LEVEÄ KULJETUS

IHMETELLÄ TÄYTYY

Mitähän lienee liikkunut sen "rekkamiehen" päässä,jonka pysäydin päivänä muutamana tien leveälle osalle odottamaan kuljetusta,jonka leveys oli yli 6 mr (kuusi kolmekymmentä)
Lähtiessäni ajamaan seuraavaan kiinniotto paikkaan,lähti pysäyttämäni suhari myöskin liikenteeseen,eikä välittänyt muiden varoitus autojen pysäyttämis kehoituksista mitään.
Vastassa oli sitten kaiteilla kavennttu tien osa,jossa kuljetus ja tämä mainittu AMMATTI kuljettaja kohtasivat.
Lienee HÄNEN mielestään ollut helpompi hoitaa asia kerrotulla tavalla, eihän AMMATTIKULJETTAJAN
tarvinnut ALISTUA liikenteen ohjausta suorittavien henkilöiden toimenpiteisiin.
Kohta 30 vuotta alalla toimineena ylisuurten kuljetusten liikenteenohjaajana väitän,että kyseinen herra REKANKULJETTAJA teki "virka virheen"omassa työssään,aihettaen vaara tilanteen selvässä asiassa.
Lisäyksenä vielä,että samalla levikkeellä oli pysäyttämiäni henkilö autoja jotka eivät lähteneet liikenteeseen,vaikka tämä kyseinen AMMATTIKULJETTAJA näytti mallia,tosin huonoa sellaista.
Jätän kyseessä olevan kuljettajan edustaman kuljetusliikkeen nimen, ja auton numeron tälläkertaa mainitsematta,mutta palataan asiaan, jos tyylisi säilyy samanlaisena.
Toivon todellakin turvallisia kilometrejä meille kaikille tien käyttäjille.
On vanha sanonta että: "yhteispelillä se sujuu" myöskin ylisuuret kuljetukset,joita tulee sinunkin huomioida,arvoisa rekkamies-nainen.
(Nyt oli kyseessä miespuolinen)

80

20462

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • GAT

      Miksi etuauto ajaa vastaantulian kaistalla tukkien sen ja aiheuttaa vaaratilanteita.Väistän aina ylileveää kuljetusta ,mutta etuautoa en väistä pientareelle.Etuautolla ei ole oikeutta toimia näin.Seuraavasta kerrasta soitan poliisit paikalle.

      • tuohon

        On että etuauto ajaa sillä kohdalla mihin leveä kuljetus yltää varoittaakseen vastaantulevia ennalta tulevasta tilanteesta!!

        Pösilö!!

        Ei siinä ole mitään laitonta!!


      • GAT
        tuohon kirjoitti:

        On että etuauto ajaa sillä kohdalla mihin leveä kuljetus yltää varoittaakseen vastaantulevia ennalta tulevasta tilanteesta!!

        Pösilö!!

        Ei siinä ole mitään laitonta!!

        Sinulla tollo ei ole mitään asiaa sinne.Vanha totuus on ,kun tyhmälle annetaan vähän valtaa niin sitä on annettu liikaa kolarin sattuessa olet tosi heikoilla se mihin vetosit on omasta päästäsi ja ei sillä ole mitään mekitystä.


      • scania470

        IDIOOTTI!!!


      • Oikeuden päätös
        GAT kirjoitti:

        Sinulla tollo ei ole mitään asiaa sinne.Vanha totuus on ,kun tyhmälle annetaan vähän valtaa niin sitä on annettu liikaa kolarin sattuessa olet tosi heikoilla se mihin vetosit on omasta päästäsi ja ei sillä ole mitään mekitystä.

        Voisit selvittää jäljelle jääneiltä vuosilta oikeuden päätöksiä,ja puhuisit sitten.
        Vai oletko niin helvetin typerä, että uskot omiin kuvitelmiisi?
        (Älä ala neuvomaan neuvottuja)
        Oletko todellakin sitä mieltä,että jo parkkiin ohjattu "rekkamies" voi lähteä sooloilemaan liikenteenohjaajan poistuttua paikalta?????????
        Siitähän tässä on kyse,kuten kaveri kirjoittaa.


      • lggkkg gj
        tuohon kirjoitti:

        On että etuauto ajaa sillä kohdalla mihin leveä kuljetus yltää varoittaakseen vastaantulevia ennalta tulevasta tilanteesta!!

        Pösilö!!

        Ei siinä ole mitään laitonta!!

        Noin juuri se menee,mutta kun se ei mene kaikkien kaaliin ei millään.Miksihän ???????


      • selvitellyt
        Oikeuden päätös kirjoitti:

        Voisit selvittää jäljelle jääneiltä vuosilta oikeuden päätöksiä,ja puhuisit sitten.
        Vai oletko niin helvetin typerä, että uskot omiin kuvitelmiisi?
        (Älä ala neuvomaan neuvottuja)
        Oletko todellakin sitä mieltä,että jo parkkiin ohjattu "rekkamies" voi lähteä sooloilemaan liikenteenohjaajan poistuttua paikalta?????????
        Siitähän tässä on kyse,kuten kaveri kirjoittaa.

        Ei muuten saa sitä liikkeelle lähtenyttä kuorma-autoakaan ihan helposti syylliseksi. Eli asiaa ratkotaan täysin liikenneonnettomuutena sellaisen tapahtuessa. Yleensä tällaiset liikkeelle lähdöt johtuu etuautomiehen epämääräisestä toiminnasta ja kolarin sattuessa käräjillä olevia osapuolia on kaksi.


      • rek rek
        selvitellyt kirjoitti:

        Ei muuten saa sitä liikkeelle lähtenyttä kuorma-autoakaan ihan helposti syylliseksi. Eli asiaa ratkotaan täysin liikenneonnettomuutena sellaisen tapahtuessa. Yleensä tällaiset liikkeelle lähdöt johtuu etuautomiehen epämääräisestä toiminnasta ja kolarin sattuessa käräjillä olevia osapuolia on kaksi.

        Puolustamista.


      • nykyään
        lggkkg gj kirjoitti:

        Noin juuri se menee,mutta kun se ei mene kaikkien kaaliin ei millään.Miksihän ???????

        Itse ole nähnyt yhden melkein kolahti tilanteen etuauton kurvatessa tukkirekkaa kohti. Tukkirekka onnistui väistämään siinä tilanteessa penkat pölisten, mutta oli temppu edesvastuuton EKL-mieheltä. Tapauksessa se etuauto kurvasi vasemmalle kaistalle todella myöhään ja mikään ei ennenmmin viitannut kokonaan sivuun ohjaamiseen. Mikähän olisi ollut tilanne, jos olisi kolahtanut.


      • puolustelua
        rek rek kirjoitti:

        Puolustamista.

        Ei ole puolustelua, mutta asia on Suomen laissa noin.


      • Kertonee jotain
        GAT kirjoitti:

        Sinulla tollo ei ole mitään asiaa sinne.Vanha totuus on ,kun tyhmälle annetaan vähän valtaa niin sitä on annettu liikaa kolarin sattuessa olet tosi heikoilla se mihin vetosit on omasta päästäsi ja ei sillä ole mitään mekitystä.

        Ainakin GAT henkilön kirjoitus on lähtenyt heti väärään suuntaan.
        Mistä päättelet,että joku toinen on "TOLLO" "TYHMÄ" ?
        Luuletko asian tuolla paranevan ?
        Niistä valtuuksista lienee sinunlaisesi turha puhua, on syytä opetella ensin tapoja,ja sitten puuttua aikuisten asioihin.


      • Rikkana sopassa
        puolustelua kirjoitti:

        Ei ole puolustelua, mutta asia on Suomen laissa noin.

        On sen liikkeelle lähteneen kuskin vika jos kopsahtaa . Vallankin kun on kerran senverran selvästi varoitettu että on tajunnut ensin parkkiin mennä.

        Huono sitä olisi oikeudessa selitellä että "ensin mä arvelin että pistän parkkiin mutta sitten kun se etuauto menikin ohi eikä tullut erikseen MINUA jututtamaan niin arvelin että lähdenkin liikkeelle kun ei minua huvittanutkaan olla parkissa..."

        Mutta tuohan siitä tulee kun isäntä painaa kuskia niskaan niin että kuskia vituttaa. Jonnekinhan se kuski sitten vitutuksensa heijastaa. Harmi vaan jos heijastaa sen oman alansa hommiin, hakkais vaikka nyrkkeilysäkkiä tai vaihtais hommia/isäntää.

        Ja onhan noita enenevässä määrin "ammattimiehiä" jotka tulevat suoraan joltain oppilaitoksen kurssilta "ammattimieheksi" ja sitten onkin vain taivas rajana. Siinä ei paljoa keltaiset vilkut (kun ei oikein sinisetkään) pääkopan sisällä synapseja yhdistele. "Ammattimiehyyteen" riittää nähtävästi että muistaa lepoajat, osaa painaa oikean jalan rajoitinta vasten ja saa siitä edessään olevasta rinkulasta pidettyä kulkineensa ojien välissä.

        Mussuttaako tässä ketjussa ne samat "ammattimiehet" jotka kaatavat kuormia risteyksiin, ajavat kuormat siltoihin kiinni, peittävät valot kuormalla ja arvelevat pyöräkuormaajan pysyvän yhdellä ketjulla lavetilla :-D Eipä siinä sitten kovasti arvaa jarrutella kun saattaa tulla Allis selkään... Ja etuauton vikahan sekin olisi, säikäytti mokoma perkele :-D


      • väärässä
        Rikkana sopassa kirjoitti:

        On sen liikkeelle lähteneen kuskin vika jos kopsahtaa . Vallankin kun on kerran senverran selvästi varoitettu että on tajunnut ensin parkkiin mennä.

        Huono sitä olisi oikeudessa selitellä että "ensin mä arvelin että pistän parkkiin mutta sitten kun se etuauto menikin ohi eikä tullut erikseen MINUA jututtamaan niin arvelin että lähdenkin liikkeelle kun ei minua huvittanutkaan olla parkissa..."

        Mutta tuohan siitä tulee kun isäntä painaa kuskia niskaan niin että kuskia vituttaa. Jonnekinhan se kuski sitten vitutuksensa heijastaa. Harmi vaan jos heijastaa sen oman alansa hommiin, hakkais vaikka nyrkkeilysäkkiä tai vaihtais hommia/isäntää.

        Ja onhan noita enenevässä määrin "ammattimiehiä" jotka tulevat suoraan joltain oppilaitoksen kurssilta "ammattimieheksi" ja sitten onkin vain taivas rajana. Siinä ei paljoa keltaiset vilkut (kun ei oikein sinisetkään) pääkopan sisällä synapseja yhdistele. "Ammattimiehyyteen" riittää nähtävästi että muistaa lepoajat, osaa painaa oikean jalan rajoitinta vasten ja saa siitä edessään olevasta rinkulasta pidettyä kulkineensa ojien välissä.

        Mussuttaako tässä ketjussa ne samat "ammattimiehet" jotka kaatavat kuormia risteyksiin, ajavat kuormat siltoihin kiinni, peittävät valot kuormalla ja arvelevat pyöräkuormaajan pysyvän yhdellä ketjulla lavetilla :-D Eipä siinä sitten kovasti arvaa jarrutella kun saattaa tulla Allis selkään... Ja etuauton vikahan sekin olisi, säikäytti mokoma perkele :-D

        Asia ei muuten ole noin yksiselitteinen. Eli saatat olla pahasti väärässä.


      • Utelias-Joona
        puolustelua kirjoitti:

        Ei ole puolustelua, mutta asia on Suomen laissa noin.

        Ollaan tuosta rekkakuskin käytöksestä? Missä kohtaa pään sisällä on välähtynyt hänen lähtiessä liikkeelle?

        Ja ihan vaan tiedoksi; ei ole rekkakuskin arvostus kovin korkealla muiden tienkäyttäjien keskuudessa. Kannattaisi varmaan miettiä että miksi niin on... Sen sijaan että alkaa vaikka liikenteenohjaajia syntipukiksi kaivella.

        Hollannikkaat vaan jalkaan ja "pikkuautoja" pelottelemaan, niinkö? Siitäkö se iho kananlihalle siellä rekan ratissa kimmahtaa?


      • sakkia
        Utelias-Joona kirjoitti:

        Ollaan tuosta rekkakuskin käytöksestä? Missä kohtaa pään sisällä on välähtynyt hänen lähtiessä liikkeelle?

        Ja ihan vaan tiedoksi; ei ole rekkakuskin arvostus kovin korkealla muiden tienkäyttäjien keskuudessa. Kannattaisi varmaan miettiä että miksi niin on... Sen sijaan että alkaa vaikka liikenteenohjaajia syntipukiksi kaivella.

        Hollannikkaat vaan jalkaan ja "pikkuautoja" pelottelemaan, niinkö? Siitäkö se iho kananlihalle siellä rekan ratissa kimmahtaa?

        Eipä nuo nuoret EKL-miehet ole yhtään rekkakuskeja fiksumpia. Samaa sakkia kaikki ja pirun laiskoja sellaisia.


      • Rikkana sopassa
        väärässä kirjoitti:

        Asia ei muuten ole noin yksiselitteinen. Eli saatat olla pahasti väärässä.

        Enpä usko että olisin tässä asiassa väärässä. Tuo on vähän sama kuin lähtisi ajamaan päin punaisia ensin niihin pysähdyttyään ja ajaisi sitten kolarin. Selitykset lähtijällä voivat olla komiat mutta täysin turhat asian kannalta.

        Itse asiassa pelkän tikkarin pitäisi riittää pysäyttämään vastaantulija. Jos ei pysähdy/väistä vaan ajaa kolarin kuljetuksen kanssa, on siinäkin aika heikoilla jos vain pystytään toteennäyttämään että tikkari on heilahtanut ennen kolaria.

        Toisen typeryydestä kun ei ole vastuussa edes se edellä ajava EKL-ohjaaja. Jokaisella on mahdollisuus joko noudattaa tai olla noudattamatta annettuja ohjeita/varoituksia. Jos varoitus/ohjaus on hoidettu, vastuu on sillä joka jättää ne noudattamatta.

        Tässä tilanteessa vastuu mahd. ongelmista olisi ollut sillä rekka"kuskilla" joka lähti uudelleen liikkeelle. Pysähtyminen kertoo sen että varoitettu oli niin selkeästi että tuli parkkiin ajaneeksi. Sen jälkeinen aivotoimimattomuus onkin sitten ihan "kuskin" oma asiansa.


      • koipoi
        tuohon kirjoitti:

        On että etuauto ajaa sillä kohdalla mihin leveä kuljetus yltää varoittaakseen vastaantulevia ennalta tulevasta tilanteesta!!

        Pösilö!!

        Ei siinä ole mitään laitonta!!

        Etuauto ei saa ylittää keskiviivaa missään olosuhteissa!
        Käytännössä nämä "Teiden kingit" näin tekee ja samalla vaarantavat vastaantulevien terveyttä.


      • Tyhmä mikä tyhmä...
        GAT kirjoitti:

        Sinulla tollo ei ole mitään asiaa sinne.Vanha totuus on ,kun tyhmälle annetaan vähän valtaa niin sitä on annettu liikaa kolarin sattuessa olet tosi heikoilla se mihin vetosit on omasta päästäsi ja ei sillä ole mitään mekitystä.

        Etuauto vaan saa aja molemmilla kaistalla kun kyseessä on liikenteenohjaus. Sillähän on jopa keltaisia vilkkuvia valoja varoittamassa poikkeavasta toiminnasta. Tyhmä kyllä GAT on jos ei tuota ymmärrä...


      • On ne urpoja

        Minäkin ihmettelen miksi se etuauto tulee kokonaan vastaantulijan kaistalla, tai seisoo siinä pysähtyneenä. Tietysti vitossa on villkkuja ja lisävaloja niin paljon että etujouset pohjassa. Näillä lisävaloillaan se sitten lumettomalla kurakelillä häikäisee pimeällä tavan henkilöautoilijaa eikä meinaa millään siirtyä pois. Vasta kun itse kytkee pitkätvalot päälle niin älyää siirtyä. Kyseisen kuljetuksen olisi mahtunut kohtaamaan kolme henkilöauto rinnakkain ja kuljetuksen majakat ja äärivalot näkyi suoralla tiellä ihan hyvin!
        Luuleeko ne ohjaavansa jotain elämää suurempaa?


      • Anonyymi
        GAT kirjoitti:

        Sinulla tollo ei ole mitään asiaa sinne.Vanha totuus on ,kun tyhmälle annetaan vähän valtaa niin sitä on annettu liikaa kolarin sattuessa olet tosi heikoilla se mihin vetosit on omasta päästäsi ja ei sillä ole mitään mekitystä.

        Juuri niin. Etuauto tuli suoraan kohti vastaantulijankaistaa. Saatanan pösilö vedä ittes hirteen. Pikkuse ku saa valtaa ni omistetaan kokotie vaikka leveys ei ole ku 30cm yli sallitun. Etuautopösilöt. Ajan vittu pillarilla seuraavaks päin.


      • Anonyymi
        koipoi kirjoitti:

        Etuauto ei saa ylittää keskiviivaa missään olosuhteissa!
        Käytännössä nämä "Teiden kingit" näin tekee ja samalla vaarantavat vastaantulevien terveyttä.

        Näin on edes hälytys ajoneuvo ei saa ylittää viivaa kun varovaisuutta noudattaen. Ja etuautoko on hälytysajoneuvo no ei se on varoitusauto. Saatanan taliaivo etuauto tolvana


      • Anonyymi
        On ne urpoja kirjoitti:

        Minäkin ihmettelen miksi se etuauto tulee kokonaan vastaantulijan kaistalla, tai seisoo siinä pysähtyneenä. Tietysti vitossa on villkkuja ja lisävaloja niin paljon että etujouset pohjassa. Näillä lisävaloillaan se sitten lumettomalla kurakelillä häikäisee pimeällä tavan henkilöautoilijaa eikä meinaa millään siirtyä pois. Vasta kun itse kytkee pitkätvalot päälle niin älyää siirtyä. Kyseisen kuljetuksen olisi mahtunut kohtaamaan kolme henkilöauto rinnakkain ja kuljetuksen majakat ja äärivalot näkyi suoralla tiellä ihan hyvin!
        Luuleeko ne ohjaavansa jotain elämää suurempaa?

        Tommonen toimistomies ku saa välkkyvalot katolle ni ollaan ku kuningas


      • Anonyymi
        nykyään kirjoitti:

        Itse ole nähnyt yhden melkein kolahti tilanteen etuauton kurvatessa tukkirekkaa kohti. Tukkirekka onnistui väistämään siinä tilanteessa penkat pölisten, mutta oli temppu edesvastuuton EKL-mieheltä. Tapauksessa se etuauto kurvasi vasemmalle kaistalle todella myöhään ja mikään ei ennenmmin viitannut kokonaan sivuun ohjaamiseen. Mikähän olisi ollut tilanne, jos olisi kolahtanut.

        Etuauton kuljettajan pitäisi noudattaa tarkasti liikennesääntöjä ja käydä kunnollinen koulutus.Ei riitä,että luulee olevansa lakien yläpuolella ja julistaa omaavansa poliisin oikeudet niinhän ei ole vilkku katolla on keltainen.


      • Anonyymi
        Tyhmä mikä tyhmä... kirjoitti:

        Etuauto vaan saa aja molemmilla kaistalla kun kyseessä on liikenteenohjaus. Sillähän on jopa keltaisia vilkkuvia valoja varoittamassa poikkeavasta toiminnasta. Tyhmä kyllä GAT on jos ei tuota ymmärrä...

        Ei tässä mistään muusta ole kysymys etuauto ajaa vasemmalla kaistalla joka on vaarallista ja lainvastaista ,kyllä vilkkuvalo näkyy vaikka auto on omalla kaistalla.Ei rekkakuskit sokeita ole.


    • viestiä

      Monesti erikoiskuljetuksen kohdatessa on ollu etuautolla liian vähän väliä itse kuljetukseen. Monta kertaa on saanu jarrutella ihan tosissaan lavetin tullessa vastaan mäkisillä ja mutkasilla teillä, että jos voisitte pitää kunnon välit autojen välillä ja huuella siihen lälläriin tarpeellista tietoo eikä jutella eellisillan jääkiekkopelistä.

      Viime sunnuntaina olin henkilöautolla matkassa ja vastaan tuli mutkan takaa murska perässä oleva vehe eikä mitään vilikkuja eikä valoja ollu. Kaiken huipuks perässä tuli normaali lavetti tyhjänä, että miksei se tyhjä lavetti voinu ajaa eellä ni ois saanu varotella muita isoja vastaantulevia. Kävi vaan mielessä että jos oisin siinä tullu puuautollani vastaan samassa mutkassa loivassa myötösessä puukuorman kanssa ni kyllä ois olle romua tienvarsi pullollaan

      • CAT 630

        Joo oikeassa olet minut yritti etuauto kiilata tieltä ulos Jyväskylässä oli 56 mottia sorvia kyydissä tienreuna petti jo aika pahasti ja kärry kallistui uhkaavasti,että se siitä eutuauto miesten ammattitaidosta.


      • sinä itse ajanutkaan
        CAT 630 kirjoitti:

        Joo oikeassa olet minut yritti etuauto kiilata tieltä ulos Jyväskylässä oli 56 mottia sorvia kyydissä tienreuna petti jo aika pahasti ja kärry kallistui uhkaavasti,että se siitä eutuauto miesten ammattitaidosta.

        sitä "sorvi kuormaa"???????????????????????????


      • Anonyymi
        sinä itse ajanutkaan kirjoitti:

        sitä "sorvi kuormaa"???????????????????????????

        Tiedoksi sorvi on järeää kuusitukkia ja painavaa .


    • on monenlaisia

      kuten kaikissa muissakin ammattiryhmissä. En tiedä mitä kurssilla opetetaan mutta voisitten itse käydä joskus katsomassa kuinka hyvin näkyy hämärässä tikkari Transporterin ikkunasta jossa on valot päällä. Tikkari oli juuri ja juuri työnnetty ikkunasta ulos tarkoituksena pysäyttää/ohjata liikenne valtatieltä poisjohtavalle rampille elämää suuremman erikoiskuljetuksen jaloista. Oli huimaa seurata henkilöautojen arpomista jotta mitähän tuo meinaa. Eli myös ajatusta hieman mukaan, kuinka haluaisit itseäsi liikenneohjattavan kun tulee erikoistilanne, oli sitten kyseessä onnettomuus tai erikoiskuljetus.

      • KAIKKIA

        on monenlaisia,kuitenkin useammalla EKL ohjaajalla lienee jonkinlaiset merkkimajakat - tekstitaulut katolla,joten olis kai syytä ottaa huomioon nuokit seikat.
        Muuten VAROITUSMAJAKOIDEN uskottavuus on kärsinyt inflaation,koska niitä käytetään väärin esim: kaivinkone työssä PELLOLLA?


    • EKL-miehiä

      Itse olen ollut 15-vuotta yhdistelmän ratissa ja minua on muutamana viime vuotena alkanut ihmetyttää näiden etuautokuskien käytös. Olen jonkin verran tullut kriittisemmäksi heidän kohtaamiseen ja joskus olen myös näpäyttänyt heitä. Ja miksikö olen kriittinen. Etuautokuski voisi katsoa torveillessaan vastaantulevan kaistalla, kuinka suuren vaaratilanteen aiheuttaa. Ei sinne vastaantulevan kaistalle tule sukeltaa mutkan takaa toisen eteen kuin päätön kana. Ei se vastaantulijakaan tyhjällä ajele. Eli päässä on vikaa näillä hepuilla.

      Toinen pahempi asia on herrojen käytös. Näytetään nyrkkiä ja kaiken maailman käsimerkkejä ja huudetaan jopa vittua ikkunasta toiselle. Eli alkuperäinen kirjoittaja voi miettiä amattikuntansa arvostuksen puutetta näistä näkökulmista.

      • huomannut

        Osuitpa naulan kantaan. Etuautoissa tuntuu olevan melkoisia pelle pelottomia. Voivat yrittää jonkinlaisella kiilaustaktiikalla saada mutkan takaa tullessaan jopa hakeautoa ajatettua sivuun. No ei täyttä hakekuormaa kukaan täydellä vauhdilla pientareelle aja ja asfaltilla tekee muutenkin mieli pysyä. Etuautokuskeilla ei kai vain ole tajua, että se asfaltilta pois tiputtaminen voi olla kohtalokasta täydessä lastissa olevalle autolle. Suhteellisuudentaju aivan kateissa etenkin nuoremmilla häiskillä. Enkä myöskään käsitä sitä, että täytyy tulla huoltoasemilla manaamaan ja haukkuumaan joku kuorma-autokuski. Jos joku moka on sattunut, niin tuskin sitä on kukaan tahallaan tehnyt. Käytöksen alkeet on pojilta unohtunut.


      • tiedän...
        huomannut kirjoitti:

        Osuitpa naulan kantaan. Etuautoissa tuntuu olevan melkoisia pelle pelottomia. Voivat yrittää jonkinlaisella kiilaustaktiikalla saada mutkan takaa tullessaan jopa hakeautoa ajatettua sivuun. No ei täyttä hakekuormaa kukaan täydellä vauhdilla pientareelle aja ja asfaltilla tekee muutenkin mieli pysyä. Etuautokuskeilla ei kai vain ole tajua, että se asfaltilta pois tiputtaminen voi olla kohtalokasta täydessä lastissa olevalle autolle. Suhteellisuudentaju aivan kateissa etenkin nuoremmilla häiskillä. Enkä myöskään käsitä sitä, että täytyy tulla huoltoasemilla manaamaan ja haukkuumaan joku kuorma-autokuski. Jos joku moka on sattunut, niin tuskin sitä on kukaan tahallaan tehnyt. Käytöksen alkeet on pojilta unohtunut.

        Valta on noussut pojilla kovasti päähän, luullaan että se EKL-kortti antaa luvan toimia Jumalana liikenteessä. EKL-lupaan pitäisi vaatia vuosien kokemus raskaalla ajosta ja ehkä jonkinlainen luonnetestikin olisi hyvä olla. Kaikki kun eivät kertakaikkiaan sovi noihin hommiin, monet pyrkivätkin sinne vain päästäkseen pätemään ja olemaan muiden tielläliikkujien yläpuolella. Sairaita...


      • sanottu

        -----kaikkia on monenlaisia,mietippä sinäkin.
        Olet muuten aivan oikeassa.
        EKL ihmisiäkin on monenlaisia.
        15 vuoden kuluttua sinulla on samanverran kokemusta elämästä,kuin minulla on nyt,silti joka päivä oppii uutta.
        Silloin kun tuntuu, että osaan hommani, on parempi LOPETTAA.


      • Anonyymi

        Aivansamaa mieltä etuautokuskeista. Pellet pois etuautoista. Leveää kuormaa on ajettava sellaisella nopeudella ettei vaaraa ole. Ei oo tarkotus että tie on tyhjä ja nopeus 80. Haloo munattomat etuautokuskit


    • kaupparatsu,

      leveänkuljetuksen etuautomiehelle,,,todennäköisesti olet mies, miksi sinun täytyy kiilata jopa henkilöautokin raviojaan ajamalla niin lähellä vastaantulokaistan ojanpuoleista reunaa jotta henkilöpiilikin joutuu ajamaan raviin jotta sinä suuri herra pääset näyttämään taitojasi,,,,,,,,,,,,ajan paljon oulu-turku väliä ja siinä on menneenäkin talvena tullut kolme kiilamiestä vastaan jotka on pakottanut ajamaan ojaan,,,,,,,,,,,mutta nyt kun vaihdan seuraavan auton, se on raskas maasturi, niin en väistä enään ojaan, ajan vain omaa kaistaa tuli kolari tai ei,,,,,,,,,,kyllä selväjärkinen ihminen tajuaa varoitusautojen tullessa vastaan jotta leveää sieltä tulee, ei sitä tartte etuautojen ihan tieten tahtoen ajattaa ketään ojaan,,,,,,,,,,,,,,,on sitten mielen kiintoista nähdä oikeudessa kuka on väärässä jos minä ajan omalla kaistalla nokkakolarin etuautomiehen kanssa, tämä tulee näillä systeemeillä tapahtumaan joskus.

      • PUHU höpöjä

        täällää ääneen moisesta uhosta,vaikka ratsu oletkin.


    • kummakaan

      Eipä voi kiitosta ammattikunnallesikaan antaa. Näyttää koulutukset menneen pieleen, kun liikennetta vaarannetaan aivan uskomattomilla sivuun ajattamisilla. Mahtaako ne opit kuitenkaan ihan mitä vain käsittää, niin kuin nämä nykyajan varoitusautokuskit luulee. Joskus varmaan vielä sattuu jotain, niin asia päästää käsittelemään käräjillä.

      • OTA KANTAA

        On se kummallista kun asiasta ei osata keskustella siitä, mistä KETJUN ALOITTAJA on kirjoittanut.
        Ei siitä että saattomiehet ovat niin helvetin huonoa porukkaa,kuin ne teidän kirjoituksista ilmenee.
        Onko kenelläkään HERRA REKKA-AUTON tai muun moottoeiajoneuvon kuljettajalla tervettä järkeä sen vertaa, että kommentoisitte juuri sitä rekka herraa,jonka käyttäytymisestä on kysymys?
        Vai eikö EKL- henkilöiden antamat ohjeet liikuta teitä,hyvät herrat.


      • puolustelet
        OTA KANTAA kirjoitti:

        On se kummallista kun asiasta ei osata keskustella siitä, mistä KETJUN ALOITTAJA on kirjoittanut.
        Ei siitä että saattomiehet ovat niin helvetin huonoa porukkaa,kuin ne teidän kirjoituksista ilmenee.
        Onko kenelläkään HERRA REKKA-AUTON tai muun moottoeiajoneuvon kuljettajalla tervettä järkeä sen vertaa, että kommentoisitte juuri sitä rekka herraa,jonka käyttäytymisestä on kysymys?
        Vai eikö EKL- henkilöiden antamat ohjeet liikuta teitä,hyvät herrat.

        EKL-miesten taso ei korkea ole ja syy on ylimielisyys. Tuolla tyylillä toimiessa ei välttämättä pääse kovin hyviin lopputuloksiin. Paljon vaaratilanteita ja huonoa käytöstä. Mahtaa olla fiksua huudella kirossanoja toisille luullessaan olevan muiden yläpuolella.


      • Muistettava
        OTA KANTAA kirjoitti:

        On se kummallista kun asiasta ei osata keskustella siitä, mistä KETJUN ALOITTAJA on kirjoittanut.
        Ei siitä että saattomiehet ovat niin helvetin huonoa porukkaa,kuin ne teidän kirjoituksista ilmenee.
        Onko kenelläkään HERRA REKKA-AUTON tai muun moottoeiajoneuvon kuljettajalla tervettä järkeä sen vertaa, että kommentoisitte juuri sitä rekka herraa,jonka käyttäytymisestä on kysymys?
        Vai eikö EKL- henkilöiden antamat ohjeet liikuta teitä,hyvät herrat.

        EKL-mies ei ole jumala, vaikka nykyään alkaa siltä liikenteessä vaikuttaa. EKL-henkilön ikä näyttää olevan suoraan verrannollinen henkilön toimintaan. Hatunnosto niille harmaantuneille EKL-henkilöille, jotka hoitavat asiansa kunnolla. Nuoret voisi viedä järjestään luonnetestiin. Taitaa siis syytä olle nyt sysissä ja sepissä.


      • MYÖNTÄMISEN MERKKI
        OTA KANTAA kirjoitti:

        On se kummallista kun asiasta ei osata keskustella siitä, mistä KETJUN ALOITTAJA on kirjoittanut.
        Ei siitä että saattomiehet ovat niin helvetin huonoa porukkaa,kuin ne teidän kirjoituksista ilmenee.
        Onko kenelläkään HERRA REKKA-AUTON tai muun moottoeiajoneuvon kuljettajalla tervettä järkeä sen vertaa, että kommentoisitte juuri sitä rekka herraa,jonka käyttäytymisestä on kysymys?
        Vai eikö EKL- henkilöiden antamat ohjeet liikuta teitä,hyvät herrat.

        Näyttää siltä,että ylisuurten kuljetusten saattomiehet ovat suurin vaara liikenteessä.
        Aikoihin on eletty,täytyy myöntää.


      • vielä uudestaan
        puolustelet kirjoitti:

        EKL-miesten taso ei korkea ole ja syy on ylimielisyys. Tuolla tyylillä toimiessa ei välttämättä pääse kovin hyviin lopputuloksiin. Paljon vaaratilanteita ja huonoa käytöstä. Mahtaa olla fiksua huudella kirossanoja toisille luullessaan olevan muiden yläpuolella.

        kokeissa,jospa se menisi läpi.
        Sitten vaan harjoittelemaan.


      • kannalla

        Ehkäpä tuo haukkumasi rekkamies kuuli lälläristään kuljetuksen leveyden.
        Tuossa tapauksessa rauhalliseen kohtaamiseen riittää 9m leveä tie ja sitä kapeammilla teillä tullaiset kuljetukset on melkoinen harvinaisuus.
        Varsin yleistä on että nuo erikois kuljetukset eivät halua noudattaa määrättyjä nopeusrajoituksia, vaan tietä siivotaan siten että varsinaista kuljetusta ajava auto saa saa painaa reippaasti kaikki tarkkuus ja rajoitukset unohtaen.
        Siinä saa sitten asiallisetkin ohjaajat ihmetellä miksi ohjeita ei noudateta.


      • MIELESTÄSI

        kaikki sivuun ajattamiset liikenteen vaarantamista, jos on näin,lopeta heti tiellä liikkumisesi,ja kerro vaikka poliisille meistä.
        Tee tämä muiden terveyden takia,jos et viitsi liikenteenohjaajien toivomuksia todeuttaa.
        Olet taatusti oikeassa siinä,että "joskus varmaan vielä sattuu jotakin" kenen on syy,ja kenellä on oikeudet mihinkin asiaan,näkee sitten?


      • Pikkuauto-kuski
        MYÖNTÄMISEN MERKKI kirjoitti:

        Näyttää siltä,että ylisuurten kuljetusten saattomiehet ovat suurin vaara liikenteessä.
        Aikoihin on eletty,täytyy myöntää.

        Mielestäni on ne henkilöautoni perseessä roikkuvat lippispäiset amis-kasvattien ajamat ylikuormatut turverekat joista rajoittajat on ruuvattu oikoseen.

        Tai ne sorakiidot joiden lavalta lentää kiveä ja muuta paskaa syliin niin että ropina vaan käy.

        Onneksi rekkakuskeista löytyy myös niitä oikeita ammattimiehiä jotka osaavat pitää turvavälit, kalusto on kunnossa ja muutenkin asenteet ovat kohdillaan ja tyyli sellainen kuin ison auton ratissa tulee ollakin. Niille hepuille nousee hattu korkealle arvostuksesta.

        Totta tosin sekin että harmillisesti myös saattomiehistä(ja naisista) löytyy kusipäitä joiden vaikuttimet ja ammattitaito tienpäällä olemiseen ovat vähintäänkin kyseenalaiset. Mutta onneksi heistäkin löytyy sitä toistakin lajia joka tietää mitä tekee, miten tekee ja miksi tekee. Niitä, jotka eivät aja mutkia väärää kaistaa tai vittuile sille joka ei ehdi 2 sekunnissa vetää satasen vauhdista parkkiin kun saattomies mutkan takaa pölähtää vastaan.


      • näkyy
        puolustelet kirjoitti:

        EKL-miesten taso ei korkea ole ja syy on ylimielisyys. Tuolla tyylillä toimiessa ei välttämättä pääse kovin hyviin lopputuloksiin. Paljon vaaratilanteita ja huonoa käytöstä. Mahtaa olla fiksua huudella kirossanoja toisille luullessaan olevan muiden yläpuolella.

        olevan aivan liikaa ylimielisyyttä ja muka ammattitaitoa myös joillakin raskaanliikenteen kuskeilla..
        ikävä kyllä..


      • näkyy,,
        näkyy kirjoitti:

        olevan aivan liikaa ylimielisyyttä ja muka ammattitaitoa myös joillakin raskaanliikenteen kuskeilla..
        ikävä kyllä..

        olevan myös muilla kuin raskaanliikenteen ajureilla sanomista ylileveän etukuskeista moitteen sanaa, siinäpä se, etukuskit kuvittelee olevan jotain muita ylempiä olioita, ei ole aloittaja vastannut yhteenkään viestiin, meni hiljaiseksi pojuksi.


      • Alkuperäinen aloittaja.
        näkyy,, kirjoitti:

        olevan myös muilla kuin raskaanliikenteen ajureilla sanomista ylileveän etukuskeista moitteen sanaa, siinäpä se, etukuskit kuvittelee olevan jotain muita ylempiä olioita, ei ole aloittaja vastannut yhteenkään viestiin, meni hiljaiseksi pojuksi.

        Ota kantaa asian ytimeen(PYSÄHTYNEEN KUORMA-AUTON LIIKKEELLE LÄHTÖÖN) äläkä ala puolustelemaan omaa "reviiriäsi"?
        Lapsellista asian vääntelyä.
        Sitäpähän se monella teidän/meidän alalla näyttää olevan.
        Valitettavaa mihin suuntaan olemme menossa.
        Muuten: sulla lieneekin suurin HÄTÄ tuosta mainitsemastasi "YLEMMYYDESTÄ" minun puolestani voit olla kuin korkealla tahansa, kun vain noudatat annettuja ohjeita tien päällä oman, ja muidenkin turvallisuuden takia,sillä tiellä liikkuu edelleenkin kaikenlaisia kuormia ja kuljetuksia.Kuin myöskin kuskeja EKL-henkilöitä.
        Tavataan tiellä,minäkin vaihteeksi ison lasin takaa.


      • kaupparatsu
        Alkuperäinen aloittaja. kirjoitti:

        Ota kantaa asian ytimeen(PYSÄHTYNEEN KUORMA-AUTON LIIKKEELLE LÄHTÖÖN) äläkä ala puolustelemaan omaa "reviiriäsi"?
        Lapsellista asian vääntelyä.
        Sitäpähän se monella teidän/meidän alalla näyttää olevan.
        Valitettavaa mihin suuntaan olemme menossa.
        Muuten: sulla lieneekin suurin HÄTÄ tuosta mainitsemastasi "YLEMMYYDESTÄ" minun puolestani voit olla kuin korkealla tahansa, kun vain noudatat annettuja ohjeita tien päällä oman, ja muidenkin turvallisuuden takia,sillä tiellä liikkuu edelleenkin kaikenlaisia kuormia ja kuljetuksia.Kuin myöskin kuskeja EKL-henkilöitä.
        Tavataan tiellä,minäkin vaihteeksi ison lasin takaa.

        sinulta jos olet etuauton kuljettaja, ja pyydän asiallista vastausta, miksi te kiilaatte sellaisiakin henkilöautoja ojaan jotka on ihan ilmiselvästi tilanteen tasalla ja ajavat jo ihan tien reunassa, itse on välttänyt kaksi ihan selvää nokkakolaria ajamalla pientareelta ojaan, mutta enää en aio ajaa etuautokiilarin takia ojaan, vaan pysyn asfaltin päällä, kyllä normaali ihminen ymmärtää mennä tien sivuun ja vaikka vähän kauemmaskin jos tarve vaatii, siis miksi te kiilaatte nokkakolarin uhalla vastaantulijat ajamaan ojaan ja runnomaan auto omaan piikkiin, nyt olen vaihtanut raskaaseen maasturiin joten olen samalla viivalla pikkupakettiautojenne kanssa nokkakolarissa, ajan sentään yli satatuhatta kilsaa vuodessa ympäri suomea, pahimpia etuautokiilareita näyttäis olevan kasitiellä.


      • Miksi kiilaa
        kaupparatsu kirjoitti:

        sinulta jos olet etuauton kuljettaja, ja pyydän asiallista vastausta, miksi te kiilaatte sellaisiakin henkilöautoja ojaan jotka on ihan ilmiselvästi tilanteen tasalla ja ajavat jo ihan tien reunassa, itse on välttänyt kaksi ihan selvää nokkakolaria ajamalla pientareelta ojaan, mutta enää en aio ajaa etuautokiilarin takia ojaan, vaan pysyn asfaltin päällä, kyllä normaali ihminen ymmärtää mennä tien sivuun ja vaikka vähän kauemmaskin jos tarve vaatii, siis miksi te kiilaatte nokkakolarin uhalla vastaantulijat ajamaan ojaan ja runnomaan auto omaan piikkiin, nyt olen vaihtanut raskaaseen maasturiin joten olen samalla viivalla pikkupakettiautojenne kanssa nokkakolarissa, ajan sentään yli satatuhatta kilsaa vuodessa ympäri suomea, pahimpia etuautokiilareita näyttäis olevan kasitiellä.

        Olisi kai vastaantulijan hyvä antaa vaikka vilkulla merkki oikealle siitä,että on ymmärtänyt asian vakavuuden, ja aikoo väistää sivuun, eiks vain?
        Turvallista matkaa, ja hyvää kesää sinullekin,kaupparatsu.


      • Anonyymi
        MIELESTÄSI kirjoitti:

        kaikki sivuun ajattamiset liikenteen vaarantamista, jos on näin,lopeta heti tiellä liikkumisesi,ja kerro vaikka poliisille meistä.
        Tee tämä muiden terveyden takia,jos et viitsi liikenteenohjaajien toivomuksia todeuttaa.
        Olet taatusti oikeassa siinä,että "joskus varmaan vielä sattuu jotakin" kenen on syy,ja kenellä on oikeudet mihinkin asiaan,näkee sitten?

        Ei oo edes hälytysajoneuvolla lupaa ajaa toistakaistaa kun varovaisuutta noudattaen hätätilanteessa. Ja tää etuauto ei ole hälytysajoneuvo pelastamassa ihmishenkiä. Tajutkaa ny pösilö etuautokuljattajat.


    • se kokemus

      Kyllä ne nuoret lippispäät kuuliaisesti väistää ja tottelee. Mut me vanhemmat ikää 40v ja painoo 100kg, kyl me osataan ja tiedetään aivan kaikki. Turha noita on jäädä pysäkeille kattelee, kaasu pohjaan vaan ja vähän väistelee kohdalla. Ja sitten mennään esson baariin puhisemaan hikisenä kollegoille, miten taas tuli joku helvetin kuljetus vastaan, ilmoittamatta leveyttä ollenkaan ja meinas autoki kaatua ojaan sitä väistäessä. Ettekö te muut opi koskaan, että tapahtuu mitä hyvänsä, vika ei koskaan ole meissä, me emme tee virheitä! Niitä tekee nuoret, naiset ja muut autoilijat ja jos ketään em. ei ole paikalla ja vielä kolisee, niin sitten syy on tielaitoksen!

    • ekl-KESKUSTELUA

      EKL-miehille tiedoksi:
      Raskaassa kalustossa LA-puhelimet alkavat olla historiaa, joten teidän ei kannata luottaa "äänimainontaan" tasan ollenkaan. LA-puhelin on tarkoitettu lähinnä kuljetuksen sisäiseen viestintään!
      Liikenteen ohjaus on taitolaji, jota ei ikävä kyllä "amispojat" useinkaan hallitse, vaan siihen vaaditaaan useiden vuosien kokemus ja raskaan liikenteen riskien oivaltaminen.

      Kaiken osaaville rekkamiehille tiedoksi, että nähdessään etuauton keltaiset vilkkuvat valot ammattitaitoinen rahtari PUOLITTAA käyttämänsä ajonopeuden ja valmistautuu mahdolliseen seuraavaan etuautoon.
      Jos etuautoja on vain yksi, niin kuljetuskaan ei todennäköisesti tule TIEN TÄYDELTÄ!

      • Vanhempi rahti-ekl-henkilö

        Historiaa alkavat olla myöskin ne rahtarit,jotka viitsivät kuitata liikenteenohjaajan ilmoituksen.
        Yleensä "nykyajan rahtarit"ovat muulla kanavalla,kuin sillä 19 toista.
        Joku saattaa kysyä etuauton kohtaamisen jälkeen,
        "paljos seon levee" no onhan parempi myohään kuin ei milloinkaan.
        On hyvä, että joku on avannut keskustelun aiheesta,näkeepähän jo nyt millä linjoilla liikutaan.
        Yhteispelillä pitäisi kuitenkin pyrkiä toimimaan meidän kaikkien tienkäyttäjien.
        Ei repien, vaan rakentaen.


      • lälläreistä
        Vanhempi rahti-ekl-henkilö kirjoitti:

        Historiaa alkavat olla myöskin ne rahtarit,jotka viitsivät kuitata liikenteenohjaajan ilmoituksen.
        Yleensä "nykyajan rahtarit"ovat muulla kanavalla,kuin sillä 19 toista.
        Joku saattaa kysyä etuauton kohtaamisen jälkeen,
        "paljos seon levee" no onhan parempi myohään kuin ei milloinkaan.
        On hyvä, että joku on avannut keskustelun aiheesta,näkeepähän jo nyt millä linjoilla liikutaan.
        Yhteispelillä pitäisi kuitenkin pyrkiä toimimaan meidän kaikkien tienkäyttäjien.
        Ei repien, vaan rakentaen.

        Ainakin meidän talon autoista ne poistuivat kännyköiden tullessa yleisiksi. Niin myös monien muiden, joten turhaa te siellä kanavalla huikitte.


      • lällää
        lälläreistä kirjoitti:

        Ainakin meidän talon autoista ne poistuivat kännyköiden tullessa yleisiksi. Niin myös monien muiden, joten turhaa te siellä kanavalla huikitte.

        Kaikki N3-luokan ajoneuvoihin la-puhelin pakolliseksi ja vain kanava 19 toimii. Toimivuus tarkastetaan katsastuksen yhteydessä!


      • HURRAA HURRAA
        lälläreistä kirjoitti:

        Ainakin meidän talon autoista ne poistuivat kännyköiden tullessa yleisiksi. Niin myös monien muiden, joten turhaa te siellä kanavalla huikitte.

        Se olikin sitten turvallisuutta edistävä ratkaisu "teidän talossa."
        Tietenkin kaikissa autoissanne on myöskin "hänsfreet",mutta kukas niitä käyttäisi,kun kuulemma ovat hankala käyttää.
        Kännykkä korvalla "minä uskallan" tyyliin on komeeta katsottavaa sellaisen,joka ei uskalla riskeerata edes kännykän käytössä.
        Menestystä valitsemallanne linjalla.

        Meidän talon autoista ei LA-puhelimet häviä niin kaun kun niistä katsomme olevan hyötyä liikenteessä,ennenkaikkea turvallisuutta lisäävänä tekijänä,esim: ylisuurten kuljetusten takia.
        Meidän kuskeilla on vara myöskin puhua niihin,eikä maksa paljon edes kanavalla 19.


      • PUHUT ASIAA
        lällää kirjoitti:

        Kaikki N3-luokan ajoneuvoihin la-puhelin pakolliseksi ja vain kanava 19 toimii. Toimivuus tarkastetaan katsastuksen yhteydessä!

        Noin pitää tehdä,lisäksi kuljettajat käyttökokeisiin,ja mikäli se ei suju,kursseille jossa opetetaan mikrofonin käyttöä, teema: turvallisuutta teillemme.
        Samalle kursille myöskin EKL-ohjaajat.


      • niin piti
        HURRAA HURRAA kirjoitti:

        Se olikin sitten turvallisuutta edistävä ratkaisu "teidän talossa."
        Tietenkin kaikissa autoissanne on myöskin "hänsfreet",mutta kukas niitä käyttäisi,kun kuulemma ovat hankala käyttää.
        Kännykkä korvalla "minä uskallan" tyyliin on komeeta katsottavaa sellaisen,joka ei uskalla riskeerata edes kännykän käytössä.
        Menestystä valitsemallanne linjalla.

        Meidän talon autoista ei LA-puhelimet häviä niin kaun kun niistä katsomme olevan hyötyä liikenteessä,ennenkaikkea turvallisuutta lisäävänä tekijänä,esim: ylisuurten kuljetusten takia.
        Meidän kuskeilla on vara myöskin puhua niihin,eikä maksa paljon edes kanavalla 19.

        laittaa meidänkin autoihin la-aat oikeastaan täysin sen vuoksi kun pikkuteillä paljon kuljetaan,että kuulee varoitukset..
        sieltä kyllä kuulee melko hyvin ainakin pohjoisessa, varoitukset eläimistä ja muusta varoittamisen aiheesta...


      • poroajuri
        niin piti kirjoitti:

        laittaa meidänkin autoihin la-aat oikeastaan täysin sen vuoksi kun pikkuteillä paljon kuljetaan,että kuulee varoitukset..
        sieltä kyllä kuulee melko hyvin ainakin pohjoisessa, varoitukset eläimistä ja muusta varoittamisen aiheesta...

        sinulla paljonkin autoja liikenteessä vai oletkos vain sellainen satusetä täällä palstoilla, kun la-aat on meillä pohjoisessa jo vakiovarusteena autoisa.


      • Samp
        PUHUT ASIAA kirjoitti:

        Noin pitää tehdä,lisäksi kuljettajat käyttökokeisiin,ja mikäli se ei suju,kursseille jossa opetetaan mikrofonin käyttöä, teema: turvallisuutta teillemme.
        Samalle kursille myöskin EKL-ohjaajat.

        Ja sit se on aina päällä . ko auto on liikkeessä ? :DDD
        ..ttu oo jaksanu kuunnella tota (länkyn)rutinaa enää vuosiin. Ei siellä kukaan mistään asiasta puhu , meidänkin kuskit vaan seurustelee keskenään , ko se on ilmasta verrattuna oman kännykän käyttämiseen...


    • ainakin ollaan yritetty

      Tienkäyttäjä voi tunnistaa ja tarvittaessa varautua väistämään erikoiskuljetusta sen edellä kulkevien varoitusautojen määrän perusteella:

      1 varoitusauto = Huomioi poikkeava tilanne ja ole valmis väistämään

      2 varoitusautoa = Väistä tien reunaan, tarvittaessa bussipysäkille tai sivutien liittymään

      3 varoitusautoa = Yli 7 m leveä kuljetus tulossa, noudata liikenteen ohjaajan ohjeita ja väistä ohjaajan osoittamaan paikkaan tien sivuun

      Varoitusauton tunnistaa kyltistä ja vilkkuvista valoista. Kun varoitusautoja on erikoiskuljetuksen edellä 2 tai 3, myös takana on varoitusauto.

      Liikenteen ohjaajilla on erikoiskuljetusten yhteydessä samat valtuudet liikenteen ohjaukseen kuin poliisilla. Liikenteen ohjaajat varmistavat erikoiskuljetuksen turvallisen ja sujuvan liikkumisen.

      • SEKAtm.

        Luin viestiketjun läpi vaikka tarinaa on menneeltä ajalta! Kaikki alkoi liikkeelle luvatta lähteneestä"rekka kuskista" ! Totuus löytyi edellisestä :samat VALTUUDET kuin poliisilla , HUOMIO kun on valtuudet muistettava myös poliisin velvollisuudet !


      • tukkirekka
        SEKAtm. kirjoitti:

        Luin viestiketjun läpi vaikka tarinaa on menneeltä ajalta! Kaikki alkoi liikkeelle luvatta lähteneestä"rekka kuskista" ! Totuus löytyi edellisestä :samat VALTUUDET kuin poliisilla , HUOMIO kun on valtuudet muistettava myös poliisin velvollisuudet !

        sitä oli taas ammattimiehiä liikenteessä, toivottavasti nuokin on kolmessa vuodessa oppineet ymmärtämään, että erikoiskuljetuksia tulee väistää, mitä minä tunnen noita veijareita, niin täytyy hattua nostaa ammattitaitojensa puolesta, kuin myös tiellä kohdanneille erikoiskuljetus miehille.


      • """"""
        SEKAtm. kirjoitti:

        Luin viestiketjun läpi vaikka tarinaa on menneeltä ajalta! Kaikki alkoi liikkeelle luvatta lähteneestä"rekka kuskista" ! Totuus löytyi edellisestä :samat VALTUUDET kuin poliisilla , HUOMIO kun on valtuudet muistettava myös poliisin velvollisuudet !

        Älä kerro satuja poliisin valtuudet salli mun ja muitten nauraa!!!!
        Ne varmaan kirjottavat sakkoja myös .


      • punjab
        """""" kirjoitti:

        Älä kerro satuja poliisin valtuudet salli mun ja muitten nauraa!!!!
        Ne varmaan kirjottavat sakkoja myös .

        Ihme kerrassaan kuinka toisille voikin tapahtua paljon.Niiden 25:n vuoden aikana kun olen ollu rekkakuski ei ole ollu sanomista EKL-ohjauksesta.Toki pimeässä joutuu katsomaan tarkemmin kun merkit saattaa näkyä kehnommin.Hidastaminen on ainakin meidän firman autoilla aikas helppoa.


      • EKL ohjaaja
        """""" kirjoitti:

        Älä kerro satuja poliisin valtuudet salli mun ja muitten nauraa!!!!
        Ne varmaan kirjottavat sakkoja myös .

        Liikenneministeriön päätös erikoiskuljetuksista 26§
        Erikoiskuljetuksen liikenteenohjaaja saa erikoiskuljetuksen yhteydessä, pysäyttää ja ohjata muita tiellä liikkuvia sekä antaa heille muita määräyksiä..


      • Anonyymi

        Erikoiskuljetus liikkuu varovaisuutta noudattaen ja on vastuussa kaikesta häiriöstä ja vahingoista ja varoo muutaliikennettä. Saatanan pösilö etuautokuljettajat.


      • Anonyymi
        EKL ohjaaja kirjoitti:

        Liikenneministeriön päätös erikoiskuljetuksista 26§
        Erikoiskuljetuksen liikenteenohjaaja saa erikoiskuljetuksen yhteydessä, pysäyttää ja ohjata muita tiellä liikkuvia sekä antaa heille muita määräyksiä..

        Mikä on tarkoituksen mukaista ja mikä on oman egon nostattamista muita ajattamalla nurmikolle vaikka ei tarvista.


    • Tuusniemeläinen

      Minkä minä olen nähnyt niin Lievosella on aika epäturvallinen kalusto käytössä. Autot taitavat just ja just mennä katsastuksessa läpi.

      • Verokarhu

        Eiköhän Lievonen maksa rahalla autojen katsastuksetkin, mutta nythän ei tarvitse kun Lievosen kuljetus on ajautunut konkurssiin maksamattomien verojen suhteen. Joita oli Savon sanomien mukaan 74000 euron edestä, siitä sen saa kun jättää verot maksamatta ym maksut. Polttoaineetkin taisivat maksaa rahalla, minkä minä olen kuullut täällä Tuusniemellä.


    • Yöllä ja päivällä

      Näissä EK edessä olevissa etuauto kuskeissa vasta kaikki akkojen akat on , joilla ei ole minkäänlaista käsitystä ajamisesta. Ajavat EK:n edessä tajuamatta niin yksinkertaista asiaa. etteivät tajua ottaa etumatkaa EK kuljetukseen, niin vastaan tulijoilla on mahdollisuus hiljentää normaalilla tavalla. Kaikein naurettavimpia ovat nämä kun vielä koukkaavat nokkaa kohti kohdatessaan, joita on tullut myös kohdattua, viimeksi huusin ellaassa, et seuraavaksi koukaan samalla tavala niin tavataan jos tavataan, eikö todella näillä pöntöillä riitä tajua ettei yhdsitelmä pysähdy suoraan seinään, kun näkee näiden pönttöjen valot. Ihmettelen kun EK pitäsii olla välkyintä porukkaa jo turvallisuuden kannalta, niin siellä on kaiken tyhmintä "itseään toteuttamassa" olevaa porukka jolla ei ole minkäänlaista pelisilmää ja heitä on paljon.

    • sekä että

      Olen tässä lueskellut tätä eipäs juupas keskustelua ja ajattelin laittaa lusikkani soppaan sekä etuautoa etta kuljetusta ajavana.Leveydet jotka on 4 metrin kahta puolen ovat valtatietasoisilla teillä niin hyvin omalla puolella pysyviä että niiden kanssa etuautomiehen tarvitsee harvoin tehdä mitään erikoista ja alle nelimetristen nopeusrajoitus 60 km/h aiheuttaa vain vain turhaa jonon muodostusta ja joskus myös vaarallisia ohituksia, eli ehdotukseni on että alle 4 metrin leveyksille kuljetuksille sallittisiin valtateilla ajoneuvokohtaiset nopeudet. Näillä leveyksillä on myös aloittelevien etuautomiesten helppo opetella. Kyllä etuautomieheltä ennen kortin saantia olisi mielestäni syytä vaatia muutaman vuoden raskaan liikenteen kokemus vaikka eipä sekään taitaisi kaikilla auttaa. Varoitusaiton ja kuljetuksen välin pitäminen riittävän pitkänä vaatii pelisilmää ja yhteistyötä . On liian paljon sellaisia etuautomiehiä joita pitää pyytää ottamaan etäisyyttä kuljetukseen sillä liian lähellä olevasta etuautosta ei ole paljoakaan hyötyä. Etuautomiehen kannalta ovat kuljetuksen kuljettajat jotka ajavat nopeusrajoituksista piittaamatta ja eivät anna etuautomiehelle kunnolla mahdollisuutta hoitaa työtään kunnolla. Asiansa osaavan etuautomiehen huomaa siitä että hän ei turhaan ajata vastaan tulevia sivuun vaan vasta sitten kun siihen on todellinen tarve. Kun meitä raskaan liikenteen kuljettajia nyt alettu kouluttaa viiden vuoden jaksoissa , niin ehdottaisin että yhdeksi pakolliseksi kurssipäiväksi voisi olla mielekästä käsitellä erikoiskuljetuksen kohtaamista ja siitä aiheutuvia toimenpiteitä, sillä väitän ettu turhemmillakin asioilla rahastetaan näissä koulutuksissa. Toivottavast en kirjoittanut liian pitkään sillä tämän palstalla tahtoo asiat alkaa rönsyilemään kuten ehkä myös tämä minun juttuni aloittajan asiasta mutta puolestelen sillä että en ollut ensimmäinen tai toinen aloittajan jälkeen.

    • Syytetty

      Vastaan omasta puolestani. Pyrin toimimaan seuraavasti: Kuorman ja varoitus auton/autojen väli vähintään 10-15 sek. Jos vastaantuleva rahti auto joudutaan pysäyttämään, niin mieluiten paikkaan josta hänen on helppo lähteä eteenpäin ( aina pysäytystä ei suorita ensimmäinen varoitus auton kuljettaja, jatkossa EKL). Hankalissa paikoissa käymme keskustelua parhaasta pysäytys paikasta suhteessa oman kuljetuksen pysäyttämiseen.
      Joskus joudumme pysäyttämään vastaantulevan liikenteen aivan suoralle ja selkeälle paikalle, jossa ei tunnu olevan mitään järkeä. Kuorman mitoista johtuen saatamme kiertää esim tien reunassa olevaa liikennemerkkiä, ja silloin joudumme käyttämään ns molempia kaistoja. No, miksi pysäytämme vastaavissa tilanteissa vastaan tulevan kun sen sijaan odottaisimme hänen kohtaamisen esteen toisella puolen? Meillä on lähes aina jonoa takana, myös muita rahti autoja.
      Meidän viesti välineet on surkeat: Keltaiset vilkut, LEVEÄ, KORKEA tai PITKÄn kuljetuksen taulu. Sekä liikennemerkki 311 200 tai 400mm pienenpi saa olla led valaistu. LA,ta en lue viesti välineisiin (Vastaan tulevista rahti autoista se on ehkä 40%, joista 30% se on kiinni tms) Haluaisimme tähän parannusta, mutta laki on erimieltä.
      Olisimme HYVIN kiitollisia jos saisimme sinulta jonkun viestin, suuntavilkulla oikealle, sillä olemattomalla lällärillä, morjestamisella... vaikka keskarillakin että olet reagoinut meihin ja voimme välittää viestin takanamme tuleville. Kaukovalojen vilkuttelu ei kuulu siihen sarjaan.
      Joudumme sopeuttamaan toimintamme niiden taitamattomien tasolle kunnes olemme saaneet viestin vastaantulialta, että "ymmärrän"
      Anteeks ja kiitos

    • Anonyymi

      Tömmi Laurila kommentoimaan penis pystyssä syttö Ulkomaat,joita Merja Liikanen syötti oppilas- koulutus tiedot,nyt se on penis auki Tölli syöttö silmille Tölli puhelin, Haapajärvi, Nivala,IT .kehiä pilvi palvelut täynnä poliisin ratsia Aniston mies ulkomailla kuvat silmillä

    • Anonyymi

      Katsokaapa Spede Pasasen ja Simo Salmisen vanha sketsi.
      SE ON FIS!

    • Anonyymi

      Myö amatöörikuljettajat (45+työvuotta tienpäällä) ollaan aika kyllästyneitä niiden vastaantulevien homekoulu, yms. leveiden kuljetusten etuautopalveluihin.
      Ajokokemuksemme on pelastanut monelta vaaratilanteelta.
      Toki on hyvääkin.
      Vimpelistä kun lähtee peltiputkia niin niissä kuljetuksissa osataan varoittaminen. Oon kiittäny paikan päällä ja tässä nyt vielä julkinen tunnustus asialle.
      Tuulimyllytransportit samoin. Kyllä myö tavan rahtipenat ymmärretään että ei niillä palkeilla voi huristella rajotinta vasten.

    • Anonyymi

      TÄMÄN VISSIIN HUPPUPÄÄ RAKKARIN EDUSTAMA LAVETTI FIRMAN NIMI TÄNNE KUSKIN NIMI MYÖS.

    • Anonyymi

      Mitä nimellä teet?
      Ei näy omaasikaan.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1887
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1574
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1296
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1234
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1222
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1186
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1170
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1161
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      9
      1150
    Aihe