Evoluutio

.,.,.,.,.,.,

Rasismi on evoluution aiheuttama juttu, josta on ollut ihmisille hyötyä joskus aikaisemmin, mutta ei ole hyötyä enää nykyään. Lähes jokaisella meistä on rasistisia tunteita, mutta älykäs ihminen ymmärtää, että kyseessä on vain tunne, jonka voi hallita. Sen sijaan alhaisen älykkyysosamäärän omaavat ihmiset antavat tunteidensa hallita itseään ja he käyttäytyvät rasistisesti. Tavallaan rasismi siis johtuu alhaisesta älykkyydestä.

23

1382

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • On aivan

      Pakko olla provo mutta vastataan silti. Kerro ensinnäkin miten siitä on ollut hyötyä aikaisemmin mutta ei enää? Toisekseen eikö juuri sinun harrastama luokittelu ihmisten älykkyydestä ole rasismia? Mitä tarkoitat tunteella jonka voi hallita? Sitäkö ettei viitsi sanoa mitä ajattelee ja menee valtavirran mukana? Millä perustelet alhaisen älykkyyden?
      Kehitä nyt näihin ensin vastaus niin voimme jatkaa keskustelua...

      • sgfdh

        se vain on niin että kaikki rasistit ovat tyhmiä

        viisas ihminen ei voi olla rasisti


      • Ketettete

        "Toisekseen eikö juuri sinun harrastama luokittelu ihmisten älykkyydestä ole rasismia?"

        No ei ole. Etkö tosiaan tiedä mitä on rasismi?
        Voin antaa pienen pienen vinkin että se juontaa juurensa 'race' sanasta


      • Hakenut
        Ketettete kirjoitti:

        "Toisekseen eikö juuri sinun harrastama luokittelu ihmisten älykkyydestä ole rasismia?"

        No ei ole. Etkö tosiaan tiedä mitä on rasismi?
        Voin antaa pienen pienen vinkin että se juontaa juurensa 'race' sanasta

        Tuolla lauseella sitä että valkoisten parissa olisi keskenään rasismia vaan lähinnä hain sitä, että miten selität älykkyyden erot koska moni tutkimus on osoittanut että afrikkalaiset ovat älyllisesti lahjattomampia kuin aasialaiset ja eurooppalaiset. Toisaalta taas on tutkimuksia jotka kumoavat koko älykkyyden vertailun. Eli siis itseasiassa uskot tutkimuksiin joiden mukaan afrikkalaiset ovat keskimääräistä "tyhmempiä" kuin esimerkiksi eurooppalaiset? Jos taasen et usko niin koko argumentiltasi meni pointti...


      • On argumentti
        sgfdh kirjoitti:

        se vain on niin että kaikki rasistit ovat tyhmiä

        viisas ihminen ei voi olla rasisti

        Mietitkö samalla kun näppäilit?


      • keetetteet
        Hakenut kirjoitti:

        Tuolla lauseella sitä että valkoisten parissa olisi keskenään rasismia vaan lähinnä hain sitä, että miten selität älykkyyden erot koska moni tutkimus on osoittanut että afrikkalaiset ovat älyllisesti lahjattomampia kuin aasialaiset ja eurooppalaiset. Toisaalta taas on tutkimuksia jotka kumoavat koko älykkyyden vertailun. Eli siis itseasiassa uskot tutkimuksiin joiden mukaan afrikkalaiset ovat keskimääräistä "tyhmempiä" kuin esimerkiksi eurooppalaiset? Jos taasen et usko niin koko argumentiltasi meni pointti...

        Kyllähän ne taitaa keskimäärin sielläpäin olla hieman simppelimpää väkeä, mutta vain ja ainoastaan kasvatuksen johdosta.

        Kuvitellaanpa jollekin afrikkalaispojalle 2 eri tulevaisuutta:

        A) poika kasvaa 'yksinkertaisessa' ympäristössä ja ainoa aivojen rasite on viljely tms

        B) Poika adoptoidaan suomeen jossa hän saa 'normaalin' koulutuksen ja kasvatuksen jne


        Aivan varmasti pojasta tulee B tapauksessa ainakin hieman viisaampi loppujen lopuksi kuin A tapauksessa.


        En tiedä miksi rupesin selittämään, koska jo tuo viesti mihin vastasit näytti menneen sinulta tehokkaasti ohi


    • ja olen rasisti!

      Kyllä meitä viksujakin piisaa!

      • sekarotuinen?

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=114&conference=4500000000000035&posting=22000000026374755


      • Tähhäh

      • sekarotuinen olet
        Tähhäh kirjoitti:

        Olen pohjoista rotua niin kuin länsisuomalaiset pruukaavat olla!

        Länsisuomalaisesta on suomalaisugrilaisuus kaukana - ovat lähempänä ruotsalaisrotua - saisivat mennä isänmaahansa Ruotsiin ja jättää pyhän ugrien maan alkuperäisille asukkailleen.


      • ketetteetet

        lupaan 10 euroa sille joka pystyy todistamaan että on olemassa rasisti jolla äo on päälle 90


      • indeksikorotus epäluuloisuu...
        ketetteetet kirjoitti:

        lupaan 10 euroa sille joka pystyy todistamaan että on olemassa rasisti jolla äo on päälle 90

        10 euroa sille joka löytää hyysärin joka on täyttänyt 30 vuotta, ja on silti hyysäri.

        Eipä millään pysty varsinaisesti todistamaan, mutta olen keskiverroista keskiverroin harmaanruskea näkymätön tavis, ÄO on 118. Mutta sen sijaan että todistelisin omaa älykkyyttäni tai sen puutetta, otetaan toinen esimerkki, Hitlerin älykkyysosamäärä oli varmaankin yli 90?

        Ei sillä että ihannoisin Aatua, mutta kun todisteita kaipailit.


      • ja olen myös rasisti

        että silläviisoo


      • ei ylpeile
        ja olen myös rasisti kirjoitti:

        että silläviisoo

        Jo se, että olet rasisti, osoittaa älykkyysosamääräsi olevan hyvin alhainen.


      • ja olen myös rasisti kirjoitti:

        että silläviisoo

        Olen oikeasti paroni von Münchhausen.


      • Ihq niinku
        Erasmus kirjoitti:

        Olen oikeasti paroni von Münchhausen.

        kyl niinku huomaa


      • Ihq niinku kirjoitti:

        kyl niinku huomaa

        Loistavasti ilmaistu!


      • ÄO 125
        ja olen myös rasisti kirjoitti:

        että silläviisoo

        siis oikeasti. Jos sinulla olisi älykkyysosamäärä oikeasti 195, tietäisit että älykkyysosamäärä lyhennetään ÄO eikä niin kuin kirjoiti ÄÖ!!!! Buahhahhhaaaa, salli mun nauraa.
        Rasistit ovat kaikki idiootteja täyspellejä. Erään tutkimuksen pohjalta, rasistit ovat yleensä alempaa sosiaali- ja koulutusluokkaa ja myös huonoiten yhteiskunnassa pärjänneitä. Jos tästä voi jotain päätellä = tyhmiä.


      • ÄO 125

        Siitoisen natsiasteikolla tuokin höpömittaus on tehty. Vai teitkö sen vessanpötöllä istuen jostain valittujen palojen vuoden 1958-numerosta?


      • ÄO 125 kirjoitti:

        siis oikeasti. Jos sinulla olisi älykkyysosamäärä oikeasti 195, tietäisit että älykkyysosamäärä lyhennetään ÄO eikä niin kuin kirjoiti ÄÖ!!!! Buahhahhhaaaa, salli mun nauraa.
        Rasistit ovat kaikki idiootteja täyspellejä. Erään tutkimuksen pohjalta, rasistit ovat yleensä alempaa sosiaali- ja koulutusluokkaa ja myös huonoiten yhteiskunnassa pärjänneitä. Jos tästä voi jotain päätellä = tyhmiä.

        Tutkimus kuulostaa todella mielenkiintoiselta. Laittaisitko linkin tuohon tutkimukseen, tai sen (todennäköisesti) puuttuessa kertoisitko kuka sen teki, milloin ja kuka rahoitti tutkimuksen?


    • päättelyä

      Eli siis älykäs ihminen ei voi olla epäluuloinen, tai ennakkoluuloinen?

      Että rakkautta pursuten vain joka tilanteeseen pää edellä, eikös älykkyys ole juuri sitä että pystyy ennakoimaan asioita, muodostamaan eri skenaarioita pienessä päässään, valmistautumaan siihenkin mitä ei välttämättä tapahdu, tai ennakoimaan siten että poistaa mahdollisuuden epämiellyttävyyksien tapahtumiseen.

      Eiköhän elämänkokemus ole tässäkin aika keskeisessä osassa, kun saa muutaman kerran kynsilleen, niin oppii varomaan, oli sitten älykäs tai vailla sitä.

    • Ihq niinku

      "Lähes jokaisella meistä on rasistisia tunteita, mutta älykäs ihminen ymmärtää, että kyseessä on vain tunne, jonka voi hallita"

      Mutta valkoisiahan (lue rassuja) on maailmassa vähemmistö. Kuinka siis jokaisella meistä on rasistisia tunteita, eihän tummaihoiset paremmat ihmiset voi olla rassuja...

    • suomalainen mies

      Kun suomalaisuuden ja eurooppalaisen rotupiirteiden kannattajat haluavat vaalia rodullisesti puhdasta Suomea,muistutukseksi,että me olemme slaaveja lähes kaikki.Loput lappaisia.Suomalaisen rodun tunnuspiirteitä ovat tumma tukka ja leveät kasvonpiirteet.Ei kovin arjalaista( länkisääret)

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      894
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      777
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      746
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      593
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe