BRAVO/BRAVA

exopelisti

Olen ostamassa autoa ja kiinnostais tuollainen Bravo tai Brava. Kertokaahan kokemuksianne noista? Hyvät ja huonot. Voitte myös kertoa vinkin johonkin toiseen merkkiin mikä vois olla vastaava hinta/laatu suhde. Noita meinaan saa yllättävän halvalla. Olen kiinnostunut "pikku-autoista" ns. kauppakasseista.

9

1905

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • loiwrha

      Fiat:n maine suomessa, joka on peräisin jostain 70-luvulta, sekä Deltan hinnoittelu on aiheuttanut sen, ettei Fiat:sta ole suomessa koskaan tullut ns. kansanautoa, tästä johtuen käytetyt on halpoja vaikkakin hyviä pelejä.

      Muualla euroopassa Fiat:t on paljon suositumpia, kuten esim tämän vuotiset tilastot kertoo, alkuvuoden myydyin pikkuauto on ollut Grande Punto.

      • 60 5d

        Kyllähän 1970-luvun Fiatit olivat yleensä tosi edistyksellisiä, usein "edellä aikaansa", vaikka joidenkin mallien laadussa olikin puutteita. Mutta ei kaikissa. Eikös Fiat ollut tuolloin peräti Euroopan suurin autonvalmistaja, ainakin eniten ostettu automerkki Euroopassa. Nyt näyttäisi taas menevän Fiatilla paremmin kuin muutama vuosi sitten. Eikös Punto ole KAIKKI henkilöautot mukaanlukien myydyin auto euroopassa alkuvuonna. Ei ainoastaan pikkuautojen luokassa!


    • Itsellä ollut 3,5 vuotta Brava 1999 1,2 litran moottorilla eli malli 80-SX. (80 kertoo hevosvoimat). Huomaa, että tuo pienin moottori on niistä uusin, 16-venttiilisenä tosi pirteä ja vähiten kuluttava!

      Foorumeilta voit lukea, että yleisimmät ongelmat ovat maalin irtoaminen ulkopeilien varsista (helppo maalata) ja ovien ulkokahvojen pehmeän kuoren hapertuminen. (Sen voi repiä kokonaan irti, jolloin jää siisti kovapintainen kahva).

      Konepeltiä auki pitävän tukivarren alapään kiinnitys petti, jolloin henki tai kädet olisivat voineet olla vaarassa.

      Muuta uusittavaa on ollut normaalin kulumisen ja vanhemenisen myötä: pakoputkiston eri osat, renkaat, jarrulevyt, tuulilasin pyyhkijäin kumit, "tyhäkäyntimoottori".

      • exopelisti

        Olen lukenut, että ei oikein tykkää käynnistyä pakkasilla vaikka olis johdon päässäkin. Jäätyy kuulemma helposti ja sähkövikoja olisi paljon. No monissakin autoissa noita samoja vikoja löytyy, mut tässä mallissa kuulemmma erityisesti. Silti kuitenkin kiinnostaa kyseinen merkki.


      • exopelisti kirjoitti:

        Olen lukenut, että ei oikein tykkää käynnistyä pakkasilla vaikka olis johdon päässäkin. Jäätyy kuulemma helposti ja sähkövikoja olisi paljon. No monissakin autoissa noita samoja vikoja löytyy, mut tässä mallissa kuulemmma erityisesti. Silti kuitenkin kiinnostaa kyseinen merkki.

        Minulla ei ole ollut muita sähkövikoja kuin että hiljattain uusittu "tyhjäkäyntimoottori" lienee sähköllä toimiva. Tietysti lamppujakin on joutunut vaihtamaan ja kerran ajovaloa vaihtaessani ilmeisesti vedin vahingossa johdon irti jossakin kauempana olevasta liittimestä. Delta-Auton pikahuollossa se korjattiin hetkessä.

        Käynnistysongelmia ei ollut edellisinä talvina kertaakaan, mutta viime talvena oli muutaman kerran, kun auto oli kotipihalla ja lohkolämmitin oli ollut yön päällä. Kun olin ensin jauhanut akun tyhjäksi, suihkutin ilmanottoaukkoon Biltemasta ostamaani käynnistys-spraytä ja käynnistin kannettavalla vara-akulla. Sillä se käynnistyi.


      • 60 5d
        exopelisti kirjoitti:

        Olen lukenut, että ei oikein tykkää käynnistyä pakkasilla vaikka olis johdon päässäkin. Jäätyy kuulemma helposti ja sähkövikoja olisi paljon. No monissakin autoissa noita samoja vikoja löytyy, mut tässä mallissa kuulemmma erityisesti. Silti kuitenkin kiinnostaa kyseinen merkki.

        Bravo/a:sta mulla ei ole kokemusta, mutta ainakin -02 Puntoni on pelittänyt ihan hyvin talvellakin. Käynnistynyt aina alkuperäisellä akulla, tosin yleensä kovimmilla pakkasilla lämmityksestä. Joskus olen käynnistänyt lämmittämättäkin alle 30 asteen pakkasista. Hyvin on käynnistynyt. Kuskin penkinlämmitys lakkasi toimimasta reilu vuosi sitten. En ole viitsinyt korjata sitä. Autollani on nyt ajettu 144 000 km. Viime kesänä raotin hieman etuovien verhoiluja ja voitelin hieman mekanismeja koska edellisen talven kovimmilla pakkasilla kuskin ovi ei sulkeutunut kunnolla vasta kuin hieman auton lämmettyä. Voitelu auttoi koska viime talvena tuota pikkuongelmaa ei enää esiintynyt.


    • Bravo 1,6 ELX

      Itsellä Bravo 1,6 vm-01. Ajettu n.120tkm. Itse n. 35tkm. Ei ongelmia. Talvella tolpassa, mutta on lähtenyt myös käyntiin ilman tolpan apuja yli 20 asteen pakkasillakin. Kyllä 1,6(103hv) on parempi vaihto ehto, kuin 1,2. Se on pitkä iskuinen ei siis mikään kierroskone. Kyllä kulutuskin on pienempi, kuin 1,2:ssa. Eikä mulla ole ainakaan oven kahvat hapertuneet. V.2000 korjattiin Bravo/a malleja ns.lastentaudeista.

    • hyvin kulkee

      Itselläni ollut uudesta asti Brava 1,6 -99
      ajettu tällä hetkellä 122000km. Normaalien huoltojen lisäksi on kerran vaihdettu jarrulevyt ja pakoputkisto. Jakopään hihna on vaihdettu kahdesti, koska maahantuoja suosittelee vaihtamista 60000km tai kolmen vuoden välein.
      Mukava auto ajaa,ei käynnistysongelmia ja talvellakin lämpö riittää.

    • m-u-n-k-k-i

      HINTANSA FÄÄRTTI. Suomessa tosi halpa. Saksassa
      maksaa saman kuin suomessa. Tärkein vinkki, jos
      haluat "huippu" kyytiä, osta kunnon renkaat.
      Hankin 15" 195/50 renkaat ja auton kulku parani
      huomattavasti sekä sisämelu pieneni tuskin
      kuultavaksi. HUOM! Vaatii korkat paineet, 2,7.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      428
      9347
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      59
      2446
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      44
      1855
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1659
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      89
      1428
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      122
      1349
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      366
      1240
    8. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      141
      1179
    9. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      19
      1139
    10. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      54
      1042
    Aihe