Sosiaalitoimisto ja vuokraasuntoon muuttaminen

KaikkiSekasin

Elikkäs minulle tuli ero juuri pitkästä suhteesta ja joudun muuttamaan ehdottomasti viimeistään 1.6 koska asuntoon tulee jo uudet asukkaat ja olen ollutkin tässä asunnossa vain ns. kakkos asukas avovaimoni kanssa.

Minulla ei juuri tällä hetkellä ole MITÄÄN tuloja tai varallistuutta. Vähän arkitavaroita vain.

Nyt ilmeni että saisin vuokraasunnon 1.6 ja olen ilman sosiaalitoimistoa TÄYSIN maksukyvytön ja minulla ei ole MITÄÄN muuta paikkaa minne mennä yöpymään jne.

Eli kyselen jo näin ennakkoon ennen tiistain aikaa että maksaako sosiaalitoimisto ensimmäisen kuun vuokrani ja yhden kuukauden takuuvuokran (stakuuvuokranhan he saisivat takaisin sittenm myöhemmin)?

Kelaan on vietävä tietty asumistukihakemus ja ilmottauduttava työvoimatoimistoon työttömäksityönhakijaksi.

Tämä on siitäkin ikävä tilanne että vuokranantajani ei ilahdu varmasti kun sopimusta tehdessäni joudun sanomaan että "en nyt pysty vielä rahoja antamaan mutta tässä kuussa myöhemmin" . Kuinkahan nopeasti sosiaalitoimistosta rahat tulevat jos he suostuvat maksamaan?

En ole ikinä ennen sosiaalitoimistoa käyttänyt ja en tiedä...

Aika toivoton tilanne jos eivät maksa.

13

2997

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niin...

      "täysin maksukyvytön ja tuloton" ja silti et ikinä ole käyttänyt sosiaalitoimistoa ? Vaikuttaa niin provolta etten viitsi alkaa vastaamaan ilman fakta-tarkennuksia.

      • KaikkiSekaisin

        Vai vaikuttaa provolta ja ei viitsitä vastata no olisit sitten ollut vastaamatta!

        En ole joutunut ennen käyttämäätn sosiaalitukea kun en ole aina ollut tuloton ja varaton tai muuten vai nsitä näin äkillisesti tarvinnut. Aika yksinkertaista eikö?


      • siivellä olet
        KaikkiSekaisin kirjoitti:

        Vai vaikuttaa provolta ja ei viitsitä vastata no olisit sitten ollut vastaamatta!

        En ole joutunut ennen käyttämäätn sosiaalitukea kun en ole aina ollut tuloton ja varaton tai muuten vai nsitä näin äkillisesti tarvinnut. Aika yksinkertaista eikö?

        elellyt kun nyt selität, että kun suhde meni poikki niin tulotkin ehtyivät samantien. Eihän se tavallisesti pitäisi olla automaatio, jos suhde menee poikki oli mikä suhde tahansa. Eihän se ero kenestäkään hetkessä voi täysin varatonta tehdä.

        Kyllä...viestissäsi on nyt pahoja epätarkkuuksia. On sulla ainakin internet-yhteyteen näköjään varaa.


      • MiiMii
        KaikkiSekaisin kirjoitti:

        Vai vaikuttaa provolta ja ei viitsitä vastata no olisit sitten ollut vastaamatta!

        En ole joutunut ennen käyttämäätn sosiaalitukea kun en ole aina ollut tuloton ja varaton tai muuten vai nsitä näin äkillisesti tarvinnut. Aika yksinkertaista eikö?

        Äläkä välitä noista tyhmistä vastauksista mitä jengi kirjoittaa. Ihmiset osaavat olla todella ilkeitä ihmisille jotka eivät ole töissä ja rikkaita :) Minä autan mielelläni!


    • MiiMii

      Hae sosiaalitoimistosta hakemus, johon voit kirjoittaa kuinka asiasi on eli kun olet eronnut eikä sinulla ole tuloja yms. Liität hakemukseen vuokrasopimus, titliote yms (yms muita tarvittavia tositteita, mutta nämä kaksi ehdottomasti, voit soittaa sosiaalitoimistoosi ja kysellä muita papereita. Kela tekee asumistuki päätöksen jopa sama päivänä, mutta tarvitsevat yleensä uuden asunnon talonkirjaotteen (jos asunto ei ole kovinkaan vanha esim rakennettu 1988 eikä siinä ole mitään korjauksia niin asumistuki päätös voidaan myöntää samantien). Sosiaalitoimistosta saat myös toimeentulotukea n.330/kk, aika vähän mutta toivottavasti pärjäät kunnes saat työpaikan(työpaikkoja kannattaa hakea www.mol.fi, mielellään soittaa suoraan eikä jättää sähköistä viestiä.
      Kaikki sujuu kyllä, meillä kaikilla on ongelmamme,ja monella juuri samat kuin sinulla... pärjäile :)

      • KAikkiSekaisin

        Kiitos Miimille.


        Ihme porukkaa nuo aikaisemmat :D


      • MiiMii
        KAikkiSekaisin kirjoitti:

        Kiitos Miimille.


        Ihme porukkaa nuo aikaisemmat :D

        Älä välitä kenestäkään, kunhan saat oman elämäs kuntoon nii kaikki on hyvin. Vuokranantajalle voit kertoa, että eka vuokra saattaa viipyä hieman, mutta muut vuokrat maksat ajoissa, olen nimittäin itsekin ollut samalaisessa tilanteessa, ja se sopi vuokranantajalleni :) tsemppiä sulle :)


      • porukkaa ?
        KAikkiSekaisin kirjoitti:

        Kiitos Miimille.


        Ihme porukkaa nuo aikaisemmat :D

        Kaikenlaisia kyselijöitähän täällä on vaikka minkälaisin löyhiin kysymyksiin pitäisi saada asiavastauksia. Toki jos halusit ymmärrystä, sääliä ja myötätuntoa niin sitähän sait nyt tältä miimiltä... tosi hänen vastauksensa informaatioarvo muuten on lähinnä huonon arvauksen luokkaa. Tulet valitettavasti huomaamaan todellisuuden kun asioit sosiaalitoimistossa ja vuokraisäntien kanssa. Todellakaan ei ole esim. niin, että esim. Kelassa ihan reaaliajassa ja hälytysvalmiudessa odotellaan, että nimenomaan sinun asumistukihakemuksesi saapuisi... käsittelevät päivittäisessä kiireessään tuhansia ja taas tuhansia hakemuksia saapumisjärjestyksessä... käsittelyaika vaihtelee välillä viikkoja-kuukausia.

        Kaikkea hyvää silti ja enemmän suunnitelmallisuutta elämääsi myös sen talouden puolella jatkossa.

        Juristi35


      • MiiMii
        porukkaa ? kirjoitti:

        Kaikenlaisia kyselijöitähän täällä on vaikka minkälaisin löyhiin kysymyksiin pitäisi saada asiavastauksia. Toki jos halusit ymmärrystä, sääliä ja myötätuntoa niin sitähän sait nyt tältä miimiltä... tosi hänen vastauksensa informaatioarvo muuten on lähinnä huonon arvauksen luokkaa. Tulet valitettavasti huomaamaan todellisuuden kun asioit sosiaalitoimistossa ja vuokraisäntien kanssa. Todellakaan ei ole esim. niin, että esim. Kelassa ihan reaaliajassa ja hälytysvalmiudessa odotellaan, että nimenomaan sinun asumistukihakemuksesi saapuisi... käsittelevät päivittäisessä kiireessään tuhansia ja taas tuhansia hakemuksia saapumisjärjestyksessä... käsittelyaika vaihtelee välillä viikkoja-kuukausia.

        Kaikkea hyvää silti ja enemmän suunnitelmallisuutta elämääsi myös sen talouden puolella jatkossa.

        Juristi35

        Olen työskennellyt sekä Kelassa, että sosiaalitoimistossa :) Että luulenpa tietäväni nämä asiat paaalojn sinua paremmin :) Olemme nimittäin samanapäivänä tuotu asumistuki hakemus käsitelty enkä ihmisen noin huonossa tilaneessa ollessa heitä arvauksia.


      • kiva...
        MiiMii kirjoitti:

        Olen työskennellyt sekä Kelassa, että sosiaalitoimistossa :) Että luulenpa tietäväni nämä asiat paaalojn sinua paremmin :) Olemme nimittäin samanapäivänä tuotu asumistuki hakemus käsitelty enkä ihmisen noin huonossa tilaneessa ollessa heitä arvauksia.

        ...kuulla työpaikoistasi. Minä sen sijaan en ole kertonut missä itse olen työssä, mutta jotakin ehkä tiedän minäkin "ylatista".


      • Heimlich
        KAikkiSekaisin kirjoitti:

        Kiitos Miimille.


        Ihme porukkaa nuo aikaisemmat :D

        Ei todella ole ihme, jos joku epäilee sinun tarinaasi feikiksi, jos olet aikuinen ihminen ja TÄYSIN ilman tuloja. Olet siis jättäytynyt pois työelämästä omasta tahdostasi ilman syytä ja olet elänyt naisesi tuloilla, kunnes nainen ihan yhtäkkiä heittää sinut pellolle ilman ennakkovaroitusta? Minä sanoisin, että jos tilanne on ollut todella tuo, että vain toinen on kantanut rahaa talouteen ja toinen oleillut kotona, ero on aika ennustettava tapahtuma. Eikö siitä todellakaan ollut mitään merkkejä, että olisit ehtinyt edes ilmoittautua työvoimatomistoon vai onko työnteko niin rankasti periaatteitasi vastaan?

        Tämä on sen verran erikoinen keissi, että kuulisin mielelläni lisää yksityiskohtia (vaikka minä en epäilekään tarinaasi), että miten kenenkään elämä tässä maailmassa voi mennä noin :O :O :O


      • sitähän minäkin
        Heimlich kirjoitti:

        Ei todella ole ihme, jos joku epäilee sinun tarinaasi feikiksi, jos olet aikuinen ihminen ja TÄYSIN ilman tuloja. Olet siis jättäytynyt pois työelämästä omasta tahdostasi ilman syytä ja olet elänyt naisesi tuloilla, kunnes nainen ihan yhtäkkiä heittää sinut pellolle ilman ennakkovaroitusta? Minä sanoisin, että jos tilanne on ollut todella tuo, että vain toinen on kantanut rahaa talouteen ja toinen oleillut kotona, ero on aika ennustettava tapahtuma. Eikö siitä todellakaan ollut mitään merkkejä, että olisit ehtinyt edes ilmoittautua työvoimatomistoon vai onko työnteko niin rankasti periaatteitasi vastaan?

        Tämä on sen verran erikoinen keissi, että kuulisin mielelläni lisää yksityiskohtia (vaikka minä en epäilekään tarinaasi), että miten kenenkään elämä tässä maailmassa voi mennä noin :O :O :O

        ajattelin asiaa myöskin näin. Sitten pikkulapset tyyliin MiiMii tulee meitä neuvomaan. Kyllä todellisuus nyt on se, että jos tuo on ollut tietoinen valinta Heimlich päättelemällä tavalla niin ihan kysyä ja ihmetellä sopii tuon kaverin ajatusmallia tässä yhteiskunnassa elämisen periaatteista.


    • asdsadas

      pjoo, liikaa tekstiä en jaksanu lukasta loppuun asti. mutta joo, sosiaalivirasto auttaa työttömiä ja ns kodittomia. eli älä tressaa turhaa, sosiaaliviraston tehtävä on auttaa ihmisiä hädässä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      146
      10596
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3013
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2839
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2127
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1878
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1699
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1636
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1597
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1543
    10. 82
      1438
    Aihe