käytiin sielun ja hengen tasolla, vaikka ruumiinkin kidutus ylitti kaiken inhimillisyyden rajat.
-Suurin tuska oli Rakkaalla Vapahtajallamme siinä, kun Isä hylkäsi Poikansa, koska Jumalan laki sanoo. "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu."
-Siinä oli varmaan Mestarimme kovin koetuksen hetki, ettei ottanut jumaluuttaan käyttöön ja astunut alas ristiltään.
-Varsinkin, kun ihmiset, monet niistäkin joita Jeesus tunsi, huutelivat Hänelle ristillä riippuessaan.
- "Pelastaja, pelasta nyt itsesi ja astu alas ristiltä, niin me uskomme, että olet Jumalan Poika, toisia paranti ja opetti, itseään ei voi auttaa."
-Näinhän meillekkin monasti sanotaan, kun ei vaadittuja ihmeitä tapahdu, vaikka niistä saarnaamme ja opetamme, ja kehoitamme eheytymään Jeesuksen nimessä ja Hänen veressään puhdistumaan.
-Syytöksiä alkaa tulla, tivataan yhtä sun toista. Vaikka olemmekin Hänen kanssaan yhdessä ristillä kuolleet, niin yhä meitä naulitaan ristille, tai seinälle, sidotaaan ja naulataan kätemme ja jalkamme, niin, että monista tulee sidottuja ja ahdistettuja, Herran työ heidän kohdallaan estyy, tai jää kokonaan tekemättä.
-Ja kipeintä siinäkin on se, niinkuin Jeesuskin,sai kokea, syntiset naulitsi Jumalan Pojan ristiin ja tappoivat synnittömän, viattoman Ihmisen!
-Meitä jos naulitaan ristiin, niin emme ole viattomia, mutta se siinäkin on, että kaikenmaailman väärät todistajat ovat kivittämässä ensimmäisnä, vaikka teoiltaan ovat vielä moninkerroin pahempia kuin kivitettävät ovat koskaan olleetkaan.
-Miten siis tuomarina ja kivittäjänä voi olla, sellainen, joka tekee samoja , ja vielä paljon pahempiakin itse, mistä toista syyttää?
-Tätä Jeesus sai syntisiltä kokea, ja se oli sitä henkistä julmaa taistelua, jossa Jeesuken kestäväisyys loppujenlopuksi ratkaistiin, joka alkoi jo Getsemanesta, siellä Jeesus kärsi sielun ja hengen tuskat julmimpana. Ennen viimeistä koetustaan Isän hyljätessään Hänet.
-Kirjoitin tämän, että jos mahdollista, sinäkin joka yleensä vain pilkkaat ja rienaat, oppisit vähän oikeudenmukaisuutta, etkä pilkkaa sitä, mitä et tunne etkä edes tunnusta, tyhmyytesikin vielä siinä ilmaiset, kun pilkkaat sellaista jota et tunnusta olevankaan !
Jeesuksen kovimmat kärsimykset
65
1178
Vastaukset
- kai sitä, että
ristiinnaulittu oli kirottu, eivätkä ristiinnaulitsijat.
"Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu."
Jossain kohtaa, en nyt juuri muista missä, Raamattu kehottaa seivästämään ihmisiä.
Seivästäminen oli todennäköisesti vielä tuskallisempi tapa kuolla, kuin ristiinnaulitseminen. Kyseisessä (raamatullisessa) menetelmässähän ihminen "pujotettiin" peräaukostaan teroitetun seipään nokkaan, joka sitten nostettiin pystyyn.
Kekseliästä väkeä, kertakaikkiaan.- näköjään
Löytyy ainakin kaksi kohtaa. Vaikea tosin sanoa, millä tavalla tappaminen tarkalleen tapahtui. Se kuitenkin on Raamatun mukaan varmaa, että nuo tapot olivat Jahve-jumalalle mieluisia.
"Mutta kuningas [Daavid] otti Rispan, Aijan tyttären, kaksi poikaa, Armonin ja Mefibosetin, jotka tämä oli synnyttänyt Saulille, sekä Meerabin, Saulin tyttären, viisi poikaa, jotka tämä oli synnyttänyt Adrielille, meholalaisen Barsillain pojalle, ja luovutti heidät gibeonilaisten käsiin; ja nämä lävistivät heidät paaluihin vuorella Herran edessä, niin että ne seitsemän sortuivat kaikki yhdessä. Näin heidät surmattiin elonleikkuun ensimmäisinä päivinä, ohranleikkuun alussa." (2. Samuel 21:8-9)
"Ja Herra sanoi Moosekselle: "Ota kansan kaikki päämiehet ja lävistä heidät paaluihin Herralle, vasten aurinkoa, että Herran vihan hehku kääntyisi pois Israelista"." (4.Mooses 25:4)
- tuosta
Kidutus ja kärsimys ovat siis olennaisen tärkeitä osia kristinuskossa. Mihinkäs unohtuu sitten rakkaus ja armoa vai onko sitä edes kristinuskossa?
- RitariOlevainen
Juuri tuossa kärsimyksessä, sinunkin tähtesi, ilmenee Jumalan suurin rakkaus, Hän antoi Poikansa, ettei yksikään joka Häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
-Risti on sama kuin Jumalan rakkaus sinua ja minua kohtaan, eli koko maailmaa Jumala rakastaa Pojassaan Jeesuksessa, siksi Hän, Jumalan Poika meni ristille! - -mietiskelijä-
Mehän tässä olemme synneillämme ansainneet sekä fyysisen kuoleman että kadotustuomion. Jeesus kärsi ja kuoli sijastamme. Näin vaati Jumalan laki, että "se sielu, joka syntiä tekee, sen on kuoltava". Täällä palstalla ei näy monikaan ymmärtävän, että Jumala on pyhä, joka asuu valkeudessa mihin ei yksikään ihminen voi mennä syntisenä. Pyhä Jumala antoi lain, armon ja totuuden saimme juuri Jeesuksen Kristuksen kautta.
Jos Jeesus ei olisi sovittanut meitä ei meillä olisi mitään tulevaisuutta. Ihmisiä jotka hylkäävät hänet odottaa varma tuomio. Jumala on vanhurskas ja pyhä. Kiitän Jumalaa, että saan tunnustaa Jeesuksen ihmisten edessä ja hänkin lupauksensa mukaan tunnustaa minut kerran Isänsä edessä. Tämän mahdollisti risti. RitariOlevainen kirjoitti:
Juuri tuossa kärsimyksessä, sinunkin tähtesi, ilmenee Jumalan suurin rakkaus, Hän antoi Poikansa, ettei yksikään joka Häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
-Risti on sama kuin Jumalan rakkaus sinua ja minua kohtaan, eli koko maailmaa Jumala rakastaa Pojassaan Jeesuksessa, siksi Hän, Jumalan Poika meni ristille!Jeesuksen menneen itse ristille.
Se tosiaan oli tilaustyö.
Muuten et ole paljoa tänään ymmärrystä saanut palstalaisilta kun Ekivaarinkin solvasit perättömässä viestissäs.
Lopulta sentään tajusit poistaa sen viestis.- kysymys?????
RitariOlevainen kirjoitti:
-Risti on sama kuin Jumalan rakkaus sinua ja minua kohtaan, eli koko maailmaa Jumala rakastaa Pojassaan Jeesuksessa, siksi Hän, Jumalan Poika meni ristille!Miksi syyttömän pitää kärsiä helvetti syyllisten takia? Ei taida nyt Jumalalla tai sitten helluntailaisilla tuo logiikka pelata. Kenenkään ei kaiken järjen mukaan tulisi kärsiä varsinkaan syyttömien.
- poikalapsi
Sinä se siis "tiedät" nyt jo senkin, mikä oli Jeesukselle kipeintä! Anna mun sun kaikki omahyväinen jumalaluulosi kestää! Pakottaako päätäsi järki enää lainkaan?
Ihmisen ei pidä itseään ylentää, Ritari. Tuo ihan vain neuvona...- kaaleppi..
herra suppohan se täällä vaihteeksi omalla nikillään. Jos sillai vertais että ritari vanha pitkän elämän nähny eikä vielä dementiaa ole tai sitten sinä kolmikymppinen piilossa ihmisiltä elävä homoseksuaali. Niin kollektiivinen päätöksen teko kait on lähinnä oikeaa niin äänestettäs kumpi tietää paremmin asioista sä olisit heikoilla vai uskotko tään mun väittämän. Niin olen se palstan virallinen rääväsuu mutta kenelle olen ollut ilkeä....muistaakseni vain kahdelle.
- RitariOlevainen
päätellä.
-Jumalan Poikaa Jeesusta tässä koroitan, en itseäni, vaikka käymmekin joskus samoja polkuja Herramme kanssa.
-En minä itsestäni tiedä, Raamattu sen kertoo, ja kun Pyhä Henki valaisee Sanan, niin siitä syntyy tieto, ja siitä kunnia Pyhälle Hengelle Jeesuksen kautta !
-Muuten Agrippa, joku rooman valtaapitävä sanoi samoin Paavalille, että "suuri oppi hulluuttaa sinut"! Aivan Raamatun mukaisia asioita sinä haastelet!
-Ei niin, että se olisi suuruudenhulluutta, vaan että niinkuin tämä Agrippa kuvitteli asian olevan, niikuin nyt sinäkin. - -mietiskelijä-
päätellä.
-Jumalan Poikaa Jeesusta tässä koroitan, en itseäni, vaikka käymmekin joskus samoja polkuja Herramme kanssa.
-En minä itsestäni tiedä, Raamattu sen kertoo, ja kun Pyhä Henki valaisee Sanan, niin siitä syntyy tieto, ja siitä kunnia Pyhälle Hengelle Jeesuksen kautta !
-Muuten Agrippa, joku rooman valtaapitävä sanoi samoin Paavalille, että "suuri oppi hulluuttaa sinut"! Aivan Raamatun mukaisia asioita sinä haastelet!
-Ei niin, että se olisi suuruudenhulluutta, vaan että niinkuin tämä Agrippa kuvitteli asian olevan, niikuin nyt sinäkin.Kävin lukemassa Poikalapsen aikaisempia kirjoituksia (surullista ja raskasta luettavaa)ja olen silloin tällöin kirjoittanut jo jonkin aikaa itsekin tänne. Poikalapselle on turha vastata, koska hän on osaton siitä pelastuksesta, joka on Jeesuksessa Kristuksessa eikä siksi ymmärrä halaistua sanaa hengellisistä asioista. Ei esimerkiksi tätä kirjoitustani. Tyhjät tynnyrit vain kolisevat pahiten. Toivottavasti jotkut rukoilevat Poikalapsen puolesta. Itse en ikävä kyllä tunne siihen mitään kehotusta vaikka hän ei ole koskaan minua loukannut eikä syy ole myöskään mistään seksuaalisesta suuntautumisesta. Syy saattaa olla se, että hänen kirjoituksistaan käy uskovalle selväksi, että hän pitää halpana Jeesuksen ristin ja veren, mutta senkään ei pitäsi olla mikään este rukoilemiselle, sillä maailman ihmisiähän juuri tulee kantaa Herran kasvojen eteen. Mutta en voi rukoilla koska siihen ei ole mitään kehotusta ja yrittäessäni sanat eivät tunnu nousevan kattoa korkeammalle. Toivon kuitenkin, että Herra antaisi vielä Poikalapselle etsikkoajan ja hän tulisi Jeesuksen luokse.
Sinulle toivotan hyvää kesäloman aikaa, kun huomasin jostain tekstistäsi, että valmistelet kesälaitumille lähtemistä. Jumala sinua siunatkoon. - tuosta
-mietiskelijä- kirjoitti:
Kävin lukemassa Poikalapsen aikaisempia kirjoituksia (surullista ja raskasta luettavaa)ja olen silloin tällöin kirjoittanut jo jonkin aikaa itsekin tänne. Poikalapselle on turha vastata, koska hän on osaton siitä pelastuksesta, joka on Jeesuksessa Kristuksessa eikä siksi ymmärrä halaistua sanaa hengellisistä asioista. Ei esimerkiksi tätä kirjoitustani. Tyhjät tynnyrit vain kolisevat pahiten. Toivottavasti jotkut rukoilevat Poikalapsen puolesta. Itse en ikävä kyllä tunne siihen mitään kehotusta vaikka hän ei ole koskaan minua loukannut eikä syy ole myöskään mistään seksuaalisesta suuntautumisesta. Syy saattaa olla se, että hänen kirjoituksistaan käy uskovalle selväksi, että hän pitää halpana Jeesuksen ristin ja veren, mutta senkään ei pitäsi olla mikään este rukoilemiselle, sillä maailman ihmisiähän juuri tulee kantaa Herran kasvojen eteen. Mutta en voi rukoilla koska siihen ei ole mitään kehotusta ja yrittäessäni sanat eivät tunnu nousevan kattoa korkeammalle. Toivon kuitenkin, että Herra antaisi vielä Poikalapselle etsikkoajan ja hän tulisi Jeesuksen luokse.
Sinulle toivotan hyvää kesäloman aikaa, kun huomasin jostain tekstistäsi, että valmistelet kesälaitumille lähtemistä. Jumala sinua siunatkoon.Epätervettä narsismia sairastaa ilmeisesti suurin osa helluntailaisista. Muistakaa kuitenkin, että uskontoa ja mielipiteitänne saatte sanoa, mutta ette saa vahingoittaa muita ihmisiä uskonnollanne tai mielipiteillänne.
- älä vahingoita
tuosta kirjoitti:
Epätervettä narsismia sairastaa ilmeisesti suurin osa helluntailaisista. Muistakaa kuitenkin, että uskontoa ja mielipiteitänne saatte sanoa, mutta ette saa vahingoittaa muita ihmisiä uskonnollanne tai mielipiteillänne.
uskovaisia epäuskollas ja mielipiteilläs. Eiks tän homman pitäis mennä näin, et se olis tasapuolista?
Muute, voiks toi narsismi olla tervettäkin kun sä puhut epäterveestä narsismista? - voi olla
älä vahingoita kirjoitti:
uskovaisia epäuskollas ja mielipiteilläs. Eiks tän homman pitäis mennä näin, et se olis tasapuolista?
Muute, voiks toi narsismi olla tervettäkin kun sä puhut epäterveestä narsismista?Kyllä kai nyt jokainen terve ihminen rakastaa itseään jonkin verran.
- toimivat
voi olla kirjoitti:
Kyllä kai nyt jokainen terve ihminen rakastaa itseään jonkin verran.
Uskovaiset toimivat kahdella tavalla. Jotkut uskovaiset rakastavat itseään liikaa ja toiset taas halveksivat itseään, joka osoitta masokistisia piirteitä ihmisessä. Jotkut uskovat ovat myös selvästi sadisteja. Varsinkin ne jotka puhuvat paljon siitä, miten epäuskoiset kärventyvät hitaasti helvetin tulessa.
- Uskovaiset lukekaa
toimivat kirjoitti:
Uskovaiset toimivat kahdella tavalla. Jotkut uskovaiset rakastavat itseään liikaa ja toiset taas halveksivat itseään, joka osoitta masokistisia piirteitä ihmisessä. Jotkut uskovat ovat myös selvästi sadisteja. Varsinkin ne jotka puhuvat paljon siitä, miten epäuskoiset kärventyvät hitaasti helvetin tulessa.
http://www.hs.fi/henkkoht/artikkeli/Jokaisessa meissä asuu narsisti/HS20040322SI1TL0250r
http://www.jotte.info/narsismi/index.html
http://www.tohtori.fi/?page=6625671&search=masokismi
http://www.tohtori.fi/?page=6625671&search=sadismi - poikalapsi
-mietiskelijä- kirjoitti:
Kävin lukemassa Poikalapsen aikaisempia kirjoituksia (surullista ja raskasta luettavaa)ja olen silloin tällöin kirjoittanut jo jonkin aikaa itsekin tänne. Poikalapselle on turha vastata, koska hän on osaton siitä pelastuksesta, joka on Jeesuksessa Kristuksessa eikä siksi ymmärrä halaistua sanaa hengellisistä asioista. Ei esimerkiksi tätä kirjoitustani. Tyhjät tynnyrit vain kolisevat pahiten. Toivottavasti jotkut rukoilevat Poikalapsen puolesta. Itse en ikävä kyllä tunne siihen mitään kehotusta vaikka hän ei ole koskaan minua loukannut eikä syy ole myöskään mistään seksuaalisesta suuntautumisesta. Syy saattaa olla se, että hänen kirjoituksistaan käy uskovalle selväksi, että hän pitää halpana Jeesuksen ristin ja veren, mutta senkään ei pitäsi olla mikään este rukoilemiselle, sillä maailman ihmisiähän juuri tulee kantaa Herran kasvojen eteen. Mutta en voi rukoilla koska siihen ei ole mitään kehotusta ja yrittäessäni sanat eivät tunnu nousevan kattoa korkeammalle. Toivon kuitenkin, että Herra antaisi vielä Poikalapselle etsikkoajan ja hän tulisi Jeesuksen luokse.
Sinulle toivotan hyvää kesäloman aikaa, kun huomasin jostain tekstistäsi, että valmistelet kesälaitumille lähtemistä. Jumala sinua siunatkoon.Terveiset Jukallre, lahkoveljellesi tekopyhyydessä! En pidä halpana asioita, joita väität minun halpana pitävän. Toivonkin, että kaltaisesi eivät ainakaan rukoilisi mitään minuun liittyvää: tahdotte ihmisille vain pahaa, lahkon orjuutta ja sortoa.
Olet osaton ihan itse. Minulla asiat ovat varsin hyvin.
Mitäs Jukalle kuuluu? - poikalapsi
kaaleppi.. kirjoitti:
herra suppohan se täällä vaihteeksi omalla nikillään. Jos sillai vertais että ritari vanha pitkän elämän nähny eikä vielä dementiaa ole tai sitten sinä kolmikymppinen piilossa ihmisiltä elävä homoseksuaali. Niin kollektiivinen päätöksen teko kait on lähinnä oikeaa niin äänestettäs kumpi tietää paremmin asioista sä olisit heikoilla vai uskotko tään mun väittämän. Niin olen se palstan virallinen rääväsuu mutta kenelle olen ollut ilkeä....muistaakseni vain kahdelle.
Päivää, kaappihelluntailainen paskonärhi!
Muutama oikaisu:
Kirjoittelen täällä VAIN omalla nimimerkilläni, tosin kuin sinä kai sitten. Sinä oletkin hellari ja siis epäluotettava, minä en ole hellari ja olen luotettava. Eikös niin, paskonärhi?
Millä perusteella olen kolmikymppinen tai piilossa elävä? Kumpaakaan en ole.
Ritari on vain itseään jumalaksi luuleva houkka, Sinä taas olet Ritarin juttuihin uskova paskonärhi. Törkyä hellarius näkyy puoleensa vetävän...
Riatri on valheensa vanki. - kaaleppi..
poikalapsi kirjoitti:
Päivää, kaappihelluntailainen paskonärhi!
Muutama oikaisu:
Kirjoittelen täällä VAIN omalla nimimerkilläni, tosin kuin sinä kai sitten. Sinä oletkin hellari ja siis epäluotettava, minä en ole hellari ja olen luotettava. Eikös niin, paskonärhi?
Millä perusteella olen kolmikymppinen tai piilossa elävä? Kumpaakaan en ole.
Ritari on vain itseään jumalaksi luuleva houkka, Sinä taas olet Ritarin juttuihin uskova paskonärhi. Törkyä hellarius näkyy puoleensa vetävän...
Riatri on valheensa vanki.olen jo kaappihomo, epäluotettava, paskonärhi kaappihellari....Yritä nyt olla vaahtoamatta ja pistä faktaa suppola pöytään että ritari olis tietoisesti valehdellut. Yksinäinen hintti kyykyttämässä koko monisatamiljoonaista hellari liikettä tai onhan sulla se toinen täältä kaverina. Mutta miten se laulu menikään että "keitä te ootte te puppelipoijat kun en mä tunne teitä piupali paupali piupali paupali kunne mä tunne teitä" eikä ole nii väliksikään. Teidät on ilmeisesti "vihitty" maistraatissa ja valtion virkamies on sanonu illalla pikku kaljoissa muijalleen että kaikkeen sitä joutu kun piti pari karjua julistaa pariksi....mutta varmaan pokeria vihkasijalla pitää olla vai mitä?
- frihet
kaaleppi.. kirjoitti:
olen jo kaappihomo, epäluotettava, paskonärhi kaappihellari....Yritä nyt olla vaahtoamatta ja pistä faktaa suppola pöytään että ritari olis tietoisesti valehdellut. Yksinäinen hintti kyykyttämässä koko monisatamiljoonaista hellari liikettä tai onhan sulla se toinen täältä kaverina. Mutta miten se laulu menikään että "keitä te ootte te puppelipoijat kun en mä tunne teitä piupali paupali piupali paupali kunne mä tunne teitä" eikä ole nii väliksikään. Teidät on ilmeisesti "vihitty" maistraatissa ja valtion virkamies on sanonu illalla pikku kaljoissa muijalleen että kaikkeen sitä joutu kun piti pari karjua julistaa pariksi....mutta varmaan pokeria vihkasijalla pitää olla vai mitä?
Vaimokin jo tuossa mietti, et miten ne valtionvirkamiehet pystyvät pärstäkertoimet lukemillaan pitämään, toivottavasti muijat auttavat.
Eli odotetaan suppolalta vastausta. - kaaleppi..
frihet kirjoitti:
Vaimokin jo tuossa mietti, et miten ne valtionvirkamiehet pystyvät pärstäkertoimet lukemillaan pitämään, toivottavasti muijat auttavat.
Eli odotetaan suppolalta vastausta.fri mää oon tän palstan virallinen rääväsuu mut lupaan etten muille rääväile mutta eipä näidenkään kielenkäyttö mistään oppikirjasta ole. Jostain syystä tuntuu että sitä on joku poikkeava tollo kun yrittää elättää ihmisittäin oman sakkinsa lapsille kohtuulliset eväät toimeen tuloon ja ittelle hommata rauhallisia vanhuus päiviä. Ota sitte kaikista selvää..huoh
- poikalapsi
kaaleppi.. kirjoitti:
olen jo kaappihomo, epäluotettava, paskonärhi kaappihellari....Yritä nyt olla vaahtoamatta ja pistä faktaa suppola pöytään että ritari olis tietoisesti valehdellut. Yksinäinen hintti kyykyttämässä koko monisatamiljoonaista hellari liikettä tai onhan sulla se toinen täältä kaverina. Mutta miten se laulu menikään että "keitä te ootte te puppelipoijat kun en mä tunne teitä piupali paupali piupali paupali kunne mä tunne teitä" eikä ole nii väliksikään. Teidät on ilmeisesti "vihitty" maistraatissa ja valtion virkamies on sanonu illalla pikku kaljoissa muijalleen että kaikkeen sitä joutu kun piti pari karjua julistaa pariksi....mutta varmaan pokeria vihkasijalla pitää olla vai mitä?
Ritari ON tietoisesti valehdellut "tietävänsä" asioita, joita on luullut, ja luullut väärin! Sinä taas tietoissti uskot hänen valheitaan ja levität niitä - olette samaa sakkia siis: helluntailaisia - sinä kaapissa, Ritari avoimesti.
Syö supposi.
Minun liittoni on laillinen, ja sekös sua pännii. Laittomaksi te hellarinilkit ette sitä saa, vaikka haluaisitte oppi-isäne Aatun mukaan syrjiä kuinka.
Paskonärhi olet, ja tasan tiedät, miksi sen nimen sait, PASKONÄRHI. Eikös nimi miellytäkään, kaappihellari? Miksei?
- Peku `
Itehän Jeesus pilkkasi Jumalaa ja väitti olevansa juutalaisten kuningas.
Noista asioistahan hänet tuomittiin kuolemaan.
Aikamoinen tilaustyö se oli kun lähetti Juudaksen itseään paljastamaan.- RitariOlevainen
paljastanut!
-Jeesus sanoi: "Jokapäivä minä olen ollut teidän keskuudessanne, ettekä ole ottaneet minua kiinni, näin piti vaan tapahtuman, että kirjoitukset kävisivät toteen." Kyllähän he tiesivät mistä Jeesuksen olisivat löytäneet, kaikki vaan piti tapahtua, niikuin on kirjoitettu, ja Juudaksen petollisuus tuli ilmi, vaikka senkin Jeesus tiesi jo etukäteen.
-Juudas oli pahan voimien ilmentymä, ja saatanan kätyri.
-Ethän sinä halua olla kavaltamassa Jeesusta, pilkkaamisilla ja rienaamisilla? Ja yleensä puhumalla Hänestä väärää tietoa ja pahaa huutoa, jos niin teet, olet Juudaksen hengessä! Vastustat julkisesti Pyhää Henkeä!
-Mutta, niikuin olen usein sanonut, ehkä Jumala vielä sua armahtaa, tänä päivänä, katso nyt on pelastuksen päivä! - -mietiskelijä-
paljastanut!
-Jeesus sanoi: "Jokapäivä minä olen ollut teidän keskuudessanne, ettekä ole ottaneet minua kiinni, näin piti vaan tapahtuman, että kirjoitukset kävisivät toteen." Kyllähän he tiesivät mistä Jeesuksen olisivat löytäneet, kaikki vaan piti tapahtua, niikuin on kirjoitettu, ja Juudaksen petollisuus tuli ilmi, vaikka senkin Jeesus tiesi jo etukäteen.
-Ethän sinä halua olla kavaltamassa Jeesusta, pilkkaamisilla ja rienaamisilla? Ja yleensä puhumalla Hänestä väärää tietoa ja pahaa huutoa, jos niin teet, olet Juudaksen hengessä! Vastustat julkisesti Pyhää Henkeä!
-Mutta, niikuin olen usein sanonut, ehkä Jumala vielä sua armahtaa, tänä päivänä, katso nyt on pelastuksen päivä!Kun tuolla toisaalla sanoin, etten tunne kehotusta rukoilla Poikalapsen puolesta [ja se todella ahdistaa minua] niin Pekua muistan Jumalan edessä usein. Hän tulee Paavalin tavoin vielä kokemaan, että raskasta on potkia tutkainta vastaan, mutta toisaalta, joka saa paljon anteeksi, se rakastaa sitten Jeesusta paljon. Että terveiset vain Pekulle. Uskon, että monet rukoilevat puolestasi, ehkä joku läheisesikin kukaties.
- omituista humpuukkia
paljastanut!
-Mutta, niikuin olen usein sanonut, ehkä Jumala vielä sua armahtaa, tänä päivänä, katso nyt on pelastuksen päivä!Uskovaisena oleminen ei tarkoita sitä, että ihminen hylkäisi kriittisyytensä tai järkensä. Helluntailaiset näyttävät kuitenkin silti uskovan aivan kaiken mitä heidän saarnamiehensä heille saarnaavat. Tutkikaapa näitä saarnamiehiänne ja verratkaa heidän elämäntyylliään Jeesuksen elämäntyylliin. Jeesus oli raamatun mukaan köyhän korttelin asukas eikä pitännyt hienoja pukuja tai ajellut uusimmilla kalliilla autoilla. Noo eipä teiltä kuitenkaan taida sitä kriittisyyttä löytyä.
- frihet
omituista humpuukkia kirjoitti:
Uskovaisena oleminen ei tarkoita sitä, että ihminen hylkäisi kriittisyytensä tai järkensä. Helluntailaiset näyttävät kuitenkin silti uskovan aivan kaiken mitä heidän saarnamiehensä heille saarnaavat. Tutkikaapa näitä saarnamiehiänne ja verratkaa heidän elämäntyylliään Jeesuksen elämäntyylliin. Jeesus oli raamatun mukaan köyhän korttelin asukas eikä pitännyt hienoja pukuja tai ajellut uusimmilla kalliilla autoilla. Noo eipä teiltä kuitenkaan taida sitä kriittisyyttä löytyä.
Katso Kristukseen, älä ihmisiin.
Et löydä yhtäkään täydellistä ihmistä, joten jätä tuomiosi Jumalalle.
Puheessakin olemme vajavaisia, joten ota se mikä on hyvää ja rakentavaa. - kerroppas setä peppuli
frihet kirjoitti:
Katso Kristukseen, älä ihmisiin.
Et löydä yhtäkään täydellistä ihmistä, joten jätä tuomiosi Jumalalle.
Puheessakin olemme vajavaisia, joten ota se mikä on hyvää ja rakentavaa.Mikä on hyvää ja rakentavaa helluntailaisuudessa? Mitä hyvää helluntailaisuus antaa ihmiselle ja miten se rakentaa ihmistä?
- frihet
kerroppas setä peppuli kirjoitti:
Mikä on hyvää ja rakentavaa helluntailaisuudessa? Mitä hyvää helluntailaisuus antaa ihmiselle ja miten se rakentaa ihmistä?
Laitan tämän kuitenkin.
Helluntai srk., jossa Jeesus Kristus on johtamassa toimii raamatullisesti opissa ja elämässä.
Kasvuvaraa tosin vielä on ainakin minulla, vaan silti koti on koti.
Muistan jotenkuten entisen luterilaisen kotini, josta en saanut mitään tukea taivastielle, et suuri on ero siltäkin osin.
Kukaan ei aiemmin opastanut vaikka tarvetta olis ollu, nyt saamme yhteisestä uskosta yhdessä riemuita ja jopa itkevien kanssa itkumme itkeä, johon aiemmin ei ollut mahdollisuutta.
- sadistin palvontaa
Kirjoitit; "kun Isä hylkäsi Poikansa"!
Onko jumalasi todellakin tuollainen rakkaudeton sadisti....- puuhun ripustettu kirottu
oikea idiootti, koska vain idiotti voi laatia tuommoisia lakeja:
... koska Jumalan laki sanoo. "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu." - RitariOlevainen
Siksi, ettei sinua hylättäisi viimeisellä tuomiolla, siksi Hän otti sinun paikkasi tulla hylätyksi, Jumalan pyhien kasvojen edessä, sinun ja minun ja koko maailman ihmiste tähden.
-Joko tahdot ottaa vastaan Hänen rakkautensa, antamalla pelastaa itsesi. Ettet joutuisi hylättäväksi, tänään on pelastuksen päivä, ota siitä vaari, se on varmasti sinulle parasta, mitä voit tältä päivältä odottaa! - RitariOlevainen
puuhun ripustettu kirottu kirjoitti:
oikea idiootti, koska vain idiotti voi laatia tuommoisia lakeja:
... koska Jumalan laki sanoo. "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu."päälleen, antautuessaan ristin häpeään. Hän teki sen sinun tähtesi, ettet sinä joutuisi kirotuksi, vaan voisit saada iankaikkisen elämän.
-Juuri sinun, minun ja koko maailman ihmisten tähden Hän vapaaehtoisesti otti tuon kirouksen kantaakseen, älä enää viivyttele, ristin hullutus vain voi sinutkin pelastaa. - ihmetys?
Siksi, ettei sinua hylättäisi viimeisellä tuomiolla, siksi Hän otti sinun paikkasi tulla hylätyksi, Jumalan pyhien kasvojen edessä, sinun ja minun ja koko maailman ihmiste tähden.
-Joko tahdot ottaa vastaan Hänen rakkautensa, antamalla pelastaa itsesi. Ettet joutuisi hylättäväksi, tänään on pelastuksen päivä, ota siitä vaari, se on varmasti sinulle parasta, mitä voit tältä päivältä odottaa!Jumala siis sekä antaa hyvää, että pahaa. Pahaa tuntuu kuitenkin Jumalalta tulevan ihmiskunnalle enemmän kuin hyvää.
- muista kuitenkin
päälleen, antautuessaan ristin häpeään. Hän teki sen sinun tähtesi, ettet sinä joutuisi kirotuksi, vaan voisit saada iankaikkisen elämän.
-Juuri sinun, minun ja koko maailman ihmisten tähden Hän vapaaehtoisesti otti tuon kirouksen kantaakseen, älä enää viivyttele, ristin hullutus vain voi sinutkin pelastaa.Jokainen terve ihminen ei halua tulla hulluksi.
- RitariOlevainen
ihmetys? kirjoitti:
Jumala siis sekä antaa hyvää, että pahaa. Pahaa tuntuu kuitenkin Jumalalta tulevan ihmiskunnalle enemmän kuin hyvää.
viisautta Jumalalta, ja Hän antaa soimaamatta.
-Kaikki hyvä anti tulee Jumalalta, ja se hyvä on Jeesuksen takana, hyvä ensikädessä tarkoittaa sielun pelastusta, mitä varten Jeesus juuri tuli.
"Etsikää ensin Jumalan valtakuntaa, niin siinä ohessa kaikki muukin teille annetaan." Tämä siis tarkoittaa juuri sitä, että Jumala on antanut kaien hyvän maailmalle Jeesuksessa Kristuksessa. - poikalapsi
viisautta Jumalalta, ja Hän antaa soimaamatta.
-Kaikki hyvä anti tulee Jumalalta, ja se hyvä on Jeesuksen takana, hyvä ensikädessä tarkoittaa sielun pelastusta, mitä varten Jeesus juuri tuli.
"Etsikää ensin Jumalan valtakuntaa, niin siinä ohessa kaikki muukin teille annetaan." Tämä siis tarkoittaa juuri sitä, että Jumala on antanut kaien hyvän maailmalle Jeesuksessa Kristuksessa.Miksi sinä et sitten ole tuota viisautta saanut edes sen vertaa, että tunnustaisit valheesi ja parjauksiasi pyytäisit anteeksi? Kannattaisi, koska ikuinen et ole sinäkään: paras olisi katua ennen kuiolemaa sinunkin. Eikös niin? Miksi olet jumalaton?
- kaaleppi..
poikalapsi kirjoitti:
Miksi sinä et sitten ole tuota viisautta saanut edes sen vertaa, että tunnustaisit valheesi ja parjauksiasi pyytäisit anteeksi? Kannattaisi, koska ikuinen et ole sinäkään: paras olisi katua ennen kuiolemaa sinunkin. Eikös niin? Miksi olet jumalaton?
nyt asioita se puolituntia ja huomaa että vikaa on sinussakin. Ei ritari sun mieliksi mitään muuta eikä siihen ole tarvettakaan.
- frihet
kaaleppi.. kirjoitti:
nyt asioita se puolituntia ja huomaa että vikaa on sinussakin. Ei ritari sun mieliksi mitään muuta eikä siihen ole tarvettakaan.
Taitaa pojalla pinna olla kireellä, kun Ritari ei edes vaivaudu vastaamaan.
Tosin tuossa alempana poika otti jo tuntemattomat voimat käyttöön, kun naisten elimetkin avukseen otti, tai on alkanut eheytyä, etsiessään oikeaa paikkaa.
Anteeksi pyyntöjä poika muille esittää, mut tuskin itsestään mitään vikaa huomaa. - tule järkiisi
-Joko tahdot ottaa vastaan Hänen rakkautensa, antamalla pelastaa itsesi. Ettet joutuisi hylättäväksi, tänään on pelastuksen päivä, ota siitä vaari, se on varmasti sinulle parasta, mitä voit tältä päivältä odottaa!mieheltä olet saanut turpiisi levittäessäsi tuollaista sontaa?
Sietäsit saada kunnon kurituksen, oikein "isän kädestä", niin että perseesi olisi kirkkaan punainen monta viikkoa. - frihet
tule järkiisi kirjoitti:
mieheltä olet saanut turpiisi levittäessäsi tuollaista sontaa?
Sietäsit saada kunnon kurituksen, oikein "isän kädestä", niin että perseesi olisi kirkkaan punainen monta viikkoa.Tee parannus, muuten saat poikalapsen "perääsi"
- Mikko Arola
päälleen, antautuessaan ristin häpeään. Hän teki sen sinun tähtesi, ettet sinä joutuisi kirotuksi, vaan voisit saada iankaikkisen elämän.
-Juuri sinun, minun ja koko maailman ihmisten tähden Hän vapaaehtoisesti otti tuon kirouksen kantaakseen, älä enää viivyttele, ristin hullutus vain voi sinutkin pelastaa."sijaiskärsijät"kuuluvat menneiden aikojen taikauskoisuuteen. Tuo sijaiskäsimys-idea on plgioitu kristinuskoon toisista uskonnoista.
Yritäpä itse kuolla jonkin toisen puolesta, jos luulet sen onnistuvan. Teepä se jo tänään.
Oikeat "Jumalat" ovat muuten "kuolemattomia". Jos Jeesus "kykeni" kuolemaan, hän ei ollutkaan jumala (tuonhan nyt kaikki jo tietävätkin). - RitariOlevainen
tule järkiisi kirjoitti:
mieheltä olet saanut turpiisi levittäessäsi tuollaista sontaa?
Sietäsit saada kunnon kurituksen, oikein "isän kädestä", niin että perseesi olisi kirkkaan punainen monta viikkoa.maanvijelijällä töissä aivan nuorukaisena, ja heti ensimmäisenä päivänä jouduin levittämään sontaa pelloille, voimissani olin niin, että en montaa pistoa sontaan ehtinyt talikkoani painamaan kun varsi poikki piikkiosan juuresta, kyllä nolotti?
-Sen jälkeen kyllä onnistuin jatkossa paremmin kun opin "tekniikan"!
-Sittemmin, kun ne maanviljelyshommat jäi, en ole sontaa levitellyt.
-Muuten oliko tuo uhkaus? Sehän on lainvastaista uhkailla millään muotoa? - todé
maanvijelijällä töissä aivan nuorukaisena, ja heti ensimmäisenä päivänä jouduin levittämään sontaa pelloille, voimissani olin niin, että en montaa pistoa sontaan ehtinyt talikkoani painamaan kun varsi poikki piikkiosan juuresta, kyllä nolotti?
-Sen jälkeen kyllä onnistuin jatkossa paremmin kun opin "tekniikan"!
-Sittemmin, kun ne maanviljelyshommat jäi, en ole sontaa levitellyt.
-Muuten oliko tuo uhkaus? Sehän on lainvastaista uhkailla millään muotoa?Aikoinaan eräälle suomalaiselle (oletettavasti savolaiselle) maatilalle osaantui italialainen matkamies, joka halusi tehdä töitä ansaitakseen hieman rahnaa seuraavaa etappia varten.
Isäntä vei miehen oitis pellolle sontakasan viereen. Mutta kuinkas ollakaan, vieras ei ollut ollenkaan ymmärtävinään, mitä pitäisi tehdä.
Kielitaidoton isäntä ei jäänyt neuvottomaksi, vaan opasti miestä italiaksi "italiaano - talikaano - lantaano". - poikalapsi
todé kirjoitti:
Aikoinaan eräälle suomalaiselle (oletettavasti savolaiselle) maatilalle osaantui italialainen matkamies, joka halusi tehdä töitä ansaitakseen hieman rahnaa seuraavaa etappia varten.
Isäntä vei miehen oitis pellolle sontakasan viereen. Mutta kuinkas ollakaan, vieras ei ollut ollenkaan ymmärtävinään, mitä pitäisi tehdä.
Kielitaidoton isäntä ei jäänyt neuvottomaksi, vaan opasti miestä italiaksi "italiaano - talikaano - lantaano".Taattua Toden laatua...
- todé
poikalapsi kirjoitti:
Taattua Toden laatua...
rantsuun (=ranta) makkaraa paistamaan. Siellä tulet näkyvät jo leimuavan kutsuvasti. Tuletko messiin? Keväinen iltayö on niäthäänsä pjuutiful.
todé kirjoitti:
Aikoinaan eräälle suomalaiselle (oletettavasti savolaiselle) maatilalle osaantui italialainen matkamies, joka halusi tehdä töitä ansaitakseen hieman rahnaa seuraavaa etappia varten.
Kielitaidoton isäntä ei jäänyt neuvottomaksi, vaan opasti miestä italiaksi "italiaano - talikaano - lantaano".Et sä Todé ajatellut kelle vitsin kerroit.
Ritari osaa vain irvistellä huumorille.
Olipahan kerran neljä helluntailaisherraa kuukahtanut.
He jonottivat taivaan portilla.
Pyhä Pietari sattui oleen iltavuorossa vahtina.
Pietari kysyi ovatko herrat koskaan onanoineet.
Kolme kättä nousi nopeasti pystyyn kun olettivat asian olevan kuitenkin tiedossa.
Asia selvä sanoi Pietari, te kolme helvetin tuleen ja sinä kuuro myös.- PakanainHuuto
Pe.ku kirjoitti:
Et sä Todé ajatellut kelle vitsin kerroit.
Ritari osaa vain irvistellä huumorille.
Olipahan kerran neljä helluntailaisherraa kuukahtanut.
He jonottivat taivaan portilla.
Pyhä Pietari sattui oleen iltavuorossa vahtina.
Pietari kysyi ovatko herrat koskaan onanoineet.
Kolme kättä nousi nopeasti pystyyn kun olettivat asian olevan kuitenkin tiedossa.
Asia selvä sanoi Pietari, te kolme helvetin tuleen ja sinä kuuro myös.helluntailaisella.
Vastaus: kumpikaan ei huku koskaan. PakanainHuuto kirjoitti:
helluntailaisella.
Vastaus: kumpikaan ei huku koskaan.Miksi helluntailaiset ei tee jääpaloja?
Niillä on resepti hukkunut.- todé
Pe.ku kirjoitti:
Miksi helluntailaiset ei tee jääpaloja?
Niillä on resepti hukkunut.vieraili vanhainkodissa. Iltahartauden ja laulujen jälkeen kuoron johtaja kysyi vanhuksilta:
-Mitä te piditte näistä lauluista?
Keinutuolissa kiikutteleva mummo vastasi:
-No, menihän tuo muitten vaivojen ohessa! todé kirjoitti:
vieraili vanhainkodissa. Iltahartauden ja laulujen jälkeen kuoron johtaja kysyi vanhuksilta:
-No, menihän tuo muitten vaivojen ohessa!Ensimmäiset todisteet ihmeparantumisista.
Valtavan suuri enemmistö, yli 80 % invalideista kokee ihmeparantumisen astuessaan ulos invapaikalle pysäköidystä autostaan.
LÄHDE YTV, PYSÄKÖINNINVALVONTAOSASTO
1981 Homojen ihmeparantuminen
Suomessa koetaan ihmeparantuminen. Kymmenettuhannet ihmiset tulevat terveiksi, kun sosiaalihallitus poistaa homoseksuaalisuuden virallisesta tautiluokituksesta.- PakanainHuuto
todé kirjoitti:
vieraili vanhainkodissa. Iltahartauden ja laulujen jälkeen kuoron johtaja kysyi vanhuksilta:
-No, menihän tuo muitten vaivojen ohessa!poliitikolla ja kielillä puhuvalla helluntailaisella?
Vastaus: Kumpikin puhuu tunnistamatonta kieltä. PakanainHuuto kirjoitti:
poliitikolla ja kielillä puhuvalla helluntailaisella?
Vastaus: Kumpikin puhuu tunnistamatonta kieltä.luterilais-vainajillakaan.
(juttu Hyvinkään uutisissa 26.4.1994)
Vainajien omatoimisuutta hautojen siivoamisessa korostaa Hyvinkään seurakunnan ylipuutarhuri Antero Puurunen.
Ei ole työttömilläkään helppoa.
(ilmoitus Miilussa 8.3.1995)
Sonkajärven Työttömien ruokala on toistaiseksi kiinni työvoimapulan vuoksi.- todé
PakanainHuuto kirjoitti:
poliitikolla ja kielillä puhuvalla helluntailaisella?
Vastaus: Kumpikin puhuu tunnistamatonta kieltä.mm. japaninkielessä, äänteiden `oikea korkeus´ sanoissa on tuiki tärkeää, jotta puhe tulee oikein ymmärretyksi.
Eräs lähestyssaarnaaja oli puhuvinaan Japanissa Jeesuksen sanoin
"Joka ei ota joka päivä ristiään ja seuraa minua, se ei ole minulle otollinen."
Japanilaiset kuulijat kuulivat kuitenkin tekstin hieman toisin, `väärältä korkeudelta´ lausuttuna:
"joka ei ota joka päivä housujansa ja seuraa minua, se ei ole minulle otollinen." - todé
Pe.ku kirjoitti:
luterilais-vainajillakaan.
(juttu Hyvinkään uutisissa 26.4.1994)
Vainajien omatoimisuutta hautojen siivoamisessa korostaa Hyvinkään seurakunnan ylipuutarhuri Antero Puurunen.
Ei ole työttömilläkään helppoa.
(ilmoitus Miilussa 8.3.1995)
Sonkajärven Työttömien ruokala on toistaiseksi kiinni työvoimapulan vuoksi.Hieman haparoiden oli lukenut Raamattua se, joka puheenvuorossaan kertoi, miten Mooses vuoren huipulla rukoili kädet ylhäällä, ja "Aamor ja Huumor" kannattivat hänen käsiänsä kumpikin puoleltansa.
Oikeasti 2. Moos. 17:12 kertoo käsien kannattajien olleen Aaron ja Huur. - PakanainHuuto
todé kirjoitti:
mm. japaninkielessä, äänteiden `oikea korkeus´ sanoissa on tuiki tärkeää, jotta puhe tulee oikein ymmärretyksi.
Eräs lähestyssaarnaaja oli puhuvinaan Japanissa Jeesuksen sanoin
"Joka ei ota joka päivä ristiään ja seuraa minua, se ei ole minulle otollinen."
Japanilaiset kuulijat kuulivat kuitenkin tekstin hieman toisin, `väärältä korkeudelta´ lausuttuna:
"joka ei ota joka päivä housujansa ja seuraa minua, se ei ole minulle otollinen."ja helluntailaisella. Kumpikin kokee kasteen jälkeen uuden elämän.
- todé
PakanainHuuto kirjoitti:
ja helluntailaisella. Kumpikin kokee kasteen jälkeen uuden elämän.
Eiköhän kömmitä jo pehkuihin? Huomenissa pitäisi jaksaa puuhailla kaikenlaista. Harvoin tulenkin näin myöhään valvoneeksi...Ötyä!
- PakanainHuuto
todé kirjoitti:
Eiköhän kömmitä jo pehkuihin? Huomenissa pitäisi jaksaa puuhailla kaikenlaista. Harvoin tulenkin näin myöhään valvoneeksi...Ötyä!
Jatkan vielä yötä kirjan lukemisen merkeissä:)
- RitariOlevainen
Mikko Arola kirjoitti:
"sijaiskärsijät"kuuluvat menneiden aikojen taikauskoisuuteen. Tuo sijaiskäsimys-idea on plgioitu kristinuskoon toisista uskonnoista.
Yritäpä itse kuolla jonkin toisen puolesta, jos luulet sen onnistuvan. Teepä se jo tänään.
Oikeat "Jumalat" ovat muuten "kuolemattomia". Jos Jeesus "kykeni" kuolemaan, hän ei ollutkaan jumala (tuonhan nyt kaikki jo tietävätkin).Jumalan persoonassa kun Hän kuoli syntisten, meidän kaikkien puolesta.
-Hän oli Ihminen, siinä kuin sinä ja minäkin, mutta synnitön, siksi Hän oli kelvollinen uhriksi, syntisyytemme edestä ja sovitti meidät itsensä kanssa, koska Jumala oli Kristuksessa, Ihmisen Pojassa, lihaa ja verta niikuin ihminen on, ilman Aadamin lankeemuksen syntivelkaa, se velka on meillä ja Jeesus maksoi sen Golgatalla kuollessaan ristinpuulla! RitariOlevainen kirjoitti:
Jumalan persoonassa kun Hän kuoli syntisten, meidän kaikkien puolesta.
-Hän oli Ihminen, siinä kuin sinä ja minäkin, mutta synnitön, siksi Hän oli kelvollinen uhriksi, syntisyytemme edestä ja sovitti meidät itsensä kanssa, koska Jumala oli Kristuksessa, Ihmisen Pojassa, lihaa ja verta niikuin ihminen on, ilman Aadamin lankeemuksen syntivelkaa, se velka on meillä ja Jeesus maksoi sen Golgatalla kuollessaan ristinpuulla!Se oli Jumalan pilkka josta Jeesus tuomittiin.
Sinä Väität perineesi syntisi Aadamilta.
Mulla ei ole kontollani kenenkään Aadamin velkoja ja eikä kellään muullakaan.- RitariOlevainen
Pe.ku kirjoitti:
Se oli Jumalan pilkka josta Jeesus tuomittiin.
Sinä Väität perineesi syntisi Aadamilta.
Mulla ei ole kontollani kenenkään Aadamin velkoja ja eikä kellään muullakaan.Aadamilta peritty syntisyys, tahdoit tai et, siitä et pääse ennenkuin annat Jeesuksen puhdistaa sydämesi!
-Jos ei taivaasta olisi annettu lupaa, ei kukaan olisi voinut Jeesusta tappaa, mutta Hän alistui siihen, juuri sinun tähtesi, että voisit vapautua Aadamin perinnöstä ja voisit saada iankaikkisen elämän Jeesuksen uhrin kautta. - sairasta touhua
Jumalan persoonassa kun Hän kuoli syntisten, meidän kaikkien puolesta.
-Hän oli Ihminen, siinä kuin sinä ja minäkin, mutta synnitön, siksi Hän oli kelvollinen uhriksi, syntisyytemme edestä ja sovitti meidät itsensä kanssa, koska Jumala oli Kristuksessa, Ihmisen Pojassa, lihaa ja verta niikuin ihminen on, ilman Aadamin lankeemuksen syntivelkaa, se velka on meillä ja Jeesus maksoi sen Golgatalla kuollessaan ristinpuulla!Jos jumalasi todellakin uhraa poikansa sijaiskärsijäksi, täytyy hänen on perverssi.
- poikalapsi
sairasta touhua kirjoitti:
Jos jumalasi todellakin uhraa poikansa sijaiskärsijäksi, täytyy hänen on perverssi.
Eipä ole tullut ikinä tuosta näkökulmasta ajatelluksi, mutta totta tosiaan: perverssiä moinen on.
- kaaleppi
poikalapsi kirjoitti:
Eipä ole tullut ikinä tuosta näkökulmasta ajatelluksi, mutta totta tosiaan: perverssiä moinen on.
sinä valehtelet kun väität ettet ole pervokantilta katsonut olethan sinä kun itse olet juuri sitä.
- poikalapsi
kaaleppi kirjoitti:
sinä valehtelet kun väität ettet ole pervokantilta katsonut olethan sinä kun itse olet juuri sitä.
Sinähän tunnut "tietävän" ihan yhtä hyvin kuin oppi-isäsi valheessa, Ritari. Minulla ei ole aihetta valehteluun, toisin kuin sinulla tuntuu olevan. Perverssikään en ole - sinä taas kaunaisessa ihmisvihassasi olet aika perverssi, oi kaappihelluntailainen. Milloin myönnät TODELLISEN syyn homovihaasi?
Tule edes helluntailaisuutesi kanssa kaapista, jos et homoutesi kanssa uskallakaan, paskonärhi. Ei kiertely auta: itselleen on hyvä olla rehellinen, vaikka oppi-isäsi muuta opettaakin.
Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli
Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.3311926IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!
Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk471609Milloin bikineistä
Tuli juhla tai esiintymis asu? Pikkasen harkintaa vois käyttää. Bikinit kuuluvat uimarannalle. No, mitä maailman tähdet1541301- 1431148
Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko
Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää5021141Johanna Tukiainen ei suostu muuttamaan pois vuokra-asunnosta!
Seiska kertoi tänään, että Johanna Tukiainen ei ole suostunut poistumaan Helsingin Munkkisaarenkadun vuokra-asunnostaan.831115Mene perheinesi arkkiin - kasteelle !
Juutalaiset oli hyvin lapsirakkaita, mitään ehkäisyä ei käytetty. Perheissä oli paljon lapsia. Viiden koko perheen kast4701057Olimmeko molemmat
ujoja ja hankalia, vai minä vain? Mietin, oliko se silloin epävarmuutta vai kiinnostuksen puutetta.771011Mun on ikävä sua J ,
Mun on ikävä sua J, haluaisin tutustua paremmin (vaikka tämä aivan älytöntä onkin). Voitaisiinko nähdä ja jutella ihan48952Martina Aitolehden Victoria-tytär, 16, tietää riskit - Teki silti yllättävän päätöksen
Victoria Eerikäinen on Martina Aitolehden ja Esko Eerikäisen tytär. Hän on yksi Nepot-sarjan tähdistä. Sarjan kuvausten9918