Nokian liikkeessä, helluntailaisissa, Niilo Ylivainiossa, karismaattisessa liikkeessä ym herätysliikkeissä lienee kysymys siitä, että niissä Pyhä Henki vuodatetaan pakanoille.
Jossakin päin Raamattua nimenomaan sanotaan, että viimeisinä aikoina Pyhä Henki vuodatetaan pakanoille. Nyt olemme sitä todistamassa.
Israelilaisten ja juutalaisten, ei-pakanoiden, kai sitten pitäisi mennä oikeaan Jumalan kirkkoon, mikä se sitten onkin, tai perustaa oma kirkko.
Olli S.
http://www.angelfire.com/journal2/o_santavuori
Pyhän Hengen vuodatus pakanoille
17
1011
Vastaukset 17
- ei ole
Nokilaisuudessa ei ole kysymys Pyhän hengen vuodatuksesta. Se on kastamattomien aikaan saamaa luterilaispakanuuden ilmentymää.
- Tyypillistä
kateuden aikaansaamaa tekstiä.
Tutustukaa Nokia Missioon ensin itse ja arvostelkaa vasta sitten! - Sanan mukaan
hanki parempaa tietoa, alkaen helluntain tapahtumista.
Parantamisesta ohjeita UT:ssa:
http://www.healingrooms.fi/?sid=9
Runsaasti parantumiskertomuksia:
http://tampere.nokiamissio.fi//index.php?option=com_content&task=view&id=24&Itemid=37 Sanan mukaan kirjoitti:
hanki parempaa tietoa, alkaen helluntain tapahtumista.
Parantamisesta ohjeita UT:ssa:
http://www.healingrooms.fi/?sid=9
Runsaasti parantumiskertomuksia:
http://tampere.nokiamissio.fi//index.php?option=com_content&task=view&id=24&Itemid=37Niin, kyllä minustakin on kyse Pyhän Hengen vuodatuksesta, vaikka tietysti lahkolaista henkeäkin esiintyy, mistä luterilaiset piispat missiota arvostelevat.
- puusilima_
otappa tuosta nyt sitte selevää että mitä tarkotit?tiijjätkö lie itekään? oli vaan sen verta sekava vuodatus...
No, mikä oli sekavaa, mikä jäi epäselväksi? Mielestäni siis herätysliikkeissä on kysymys Pyhän Hengen vuodatuksesta pakanoille, mikä Raamatun mukaan tapahtuu viimeisinä aikoina, joita nyt elämme.
Kuinka valtava on tämä liike, satoja miljoonia ihmisiä maailmassa!
Israelilaisten, eli kymmenen kadonneen sukukunnan ja juutalaisten tulee sitten rakentaa Jumalan omaa kirkkoa, millainen se sitten onkin, tulemme näkemään. Juutalaisistahan vasta pieni osa uskoo Jeesukseen. Muiden sukukuntien tilanne on arvoitus ja salaisuus.
Selvittikö tämä yhtään, vai oletko vain eri mieltä?- Huhhahhei
Olli.S kirjoitti:
No, mikä oli sekavaa, mikä jäi epäselväksi? Mielestäni siis herätysliikkeissä on kysymys Pyhän Hengen vuodatuksesta pakanoille, mikä Raamatun mukaan tapahtuu viimeisinä aikoina, joita nyt elämme.
Kuinka valtava on tämä liike, satoja miljoonia ihmisiä maailmassa!
Israelilaisten, eli kymmenen kadonneen sukukunnan ja juutalaisten tulee sitten rakentaa Jumalan omaa kirkkoa, millainen se sitten onkin, tulemme näkemään. Juutalaisistahan vasta pieni osa uskoo Jeesukseen. Muiden sukukuntien tilanne on arvoitus ja salaisuus.
Selvittikö tämä yhtään, vai oletko vain eri mieltä?ns. "pakanana" voisin sanoa, että kaikenlaiset Nokiahuuhaat vain työntävät normaalilla järjenjuoksulla varustettua ihmistä entistäkin kauemmas kaikesta uskontoon ja harjoittajiinsa liittyvästä. Vuodattivat sitten mitä tahansa, lähinnä se herättää sääliä ja huvittuneisuutta.
- ajatus sinulla
Ihmettelen ajatustasi.
Millä perusteella sanot Nokia Missiota Pyhän Hengen vuodatukseksi pakanoille ?
Pakanat vielä ymmärrän, tarkoitat uskomattomia, niitähän siellä varmaan onkin enemmistö.
Mutta sitä en oikein kykene ymmärtämään ja uskomaan, että Nokia Mission kaatumisissa ja manifestaatioissa, olisi kyse Jumalan Pyhän Hengen siunauksesta.
Eikö Pyhä Henki, johda kaikkeen totuuteen ja näytä todeksi synnin ja tuomion ?
Eikö Pyhä Henki ole myös voima todistamiseen ja sielujen voittamiseen ??
Tämä on vaikea ja monia erillaisia ajatuksia herättävä asia, mutta oletko koskaan miettinyt, mitä raamattu opettaa Pyhän Hengen vaikutuksista ?Pyhän Hengen lahjoja on myös henkien erottamisen lahja: mikä henki on Jumalasta, mikä ihmisestä, mikä saatanasta, ja kaikki vivahteet.
Ilman muuta näissä herätysliikkeissä on hurmahenkisyyttä myös, joka tulee ihmisestä itsestään ja saatanasta, mutta kokonaisuutena ottaen karismaattinen liike ja helluntailaisuus ja niihin verrattavat on kuitenkin Pyhän Hengen vuodatusta pakanoille. Herännäisyyden kesätapahtumissa on kaunis, hiljainen, harras henki.
Pakanoilla tässä olen tarkoittanut kaikkia niitä, jotka eivät ole Israelin huonetta, eivät ole juutalaisia tai 10 kadonneen heimon jälkeläisiä.- virvoittakoon sielujamme
Olli.S kirjoitti:
Pyhän Hengen lahjoja on myös henkien erottamisen lahja: mikä henki on Jumalasta, mikä ihmisestä, mikä saatanasta, ja kaikki vivahteet.
Ilman muuta näissä herätysliikkeissä on hurmahenkisyyttä myös, joka tulee ihmisestä itsestään ja saatanasta, mutta kokonaisuutena ottaen karismaattinen liike ja helluntailaisuus ja niihin verrattavat on kuitenkin Pyhän Hengen vuodatusta pakanoille. Herännäisyyden kesätapahtumissa on kaunis, hiljainen, harras henki.
Pakanoilla tässä olen tarkoittanut kaikkia niitä, jotka eivät ole Israelin huonetta, eivät ole juutalaisia tai 10 kadonneen heimon jälkeläisiä.Näin minäkin olen tottunut ajattelemaan ihan sillä perusteelle kun olen lukenut Raamattua. Ev.lut.kirkko on tietysti paljon myöhemmin muotoutunut kristinuskon suunta, joka on rakentanut toimintatapansa omien periaatteittensa mukaan muuttuen. Ei ole oikein tarkastella toimintatapoja vain ev.lut.kirkon viitekehyksestä käsin.
Joten antakaamme Pyhänlle Hengelle tilaa. Siellä, missä on Raamattuun pohjautuvaa toimintaa ja uudeksi tekevää voimaa ihmisen päästä irti esim. vahingollisista riippuvuuksista on tervetullut voimavara kansakuntamme eheyttäjänä.
Kantakaamme huolta mieluummin niistä tuhansista rappiolle joutuneista nuorista, keski-ikäisistä ja vanhuksista.
Arviointi siitä mikä on "tervehenkistä" , on Raamatunkin mukaista toteuttaa, mutta Raamattu ei olekaan = ev.lut.kirkko. Joten tehkäämme se Raamattua ja omaa sisintämme pyhän hengen valossa tutkien.
Kaikki kunnia Ev.lut.kirkollemme vuosisatojen työstä kansakuntamme sivistyksen luojana ja kristinuskon peruteiden opettamisesta maassamme. Sieltä ovat peräisin kaikki kirkon sisällä toimivat herätysliikkemme. Eipähän vapaita suuntiakaan ei edes Nokian herätystä olisi ilman kansan kirkkoamme.
Joten annetaan tilaa toisillemme. Sitä toivon kaikilta osapuolilta.
Pyhä Henki toimii monella tavalla, kuten arkkipiispa sanoi viime sunnuntaina. Mutta Se ei myöskään rajoitu pelkästään piispan mainitseman esimerkkin kaltaiseen muotoon. - tiedonhaluinen***
virvoittakoon sielujamme kirjoitti:
Näin minäkin olen tottunut ajattelemaan ihan sillä perusteelle kun olen lukenut Raamattua. Ev.lut.kirkko on tietysti paljon myöhemmin muotoutunut kristinuskon suunta, joka on rakentanut toimintatapansa omien periaatteittensa mukaan muuttuen. Ei ole oikein tarkastella toimintatapoja vain ev.lut.kirkon viitekehyksestä käsin.
Joten antakaamme Pyhänlle Hengelle tilaa. Siellä, missä on Raamattuun pohjautuvaa toimintaa ja uudeksi tekevää voimaa ihmisen päästä irti esim. vahingollisista riippuvuuksista on tervetullut voimavara kansakuntamme eheyttäjänä.
Kantakaamme huolta mieluummin niistä tuhansista rappiolle joutuneista nuorista, keski-ikäisistä ja vanhuksista.
Arviointi siitä mikä on "tervehenkistä" , on Raamatunkin mukaista toteuttaa, mutta Raamattu ei olekaan = ev.lut.kirkko. Joten tehkäämme se Raamattua ja omaa sisintämme pyhän hengen valossa tutkien.
Kaikki kunnia Ev.lut.kirkollemme vuosisatojen työstä kansakuntamme sivistyksen luojana ja kristinuskon peruteiden opettamisesta maassamme. Sieltä ovat peräisin kaikki kirkon sisällä toimivat herätysliikkemme. Eipähän vapaita suuntiakaan ei edes Nokian herätystä olisi ilman kansan kirkkoamme.
Joten annetaan tilaa toisillemme. Sitä toivon kaikilta osapuolilta.
Pyhä Henki toimii monella tavalla, kuten arkkipiispa sanoi viime sunnuntaina. Mutta Se ei myöskään rajoitu pelkästään piispan mainitseman esimerkkin kaltaiseen muotoon.......aivan!;)
- tiedonhaluinen***
ev.lut kirkossa ovat ne neljä tunnettua:
-Herännäisyys
-Rukoilevaisuus
-Lestadiolaisuus(laestadiolaisuus)
-Evankelisuus
Kansanlähetys ja Kansanraamattuseura ovat myös kirkon sisällä.
Muut kaikki ovat lahkoja.
Edellä mainituissa on maltillista toimintaa,näitten sisällä voi olla joitain karismaattisia ryhmiä.
Ei Suomessa ole pakanoita.Henkilökohtaisesti ei-uskossa ovat kai niitä"nukkuvia"?
Onko sinun teraåiassasi uskonto mukana?- kirkko* * *
On Roomalaiskatolisen kirkon lahko ja Paavalikin sanoi kuuluvansa lahkoon.
Kaikki ovat erilaisia niinkuin tähdet taivaalla ja tahtovat omia itselleen oman taivaansa tähtineen.
Stark Trekissä tähdet taistelivat keskenään ja niin tehdään täälläkin universumin omistamisesta. - tiedonhaluinen**'
kirkko* * * kirjoitti:
On Roomalaiskatolisen kirkon lahko ja Paavalikin sanoi kuuluvansa lahkoon.
Kaikki ovat erilaisia niinkuin tähdet taivaalla ja tahtovat omia itselleen oman taivaansa tähtineen.
Stark Trekissä tähdet taistelivat keskenään ja niin tehdään täälläkin universumin omistamisesta.lahko?
On olemassa Roomalaiskatolinen kirkko,Ortodoksinen kirkko,jotka tunnustavat samaa kolmiyhteisyyttä kuin Evankelisluterilainen kirkko.
Kirkoilla on tiettyjä eroavaisuuksia mm.pyhimykset ja katolisessa kirkossa ripittäytyminen,joka on tullut myös hieman toisella tavalla luterilaiseenkin kirkkoon.KAIKKI TÄSSÄ MAINITUT KIRKOT OVAT EKUMEENISEESSA YHTEYDESSÄ,MIKÄ TARKOITTAA YHTEISEEN YMMÄRRYYKSEEN PYRKIMISTÄ.
Nämä puhaltavat "yhteen hiileen" nykyisin.
Sama Jumala on myös kolmiyhteisenä lahkoissa,paitsi Mormoonit ja Jehovan todistajat eivät usko samoin.
Mutta Suomen kirkon sisällä ovat ne kirkolliset herätysliikkeet josta mainitsin!!!!!!
Kannattaa lukea kirkkohistoriaa.;) - kirja* * *
tiedonhaluinen**' kirjoitti:
lahko?
On olemassa Roomalaiskatolinen kirkko,Ortodoksinen kirkko,jotka tunnustavat samaa kolmiyhteisyyttä kuin Evankelisluterilainen kirkko.
Kirkoilla on tiettyjä eroavaisuuksia mm.pyhimykset ja katolisessa kirkossa ripittäytyminen,joka on tullut myös hieman toisella tavalla luterilaiseenkin kirkkoon.KAIKKI TÄSSÄ MAINITUT KIRKOT OVAT EKUMEENISEESSA YHTEYDESSÄ,MIKÄ TARKOITTAA YHTEISEEN YMMÄRRYYKSEEN PYRKIMISTÄ.
Nämä puhaltavat "yhteen hiileen" nykyisin.
Sama Jumala on myös kolmiyhteisenä lahkoissa,paitsi Mormoonit ja Jehovan todistajat eivät usko samoin.
Mutta Suomen kirkon sisällä ovat ne kirkolliset herätysliikkeet josta mainitsin!!!!!!
Kannattaa lukea kirkkohistoriaa.;)Suuri Taistelu.
Luther oli Roomalaiskatolisen kirkon munkki ja hänen nimelleen perustettiin Luterilainen kirkko vastoin Lutherin tahtoa.
Kirja Suuri Taistelu kertoo syistä miksi Luther joutui eroamaan Roomalaiskatolisesta kirkosta ja lahkoutui, sillä oppi uskonvanhurskaudesta ilman lain tekoja avasi Lutherille uuden näkemyksen.
Lahko sitoutuu aina jollakin tavalla alkukirkkoon ja näin on myöskin Luterilaisuuden kohdalla.
Ei äitikirkko ole kaikessa väärässä, eiväthän he hyväksy naispappeuttakaan puhumattakaan homo ja lesbo pareista ja aborteista.
Parhaiten kirkkohistoria selviää Ellen G. Whiten kirjasta Suuri Taistelu.
Se valaisee Lutherin tien pimeydestä valkeuteen. - tiedonhaluinen**
kirja* * * kirjoitti:
Suuri Taistelu.
Luther oli Roomalaiskatolisen kirkon munkki ja hänen nimelleen perustettiin Luterilainen kirkko vastoin Lutherin tahtoa.
Kirja Suuri Taistelu kertoo syistä miksi Luther joutui eroamaan Roomalaiskatolisesta kirkosta ja lahkoutui, sillä oppi uskonvanhurskaudesta ilman lain tekoja avasi Lutherille uuden näkemyksen.
Lahko sitoutuu aina jollakin tavalla alkukirkkoon ja näin on myöskin Luterilaisuuden kohdalla.
Ei äitikirkko ole kaikessa väärässä, eiväthän he hyväksy naispappeuttakaan puhumattakaan homo ja lesbo pareista ja aborteista.
Parhaiten kirkkohistoria selviää Ellen G. Whiten kirjasta Suuri Taistelu.
Se valaisee Lutherin tien pimeydestä valkeuteen.on mikä on ja olen tutustunut siihenkin,paljon hyvää,koruttomuus viehättää siinä eniten minua.
Luterilainen kuitenkin olen. Olen tietoinen myös Lutherin teeseistä ja hänen tiestään roomalaiskatolisuudesta tähän,missä ollaan.
Tämä meni aiheesta pois,mutta eipä se haittaa.Kysymys oli herätysliikkeistä ;)
Ps.Henkilönä pidän kovasti Lutherin Martista,huumori,ilo ja inhimillisyys,musiikin tahdissa.
"Tässä olen enkä muuta voi!" - Weijo.
tiedonhaluinen** kirjoitti:
on mikä on ja olen tutustunut siihenkin,paljon hyvää,koruttomuus viehättää siinä eniten minua.
Luterilainen kuitenkin olen. Olen tietoinen myös Lutherin teeseistä ja hänen tiestään roomalaiskatolisuudesta tähän,missä ollaan.
Tämä meni aiheesta pois,mutta eipä se haittaa.Kysymys oli herätysliikkeistä ;)
Ps.Henkilönä pidän kovasti Lutherin Martista,huumori,ilo ja inhimillisyys,musiikin tahdissa.
"Tässä olen enkä muuta voi!"Tästä linkistä saavat kaikki tiedonhaluiset tietoa Jumalan tahdosta...
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1471013
Pyhäjärvi syvällä kusessa
Pyhäjärvi ei tule selviämään millään tästä alhosta. Ollaan aivan liian syvällä. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/pyha112950Miten voi sinun
tunteet yhtäkkiä kuolla kuin napista painamalla? Et enää vilkaisekaan minuun päin vaan jos vahingossa näet minut käännät63758PYHÄJÄRVEN KAUPUNKI VALTIOVARAINMINESTERIÖN ARVIOINTIMENETTELYYN..TE
...siinä se nyt on, mitä tässä enää vikistään. Uutiset Yle, 14.8. Klo 20.30, ei tunnu mukavalta.49547- 42519
Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et33491- 63463
- 22417
- 13401
Ulla Appelsin: Sari Essayahin kohtelu vs Nasima
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012205897.html Mutta vaikuttaa siltä, että kun kyse on kristinuskosta, samat säännöt157375