalla, jossa muutenkin kaikki tietävät kaikkien asiat.

• kamalaa !
        minä vain kirjoitti:

Olen pienen ikäni ollut helluntalainen, ja siitä on vaikea irtautua. Se on vahva side. Asun pienellä paikkakunnalla, jossa muutenkin kaikki tietävät kaikkien asiat.

Jo minä ajattelinkin, että mitä ihmettä se muille kuuluu sinun henk.koht. elämäsi taistelut, yrittämiset ja erehtymiset. Niin, kun kaikki tuntee kaikki, niin ei voikaan olla sillei vapaa ja antaa elämäänsä VAIN Herran johtoon. Hmmmm? Mitä sanoisin tähän, kun itte asun kaupungissa. En voisi käsittää, että seurakuna minua ohjaisi! Riittää, kun elän Pyhän Hengen, Isän johdattamaa elämää ja olen Jeesuksen veren puhdistama, armahdettu lapsi. Asioin Isän kanssa ja myös ystävien ja ehkä tuntemattomien sielunhoitajien kanssa. - Teepä retki kaupunkiin ja mene siellä juttelemaan sopivan naisen kanssa, kertomaan tilanteestasi. Mene semmoiseen yhteiskristilliseen paikkaan, jonne ihmiset tulevat eri taustoista, se on minusta parasta se. Sellaisessa kuviossa kaikkein tervein henki, sillei. Voithan sinä olla helluntailainen edelleen, mutta käytäntö ? Vaihda kuitenkin vähän kuviota ja kiinnikkeitä, voisitko ajatella. Tai pidä tauko ja selvitä päätäsi ihan inhimillisesti vain, mutta Isän edessä. Ei kukaan ihminen saa määrätä olemustasi, tekemisiäsi. Ei sillai voi uskovakaan elää, ei! - Voih, kun jaksaisit ja piristyisit nyt Herrassa. Shalom, sisko.

• minä vain

Sinä olit ainoa asiallinen vastaaja. Olen kyllä funtsannut yhteiskristillistä hommaa. Helluntalaisuus on niin kapea-alaista. Kuka tuomitsee mistä milloinkin. Olen syvästi pettynyt. Mutta mikä on se oikea, vai onko sitä olemassakaan? Jos se löytyy sisimmässä. Ei kai ulkonainen estä läheisyyttä Jumalaan?

• Saathan ja voithan
        minä vain kirjoitti:

Sinä olit ainoa asiallinen vastaaja. Olen kyllä funtsannut yhteiskristillistä hommaa. Helluntalaisuus on niin kapea-alaista. Kuka tuomitsee mistä milloinkin. Olen syvästi pettynyt. Mutta mikä on se oikea, vai onko sitä olemassakaan? Jos se löytyy sisimmässä. Ei kai ulkonainen estä läheisyyttä Jumalaan?

Kiitän palautteestasi. Se taas piristi minua, sillä minulla tänään ollut jotenkin ankea ja surumielinen päivä. Kiva, että pystyin sinulle antamaan ajatuksia. - Luin tämän ketjun ja huh, sorry puolestasi, meni vähän plörinäksi. Ihan kuin ihmiset eivät kestäisi todellisen elämän arkisia vaikeuksia, joita ON. Niitä voi olla myös uskovilla ja voi tulla. Se on fakta.

Kyllähän sinulla nyt jo tuo lakipuoli on tiedossasi ja hoidettuja, kuten olet ihmisille vastaillut. Minä koin asiasi enemmän, kaikkien kurjien tapahtumien jälkeen, sinun ikiomana hengellisenä hätänäsi ja tiedostamanasi ongelmana. - Minä myös vielä sanoisin, älä kysele ihmisiltä, mitä tulee tehdä. Siitä vain, sinä alat ALUSTA Jeesuksen kanssa ja kaikki entinen on mennyt ja pyyhitty pois hänen nimessään ja veressään. Ja tuhkasta nouse aamu... ei kun uusi Jumalan Lapsi, jonka on tosi vapaa. Voi mennä myöh. vaikka naimisiin, vaikkak olis kuinka eronnut tai karannut ! Siitä vain.

Sitten minua just' ihan pöyritystti nuo muut 'lakihenkiset' jutus, saako sitä ja tätä... Jos hellareissa ei saa, niin katsele ympärillesi kaikkia Jumalan lapsia plus tv7:n lähetykset vielä mukaan, niin näet miltä kaikeltä kristitty VOI ja SAA näyttää.

Ei kannata, ei kannata puhua asioistaan ennenkuin hyvin tuntee toisen ihmisen. Ei h-srk:lla ole mitään syytä tonkia ja puuttua sinun asioihisi, ei. Mutta, tapahtunut mikä tapahtunut ja ymmärrän, että sinä olet tarvinnut 'ketä-tahansa' ihmisiä, joille puhua ja joilta kysellä, se on selvä. Nyt alat alusta ja kyselet vain tarkoin harkitusti uskonsiskoilta, joihin luotat. Hyih, kun mua vihaksi pistelee tuollaiset keksinnöt meikkaamisista... koko tuo sääntökokoelma! Uskomatonta. - Toistan vielä, että itsesi ja oman siunausliittosi Jumalan kanssa takia, pidä ja vahvista Raamatusta OMAA uskoasi ja pidä itsesi irti alkosta ja tupakista. Sen tiedät sanomattakin, että kun pikkusormen antaa, menee koko käsi. - Muutoin ulkonainen ei todellakaan estä läheisyyttä Jumalasi, Isäsi kanssa. Hiljennyt Hänen kanssaan ja muutoin toimi muiden ihmisten kanssa, sitä sun tätä. Myös ihmiset, jotka vielä eivät ole uskossa, ovat tosi kivoja ja heiltä voi oppia paljon, elämää. Silti se ei haittaa omaa hengellistä elämää, ei. Näin voi tulla syvällisemmäksi, uskovanaki.

Muutoin minä, tosi vanhana uskovana todella vakuutan, että voit uskoa kaikki menneet syntisi anteeksi, kun pyydät, ja alat alusta normaalin ihmisen elämällä ilman sääntöjä. Vapaus Herrassa vallitkoon.

Sanoit asuvasi pienellä paikkakunnalla. Voisitko käydä kurkkimasssa ihan luterilaisen srk:n iltakirkoissa ja sillei. Varsinkin maaseudulla on paljon hyvää, rakentavaa ja rakkaudellista toimintaa ja kokoustamista myös kirkon sisällä, tiedän kokemuksesta, kun olen vieraillut. Ei siellä ole väliä hellaritaustallasi. He niissä paikoissa, vaikka tosi monet tosi elävästi uskossa, eivät nipota, vaan ovat elämän realisteja ja todellisia Jumalassa kiinni roukkuvia opetuslapsiaan. Unohda kaikki mahdoll. saamasi ennakkoluulot luter. kohtaan ja mene itse tutkimaan, miten uskovia siellä ollaan. Ainakin ystävällisiä, hienotunteisia, ei-tunkeilevia, tuohon kertomaasi verrattuna. Paljon hellareita on myös siirtynyt kirkon tilaisuuksiin, jotka JUST USEIN ovat NIITÄ yhteiskristillisiä. Mene sinne. Tai lähimmälle isolle paikkakunnalle, jos mahd., niin menet vähän tuulettumaan.

Anteeksi, hellarit, mutta minun kokemus on myös, että hellarit tuomitseivia, kapea-alaisia, mustavalkoisia, ei-niin-syvällisiä uskon elämässään. Tämä kaikki tietämättään, kun ovat kasvaneet siihen 'tyyliin'. Riippuu kuit. paikall. srk:sta. - Kuten joku jo sanoi, älä etsi uskoa ja Jumalan viisautta ihmisistä. He ovat vaivaisia kanssakulkijoita. Jeesus Kristus on se meidän autuaallinen Pointti.

Se oikea löytyy sisimmästäsi eli Sinun Jumala-suhteestasi, Raamatun Sanan ja yhä uudelleen tapahtuvan antautumisen kautta Jeesukselle, ja tässä kaikessa Puolustaja, Pyhä Henki toimii, auttaa, johdattaa, lohduttaa, antaa viisautta. Näin tapahtukoon Sinulle. Hyvää matkaa! (Kirjoita vielä, jos lystäät...) (Jos tuli sekavasti, niin sorry, rupes väsyttämään.)

• minä vain
        Saathan ja voithan kirjoitti:

Kiitän palautteestasi. Se taas piristi minua, sillä minulla tänään ollut jotenkin ankea ja surumielinen päivä. Kiva, että pystyin sinulle antamaan ajatuksia. - Luin tämän ketjun ja huh, sorry puolestasi, meni vähän plörinäksi. Ihan kuin ihmiset eivät kestäisi todellisen elämän arkisia vaikeuksia, joita ON. Niitä voi olla myös uskovilla ja voi tulla. Se on fakta.

Kyllähän sinulla nyt jo tuo lakipuoli on tiedossasi ja hoidettuja, kuten olet ihmisille vastaillut. Minä koin asiasi enemmän, kaikkien kurjien tapahtumien jälkeen, sinun ikiomana hengellisenä hätänäsi ja tiedostamanasi ongelmana. - Minä myös vielä sanoisin, älä kysele ihmisiltä, mitä tulee tehdä. Siitä vain, sinä alat ALUSTA Jeesuksen kanssa ja kaikki entinen on mennyt ja pyyhitty pois hänen nimessään ja veressään. Ja tuhkasta nouse aamu... ei kun uusi Jumalan Lapsi, jonka on tosi vapaa. Voi mennä myöh. vaikka naimisiin, vaikkak olis kuinka eronnut tai karannut ! Siitä vain.

Sitten minua just' ihan pöyritystti nuo muut 'lakihenkiset' jutus, saako sitä ja tätä... Jos hellareissa ei saa, niin katsele ympärillesi kaikkia Jumalan lapsia plus tv7:n lähetykset vielä mukaan, niin näet miltä kaikeltä kristitty VOI ja SAA näyttää.

Ei kannata, ei kannata puhua asioistaan ennenkuin hyvin tuntee toisen ihmisen. Ei h-srk:lla ole mitään syytä tonkia ja puuttua sinun asioihisi, ei. Mutta, tapahtunut mikä tapahtunut ja ymmärrän, että sinä olet tarvinnut 'ketä-tahansa' ihmisiä, joille puhua ja joilta kysellä, se on selvä. Nyt alat alusta ja kyselet vain tarkoin harkitusti uskonsiskoilta, joihin luotat. Hyih, kun mua vihaksi pistelee tuollaiset keksinnöt meikkaamisista... koko tuo sääntökokoelma! Uskomatonta. - Toistan vielä, että itsesi ja oman siunausliittosi Jumalan kanssa takia, pidä ja vahvista Raamatusta OMAA uskoasi ja pidä itsesi irti alkosta ja tupakista. Sen tiedät sanomattakin, että kun pikkusormen antaa, menee koko käsi. - Muutoin ulkonainen ei todellakaan estä läheisyyttä Jumalasi, Isäsi kanssa. Hiljennyt Hänen kanssaan ja muutoin toimi muiden ihmisten kanssa, sitä sun tätä. Myös ihmiset, jotka vielä eivät ole uskossa, ovat tosi kivoja ja heiltä voi oppia paljon, elämää. Silti se ei haittaa omaa hengellistä elämää, ei. Näin voi tulla syvällisemmäksi, uskovanaki.

Muutoin minä, tosi vanhana uskovana todella vakuutan, että voit uskoa kaikki menneet syntisi anteeksi, kun pyydät, ja alat alusta normaalin ihmisen elämällä ilman sääntöjä. Vapaus Herrassa vallitkoon.

Sanoit asuvasi pienellä paikkakunnalla. Voisitko käydä kurkkimasssa ihan luterilaisen srk:n iltakirkoissa ja sillei. Varsinkin maaseudulla on paljon hyvää, rakentavaa ja rakkaudellista toimintaa ja kokoustamista myös kirkon sisällä, tiedän kokemuksesta, kun olen vieraillut. Ei siellä ole väliä hellaritaustallasi. He niissä paikoissa, vaikka tosi monet tosi elävästi uskossa, eivät nipota, vaan ovat elämän realisteja ja todellisia Jumalassa kiinni roukkuvia opetuslapsiaan. Unohda kaikki mahdoll. saamasi ennakkoluulot luter. kohtaan ja mene itse tutkimaan, miten uskovia siellä ollaan. Ainakin ystävällisiä, hienotunteisia, ei-tunkeilevia, tuohon kertomaasi verrattuna. Paljon hellareita on myös siirtynyt kirkon tilaisuuksiin, jotka JUST USEIN ovat NIITÄ yhteiskristillisiä. Mene sinne. Tai lähimmälle isolle paikkakunnalle, jos mahd., niin menet vähän tuulettumaan.

Anteeksi, hellarit, mutta minun kokemus on myös, että hellarit tuomitseivia, kapea-alaisia, mustavalkoisia, ei-niin-syvällisiä uskon elämässään. Tämä kaikki tietämättään, kun ovat kasvaneet siihen 'tyyliin'. Riippuu kuit. paikall. srk:sta. - Kuten joku jo sanoi, älä etsi uskoa ja Jumalan viisautta ihmisistä. He ovat vaivaisia kanssakulkijoita. Jeesus Kristus on se meidän autuaallinen Pointti.

Se oikea löytyy sisimmästäsi eli Sinun Jumala-suhteestasi, Raamatun Sanan ja yhä uudelleen tapahtuvan antautumisen kautta Jeesukselle, ja tässä kaikessa Puolustaja, Pyhä Henki toimii, auttaa, johdattaa, lohduttaa, antaa viisautta. Näin tapahtukoon Sinulle. Hyvää matkaa! (Kirjoita vielä, jos lystäät...) (Jos tuli sekavasti, niin sorry, rupes väsyttämään.)

Kiitos kovasti palautteestasi. Vakuutan, että olen vilpittömällä mielellä liikkeellä. Minä olen kovasti miettinyt kaikkea kirkkokuntien eroavaisuuksia ja mitä he opettaa. Voin mennä ev.lut.srk:hon, ei se tuota ongelmia. Josko ei siellä tuomittaisi. Uskon Jeesukseen, vaikka elämäni on puutteellista. Sisimmässäni kaipaan kaikkea sitä mitä ei maailma voi tarjota. Kun voiskin aloittaa alusta. Kaikki on niin monimutkaista. Ei ole enää lapsenusko tallella.
        Tiedän, että olen syntiä tehnyt. Alko ja tupakka ja kaikki muu on tilalla. Jos voin, niin pyydän, että rukoilisit puolestani. Ja jos olet vielä koneella, niin vastaa pois. Surettaa ja itkettää.

• Tässä Tokkura, moro!
        minä vain kirjoitti:

Kiitos kovasti palautteestasi. Vakuutan, että olen vilpittömällä mielellä liikkeellä. Minä olen kovasti miettinyt kaikkea kirkkokuntien eroavaisuuksia ja mitä he opettaa. Voin mennä ev.lut.srk:hon, ei se tuota ongelmia. Josko ei siellä tuomittaisi. Uskon Jeesukseen, vaikka elämäni on puutteellista. Sisimmässäni kaipaan kaikkea sitä mitä ei maailma voi tarjota. Kun voiskin aloittaa alusta. Kaikki on niin monimutkaista. Ei ole enää lapsenusko tallella.
        Tiedän, että olen syntiä tehnyt. Alko ja tupakka ja kaikki muu on tilalla. Jos voin, niin pyydän, että rukoilisit puolestani. Ja jos olet vielä koneella, niin vastaa pois. Surettaa ja itkettää.

Siis oon se "Saathan, voithan". Nyt kun kirjoitit, että jospa "siellä ei tuomittaisi", niin pelkään, että joku tarttuu siihen epäilyllä, että ei kai tuomita, jollei uskossakaan olla...

Raamatun mukaan missään srk:ssa ei pidä kenenkään ihmisen tuomita toista ! "Joka toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi luet" ... ja muitakin raamatunpaikkoja ON. Älä kuuntele ihmisiä, mitä he sinulle sanovat, vaan ole Hengen läsnäolossa srk:ssa, vaikka siellä kirkonkin tilaisuudessa. Paneudu laulunsanoihin, yhteisiin rukouksiin ja sillei. Huomaat, että Yhteys on ja Jumala on läsnä. Enimmäkseen iltakirkoissa ja muissakin kirkon järjestämissä tilaisuuksissa ihmiset ovat aktiivisia paikkakunnan uskovia ihmisiä, mikä tuntuu hienolta. Minä olen kokenut. Esim. jossakin kirkkokahveilla olo ja keskustelut ovat kauhean kivoja lut. srk:ssa.

Ei Sinun nyt tarvitse mitään srk-identiteettiäsi päättää. Menet yksilönä kuin hyvä on. Kyllä sinä silti tosiaan voit olla ja olet hellari. Aatteles, vaikka löytäisit kasvuryhmän, tukiruhmän tms. vaikka lut. srk:n tarjonnasta vaihteeksi, niin eihän sinulla tule mitään ongelmia kasteasian kanssa, oothan jo kastettu, kuten olet hyväksi kokenut. Nyt vain jatkat matkaa ja Sana on sama, Raamattu on sama. "Hän, Jeesus, on sama aina ja iankaikkisesti, halleluja." Jos sua nyt itkettää, se on hyvän merkki, Pyhä Henki koskettaa. Joo, minäkin muistan rukouksessa. Tai oikeastaan tämä ajattelukin jo kulkee Herran nimen kautta, eikö. "Eikö Jumalalla olisi korva, joka kuulisi" (Rttu).

Vain silloin, kun kokee elämänsä puutteelliseksi, voikin uskoa Jeesukseen ! "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat" (Rttu). Se on ihanaa. Hän, Jeesus, ON meidn täydellisyytemme. Siinä se pointti ON.

Kyllä voit alkaa alusta, olet tässä jo alkanutkin, kun tätä ketjua kirjotellaan! Siinäkin mielessä hyvä Hengen merkki, että kaipaat... "kaikkea, mitä maailma EI VOI tarjota". Jumala saa tämän aikaan meissä ja se on armoa ja Hänen rakkauttaan. Minä en viihdy täällä maailmassa tippaakaan, tämä on kamala paikka oikeastaan. Koetan vain löytää kullekin päivälle oman tarkoituksensa, sis Jumalan johdatuksen ja Hänen antaman ilon pilkahduksen ja kiitosaihetta on aina.

"Surettaa ja itkettää", sanot. Herran Isoon Kämmeneen kaikki se. Tilasi on ihan autuaallinen. Sellaisista Isä tykkää, ottaa vastaan ja paijaa. Antaa viisautta sulle seuraavaan askeleeseen.

Älä ota tuota srk-kuviota ollenkaan jäykästi. Voit kulkea sinne tänne Sanan kuulemiseen ja kasvamaan muiden kanssa. Ei meistä tule koskaan valmiita. Löytäisitkö mistään semmoista ns. alfa-ryhmää, kasvuryhmää. Olisiko netissä semmoisia tai kirjekurssia. Jottas voisit tutkia systemaattisesti kaiken, mistä uskossa ja Raamatussa ON kyse, ja mistä ei!

"Kun me tunnustamme syntimme, on Hän USKOLLINEN ja vanhurskas ja antaa meille meidän syntimme anteeksi." (Rttu) Eiks' ole ihanaa. Aloitetaan alusta, munkin tarttee taas aamulla.

Hyvää yötä, Jeesuksen myötä, pää tyynyyn ja uuteen armon päivään aamusta sitten. Raamattu sanoo: "Hän ei sinua hylkää eikä sinua jätä". Tuo jae merkitsee minulla AINA ja kaikkea. Hän rakastaa sinua ja haluaa sinut lähelleen. Etene hissukseen vain ja rauhassa. Heippa :-)

• RitariOlevainen
        minä vain kirjoitti:

jos pysyt omassa seurakunnassasi, on kaiketi siellä joku johon voit luottaa ja pidät luottamuksesi arvoisena?
        -Mene hänen kanssaan keskustelemaan, ja pidät asiat mahdollismman monilta omassa tiedossasi, ainoastaan tälle , jos sellainen on, avaudut koko sydämestäsi, se on tärkeää, että voit tyhntävästi puhua kaikesta mikä painaa, ja sitten rukoillen jättää asiat herran käteen.
        -Mutta pakoon ei kannta lähteä minnekkään, ihmiset on samanlaisia joka paikassa, ja itseäsi et pääse pakoon kuitenkaan.
        -Luota nyt vaan Jumalaan ja usko asiasi Hänelle jonkun siihen kelpuuttamasi henkilön avustuksella. Jeesus siunua siunatkoon, ja rukoile yksinäisyydessäsi PALJON, älä anna minkään tulla esteeksi, rukoile vaikka tuntuisi miltä!
        -Ne tupakat ja viinakset nyt on suurta tyhmyyttä, et voi niistä paheista muita syyttää, jätä ne samantien, pikku ehostukset ei Jumalaa häiritse!

• poikalapsi
        minä vain kirjoitti:

Susittelen helluntailahkon pikaista jättämistä. Helluntailaisuus on tuomiohenkisten kaksinaismoralistien pesä: oma itsensä ei saa olla, vaan tulee olla oma itsensä salassa ja näytellä lahkon tapaamisissa "hyvää". Tätäkin palstaa seuraamalla näet, mistä on kyse. Pakene, kun voit.

Helluntailaiset ovat omahyväisiä itsensä korottajia, jotak luovat kaiken mailman köörejä jumalaksi itseään luullen. Ritarin asenne kuvaa lahkoa hyvin, samaten palstan ikisienestäjä toden: MONI on kakku opäältä kaunis, vaan on silkkoa sisältä.

• mut hellareista ei tiiä
        poikalapsi kirjoitti:

Susittelen helluntailahkon pikaista jättämistä. Helluntailaisuus on tuomiohenkisten kaksinaismoralistien pesä: oma itsensä ei saa olla, vaan tulee olla oma itsensä salassa ja näytellä lahkon tapaamisissa "hyvää". Tätäkin palstaa seuraamalla näet, mistä on kyse. Pakene, kun voit.

Helluntailaiset ovat omahyväisiä itsensä korottajia, jotak luovat kaiken mailman köörejä jumalaksi itseään luullen. Ritarin asenne kuvaa lahkoa hyvin, samaten palstan ikisienestäjä toden: MONI on kakku opäältä kaunis, vaan on silkkoa sisältä.

onko tulleet uskoon jokainen ollenkaan. He rientävät heti tuohon rutiini-näyttelemiseen ('halleluja', 'Herra on hyvä' 'Aamen' -hokemisineen) Siis eivät toki kaikki, mutta minulla ei-hellarina on huoli, että juurtuminen ja uskon varmuuden saavuttaminen jää jotenkin pois. Eivät ole tarpeeksi syvällisiä, ns. maailmaa nähneitä, vaikka luulisi monenkin olevan, kun moni myös ns. syvältä pelastunut. Mihin se armo ja rakkaus sitten jää? Miksi tulee tuo laki-kokoelma ja toisten kyttääminen? Ovatko ottaneet jotkin raamatunkohdat tosi räikeästi, pois asiayhteydestä ja varsinkin Jumalan Rakkauden yhteydestä. Minua huolettaa, kun jokin tärkeä ystävänikin haluaa olla siellä. Elämä ja kristityn elämä jotenkin kun menee ohi, kun 'on oltava omassa hellariporukassa' aina ja jatkuvasti.

Sitten, minä en oppimani perusteella ollenkaan ymmärrä tuota "luopio"-juttua. Sillä he jotenkin 'pelottelevat'. Huu, huu, missäs taas luopio ja luopioon menossa oleva luuraa ??!! Kamalaa, raskasta. En löydä Raamatusta tukea tuolle. Kuulun ja omakin pitkä kokemukseni tukee sitä, niihin uskoviin, jotka railakkaasti "tietävät, että ovat uskossa, ovat pelastuneet", Pyyhän Hengen sinetti joko on tai ei. Ei ole välimuotoja, eikä Pyhällä Jumalalla ole tapana lipsua, ja pudotella lapsiaan "luopioon?". Minä vakuutan ja uskon näinikkään, että 'kerran pelastettu on aina pelastettu'! Tuota raamatuntulkintaa en vuosikymenten aikana ole mitenkään voinut laittaa epäilyksen alaiseksi. Se toimii. Herra ON Hyvä!

Hellariporukassa usein jää epäselvksi, onko tullut uskoon ja onko päässyt ollenkaan kasvamaan Asiat, lue ihmisten tavallisetkin asiat, saati vaikeudet, heti hengellistetään... ja joa mahdollista lyödään. Eipä siin saa rauhassa kasvaa ja kuunnella Herran itsensa sisimpään antamaa puhetta. - Karvurauhaa, antakaa ihmisillenne.

Joka epäilee, onko uskossa: Tee kotonasi yksin ollessa niin, että rukoile Herraasi Jumalaasi ja Vapahtajaasi kuin et olisi koskaan ennen rukoillut, eli päättäväisen tietoisesti anna elämäsi Hänelle. Sitten älä jää aisaa sen enempi miettimään. Kuuntele lauluja, lue ja lauleskele. Rentoudu. Olet Herran kämmenellä. Hän ei sinua hylkää eikä jätä; etsi Raamatusta nekin kohdat, missä puhutaan Pyhän Hengen sinetistä. Ajattele nyt, mitä sana sinetti tarkoittaa!

En ole hellari ja soisin heidän menestyvän, ovat myös erittäin lahjoitettuja ja hyviä evankelistoja, mutta syvyyttä ja laupeutta opetukseen ja kokouksiin toivoisin sydämestäni. Itse olen viidesläistaustainen, nykyään vain yhteiskristillinen. Minua ei jaksa kiinnostaa, mitkään srk-leimat. Olen onnellinen uskova näin. En voi, en pysty epäilemään, Hän ON niin selkeä ja totta, Elävä! Tarvitaanko me muuta? Emme. Veren puhdistus synneistä, entisistä, tästä hetkestä ja tulevista, on meidän autuutemme ja 'Herra hoitaa loput' eli hoitaa meitä. Let's relax. - Kiitos kuuntelusta ja Jeesuksen Rauhaa ja Rakkautta nettiseurakunnalle.

• Sivullinen ' '
        RitariOlevainen kirjoitti:

jos pysyt omassa seurakunnassasi, on kaiketi siellä joku johon voit luottaa ja pidät luottamuksesi arvoisena?
        -Mene hänen kanssaan keskustelemaan, ja pidät asiat mahdollismman monilta omassa tiedossasi, ainoastaan tälle , jos sellainen on, avaudut koko sydämestäsi, se on tärkeää, että voit tyhntävästi puhua kaikesta mikä painaa, ja sitten rukoillen jättää asiat herran käteen.
        -Mutta pakoon ei kannta lähteä minnekkään, ihmiset on samanlaisia joka paikassa, ja itseäsi et pääse pakoon kuitenkaan.
        -Luota nyt vaan Jumalaan ja usko asiasi Hänelle jonkun siihen kelpuuttamasi henkilön avustuksella. Jeesus siunua siunatkoon, ja rukoile yksinäisyydessäsi PALJON, älä anna minkään tulla esteeksi, rukoile vaikka tuntuisi miltä!
        -Ne tupakat ja viinakset nyt on suurta tyhmyyttä, et voi niistä paheista muita syyttää, jätä ne samantien, pikku ehostukset ei Jumalaa häiritse!

Sinä osasit hyvin pukea sanoiksi (saarnaksi) oleelliset asiat, oikein viisaasti.
        Esim: "Mutta pakoon ei kannta lähteä minnekkään, ihmiset on samanlaisia joka paikassa, ja itseäsi et pääse pakoon kuitenkaan.
        -Luota nyt vaan Jumalaan ja usko asiasi Hänelle .... Jeesus siunua siunatkoon, ja rukoile yksinäisyydessäsi PALJON, älä anna minkään tulla esteeksi, rukoile vaikka tuntuisi miltä!

Tämäkin hyvin kiteytetty ja Kaikille sopiva muistutus: "Ne tupakat ja viinakset nyt on suurta tyhmyyttä, et voi niistä paheista muita syyttää, jätä ne samantien, pikku ehostukset ei Jumalaa häiritse." - EI TODELLAKAAN, monethan meikkaavat, värjäävät, ei todellakaan pidä kieltää, typerää!! Hyvän maun kanssa jokainen auttakoon omaa uokonaköään, myös miehet; minusta se on velvollisuutemmekin toisia ihmisiä kohtaan; olla fiksun, mahdollisimman kauniin ja siistin näköisiä, puhtaita alta ja päältä, ja naiset mekilllä saavat tietyä iloistakin ilmettä, joka aina ympäristölle hyväksi ! Minusta usein uskovien nutturanaisten tukat ovat - ihan likaisiakin! Sorry, mutta mielipiteeni menee näin (oon itse nainen).

• umpihetero

niin tee nyt ratkaisu ja nosta ensinnäkin syyte tuota kyseistä henkilöä vastaan. sitten lähde elämään omaa elämääsi äläkä kysele näiltä pöntöiltä yhtään mitään. tämä jengi ei osaa muuta kuin lyödä raamatulla päähän.

• minä vain

Olen nostanut poliisisyytteen tätä kaveria vastaan. Se on saanut tuomion lapsen hyväksikäytöstä. Mutta minuun kohdistuvista teoista ei kuulemma ollut rikosoikeudellista perustetta.

• ja jos

on pummi kuten sinä, nii otas ja ilmottas työkkäriin, et mee pummi töihin.

• minä vain
        ja jos kirjoitti:

on pummi kuten sinä, nii otas ja ilmottas työkkäriin, et mee pummi töihin.

Mitä tarkoitat, että olisin pummi?

• kaaleppi..

sä tosiaan noin tollo että uskot tuon jutun. Täällä on yks joka kirjoittelee monella nikillä ja vastailee omiin juttuihin ja olen aika varma että tää henkilö keksi tään. Jos tuo olis totta niin olishan se ollut iltapäivälehdissä uutisena.

• huolestunut....

Tässä on kyse rikoksesta, asia kuuluu poliisille.

Lapsen hyväksikäyttö on rikos ja samaten vaimon parittaminen ja raiskaus.

Ylläpito saa selvittää viestinlähettäjän ip-osoitteen ja henkilöllisyyden ja viedä asian
      eteenpäin poliisi viranomaisille ja yleiselle syyttäjälle.

• minä vain

Asia on ilmoitettu poliisille ja jätkä on saanut tuomion

• *Mietiskelijä*

Sä mietit kysymyksiä (Mikä käsitys helluntaisrk:lla on meikkaamisesta, koruista, hiusväreistä, eroamisesta, uudelleen avioitumisesta, alkoholista, tupakasta).

Jos miehesi on tehnyt huorin ja jättänyt sut niin uskovaisena voit mennä uudelleen avioon. Alkoholin suhteen toimi varovasti. Älä käytä paljon.

Tupakan nikotiini aiheuttaa riippuvuutta ja siinä on yli 1000 kehoa vahingoittavaa ainetta, mutta ei huumausainetta. Kahvissa on huumausainetta ja sekin tupakan ohella aiheuttaa riippuvuutta ja on haitallista terveydelle. Kahvi kuitenkin on hyväksyttyä (ja itsekin juon sitä).

Toivottavasti asiasi selkeytyvät.

• minä vain

Pointti on vaan siinä, että minä jätin miehen. Hän ei tiettävästi ollut ainakaan fyysisesti uskoton. Voinko siis yhä mennä uudelleen avioon?

• -=0=-

Tämä menee ohi aiheesta, mutta...

"Kahvissa on huumausainetta ja sekin tupakan ohella aiheuttaa riippuvuutta ja on haitallista terveydelle."

Itse asiassa kahvi on hyväksi terveydelle. Kahvi vähentää riskiä sairastua kakkostyypin diabetekseen. Sen on myös todettu parantavan havaintokykyä, vähentävän masennusta ja sappikivien kehittymistä, estävän paksusuolen syöpää ja helpottavan astmaoireita. Kahvissa on runsaasti antioksidantteja. Lisäksi Parkinsonin tauti on kahvia juovilla harvinaisempi kuin kahvia juomattomilla.

Tietenkin kohtuus pidettävä kaikessa.

• Savolainenmies

Onko tämä jotain pilaa, netissä on paljon häiriintyneitä. Entisiä luopiouskovia!

Heistä tällainen on hauskaa.

Perusasettelu on väärin, pettynyt uskoviin?

Etkän sinä heihin usko vaan Jeesukseen, miksi ihmeessä usko pitää olla muiden kavereiden varassa.

Eikai ne ihmiset ole sen kummepia kirkossa kuin kurkossakaan, toisessa paikassa he haluavat pelastu! Toisessa eivät.

• Roskaa!

Tätä viestiä voi pitää roskana! Säähän jauhat täyttä potaskaa! Taas joku esintyy jonain!

• minä vain

Minä etsin kunnollista ja asiallista vastausta kysymyksiini. Olkaa hyvät hell.srk:n työntekijät, ja vastatkaa. Ei paskapuhetta.

• l.o.k

Tää on niin just tätä!

• frihet

Kun ensirakkaus Kristukseen katoaa, niin uskokin kylmenee.

Toisten virheet ja synnit eivät ole se syy jota etsit.

Kiinitä katseesi Kristukseen, niin teki Pietarikin, kun asteli veden päällä kohti Jeesusta, mutta Pietarikin käänsi katseensa ja niin alkoi vajota.

Synnistä on hyvä tehdä parannus, sillä se on vain taakkana täällä jo taakoitettussa maailmassa, eli älä kanna vierasta iestä.

Omatuntosi kertokoon mikä on Jeesuksen tahto ja siksi pidä omatuntosi puhtaana, että Pyhä Henki saa puhua raittiuden ja rakkauden sanoja sinun sydämmeesi.

• myös muut lyöneet

lyöneet OVAT, monella tapaa. Ja pieni sisäänpäin kääntynyt srk vielä Raamatullakin, uskomatonta vahtimista. Vie aikansa meillä kaikilla, ennenkuin lyönneistä toivutaan, myös ihmismäisesti voidaan asioita käsitellä eikä pelkästään hengellisesti, vaikka kirjoittamasi evankeliumi on tietty totta ja aamen.

Tämä sisko tarvitsee kasvulleen tilaa. Hän ei ole siinä päässyt oikein mihinkään, minusta tuntuu. On joutunut jäämään maitoruu'alle siellä srk:ssa. Kasvuntilaa me kaikki saamme itsenäisestä uskonelämästämme Jeesuksen kanssa käsi kädessä ja kommunikoimalla oikeanlaisten ihmisten kanssa. Aloittaja tarvitsee rakkautta ja vapautta, Jumalan todellisuutta sitten.

• minä vain
        myös muut lyöneet kirjoitti:

lyöneet OVAT, monella tapaa. Ja pieni sisäänpäin kääntynyt srk vielä Raamatullakin, uskomatonta vahtimista. Vie aikansa meillä kaikilla, ennenkuin lyönneistä toivutaan, myös ihmismäisesti voidaan asioita käsitellä eikä pelkästään hengellisesti, vaikka kirjoittamasi evankeliumi on tietty totta ja aamen.

Tämä sisko tarvitsee kasvulleen tilaa. Hän ei ole siinä päässyt oikein mihinkään, minusta tuntuu. On joutunut jäämään maitoruu'alle siellä srk:ssa. Kasvuntilaa me kaikki saamme itsenäisestä uskonelämästämme Jeesuksen kanssa käsi kädessä ja kommunikoimalla oikeanlaisten ihmisten kanssa. Aloittaja tarvitsee rakkautta ja vapautta, Jumalan todellisuutta sitten.

Sano,mitä minä teen. Mulla on niin hätä!

• frihet
        myös muut lyöneet kirjoitti:

Olen silti kannassani, että kun ensi-rakkaus kylmenee, niin kyllä vikoja alkaa löytyä.

Tämän sanon itseänikin osoittaen ja vielä lisään, ensi-rakkaus ja Jumalan pelko on katoamassa tässä lopun ajassa.

Jos tuo yhdistelmä minulta katoaa, niin turha minun on muita tukea, sanoin taikka teoin.

En tosin tahtonut lyödä sisarta, vaan ehkäpä kutsua lähemmäksi Jeesusta, eli nostaa katseensa uudestaan Kristukseen, josta apu tulee oikeaan aikaan ja vieläpä varmasti.

• "Saathan ja voithan"
        minä vain kirjoitti:

:-) Hyvää yötä tältä ehtoolta "minä vain" ja
        Rakkaat muut Siskot ja Veljet.
        Onneksi Herra meitä kestää, ja lukee rivienvälitkin!

• anna hätäsi
        minä vain kirjoitti:

ääneen rukoillen Jeesuksen Kristuksen käsiin ja ristin juurelle. Hänen ylösnousemusvoimansa sinut taas uuteen päivään kohottaa ja huomenna tuntuu jo selkeämmältä. - Minkähän asian suhteen tarkoitat "mitä teet"? - Mutta, huomiseen. t.Saathan-voitan :-)

• minä vain
        "Saathan ja voithan" kirjoitti:

:-) Hyvää yötä tältä ehtoolta "minä vain" ja
        Rakkaat muut Siskot ja Veljet.
        Onneksi Herra meitä kestää, ja lukee rivienvälitkin!

Vielä kipuilen samojen asioiden kanssa. Ankea päivä, mutta kyllä se siitä. Yritän uskoa että olen kelvollinen Jumalalle tällaisenaan.

• seuraavana yönä
        minä vain kirjoitti:

Vielä kipuilen samojen asioiden kanssa. Ankea päivä, mutta kyllä se siitä. Yritän uskoa että olen kelvollinen Jumalalle tällaisenaan.

...taisi hurahtaa jo lauantain puolelle tämä elämä! Kiitos moikkaukesta. - Jäsentele ja kysele rukoillen johdatusta kuinka "laajennat" kaikkea elinpiiriäsi (vaan ei nyt tietenkään kannata ns. maailmaan päin!). Aikaa se kaikki muuttaminen ja muuttuminen vie.

Minulle tullut tuntuma, että sinulla uskonelämän perusteet ovat aika heppoiset... tarkoitan, ettet oikein ole saanut selkeää opetusta uskonelämästä, Sanasta, Jumalan johdatuksesta, Herran kanssa kulkemisesta. ?

Siitä nyt ennenkaikkea pidät huolen, ettet alkoholia, tupakkaa ja irtosuhteita tässä tilanteessa (kriisissä) enää elämääsi sotke! Et kuitenkaan löydä tuommoisesta mitään, tulee vain vielä pahemmaksi kaikki. Sen sijaan lisäät erilaisa sanankuulossa olemista. Kuuntele hengellisiä lauluja, mieti niiden sanoja. Ehkä saarnoja voit kotonasi kuunnella (vaihda puhuja joksikin ihan uudeksi). Avaa Radio Dei, siellä hyviä ohjelmia, joihin hyvä samaistua ja joista oppii jatkuvasti. Kuuluukohan paikkakunnallasi Radio Dei (entä näkyyköhän TV7)? Tietenkin omat miettimiset, lukemiset, rukoilut tärkeä. Itsellänikin on tosi vaikea keskittyä, vaikka tiedän, että elämääni siunaisi, jos pysähtyisin esim. just aamulla Raamatun ja rukouksen äärelle. Jatkuvaa tosi kilvoittelua on meillä kaikilla. Palkko on suuri kuitenkin: iankaikkinen elämä Taivaan Kodissa Jeesuksen kanssa Isän sylissä. Ja täällä ajassakin jo, emme voisi vaihtaa pois siitä niin suuresta rakkaudesta, jota jo olemme saaneet oppia tuntemaan. - Täytetään ajatusmaailmaamme niin paljon kuin mahdollista oikeilla asioilla, eli just sanalla eri muodoissaan. Kyllä sinä näistä asioista tiedät jo.

Ymmärtänet kyllä, mitä se tarkoittaa, että pitää vapautua ja olla oma itsensä. Ei se ole tarkoitus, että koko ajan tietoisesti ajattelet 'olen uskovainen' ja 'yritän nyt sitä ja sitä'... Minun kokemus on, että elävää kristillistä elämää Jumala-suhteessa Jeesuksen kautta eletään ihan "automaattisesti", sen jälkeen kun on tullut uskoon, ei sitä tarvitse tutkailla ja ajatella jatkuvasti. Antaudu ja luota, että Pyhä Henki puhuu sinulle, ihan vain ajatustesi ja mieleentulemiesi kautta. Rukoile myös, että Jumalamme vaikuttaa tahtoelämääsi. - Toivon, että saat järjestystä elämääsi, eheytymistä ja vahvistumista, varsinkin uskontiellä. Siitähän sitten hyvä ja elämää tasoittava vaikutus ikäänkuin "leviää alaspäin" ruumiiseen, sieluun, tunteisiin, ihmisshteisiin, käytännön elämän pyörittämiseen.

Nyt en enää kirjoita. Hyvää yötä ja rakentavia unia sinulle. Terv. "Saathan ja voithan" -tyyppi (helsinki) :-)

• minä vain
        seuraavana yönä kirjoitti:

...taisi hurahtaa jo lauantain puolelle tämä elämä! Kiitos moikkaukesta. - Jäsentele ja kysele rukoillen johdatusta kuinka "laajennat" kaikkea elinpiiriäsi (vaan ei nyt tietenkään kannata ns. maailmaan päin!). Aikaa se kaikki muuttaminen ja muuttuminen vie.

Minulle tullut tuntuma, että sinulla uskonelämän perusteet ovat aika heppoiset... tarkoitan, ettet oikein ole saanut selkeää opetusta uskonelämästä, Sanasta, Jumalan johdatuksesta, Herran kanssa kulkemisesta. ?

Siitä nyt ennenkaikkea pidät huolen, ettet alkoholia, tupakkaa ja irtosuhteita tässä tilanteessa (kriisissä) enää elämääsi sotke! Et kuitenkaan löydä tuommoisesta mitään, tulee vain vielä pahemmaksi kaikki. Sen sijaan lisäät erilaisa sanankuulossa olemista. Kuuntele hengellisiä lauluja, mieti niiden sanoja. Ehkä saarnoja voit kotonasi kuunnella (vaihda puhuja joksikin ihan uudeksi). Avaa Radio Dei, siellä hyviä ohjelmia, joihin hyvä samaistua ja joista oppii jatkuvasti. Kuuluukohan paikkakunnallasi Radio Dei (entä näkyyköhän TV7)? Tietenkin omat miettimiset, lukemiset, rukoilut tärkeä. Itsellänikin on tosi vaikea keskittyä, vaikka tiedän, että elämääni siunaisi, jos pysähtyisin esim. just aamulla Raamatun ja rukouksen äärelle. Jatkuvaa tosi kilvoittelua on meillä kaikilla. Palkko on suuri kuitenkin: iankaikkinen elämä Taivaan Kodissa Jeesuksen kanssa Isän sylissä. Ja täällä ajassakin jo, emme voisi vaihtaa pois siitä niin suuresta rakkaudesta, jota jo olemme saaneet oppia tuntemaan. - Täytetään ajatusmaailmaamme niin paljon kuin mahdollista oikeilla asioilla, eli just sanalla eri muodoissaan. Kyllä sinä näistä asioista tiedät jo.

Ymmärtänet kyllä, mitä se tarkoittaa, että pitää vapautua ja olla oma itsensä. Ei se ole tarkoitus, että koko ajan tietoisesti ajattelet 'olen uskovainen' ja 'yritän nyt sitä ja sitä'... Minun kokemus on, että elävää kristillistä elämää Jumala-suhteessa Jeesuksen kautta eletään ihan "automaattisesti", sen jälkeen kun on tullut uskoon, ei sitä tarvitse tutkailla ja ajatella jatkuvasti. Antaudu ja luota, että Pyhä Henki puhuu sinulle, ihan vain ajatustesi ja mieleentulemiesi kautta. Rukoile myös, että Jumalamme vaikuttaa tahtoelämääsi. - Toivon, että saat järjestystä elämääsi, eheytymistä ja vahvistumista, varsinkin uskontiellä. Siitähän sitten hyvä ja elämää tasoittava vaikutus ikäänkuin "leviää alaspäin" ruumiiseen, sieluun, tunteisiin, ihmisshteisiin, käytännön elämän pyörittämiseen.

Nyt en enää kirjoita. Hyvää yötä ja rakentavia unia sinulle. Terv. "Saathan ja voithan" -tyyppi (helsinki) :-)

Voi olla uskonelämä heppoista, sillä jopa mietin, että olenko ollenkaan uskossa. Olenko siis ns. luopio? Ja siitä seuraa, että mietin, onko Jumala kutsunut ne "2 tai 3" kertaa? Ettei armonaika olisi ohi. En jaksa lukea raamattua ja ainainen rukouskin on lyhyesti; Anna Jumala anteeksi! Siksi kait nämä epäoleelliset kysymykset ulkoisesta olemuksesta. Ei kuulu Radio Dei, eikä näy TV7, asun pohjoisessa pienellä paikkakunnalla. Eikä täällä ole muuta kuin letadiolaisuutta ja helluntalaisuutta.

• konneella ollaan
        minä vain kirjoitti:

Voi olla uskonelämä heppoista, sillä jopa mietin, että olenko ollenkaan uskossa. Olenko siis ns. luopio? Ja siitä seuraa, että mietin, onko Jumala kutsunut ne "2 tai 3" kertaa? Ettei armonaika olisi ohi. En jaksa lukea raamattua ja ainainen rukouskin on lyhyesti; Anna Jumala anteeksi! Siksi kait nämä epäoleelliset kysymykset ulkoisesta olemuksesta. Ei kuulu Radio Dei, eikä näy TV7, asun pohjoisessa pienellä paikkakunnalla. Eikä täällä ole muuta kuin letadiolaisuutta ja helluntalaisuutta.

Voih, Terve Sun Rauhaas ! Pistän nyt vain vähän tekstiä, kun hommat odottaaa... Voih, älä mieti tuollaisia. Nuo sinun termisikin ovat ainakin minulle outoja, eli ne lienevät 'hellarikieltä'. Jotenkin... 'luopio', 'etsikkoaikojen määrä'. Voih, älä mieti, siis järjelläsi. En usko kumpaankaan asiaan, Sinulla on nyt Tämä Päivä. Tänään auttaa Herra (Rttu). Nyt kolmen lauseen rukous ja antautuminen ja sitten alat arkisiin hommiin. Laulele jotakin osaamaasi mieleistä hengell. laulua ja kiittele, jos voit. Ehti kiitosaiheita ja juttele niistä Herralle, nehän ovat Häneltä. Me kaikki olemme Hänestä, Häneen ja Hänen kauttaan... jotenkin noin on Raamatussa. (Pssst. Jos jaksat lue tekstini tuolla ylempänä, kirjoitin sen äsken, myös sulle... se nyt nimim. 'mut hellareista ei tiiä'.) - Mää lähden nyt ulos ja asioille, mutta tietenkin iltamyöhällä taas nettailen. Siis mulla on monia muitakin tärkeitä netti-ikkunoita, kuin tämä 'Kristillisyys'-palsta. Esim. tykkään kauheasti seurata maailman yleistä menoa, politiikkaa, taloutta, mitä vain tietopuolista. Se on mielenkiintoista ja sitten voidaan ajatella, että miten kaikki menee kuin Raamattuun on kirjoitettu. Mutta, me voimme nostaa päämme ja tiedämme olevamme turvassa, Kaikki uskovat tässä maassa, ei oo srk:n nimellä väliä. - Shalom....

• Eteläinen
        minä vain kirjoitti:

Hommia tehdessäni päätin vielä kirjoittaa Sinulle ja vaikka Kenelle siellä pohjoisemmassa ja muutoin... :

Ala katsoa ja kuunnella Taivas TV7:ää netistä !
        Ota ensin www.tv7.fi ja sitten ylhäällä olevista otsikoista (jotka alkavat Etusivu...) klikkaat NETTI-TV .
        Aukeaa tv-ruudun näköinen, jossa jo valmiiksi 'mainos', että tervetuooa katsomaan.. (Matti Ojares).
        Muodosta itsellesi käyttäjätunnus ja salasana sekä klikkaa 'jatka' ja täytä tiedot, jotka menevät TV7:n yhteiskristilliseen hallintoon ei sen kummempaan. Näin kirjautumalla sitten jatkossa voit AINA katsoa ja kuunnella ohjelmia täältä, 24h! Valitse omaa itseäsi ja uskonelämääsi tukevia ohjelmia. Kanavahan on tosi tärkeä ihmisille, jotka eivät digi-tv:n kautta saa TV7:ää ja jotka eivät kovasti tilaisuuksiin pääse. Suomenkin maaseutu on tosi suuri!

Lisäksi suosittelen yhteiskristillisen www.patmof.fi -sivuja. Sieltä oikealta klikkaat Kristillinen Keskus ja edelleen kyseisen ohjelman päältä, sitten oikealla violetissa 'ruudussa' lukee jotakin, että kuuntele tästä. Aina silloin kun tuossa paikkassa ON tuo kyseinen ilta luentoineen eli yleensäkin ohjelmaa, niin saat sen kuuluviin itsellesi. Suosittelen suuresti sinulle Pasi Turusen iltaa ke klo 18.30 ja sitten LLeo Mellerin sunnuntai-iltapäivää klo 17 alkaen ... Nämäkin molemmat ovat taustoiltaan vapaiden suuntien edustajia, jos kenelle se on tärkeää, don't worry.

Nämä molemmat em. kuuntelut vaativat sen, että koneessasi on niitä tukevat ohjelmat ns. asennettuna: Real Player ja Windows Media Player. Jollet tiedä näistä, kysy sellaiselta, joka tietää. Asia ei ole kummoinen eikä tiettävästi maksa mitään, kunhan osaat netistä kaivaa ohjelmat ja rullata ne koneeseesi.

Sorry, jollet tarvinnut just tätä tietoa, mutta ehkä joku muu tuli opastettua... Aika muuttuu ja hyvää siinä on todella paljon, sekin, että netin kautta uskovat kaikkialla voivat saada Sanan opetusta, yhteyttä ja kokouksia kuuluviin. Myös ulkomailla katsellaan ja kuunnellaan tosi paljon näitä, siis suomalaiset ympäri maailman. Upeaa.

Lisäksi, lähde tutustumaan www.saarna.net -sivuihin. Siellä PALJON saarnoja kuultavissa; valitse sieltä puhujan tai aiheen mukaan sellaista tukea itsellesi, mitä tarvitset. Netissä ei tarvitse pelätä joutuvansa ns. harhaan. Nämäkin mainitsemani linkit ovat todella kunnollisesti seulottua 'tavaraa'.

Lisäksi vielä,Radio Dei löytyy nettipiuhoja pitkin kuuluviisi tästä ! :
        http://www.radiodei.fi/index.php?sid=115 .
        (Etusivu on radiodei.fi ja sieltä (alhaalta) NETTIRADIO) - Voit netin kautta kuunnella valitsemiasi kristillisen radiokanavan ohjelmia. Nyt juuri siellä alkaa 2 h Toivekonsertti hengellisistä lauluista ! Sitäkin rakastan ja kiitän Herraa.

Onnea matkaan Sulle taas, nyt meikä jatkaa hommia taas. Tästä lähtien käytän kanssasi, jos kirjoitellaan, tätä 'Eteläinen'-nimimerkkiä, jooko, se ollee näppärä. :-)

• Minä vain
        Eteläinen kirjoitti:

Hommia tehdessäni päätin vielä kirjoittaa Sinulle ja vaikka Kenelle siellä pohjoisemmassa ja muutoin... :

Ala katsoa ja kuunnella Taivas TV7:ää netistä !
        Ota ensin www.tv7.fi ja sitten ylhäällä olevista otsikoista (jotka alkavat Etusivu...) klikkaat NETTI-TV .
        Aukeaa tv-ruudun näköinen, jossa jo valmiiksi 'mainos', että tervetuooa katsomaan.. (Matti Ojares).
        Muodosta itsellesi käyttäjätunnus ja salasana sekä klikkaa 'jatka' ja täytä tiedot, jotka menevät TV7:n yhteiskristilliseen hallintoon ei sen kummempaan. Näin kirjautumalla sitten jatkossa voit AINA katsoa ja kuunnella ohjelmia täältä, 24h! Valitse omaa itseäsi ja uskonelämääsi tukevia ohjelmia. Kanavahan on tosi tärkeä ihmisille, jotka eivät digi-tv:n kautta saa TV7:ää ja jotka eivät kovasti tilaisuuksiin pääse. Suomenkin maaseutu on tosi suuri!

Lisäksi suosittelen yhteiskristillisen www.patmof.fi -sivuja. Sieltä oikealta klikkaat Kristillinen Keskus ja edelleen kyseisen ohjelman päältä, sitten oikealla violetissa 'ruudussa' lukee jotakin, että kuuntele tästä. Aina silloin kun tuossa paikkassa ON tuo kyseinen ilta luentoineen eli yleensäkin ohjelmaa, niin saat sen kuuluviin itsellesi. Suosittelen suuresti sinulle Pasi Turusen iltaa ke klo 18.30 ja sitten LLeo Mellerin sunnuntai-iltapäivää klo 17 alkaen ... Nämäkin molemmat ovat taustoiltaan vapaiden suuntien edustajia, jos kenelle se on tärkeää, don't worry.

Nämä molemmat em. kuuntelut vaativat sen, että koneessasi on niitä tukevat ohjelmat ns. asennettuna: Real Player ja Windows Media Player. Jollet tiedä näistä, kysy sellaiselta, joka tietää. Asia ei ole kummoinen eikä tiettävästi maksa mitään, kunhan osaat netistä kaivaa ohjelmat ja rullata ne koneeseesi.

Sorry, jollet tarvinnut just tätä tietoa, mutta ehkä joku muu tuli opastettua... Aika muuttuu ja hyvää siinä on todella paljon, sekin, että netin kautta uskovat kaikkialla voivat saada Sanan opetusta, yhteyttä ja kokouksia kuuluviin. Myös ulkomailla katsellaan ja kuunnellaan tosi paljon näitä, siis suomalaiset ympäri maailman. Upeaa.

Lisäksi, lähde tutustumaan www.saarna.net -sivuihin. Siellä PALJON saarnoja kuultavissa; valitse sieltä puhujan tai aiheen mukaan sellaista tukea itsellesi, mitä tarvitset. Netissä ei tarvitse pelätä joutuvansa ns. harhaan. Nämäkin mainitsemani linkit ovat todella kunnollisesti seulottua 'tavaraa'.

Lisäksi vielä,Radio Dei löytyy nettipiuhoja pitkin kuuluviisi tästä ! :
        http://www.radiodei.fi/index.php?sid=115 .
        (Etusivu on radiodei.fi ja sieltä (alhaalta) NETTIRADIO) - Voit netin kautta kuunnella valitsemiasi kristillisen radiokanavan ohjelmia. Nyt juuri siellä alkaa 2 h Toivekonsertti hengellisistä lauluista ! Sitäkin rakastan ja kiitän Herraa.

Onnea matkaan Sulle taas, nyt meikä jatkaa hommia taas. Tästä lähtien käytän kanssasi, jos kirjoitellaan, tätä 'Eteläinen'-nimimerkkiä, jooko, se ollee näppärä. :-)

Kiitokset vinkeistä. Kokeilen näitä. Muutenkin olen saanut paljon lohtua ja vastauksia tässä keskustellessa. Auringon säteet alkavat näkyä risukasassakin. Jokainen päivä kuitenkin on erilainen. Tänään on parempi päivä ja uskaltaudun ihmisten ilmoille. Yritän uskoa, että Jumala tietää kaiken ja ymmärtää kaikesta huolimatta, oli sitten tukka punainen tai vihreä. Hän tietää, että sisimmässäni minä kaipaan parempaa ja puhtaampaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      29
      2350
    2. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      2293
    3. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      158
      2054
    4. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      35
      1650
    5. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      20
      1648
    6. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      51
      1037
    7. Mitä sanoisit mulle?

Niin, mitä sanoisit mulle! Sille ainoalle, jota rakastat..
      Ikävä
      86
      995
    8. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      18
      939
    9. Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."

Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To
      Tanssii tähtien kanssa
      24
      932
    10. Onneksi meidän välillä ei ole mitään negatiivista

Olen tosi iloinen siitä.
      Ikävä
      114
      904
    Aihe