Helluntailaisuus on hyvä ja myönteinen asia.
Monia ihmisiä pelottaa helluntailaisten kokouksissa ilmenevät epäraittiudet.
Helluntailaiset voivat olla uskomattomien mielestä hyviä ihmisiä, koska he elävät uskonsa todeksi myös teoissaan. Sitä kaipaan. Se ei toteudu ainakaan nyt, kovinkaan hyvin. Itsekeskeisyys ja itserakkaus on muodissa nykyisin. Vain harvat tahtovat seurata Jeesusta niin, että ovat valmiita myös tottelemaan Häntä ja rakastamaan lähimmäisiään.
Helluntaiseurakunnissa kokouksissa käyvät ihmiset kaipaavat eläviä ja voimallisia kokouksia.
Useimmat ihmiset, joilla on koti, tahtovat nukkua omassa vuoteessaan. Joskus on ikäväkyllä niinkin, että kokoukset ovat niin elottomia ja kuivia, että toiset ihmiset melkein nukahtavat kokouksiin.
On puhujia, joiden elämästä puuttuu Jumalan siunaus ja voima. Syynä siihen on synti josta ei ole tehty parannusta tai sitten se, ettei Jumala ole tarkoittanut ja valinnut heitä seurakunnan paimeniksi ja opettajiksi.
Koska parannuksen tekeminen on melko vaikeaa ja vaatii elämässä monia ikävältä tuntuvia muutoksia, eikä Jeesuksen seuraaminenkaan ole aivan yhtä helppoa kuin hengellisissä lauluissa ja kauneissa puheissa kuvataan, monet ihmiset ja seurakunnat, ovat alkaneet etsimään Jumalan siunausta toista kautta.
Mutta Jumalan siunaus, uskovan ihmisen ja seurakunnan elämään, tulee vain sillä tavalla kuin Jumala sanassaan on luvannut. Kuuliaisuuden ja tottelemisen kautta.
Koska on aika monta sellaista ihmistä, jotka tahtovat kokea kaikenlaisia kivoja ja jänniä ja eriskummallisia asioita, ilman että alkaisivat tekemään vaivalloista ja vaativaa parannuksen tekemistä ja seuraamaan oikeastikin Jeesusta Kristusta, ovat monet helpomman tien ja uuden siunauksen tuojat, päässeet luikertelemaan myös helluntaiseurakuntiin.
Nämä karismaattiset temppujen tekijät ja väärän tulen kauppamiehet, saavat vauhtia ja elämää helluntaiseurakuntiinkin. Heidät otetaan vastaan, kun he lupaavat kaivattuja ihmeitä ja merkkejä ja Jumalan voimaa. Harvoin kukaan vaivautuu ajattelemaan tahi tutkimaan, kenen palveluksessa he ovat ja missä voimassa toimivat.
Tavallinen helluntaiseurakunta voisi saada Jumalan siunauksen ja Jumalan voimaa, jos seurakunnan ihmiset olisivat valmiita tekemään parannusta ja rukoillen etsimään Jumalan apua.
Tämä parannuksen tekeminen tarkoittaisi myös sitä, että kaikki rahan ahneet temppujen tekijät ja itsensä ylistelijät, heitettäisiin seurakunnasta pois.
Heidän toimintansa on täynnä turhaa puhetta Pyhästä Hengestä ja ihmisten kaatamista. Ja suloisia sanoja ja ylistystä, joilla petetään ne ihmiset, jotka eivät tahdo kaikesta sydämestään ja ymmärryksestään ja rakkaudestaan, seurata Jeesusta Kristusta.
Jeesus opetti että ne jotka tahtovat Häntä seurata, rakastakoot Jumalaa ja lähimmäisiä.
Se tarkoittaa myös tekoja, pelkät kauniit ajatukset eivät riitä Jeesuksen seuraamisessa ja Jumalan tottelemisessa.
Jos helluntailaisten keskuudessa asuu vielä niitä, jotka tuntevat Jumalan sanaa ja joilla on ymmärtävä ja hyvä sydän, antakaa aikaanne kaikkien kurjien, yksinäisten, vanhusten ja hylättyjen auttamiseen. Olkaa todellisia uskovia, älkää pettäkö itseänne sillä, että kokouksissa istumalla ja ylistämällä, pääsisitte Jumalan vihaa pakoon, jos itsekkyytenne ja piittaamattomuutenne tähden, käännätte selkänne kaikista vähäisimmille.
Mitä auttaa puhe agape-rakkaudesta ja lähimmäisten rakastamisesta, jos se kuitenkaan ei ole totta, eikä johda tekoihin.
Jumala ei ole pelastanut ihmistä sen tähden, että hän eläisi itselleen ja juoksisi kokouksista toisiin hakemaan elämyksiä itsellensä, vaan siksi, että hän seuraisi Jeesusta myös teoissa ja elämässä. Rakasten Jumalaa ja lähimmäisiä.
Helluntailaisilla on vielä mahdollisuus näyttää uskomattomille se, etteivät he ole suurisuisia turhanpuhujia ja itsensärakastajia, vaan todellisia Jeesuksen seuraajia, jotka ovat valmiita palvelemaan rakkaudessa maksutta kaikkein vähäisempiäkin.
Helluntailaisuus
17
1061
Vastaukset
- ^^¨
Kaikkien itseään kristityiksi nimittävien tulisi pyrkiä elämään juuri niin kuin itse Herra Jeesus Kristus eli.! Niinkuin ensimmäinen seurakunta eli,ja jos tahtoa on niin voiman saa siihen elämiseen ylhäältä.(RUKOILKAA VOIMAA)
Huomenna on suuri juhla päivä, Helluntai, joilloin Herra kastoi opetuslapsensa Pyhällä Tulella ja antoi suuren voiman ja se voima on kantanut yli 2000 vuotta ja koko maailma tuli tietoiseksi Pyhästä Evankeliumin sanomasta,joka on sielujen pelastus, mahdollisuus Jeesuksen Kristuksen kautta pelastautua Helvetin tulijärvestä ja hätä lähimmäisien sielujen pelastuksesta.Ajatelkaa kaikkia rakkaitanne ja ystäviänne,eläkää esimerkillisesti ja rakkaudella voittakaa ja pelastakaa heidät tältä hirmuiselta kohtalolta,ettei he joutuisi tuohon tulipätsiin.Tutkikaa Pyhää Raamattua päivin öin ja Rukoilkaa alati,opetelkaa rukoilemaan työtätehdessännekin että Herra avaa teidän kaihin peittämät silmänne,Että sana tulisi eläväksi ja Henki johdattaisi yhä syvempään sanan ymmärrykseen.
Kuolkaa joka päivä omalle itsellenne että Henki voi enemmän teissä tilaa saada. - Anonyymi
Biblia (1776) Joh.19:36 Sillä nämät ovat tapahtuneet, että Raamattu täytettäisiin: ei teidän pidä luuta rikkoman hänestä. 2Moos.12:46. 4Moos.9:12
- Anonyymi
Kalevalassa on viisasta tekstiä.
- Anonyymi
Oikein hyvää ja viisasta tekstiä.
- Anonyymi
"Tämä parannuksen tekeminen tarkoittaisi myös sitä, että kaikki rahan ahneet temppujen tekijät ja itsensä ylistelijät, heitettäisiin seurakunnasta pois."
Eipä taida enää onnistua, sillä...
--> Ilm. 18:2 Ja hän huusi voimallisella äänellä sanoen: "Kukistunut, kukistunut on suuri Babylon ja tullut r i i v a a j a i n asuinpaikaksi ja kaikkien s a a s t a i s t e n h e n k i e n tyyssijaksi ja kaikkien saastaisten ja vihattavain lintujen tyyssijaksi.
Neuvo kuuluukin...
-->Ilm.18: 4 Ja minä kuulin toisen äänen taivaasta sanovan: "LÄHTEKÄÄ SIITÄ ULOS, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä o s a l l i s i k s i ja saisi tekin k ä r s i ä hänen vitsauksistansa.- Anonyymi
Ehkä olisi parempi hakeutua Raamattu kouluun opiskelemaan tervettä Raamatun tulkintaa?
Mistähän sitä ulos pitäisi lähteä ? Seurakunnan hajoittajat Jumala tuomitsee.
Jumalan Henki ei kehoita ketään lähtemään pois Jeesuksen Kristuksen seurakunnasta( joka on perustettu Raamatun UT:n ilmoituksen mukaan ja pysyy Kristuksen terveessä opissa) , vaan päin vastoin pysymään yhteydessä
Hepr. 10:25"... älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme, niinkuin muutamien on tapana, vaan kehoittakaamme toisiamme, sitä enemmän, kuta enemmän näette tuon päivän lähestyvän. .." ( Oletko ollut em. kehoitukselle uskon kuulianen ja toiminut em. mukaan? "... kehoittakaamme toisiamme,..." Siis pysymään Jeesuksen Kristuksen srk:n yhteydessä. ( Selkeät Raamatun ilmoitukselle paikallis srk:sta ja sen terveestä opista ,ja mm. kurista tms. vieraat yhteisöt ovat asia erikseen )
Jumala turmelee Jeesuksen Kristuksen seurakunnan turmelijat (hajoittajat).
Apostoli Paavali kirjoittaa Korinton srk:lle 1.Kor. 3: 16. "..Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä? 17. Jos joku turmelee Jumalan temppelin, on Jumala turmeleva hänet; sillä Jumalan temppeli on pyhä, ja sellaisia te olette..." ( Luuk.11:23.23.".. Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan, ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa..."Asiayhteys Luuk.11:14.-26.) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä olisi parempi hakeutua Raamattu kouluun opiskelemaan tervettä Raamatun tulkintaa?
Mistähän sitä ulos pitäisi lähteä ? Seurakunnan hajoittajat Jumala tuomitsee.
Jumalan Henki ei kehoita ketään lähtemään pois Jeesuksen Kristuksen seurakunnasta( joka on perustettu Raamatun UT:n ilmoituksen mukaan ja pysyy Kristuksen terveessä opissa) , vaan päin vastoin pysymään yhteydessä
Hepr. 10:25"... älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme, niinkuin muutamien on tapana, vaan kehoittakaamme toisiamme, sitä enemmän, kuta enemmän näette tuon päivän lähestyvän. .." ( Oletko ollut em. kehoitukselle uskon kuulianen ja toiminut em. mukaan? "... kehoittakaamme toisiamme,..." Siis pysymään Jeesuksen Kristuksen srk:n yhteydessä. ( Selkeät Raamatun ilmoitukselle paikallis srk:sta ja sen terveestä opista ,ja mm. kurista tms. vieraat yhteisöt ovat asia erikseen )
Jumala turmelee Jeesuksen Kristuksen seurakunnan turmelijat (hajoittajat).
Apostoli Paavali kirjoittaa Korinton srk:lle 1.Kor. 3: 16. "..Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä? 17. Jos joku turmelee Jumalan temppelin, on Jumala turmeleva hänet; sillä Jumalan temppeli on pyhä, ja sellaisia te olette..." ( Luuk.11:23.23.".. Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan, ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa..."Asiayhteys Luuk.11:14.-26.)Valheellisesti ilman asiayhteyksiä vedotaan tälläiseen Raamatun tekstiin .
( Asiayhteyttä 2.Kor. 6:11.-7:1. ) 2.Kor. 6:16."... Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani." 17. Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani 18. ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".
Jumalan Henki ei kehoita ketöän lähtemään pois Kristuksen srk:sta. Oma petollinen liha omavanhurskaudessaan ja ylpeydessään voi lähtemistäkin ehdottaa. Samoin saatanan asiamiehet, joita se käyttää hajottamaan srk:aa
>>>>.Pois, pois! Lähtekää sieltä, älkää koskeko saastaiseen; lähtekää sen keskeltä, puhdistautukaa, te Herran aseenkantajat... <<<<<< Mistä on kyse tekstin asiayhteydessä??
Jumala antoi lähtökäskyn Baabelissa olleille pakkosiirtolaisille palata takaisin Isrelin maahan ja Jerusalemiin.( Jes.52:11.)
Tätä ei tule soveltaa asiayhteydestään irroitettuna "lähdöksi pois Jeesuksen Kristuksen srk:sta" sellaiseen kehoittamien on srk:n hajoittamista joka ei ole Pyhän Hengen vaikuttamaa, vaan jonkun muun. Pyhä Henki ei hajoita vaan kokoaa ja rakentaa Jeesuksen Kristuksen seurakuntaa.
Baabelista palaavat pakkosiirtolaiset kantoivat samalla Jerusalemin temppelistä vietyjä astioita takaisin Jerusalemin temppelliin. ( Esra 1:7.-11.) Astiat olivat aikoinaan pyhitetty Jerusalemin temppelin käyttöön .Baabelin kunigas Nebukadnessar oli vienyt ne pois Jerusalemista .
Näiden pyhien astoiden kantajien tuli puhdistautua kaikesta Baabelin epäjumala ym. saastaisuudesta.
Baabelista lähdöstä profeetta Jesaja aikoinaaan profetoi Jes.52:11. "..Pois, pois! Lähtekää sieltä, älkää koskeko saastaiseen; lähtekää sen keskeltä, puhdistautukaa, te Herran aseenkantajat.....( "astioiden kantajat") .."
Biblia 1776. Jes 52:11."..Paetkaat, paetkaat, lähtekäät sieltä, ja älkäät mihinkään saastaiseen sattuko; menkäät ulos heidän tyköänsä, puhdistakaat teitänne, te jotka Herran kalua kannatte..." (JKR) Jes.52:11.".. Pois, pois! Lähtekää sieltä, älkää koskeko saastaiseen. Lähtekää sen keskeltä, puhdistautukaa, te Herran pyhien astioiden kantajat..."
Tätä Jesajan profetiaa ( Jes.52:11.) apostoli Paavali soveltaa Uuden liiton srk:n elämään, että seurakuntalaisten tulisi erottautua maailman mallin ( lihan mukaan) mukaan elämisestä , ja elää Hengen mukaan.
Seurakunnasta eroamiseen,pois lähtemisestä ei tässä kehoiteta, vaan srk:n jäsenten puhdistautumiseen. ( Asiayhteyttä 2.Kor. 6:11.-7:1. ) 2.Kor. 6:16."... Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani." 17. Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani 18. ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias"..7:1.Koska meillä siis on nämä lupaukset, rakkaani, niin puhdistautukaamme kaikesta lihan ja hengen saastutuksesta, saattaen pyhityksemme täydelliseksi Jumalan pelossa. ..."
Huomaa että asiayhteys jatkuu yli lukunumeron (6:18 jatkuu 7:1.) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valheellisesti ilman asiayhteyksiä vedotaan tälläiseen Raamatun tekstiin .
( Asiayhteyttä 2.Kor. 6:11.-7:1. ) 2.Kor. 6:16."... Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani." 17. Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani 18. ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".
Jumalan Henki ei kehoita ketöän lähtemään pois Kristuksen srk:sta. Oma petollinen liha omavanhurskaudessaan ja ylpeydessään voi lähtemistäkin ehdottaa. Samoin saatanan asiamiehet, joita se käyttää hajottamaan srk:aa
>>>>.Pois, pois! Lähtekää sieltä, älkää koskeko saastaiseen; lähtekää sen keskeltä, puhdistautukaa, te Herran aseenkantajat... <<<<<< Mistä on kyse tekstin asiayhteydessä??
Jumala antoi lähtökäskyn Baabelissa olleille pakkosiirtolaisille palata takaisin Isrelin maahan ja Jerusalemiin.( Jes.52:11.)
Tätä ei tule soveltaa asiayhteydestään irroitettuna "lähdöksi pois Jeesuksen Kristuksen srk:sta" sellaiseen kehoittamien on srk:n hajoittamista joka ei ole Pyhän Hengen vaikuttamaa, vaan jonkun muun. Pyhä Henki ei hajoita vaan kokoaa ja rakentaa Jeesuksen Kristuksen seurakuntaa.
Baabelista palaavat pakkosiirtolaiset kantoivat samalla Jerusalemin temppelistä vietyjä astioita takaisin Jerusalemin temppelliin. ( Esra 1:7.-11.) Astiat olivat aikoinaan pyhitetty Jerusalemin temppelin käyttöön .Baabelin kunigas Nebukadnessar oli vienyt ne pois Jerusalemista .
Näiden pyhien astoiden kantajien tuli puhdistautua kaikesta Baabelin epäjumala ym. saastaisuudesta.
Baabelista lähdöstä profeetta Jesaja aikoinaaan profetoi Jes.52:11. "..Pois, pois! Lähtekää sieltä, älkää koskeko saastaiseen; lähtekää sen keskeltä, puhdistautukaa, te Herran aseenkantajat.....( "astioiden kantajat") .."
Biblia 1776. Jes 52:11."..Paetkaat, paetkaat, lähtekäät sieltä, ja älkäät mihinkään saastaiseen sattuko; menkäät ulos heidän tyköänsä, puhdistakaat teitänne, te jotka Herran kalua kannatte..." (JKR) Jes.52:11.".. Pois, pois! Lähtekää sieltä, älkää koskeko saastaiseen. Lähtekää sen keskeltä, puhdistautukaa, te Herran pyhien astioiden kantajat..."
Tätä Jesajan profetiaa ( Jes.52:11.) apostoli Paavali soveltaa Uuden liiton srk:n elämään, että seurakuntalaisten tulisi erottautua maailman mallin ( lihan mukaan) mukaan elämisestä , ja elää Hengen mukaan.
Seurakunnasta eroamiseen,pois lähtemisestä ei tässä kehoiteta, vaan srk:n jäsenten puhdistautumiseen. ( Asiayhteyttä 2.Kor. 6:11.-7:1. ) 2.Kor. 6:16."... Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani." 17. Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani 18. ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias"..7:1.Koska meillä siis on nämä lupaukset, rakkaani, niin puhdistautukaamme kaikesta lihan ja hengen saastutuksesta, saattaen pyhityksemme täydelliseksi Jumalan pelossa. ..."
Huomaa että asiayhteys jatkuu yli lukunumeron (6:18 jatkuu 7:1.)( KR-33) Esra 1:7.".. Ja kuningas Koores tuotatti esiin Herran temppelin kalut, jotka Nebukadnessar oli vienyt pois Jerusalemista ja pannut oman jumalansa temppeliin. 8. Ne Koores, Persian kuningas, tuotatti aarteistonvartijalle, Mitredatille, ja tämä laski niiden luvun Sesbassarille, Juudan ruhtinaalle.
9. Ja tämä oli niiden luku: kolmekymmentä kultamaljaa, tuhat hopeamaljaa, kaksikymmentä yhdeksän uhriastiaa, 10. kolmekymmentä kultapikaria, niitä arvolta lähinnä neljäsataa kymmenen hopeapikaria, tuhat muuta kalua. 11. Kulta- ja hopeakaluja oli kaikkiaan viisituhatta neljäsataa. Kaikki nämä Sesbassar toi, silloin kun pakkosiirtolaiset tuotiin Baabelista Jerusalemiin..."
- Anonyymi
Omituinen negatiivinen yleistys helluntain ihmisistä eli paljon panettelua tuttuun tapaan luterilaisuuden maassa.
- Anonyymi
Oliko tämäkin nyt teikäläinen "lomaa uudestisyntymästään" pitänyt kriminaali, joka Savonlinnassa poltti elävältä kotiinsa niin vaimonsa kuin kolme, pientä lastaan?
- Anonyymi
Gal.3:2 Sen tahdon minä ainoastaan teiltä tietää: oletteko te Hengen saaneet lain töiden kautta, eli uskon saaraamisen kautta? Biblia (1776) Ap.t.2:38. Ap.t.8:15-16. Ap.t.15:8-9. Room.10:17. Ef.1:13.
- Anonyymi
Fil.3:20-21 Mutta meillä on yhdyskuntamme taivaissa, ja sieltä me myös odotamme Herraa Jeesusta Kristusta Vapahtajaksi, joka on muuttava meidän alennustilamme ruumiin kirkkautensa ruumiin kaltaiseksi, sillä voimallaan, jolla hän myös voi tehdä kaikki itsellensä alamaiseksi.
- Anonyymi
”Koska hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille kaiken, mikä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan, hänen tuntemisensa kautta, joka on kutsunut meidät kirkkaudellaan ja täydellisyydellään, joiden kautta hän on lahjoittanut meille kalliit ja mitä suurimmat lupaukset, että te niiden kautta tulisitte jumalallisesta luonnosta osallisiksi ja pelastuisitte siitä turmeluksesta, joka maailmassa himojen tähden vallitsee,
niin pyrkikää juuri sentähden kaikella ahkeruudella osoittamaan uskossanne avuja, avuissa ymmärtäväisyyttä, ymmärtäväisyydessä itsenne hillitsemistä, itsenne hillitsemisessä kärsivällisyyttä, kärsivällisyydessä jumalisuutta, jumalisuudessa veljellistä rakkautta, veljellisessä rakkaudessa yhteistä rakkautta.
Sillä jos teillä on nämä ja ne yhä enenevät, niin ne eivät salli teidän olla toimettomia eikä hedelmättömiä meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tuntemisessa.
Jolla sitävastoin ei niitä ole, se on sokea, likinäköinen, on unhottanut puhdistuneensa entisistä synneistänsä.”
2. Pietarin kirje 1:3-9 FB38 Kristuksessa olemiseen ja seuraamiseen voi olla esim perheenäiti joka kasvattaa lapsensa hyvin.
Samoin moni pieni arjen asia.
Evankeliumi on kohta julistettu koko maailmaan.Suomessa se on ollut jo pitkään. Nyt on kysymys ketä kiinnostaa Kristus kun elämme luopumisen vaihetta joka tuo saatanan lähettilään konkreettisesti maanpäälle, kun ihmiset luopuvat tai alkavat ns uskovina seurata saatanaa eli riivaajien oppeja.
Silloin mikään rukous heiltä ei mene taivaaseen, mutta Pyhien kyllä vielä onneksi.- Anonyymi
Vaikka en enää kovin aktiivisesti ole helluntaiseurakunnassa, puolustan niitä. On nimittäin paljon herjaajia, jotka selittävät kaikki mielestään kummalliset ilmiöt helluntailaisuudeksi. Olin aikuisena opiskelemassa iltaisin eräässä oppilaitoksessa. Siellä uskonnon opettaja piirsi kaavion ja selitti, että tallainen on helluntaiseurakunta. Sanoin heti, että tuo ei ole helluntaiseurakunta, ei ainakaan Helsingissä, Tampereella , Turussa, Oulussa, eikä Oulaisissa. Jos tuollainen epäraitis seurakunta olisi jossakin muuallakin, kuin opettaja mielikuvissa, niin se olisi kuulunut kauas. Kirjoitin sen myös myöhemmin koepaperiin. Jälkeenpäin tämä opettaja pyysi minua antamaa Helsingin kaikkien helluntaiseurakuntien nimet. Vein ne hänelle ja myös oman silloisen seurakuntani Saalemin historiikin, jonka Saalemin johtaja Klaus Korhonen antoi minulle, ja oman käytikorttinsa.
Olen ollut toteamassa sitäkin, että nuori mies perusti oman seurakunnan, veti sinne kaikki nuoret lähiöseurakunnasta. Se ei ole enää helluntaiseurakunta, vaikka jäsenet olivat lähtöjään helluntailaisia. Kyllä uuden seurakunnan voi perustaa, mutta yhteistyössä emä- seurakunnan kanssa.Eräs työntekijä sanoi olevansa huolissaan heistä. He lisäävät Jumalan Sanaan jotain , jota siinä ei ole.
Kaikki, mitä sanot helluntailaisuuden hyvistä ja huonoista puolista, on totta. Minua ainoastaan ärsyttää sellainen, että kaikki kielteinenkin laitetaan heti helluntailaisuuden piikkiin.Katsoin tässä Pastorin pulinat, ja heti sanoin itsekseni, että ei ole helluntaiseurakunta, vaikka pulinoissa muka mainittiin helluntaiseurakunta. Siinä joku ulkolainen voiteli muka helluntaiseurakunnan pastorin apostoliksi. En usko. Pitkälle olisi menty siinä seurakunnassa, jos se olisi totta.- Anonyymi
Kyllä se tietenkin säikäyttää kun kiimainen kojootti eka kerran kokouksessa ulvaisee, mutta pian siihen tottuu.
Ellei sitten ole vain mielikuvitusleikkiä. - Anonyymi
Tämä kommentti on kirjoitettu aloituksen johdosta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä
Kun niissä ei enää käy satuolentoihin uskovat hihhuIit eivätkä persut. Asiakaskunta on huomattavasti siistiytynyt muutam26814365Riikka runnoo! Uutta velkaa tänä vuonna 17 mrd. euroa
Tirsk. Nyt kyllä hihityttää kuin pientä eläintä. Riikka takoo maailmanennätyksiä tasaiseen tahtiin. " [Riikka] joutuu667283Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa
10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö2117091Kela maksoi etuuksia 17,3 mrd. eur, yritykset sai 10,6 mrd.
Tuohon päälle vietiin vielä palkansaajilta työeläkeloisille 27,5 miljardia euroa. Etenkin Suomen Sosialistiset Yrittäjä585130K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä
vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon1134872Näin tyhmä vasemmistolainen on: "S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä
kun siellä ei ole hihhuleita eikä persuja." Vain tyhmä eli heikkoälyinen vasemmistolainen voi tehdä noin lapsellisia ju754714Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen
Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos904484PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT
* * PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT - ! ja jätti MaksuHuolet -Kansan Maksettavaksi -! *214417Suomessa on ollut suurtyöttömyyttä ennenkin, ja lääkäriin pääsee nykyäänkin
Täällähän oli jonkun sekopään(vas.) juttu, että ennen ei ollut työttömyyttä ja lääkäriin pääsi. Siihen alkoi tietysti ko784165Kysymys: Kuinka moneen maahan neuvosto-venäjä on hyökännyt
viimeisten 90-vuoden aikana? Ja lähinnä on siis kyse neuvosto-venäjän naapurimaista - kuten Suomesta. Lista on huomatta1023958