Voisivatko pankit

selventää...

Tampereen kaupungin sosiaalityöntekijöille, miksi postissa tulevan tiliotteen tiedot eivät ole sille päivämäärälle kun posti tuo tiliotteen?

Muissa kaupungeissa on ymmärretty ettei tiliotteen tiedot voi olla samalle päivämäärälle kuin posti sen tuo, mutta jostakin syystä tämän saman asian ymmärtäminen Tampereella on muodostunut täysin ylivoimaiseksi.

Voisiko joku pankkihenkilö selvittää asian?

... vaikka tälle palstalle, jos ei suotaan ota yhteyttä Tampereen kaupungin sosiaalityöntekijöihin.

Kiitos.

8

988

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastata?

      Miksi?

    • Stadi58

      Hmm.. Tämä vaikuttaa provolta???

      Ellei ole, niin uskon takana olevan jotain muuta kuin se, että asiaa ei ymmärrettäisi. Ainakin Nordean tiliotteessa näkyy tulostuspäivä ja kunkin tapahtuman kohdalla vielä erikseen tapahtumapäivä.

      Sinun kannattaa tiedustella asiaa hieman tarkemmin, ettei vain ole niin, että toinen puhuu aidasta ja toinen seipäästä :)

      • selventää..

        vaan todellakin tampereella on muodostunut ylitsepääsemättömäksi ongelmaksi, toimeentulotukipäätöksen tekemisen kannalta, ettei toimeentulotukihakemuksen mukana toimitetun tiliotteen tilitiedot ole juuri sille päivälle kun ne toimittaa (löytyy muuten Tampereen kaupungin sosiaalitoimen netti-sivuilta - kuten myös maininta ettei pikapankista tulostettu tiliote käy, koska siinä ei näy tilinumeroa).

        Ja koskaan ei riitä, että tilitiedot olisi tiettyyn päivämäärään - vaan aina ongelman muodostaa se ettei ne ole siihen päivään asti kun ne toimittaa....

        Eli kaipaan sellaista selitystä asiasta, että jopa tampereen kaupungin sosiaalityöntekijätkin tajuavat, että tilitiedot saapuvat aina menneillä päivämäärillä, koska tulostukset ja postitukset vievät aikaa. Lisäksi olisi hyvä, että joku kykenisi selittämään, miksi siihen kuluu noin viisi pankkipäivää.


      • selventää
        selventää.. kirjoitti:

        vaan todellakin tampereella on muodostunut ylitsepääsemättömäksi ongelmaksi, toimeentulotukipäätöksen tekemisen kannalta, ettei toimeentulotukihakemuksen mukana toimitetun tiliotteen tilitiedot ole juuri sille päivälle kun ne toimittaa (löytyy muuten Tampereen kaupungin sosiaalitoimen netti-sivuilta - kuten myös maininta ettei pikapankista tulostettu tiliote käy, koska siinä ei näy tilinumeroa).

        Ja koskaan ei riitä, että tilitiedot olisi tiettyyn päivämäärään - vaan aina ongelman muodostaa se ettei ne ole siihen päivään asti kun ne toimittaa....

        Eli kaipaan sellaista selitystä asiasta, että jopa tampereen kaupungin sosiaalityöntekijätkin tajuavat, että tilitiedot saapuvat aina menneillä päivämäärillä, koska tulostukset ja postitukset vievät aikaa. Lisäksi olisi hyvä, että joku kykenisi selittämään, miksi siihen kuluu noin viisi pankkipäivää.

        http://www.tampere.fi/tiedostot/5dW4ZGBBv/liiteluettelo07.pdf

        Pikatiliote, mutta kuitenkaan pankkiautomaatin tai maksuautomaatin tiliote ei käy, koska niissä ei tulostu tilinumeroa.


      • selventää.. kirjoitti:

        vaan todellakin tampereella on muodostunut ylitsepääsemättömäksi ongelmaksi, toimeentulotukipäätöksen tekemisen kannalta, ettei toimeentulotukihakemuksen mukana toimitetun tiliotteen tilitiedot ole juuri sille päivälle kun ne toimittaa (löytyy muuten Tampereen kaupungin sosiaalitoimen netti-sivuilta - kuten myös maininta ettei pikapankista tulostettu tiliote käy, koska siinä ei näy tilinumeroa).

        Ja koskaan ei riitä, että tilitiedot olisi tiettyyn päivämäärään - vaan aina ongelman muodostaa se ettei ne ole siihen päivään asti kun ne toimittaa....

        Eli kaipaan sellaista selitystä asiasta, että jopa tampereen kaupungin sosiaalityöntekijätkin tajuavat, että tilitiedot saapuvat aina menneillä päivämäärillä, koska tulostukset ja postitukset vievät aikaa. Lisäksi olisi hyvä, että joku kykenisi selittämään, miksi siihen kuluu noin viisi pankkipäivää.

        Ellei ole omaa tietokonetta, niin kirjastossakin voi tulostaa. Tosin sekin maksaa, mutta ehkä se maksu hyväksytään pakollisiin elinkustannuksiin, jos kerran muuta vaihtoehtoa ei ole.


      • maksaa...
        Timontti kirjoitti:

        Ellei ole omaa tietokonetta, niin kirjastossakin voi tulostaa. Tosin sekin maksaa, mutta ehkä se maksu hyväksytään pakollisiin elinkustannuksiin, jos kerran muuta vaihtoehtoa ei ole.

        Olen kysynyt verkkopankkitunnuksia ja ne maksaisivat 2,5 euroa kuukaudessa. Kun muissa kaupungeissa riittää postin kotiin tuoma tiliote, niin miksi tampereen kaupungissa toimeentulotukea myönnettäessä tarvittaisiin "kohtuuttomia" kustannuksia aiheuttavia ylimääräisiä tiliotteita. Tampereella jää asumiskustannusten jälkeen elämisen ja kaikkiin muihin laskuihin noin 45 - 80 euroa, joten tuosta summasta ei turhia menoja maksella.

        Miksi tampereella vaaditaan tilitiedot sille päivämäärälle kun ne toimittaa:

        Tampereen kaupungilla on oikeus minimoida toimeentulotukimenot - tämä säästöoikeus kumoaa köyhän oikeuden lain mukaisesti myönnettävään toimeentulotukeen. Onhan aina olemassa se olematon mahdollisuus, että köyhän tilille olisikin yllättäen tullut rahaa postin kuljettaman tiliotteen päivämäärän ja päätöksen tekemisen välisellä ajalla... eikö? Ja tämän vuoksi tampereella ei voida tehdä toimeentulotukipäätöstä, jos ei ole tiliotteita juuri päätöspäivämäärän mukaisesta tilanteesta.


    • ...töihin

      Ei tartte sossun luukulla juosta.

      • siirtää...

        energia järkevämpään kohteeseen - Mitä jos kehottaisit tampereen kaupungin sosiaalityöntekijöitä eroamaan viroistaan ja hankkimaan tyydytykset sairaisiin perverssioihinsa maksullisina palveluina aivan kuten muutkin siten suuntautuneet ihmiset hankkivat.

        Työnhaku vaatii rahaa ja työssäkäyntikin vaatii rahaa ennenkuin palkkaa maksetaan.... joten Tampereen kaupungin sosiaalitoimen käytännöt evätä/viivytellä lain mukaisen toimeentulotuen myöntämistä pitkittää myös työttömyyttä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      120
      1301
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1163
    3. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      48
      1133
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe